Vriendin (18) en vriend (31)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Vriendin (18) en vriend (31)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:43

dat is waar
maar als die het accepteren is er toch geen probleem

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:44

faye schreef:
catharina24 schreef:
@ melanieetjuh en jildau. Psychologisch gezien en onderzocht is het een feit dat jonge vrouwen met oudere mannen niet op zoek zijn naar een vader figuur en jonge mannen met oudere vrouwen niet op zoek zijn naar een moeder figuur.

Het is geen afwijking in de hersenen ( zoals bij personen die op gelijke sexen wel het geval is) het is niet iets dat te maken heeft met de jeugd van een van beide

Het heeft te maken met het hart en met liefde. Je kan niet verkomen dat je verliefd wordt op iemand. Dan is er de keus wat ga je doen wel of geen relatie etc. etc.

Gewoon even een feitelijk weetje.

Tenzij je minderjarig bent, dan hebben je ouders de taak je hiervoor te behoeden.

En jezelf. Ik bedoel heel veel hier zijn minderjarig en vinden het ook allemaal niet kunnen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:45

ja natuurlijk
je moet er zelf achter staan en je vriend en je ouders
nou als dat het geval is, dan wens ik ze alle geluk toe

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:45

WinSel schreef:
dat is waar

Dat vind ik dus niet goed. Dat je ouders het gewoonweg accepteren. Je vader is zelf ook in de 30 geweest, kan hij zich voorstellen dat hij in die tijd met een meisje van 16 ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:46

Dan is er wel een probleem, als ouders dat goed vinden hebben ze niet het beste met hun kind!! voor. Maar goed, het past precies in deze tijd waarin ouders veelal de opvoeding teveel energie vinden kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:47

Jildau schreef:
WinSel schreef:
dat is waar

Dat vind ik dus niet goed. Dat je ouders het gewoonweg accepteren. Je vader is zelf ook in de 30 geweest, kan hij zich voorstellen dat hij in die tijd met een meisje van 16 ging?

Het heeft alles met gebrek aan respect te maken. Zowel van ouders als van een volwassen kerel die niet kan wachten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:47

Maar denken jullie niet dat het per situatie verschilt? Ik ben namelijk rond de 16 (bijna) en heb een vriend gehad van 25, dit ging echt super: we konden overal over praten (niet alleen bloemetjes en bijtjes, maar ook serieuzere dingen zoals relaties, politiek, gevoelens etc.) en zaten helemaal op 1 lijn. Ik heb ook alleen maar vrienden die ouder zijn dan ik, misschien maar 2 van mijn eigen leeftijd. Verder zijn ze allemaal rond de 20 en ik word ook niet behandeld als het kleine meisje maar als gelijke. Ik ben dus verder qua ontwikkeling (ik moet nog wel een heel eind hoor haha) en imo pas ik dus beter bij iemand die ouder is dan bij iemand van mijn eigen leeftijd. Dit neemt trouwens niet weg dat ik het soms ook wel lekker vind om even flink te klieren maar dat zit gewoon in mijn karakter. Het is trouwens niet uitgegaan door het leeftijdsverschil; hij moest terug naar zijn eigen land. Knipoog

Maar zo zijn er ook kinderen van mijn leeftijd en die zou je op mentaal gebied eerder als 12-jarige inschatten; om maar even aan te geven dat het in mijn ogen per situatie en personen verschilt en je dus niet alles over 1 kam kunt scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:48

Als een volwassen man echt van een 15,16 jarig meisje houdt dan wacht hij totdat ze 18 is. Dan spreek je van echte liefde.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:48

nee hij niet,
maar ik heb nu al een paar keer gezegt, dat het zo gelopen is.
en wij hebben er heel lang overgetwijfeld, en gepraat en nog meer gepraat.
en we zijn tot het besluit gekomen dat we er mee door gaan.

als ouders dat goed vinden hebben ze niet het beste met hun kind!!
dus nu wil jij zeggen dat mijn ouders niet het beste met me voor hebben ?
sorry maar ik ben gelukkig en dat willen ze zien.
zo iets heet ware liefde.
maar niet iedereen is die nog tegen gekomen

maar goed mensen ik ga der van door
morgen hele dag naar den haag naar me moeder toe in het ziekenhuis
dus ga nu nog ff wat klusjes in huis doe

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:53

faye schreef:
Als een volwassen man echt van een 15,16 jarig meisje houdt dan wacht hij totdat ze 18 is. Dan spreek je van echte liefde.

Maar wat nou als het meisje het zelf ook wil? Of is dat dan geen liefde? Ik vind de scheidslijn van 18 een beetje krom gesteld.. als je 18 bent dan ben je volgens de maatschappij volwassen, maar mentaal kan je dat al eerder (of later) zijn.

Het valt me op dat wij het vrijwel nooit met elkaar eens zijn, maar goed.. dat terzijde.. Clown

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:53

dat klopt redrumfox
waarom altijd alleen de man ?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:54

Jildau schreef:
WinSel schreef:
dat is waar

Idd. Behoeden houdt niet in accepteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:58

Redrumfox schreef:
faye schreef:

Maar wat nou als het meisje het zelf ook wil? Of is dat dan geen liefde? Ik vind de scheidslijn van 18 een beetje krom gesteld.. als je 18 bent dan ben je volgens de maatschappij volwassen, maar mentaal kan je dat al eerder (of later) zijn.

Het valt me op dat wij het vrijwel nooit met elkaar eens zijn, maar goed.. dat terzijde.. Clown

Als volwassene heb je nu eenmaal de taak een minderjarige niet te schaden. En volgens de wet schaadt je een minderjarige als je er sex (relatie) mee hebt. Als je dan echt zo vreselijk gek van een minderjarig meisje (of jongen) bent dan wacht je, tenminste als je respect voor diegene hebt. Heb je geen respect dan ga je die relatie gewoon aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:59

Niet alleen de man.

Als een vrouw van 35 met een jonge van 15 ging had ik er net zo over gedacht.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:00

Jildau schreef:
Niet alleen de man.

Als een vrouw van 35 met een jonge van 15 ging had ik er net zo over gedacht.

Dat bedoelt ze waarschijnlijk ook Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:01

Ah ik begrijp het al.. jij kijkt vanuit wetten en regels, ik vanuit gevoel. Correct me if i'm wrong..

Wij hadden in ieder geval wel wederzijds respect; we waren echt stapelgek op elkaar. Blijkbaar waren wij dan een uitzondering? Knipoog

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:02

Denken jullie nou werkelijk dat ze thuis kwam van pap mam ik ben verliefd op een jongen van 35, en dat ze zeiden oh oke dat is prima.... hou toch op !
Jullie weten niet wat er thuis allemaal tussen haar en haar vriend en ouders is besproken, en jullie hyebben het over een pedofiel? omdat je van iemand houd die jonger is? er is nooit gezegt dat ze samen al seks hebben toch? misschien hebben ze daar wel afspraken over en wachten ze wel tot ze 18 is oordeel toch niet zo gauw over dingen..

En ik ken haar ouders ook wel en die hebben het beste met dr voor, hihi moet eerlijk zeggen dat ik winsel dr vader echt een toffe man vind en het had zo mijn vader mogen zijn Haha! hij en winsel dr moeder hebben er goed over gepraat..en daar zal zij en haar vriend wel bij zijn geweest, ik ken ze en weet/ en vooral zie hoe gelukkig ze samen zo zijn, waarom zouden mensen daar moeilijk over doen terwijl je ze niet kent?
ik had in het begin ook zoiets van nou ben benieuwd dan wat voor vriendje je hebt haha maar tis me reuze mee gevallen het is een leuke en zoals ik hem ken een lieve jongen en ze passen presies bijelkaar Haha!

En waarom vragen sommige steeds argumenten van winsel ze heeft toch aangegeven verder helemaal niet aan de discussie mee te doen? ze is hier alleen omdat dr naam steeds genoemd wordt en er over haar relatie wordt gesproken kunnen sommige wel zeggen als je er last van hebt moet je wegblijven zou je dat zelf ook doen als hier mensen dingen over je lopen te banketstaaf?

Sommige uitspraken van mensen komen echt hard aan denk er eens beter bij na..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:03

Ik bekijk het zeker niet alleen vanuit de wet. Een 15, 16 jarige is niet volwassen. Kan ook niet. En als je daar als 25+ een relatie mee begint dan heb je inderdaad weinig respect. Waarom niet wachten? Zit de liefde daar dan niet diep genoeg voor? Over de ouders al helemaal te zwijgen die dit goedkeuren. Want om niet strafbaar te zijn heb je die goedkeuring wel nodig.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:06

faye schreef:
Ik bekijk het zeker niet alleen vanuit de wet. Een 15, 16 jarige is niet volwassen. Kan ook niet. En als je daar als 25+ een relatie mee begint dan heb je inderdaad weinig respect. Waarom niet wachten? Zit de liefde daar dan niet diep genoeg voor? Over de ouders al helemaal te zwijgen die dit goedkeuren.

In welk opzicht geen respect? Je behandeld elkaar normaal, bent gek op elkaar, houdt rekening met de gevoelens, problemen, principes e.d. van je partner.. Waar mist dan het respect?

Als ouders zien dat het echt liefde is of kan zijn en het is allemaal goed en open besproken, dan denk ik dat er wel degelijk ouders zijn die het goedkeuren.

Ik wil nou niet aanvallen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij dat bekijkt.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:08

Redrumfox schreef:
faye schreef:
Ik bekijk het zeker niet alleen vanuit de wet. Een 15, 16 jarige is niet volwassen. Kan ook niet. En als je daar als 25+ een relatie mee begint dan heb je inderdaad weinig respect. Waarom niet wachten? Zit de liefde daar dan niet diep genoeg voor? Over de ouders al helemaal te zwijgen die dit goedkeuren.

In welk opzicht geen respect? Je behandeld elkaar normaal, bent gek op elkaar, houdt rekening met de gevoelens, problemen, principes e.d. van je partner.. Waar mist dan het respect?

Als ouders zien dat het echt liefde is of kan zijn en het is allemaal goed en open besproken, dan denk ik dat er wel degelijk ouders zijn die het goedkeuren.

Ik wil nou niet aanvallen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij dat bekijkt.

Jij bekijkt het duidelijk totaal niet objectief gezien het feit dat jij Winsel en haar ouders kent Clown
Dus ookal zou je er anders overdenken, dan zette je het hier toch niet neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:09

Als volwassene heb je altijd (bedoeld of onbedoeld) overwicht op een minderjarige. Geen gelijkwaardigheid dus. Ook al vind een 15 jarige zichzelf heel erg volwassen. Dat is niet zo, niet qua lijf, niet qua hersenen en denkvermogen. Ik krijg ook geen antwoord op mij vraag trouwens, als de liefde zo diep zit, waarom dan niet wachten? Bang dat de ander een ander tegen het lijf loopt? Het argument is hier toch steeds "ware liefde"?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:09

Ik ken haar ouders helemaal niet.. dat was iemand anders.. Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:11

Redrumfox schreef:
Ik ken haar ouders helemaal niet.. dat was iemand anders.. Knipoog

Ohja Haha! Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:12

faye schreef:
Als volwassene heb je altijd (bedoeld of onbedoeld) overwicht op een minderjarige. Geen gelijkwaardigheid dus. Ook al vind een 15 jarige zichzelf heel erg volwassen. Dat is niet zo, niet qua lijf, niet qua hersenen en denkvermogen. Ik krijg ook geen antwoord op mij vraag trouwens, als de liefde zo diep zit, waarom dan niet wachten? Bang dat de ander een ander tegen het lijf loopt? Het argument is hier toch steeds "ware liefde"?

Kan dat overwicht kwaad dan? Ik denk niet dat het veel verschil maakt.. Ik weet zo gauw geen antwoord op je vraag, ik moet er even over nadenken wat ik daar precies van vind. Lachen (ivm mijn verleden heb ik zo nu en dan wat moeite met het vormen van een mening)

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:15

Is het zinvol om alles bij te gaan lezen Huilen van het lachen