Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
faye schreef:catharina24 schreef:@ melanieetjuh en jildau. Psychologisch gezien en onderzocht is het een feit dat jonge vrouwen met oudere mannen niet op zoek zijn naar een vader figuur en jonge mannen met oudere vrouwen niet op zoek zijn naar een moeder figuur.
Het is geen afwijking in de hersenen ( zoals bij personen die op gelijke sexen wel het geval is) het is niet iets dat te maken heeft met de jeugd van een van beide
Het heeft te maken met het hart en met liefde. Je kan niet verkomen dat je verliefd wordt op iemand. Dan is er de keus wat ga je doen wel of geen relatie etc. etc.
Gewoon even een feitelijk weetje.
Tenzij je minderjarig bent, dan hebben je ouders de taak je hiervoor te behoeden.
WinSel schreef:dat is waar
maar als die het accepteren is er toch geen probleem
Jildau schreef:WinSel schreef:dat is waar
Dat vind ik dus niet goed. Dat je ouders het gewoonweg accepteren. Je vader is zelf ook in de 30 geweest, kan hij zich voorstellen dat hij in die tijd met een meisje van 16 ging?

faye schreef:Als een volwassen man echt van een 15,16 jarig meisje houdt dan wacht hij totdat ze 18 is. Dan spreek je van echte liefde.
Jildau schreef:WinSel schreef:dat is waar
Dat vind ik dus niet goed. Dat je ouders het gewoonweg accepteren. Je vader is zelf ook in de 30 geweest, kan hij zich voorstellen dat hij in die tijd met een meisje van 16 ging?
Redrumfox schreef:faye schreef:Als een volwassen man echt van een 15,16 jarig meisje houdt dan wacht hij totdat ze 18 is. Dan spreek je van echte liefde.
Maar wat nou als het meisje het zelf ook wil? Of is dat dan geen liefde? Ik vind de scheidslijn van 18 een beetje krom gesteld.. als je 18 bent dan ben je volgens de maatschappij volwassen, maar mentaal kan je dat al eerder (of later) zijn.
Het valt me op dat wij het vrijwel nooit met elkaar eens zijn, maar goed.. dat terzijde..
Jildau schreef:Niet alleen de man.
Als een vrouw van 35 met een jonge van 15 ging had ik er net zo over gedacht.
hij en winsel dr moeder hebben er goed over gepraat..en daar zal zij en haar vriend wel bij zijn geweest, ik ken ze en weet/ en vooral zie hoe gelukkig ze samen zo zijn, waarom zouden mensen daar moeilijk over doen terwijl je ze niet kent?
faye schreef:Ik bekijk het zeker niet alleen vanuit de wet. Een 15, 16 jarige is niet volwassen. Kan ook niet. En als je daar als 25+ een relatie mee begint dan heb je inderdaad weinig respect. Waarom niet wachten? Zit de liefde daar dan niet diep genoeg voor? Over de ouders al helemaal te zwijgen die dit goedkeuren.
Redrumfox schreef:faye schreef:Ik bekijk het zeker niet alleen vanuit de wet. Een 15, 16 jarige is niet volwassen. Kan ook niet. En als je daar als 25+ een relatie mee begint dan heb je inderdaad weinig respect. Waarom niet wachten? Zit de liefde daar dan niet diep genoeg voor? Over de ouders al helemaal te zwijgen die dit goedkeuren.
In welk opzicht geen respect? Je behandeld elkaar normaal, bent gek op elkaar, houdt rekening met de gevoelens, problemen, principes e.d. van je partner.. Waar mist dan het respect?
Als ouders zien dat het echt liefde is of kan zijn en het is allemaal goed en open besproken, dan denk ik dat er wel degelijk ouders zijn die het goedkeuren.
Ik wil nou niet aanvallen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij dat bekijkt.
Redrumfox schreef:Ik ken haar ouders helemaal niet.. dat was iemand anders..
faye schreef:Als volwassene heb je altijd (bedoeld of onbedoeld) overwicht op een minderjarige. Geen gelijkwaardigheid dus. Ook al vind een 15 jarige zichzelf heel erg volwassen. Dat is niet zo, niet qua lijf, niet qua hersenen en denkvermogen. Ik krijg ook geen antwoord op mij vraag trouwens, als de liefde zo diep zit, waarom dan niet wachten? Bang dat de ander een ander tegen het lijf loopt? Het argument is hier toch steeds "ware liefde"?
(ivm mijn verleden heb ik zo nu en dan wat moeite met het vormen van een mening)