wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:19

In een restaurant rook verbod kan ik me nog wel in vinden. Je bent daar om te eten toch ? Maar in de disco's en café's baal ik dan wel weer van. Kunnen we zeker buiten gaan staan...

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:34

In een restaurant, ben ik voor.
Maar in een cafe/ discotheek vind ik het gewoon zware bullshit! Het zal er heel erg lekker gaan ruiken ja, met allemaal van die zwetende mensen. Rolleyes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:15

ik blijf die smoes van de geur zo'n onzin vinden,of iig snap ik niet waarom dat bij zoveel mensen hun 1e argument is(om het roken te verdedigen?zeg het dan eerlijk)

en waarom baal je ervan als er niet gerookt mag worden in cafe's,je valt er gewoon andere mensen mee lastig,that's the point.
(ik snap wel waarom je baalt aan een kant,als het nou rotweer is buiten Tong uitsteken )

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:17

doerakje schreef:
nou ik rook niet en ik vind het super!!

Helemaal mee eens!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:18

Ik ben in noorwegen naar feestjes gegaan, maar misschien zijn Noren onwijs propere mensen. Want alles wat ik hier beschrijf heb ik niet geroken, uitzondering op zweet maar niet meer dan nu

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:23

Ik denk dat het ook allemaal wel mee zal vallen met zweetluchten ed. Gister was er in de kroeg iemand die vreselijke scheten aan het laten was en die kon je ook nog door de rooklucht heen ruiken, dus ik neem aan dat als er echt zoveel gezweet wordt, je dat nu ook al zou moeten kunnen ruiken.

Zelf ben ik erg blij dat er een rookverbod komt, wordt elke keer helemaal naar door die gore lucht in mijn kleren. Ik ga dan ook standaard na het stappen onder de douche. Mijn vriend heeft daar niet elke keer zin in helaas, dus dan gooi ik het raam maar wagenwijd open. Daarnaast vond iemand het gister nodig om zijn sigaret tegen mijn arm aan te houden, dus nog een reden om blij te zijn dat er een verbod komt; geen brandblaren meer!! Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:35

Chiqa schreef:
Triest Huilen van het lachen Meneer vraagt gewoon om een vuurtje, zoals jij mss een keer om een kopje suiker zou vragen waar gaat dit heen, is toch een hele normale vraag Verward

Ik vraag vreemden niet midden op straat om een kopje suiker nee Tong uitsteken

Chiqa schreef:
Dan blijf je toch lekker binnen met je kind, of die je d'r zo'n zijltje op?

Tsja je zou verwachten dat mensen een sigaret niet af kloppen boven een kinderwagen of 2 meter ervoor lopend, ik heb wel degelijk as van het gezicht van mijn kind kunnen halen door een asociale roker. Als die rokers nu lekker in hun eigen huis zouden blijven dan zou dat veel meer mensen en kinderen gelukkig maken Knipoog
Tijdens mijn zwangerschappen en met mijn kinderen vermijd ik ten alle tijden plekken en mensen die roken. Ik heb weleens mee gemaakt dat op een verjaardagsfeest van een tante een man woest werd omdat hij zijn sjekkie niet binnen op mocht steken en tegen zijn vriendin zei: "Zie je wel, daar was ik al bang voor, door die kinderen kan ik nu niet binnen roken..."

Mijn lief rookt, maar dat doet hij dan buiten en niet binnen. In mijn huis wordt niet gerookt. Overigens is hij al gewend aan het rookverbod in publieke ruimtes en horeca en rookt al jaren niet meer binnen. Weerhoudt hem er ook zeker niet van om uit te gaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:55

Ik snap toch niet dat mensen naar zweet moeten ruiken of in het openbaar scheten laten
Dat is onopgevoed en hoort ook niet.
En hier wordt idd ook niet gerookt, sterker nog veel vrienden die roken en weten dat ik kom
luchten hun huis en roken niet als ik daar ben, puur uit respect naar mij toe.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:58

Nou ja, ik denk niet dat de meeste mensen er veel aan kunnen doen als ze zweten. Dat heeft niets met opvoeding te maken, maar meer met activiteit. Als ik de hele avond sta te dansen zweet ik ook wel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:04

Oke maar dat hoeft niet te ruiken, zweet wat je ruikt is oud zweet.
En dan hebben we het nog niet over de scheten dus

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:36

Voor mijzelf vind ik het erg fijn.Die stampvolle zaaltjes die blauw staan van de rook.Mensen die met een peuk tegen je aan lopen en om over je ademhaling en tranende ogen maar neit te spreken.

Anderzijds erg vervelend dat de rokers nu niet meer zomaar een shaggie kunnen opsteken,naar buiten moeten en zelfs appart gaan staan...

Ik denk dat er op dit gebied geen oplossing is waarmee beiden partijen gelukkig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:41

orri schreef:
Ik vraag vreemden niet midden op straat om een kopje suiker nee

O lekker letterlijk weer Knipoog
Maar had het wel verwacht Slapen heb geen eens zin meer om een ander voorbeeld te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:42

Heerlijk ...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:45

Dus mensen die naar smerige zweetgeurtjes ruiken, kunnen dat verbergen door te roken Clown Clown ?
Hahaha, was het maar raar. Die zweetgeur ruik je overal doorheen, hoor. Haha!

En yep, ik heb ook ooit eens zo'n zeurpiet meegemaakt die verzocht werd om niet binnen te roken op een verjaardagsfeestje, vanwege een zwangere vriendin van mij. Die liep enorm te mopperen dat 'ie naar buiten moest.
Ik vond dat echt triest, maar vond het super van de gastvrouw dat ze stellig in haar mening bleef dat 'ie buiten kon gaan roken. Haha!

Ik heb tijdens mijn zwangerschap zoveel mogelijk de rook vermeden. Eigenlijk te gek voor woorden dat je daar nog zo je best voor moet doen......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:47

de moeder van mijn ex vriend bleef zwaar roken tijdens haar zwangerschap,het is aangetoond dat hij daardoor allerlei allergieeen heeft ontwikkeld,en een veel te laag geboorte gewicht had terwijl hij niet te vroeg was.
hij heeft ook erg slechte ogen,al konden ze niet met 100% zekerheid aantonen dat dat ook door het roken kwam.

meer dan genoeg reden om niet eens te willen roken waar een zwanger iemand of een kind bij is

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:49

Anyway is de geur van zweet niet schadelijk voor de mensen om je heen.
Je sigarettenrook wel Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:02

Snoevie schreef:
de moeder van mijn ex vriend bleef zwaar roken tijdens haar zwangerschap,het is aangetoond dat hij daardoor allerlei allergieeen heeft ontwikkeld,en een veel te laag geboorte gewicht had terwijl hij niet te vroeg was.
hij heeft ook erg slechte ogen,al konden ze niet met 100% zekerheid aantonen dat dat ook door het roken kwam.

meer dan genoeg reden om niet eens te willen roken waar een zwanger iemand of een kind bij is

Ook wiegedood en slecht ontwikkelen van de longen komt door of het roken van de moeder of doordat moeder in de nabije omgeving samen leeft met iemand die rookt. Om dezelfde reden wordt het die vrouwen afgeraden borstvoeding te geven, het roken of mee roken is zo ongezond dat het zelfs de melk aangemaakt in de borsten ongezond en nadelig beinvloed.

Scheten en zweten? Ik weet wel dat je meer ruikt als je niet rookt, ook meer smaakpapillen heel houdt en ook je huid na een paar weken minder grijs zal zijn, maar die andere 2 lijken mij een kwestie van opvoeding en een kwestie van een goede deo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:10

het kan aan mij liggen maar ik kom zweet- en scheetlucht ook niet tegen op het werk of op andere locaties waar niet gerookt wordt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:14

och mijn moeder heeft tijdens de zwangerschap ook gerookt, ben er toch vrij normaal uit gekomen. Ik ben nooit ziek.
Tis inderdaad beter om het niet te doen. Maar niet alles zeggend

begrijp me niet verkeerd, ik vind roken ook víes, het is vies, het stinkt, het is dodelijk. en gewoon, bah. Echt waar.
Maar sinds het dus verboden is vind ik het uitgaan een stuk minder geworden.
En ja, ik ruik ineens veel meer ranzige geurtjes. Het verschil is VOOR MIJ behoorlijk tov eerder, toen er wél gerookt werd. Het valt gewoon op. (overigens kom ik in het dagelijks leven ook vaak stinkende mensen tegen, zweet, rooklucht (een plotselinge dosis is best vies), ontplofte parfumflesjes, patatkraam lucht, en allerhande ondefinieerbare geuren waar ik gewoon niet meer van wil weten.)
Ik wil het roken verder ook niet promoten, ik wil alleen het rookverbod boycotten. Niet dat het helpt, want die regel gaat gewoon door, het gaat gewoon ingevoerd worden. Er zullen vele cafe's en uitgaansgelegenheden over de kop gaan, er zullen misschien ook minder mensen met longkanker komen (want daar is het om te doen?) en dat is wel fijn natuurlijk. Maar wanneer je in een grote stad woont heb je geen rokers nodig voor longkanker, dan heb je genoeg aan de 'frisse buitenlucht'

Ach, hier zullen we het met z'n allen niet over eens gaan worden denk ik.

Maar ik ben dus een fanatieke niet roker en ik zeik altijd bij de wel-rokers aan de kop dat ze er aan dood gaan. Ik wil dus NIET het roken an sich verdedigen. Maar rokers zullen er altijd zijn en altijd blijven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:15

Lielle schreef:
het kan aan mij liggen maar ik kom zweet- en scheetlucht ook niet tegen op het werk of op andere locaties waar niet gerookt wordt.

Proest ROFL

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:18

Lielle schreef:

Dansen ze bij jou op het werk ook ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:20

PollyB schreef:
Lielle schreef:

Dansen ze bij jou op het werk ook ?

Op universiteit de staanpracticumzalen zijn vaak veel warmer dan op restaurant plus nog een witte jas, en je staat echt dicht op elkaar. En dat voor soms vijf uur

Stinken doe je ook niet hoor

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:23

Wij hebben op het werk een pot Oust staan voor het geval we 'stinkers' hebben, die bus wordt vrij vaak gebruikt. Mensen stinken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:23

nee, maar een uurtje paardrijden is toch echt hard werken Ja

Nadya, zag later pas hoe dubbelzinnig mijn opmerking was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:25

katiavl schreef:
Op universiteit de staanpracticumzalen zijn vaak veel warmer dan op restaurant plus nog een witte jas, en je staat echt dicht op elkaar. En dat voor soms vijf uur

Stinken doe je ook niet hoor

Vergeet er even niet bij te vermelden dat ze daar niet lopen te dansen en te hossen hutjemutje opelkaar met als gemiddelde bezoekers toch wel een paar liter bier achter zijn kiezen, wat hij dr buiten of binnen (net hoe het uitkomt) weer met dezelfde vaart uitgooit terwijl hij nog even snel zijn gulp dichtritst.
Of gaat dat er daar net zo bruut aan toe Huilen van het lachen