Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:31

op mijn oude school in P'end was ook de pleuris uitgebroken Scheve mond

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:31

Misser schreef:
Ach, als het Nederlands is...

Ik had het precies hetzelfde willen zeggen. Lips are sealed

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:36

Lara_Silver schreef:
Pff ik wordt hier misselijk van. Walgelijk! Wat een vreselijk achterlijke koters lopen er tegenwoordig rond op deze wereld. (het stereotyp van het schoolmeisje is langzaam aan het veranderen in een arrogante b*tch en de schooljongen een agressief jochie) Die gaan thuis liever braindead gamen en chips eten of msn-en. Want ja, school is stom! Slapen

Is er nog iemand op deze wereld die snapt dat we het niet voor onze ouders of voor onze school doen, maar voor onszelf, voor onze toekomst? Dat we door te klagen en te zagen over het aantal lesuren alleen ons latere leven behoorlijk vern**ken? Boos! De jeugd tegenwoordig is gewoon een bende wilde, agressieve en ondankbare geschiften geworden. (dat ik nu over leeftijdsgenoten praat Nagelbijten / Gniffelen)

Het enige wat hun nog uitmaakt is uitgaan en zich daar te pletter zuipen, hangen, en school vinden ze een gevangenis. Verward
Ik houdt ook van uitgaan en lekker hangen met vrienden maar school zie ik als een kans om mijn latere leven goed uit te bouwen en daar ben ik hard mee bezig...
Is er nog iemand die deze mening deelt?

Je scheert iedereen wel over 1 kam zeg.. Alsof iederéén zo is Rolleyes

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:39

Inderdaad, ik sta wel even te kijken van de reactie van lara_silver.

Niet iedereen denkt dat hoor! Lachen

Maandag is er trouwens weer een staking... ben benieuwt!

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:43

Bij onze school kwamen er allemaal andere scholen langs, maar bij ons hadden ze alles afgesloten dus niemand kon van het plein af, dus heeft iedereen een kwartier op het plein gestaan en toen gewoon weer verder met de les Nagelbijten / Gniffelen !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:45

Hier in Amsterdam was het op het Museumplein flink aan de gang.
Ik heb met mijn school gestaakt, ook met de leraren, gewoon op ons eigen schoolplein.
Daarna ben ik nog even naar het Museumplein gegaan, maar dat was echt niet normaal meer. Allemaal rellen, politie, enz. Mensen stonden op de (poltie)auto's te springen, dat soort dingen. Dat is geen normale staking meer, dat zijn randdebielen Nagelbijten / Gniffelen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:50

Een heleboel hebben alleen gestaakt om een paar uur vrij te hebben. Echt, de leerlingen die zich zo schandalige gedragen hebben, moeten zich diep diep schamen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:52

Staken....
1% doet het uit principe, 99% kan het geen zak schelen en volgt gewoon die 1%. Die gaan alleen mee omdat ze toen misschien een toets hadden of iets anders.

Rellen schiet je niets mee op......stuur een brief met goede argumenten.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:55

Jup, bij ons ook, alleen gelukkig bleef het bij een paar vlinderbommen op het schoolplein en alleen maar geschreeuw en gejoel, en nu krijgen we helemaal voorlichting over wat er gaat gebeuren enz. dus het heeft wel geholpen.
Alleen een kleine groep (de groep die Lara_Silver dus bedoelt) is van plan maandag weer een staking te doen en dan ook geweld te gebruiken. Nagelbijten / Gniffelen En dan doe ik écht niet mee, wat ik vandaag dus wel deed.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:57

DeEiken schreef:
Alleen een kleine groep (de groep die Lara_Silver dus bedoelt) is van plan maandag weer een staking te doen en dan ook geweld te gebruiken. Nagelbijten / Gniffelen

Diep triest, geen woorden voor. Goed van je dat je niet meedoet. Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:00

Dat is echt diep triest. Geweld helpt al helemaal niks.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:10

Lavien schreef:
Lara_Silver schreef:
Pff ik wordt hier misselijk van. Walgelijk! Wat een vreselijk achterlijke koters lopen er tegenwoordig rond op deze wereld. (het stereotyp van het schoolmeisje is langzaam aan het veranderen in een arrogante b*tch en de schooljongen een agressief jochie) Die gaan thuis liever braindead gamen en chips eten of msn-en. Want ja, school is stom! Slapen

Is er nog iemand op deze wereld die snapt dat we het niet voor onze ouders of voor onze school doen, maar voor onszelf, voor onze toekomst? Dat we door te klagen en te zagen over het aantal lesuren alleen ons latere leven behoorlijk vern**ken? Boos! De jeugd tegenwoordig is gewoon een bende wilde, agressieve en ondankbare geschiften geworden. (dat ik nu over leeftijdsgenoten praat Nagelbijten / Gniffelen)

Het enige wat hun nog uitmaakt is uitgaan en zich daar te pletter zuipen, hangen, en school vinden ze een gevangenis. Verward
Ik houdt ook van uitgaan en lekker hangen met vrienden maar school zie ik als een kans om mijn latere leven goed uit te bouwen en daar ben ik hard mee bezig...

Je scheert iedereen wel over 1 kam zeg.. Alsof iederéén zo is Rolleyes

Nee, maar het overgrote deel helaas wel. Anders kwamen er nooit zulke masale stakingen denk je niet?

edit: lees eens de reacties in dit topic, het is niet eens meer staken het is gewoon de boel kort en klein slaan, zo erg dat er de politie aan te pas komt!
Straks krijg je de zelfde toestanden als in amerika in de jaren '60 de studentenprotesten. Kunnen ze met het waterkanon komen alleen is het deze keer omdat een paar kindertjes zich te goed voelen om les te volgen. Rolleyes En niet realiseren dat een goede toekomst gemaakt moet worden en dat je niks bereikt door klagen en zagen over het feit dat je school moet volgen terwijl dit een enorm privilege is.

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:18

bij ons ook, maar niet link ofzo bij ons, bij ons was het juist heel grappig Tong uitsteken
met de eerste pauze 10 uur, gingen we allemaal als de bel ging naar buiten. Alle leerlingen. En de docenten keken zo. neeeeeee he. dus onze congierge deed de deur op slot van je staat nu buiten en blijft buiten. na dit was nog geen staking ja, dus hij dee de deur even open voor de 4e klassers moesten naar gym ( zogenaamd ) dus wij gou jassen halen. maar toen konden we niet meer naar buiten, ik en paar vriendinnen. want overal stonden docenten. dus die anderen gingen de weg op. kinderen die in lokalen zaten kropen uit de raam. waar de docent bij zat Clown en gingen rare dingen doen op straat voor de lokalen en gek enzo en staken zeg maar

Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:19

Bergijp ik het nou goed, zijn er écht plannen om meer uren te geven? Lachen

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:20

Lara_Silver schreef:
omdat een paar kindertjes zich te goed voelen om les te volgen. Rolleyes En niet realiseren dat een goede toekomst gemaakt moet worden en dat je niks bereikt door klagen en zagen over het feit dat je school moet volgen terwijl dit een enorm privilege is.

Nou denk dat te goed voelen om les te volgens niet voor iedereen geld hoor.
Wat ik een probleem vind dat ze ons bijvroobeeld elke dag to 5 uur op schoolwillen laten zitten en daarna we nog bergen met huiswekr moeten doen en veel moeten leren.
Soms kunnen ze je ook te lang op school laten zitten.l Ik heb er ook moeite mee, als ik pas 5 uur thuis ben dan ben ik moe van 9 uren les en gaat het leren voor repetities aleen maar slechter met gevolg dat ik weer lage cijfers haal. Het is niet altijd beter om zo lang op school te zitten.. echt niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:22

Als dit echt ingaat, moet ik dus zeker bij m'n vader gaan wonen. Erg sneu voor mijn moeder! Maar ik kan m'n pony's ook niet laten zitten

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:24

Lara_Silver schreef:

Ik vind dit toch wel een beetje te hard gezegt, niet iedereen is zo. Kijk, ik wil echt geen 1040 lesuren in een jaar, maar ik ben echt niet zo'n bitch ofzo ? dat hoeft toch ook niet ofwel ? Lachen
Ik geef toe, sommige maar écht nog lang niet iedereen is zo.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:25

Ilsex schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik vind dit toch wel een beetje te hard gezegt, niet iedereen is zo. Kijk, ik wil echt geen 1040 lesuren in een jaar, maar ik ben echt niet zo'n bitch ofzo ? dat hoeft toch ook niet ofwel ? Lachen
Ik geef toe, sommige maar écht nog lang niet iedereen is zo.

De tekst is inderdaad overdreven en over een kam scherend maar mij ging het naar de kern, de boodschap en die is waar.
Maar nog een vraag 1040 op een heel jaar? Nou mensen wat mogen jullie je gelukig prijzen! Ik heb 1664 uren, standaard. Al 5 jaar.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 23-11-07 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:26

Ik was ook naar het Museumplein, daar ging het helemaal fout. Mensen die op (politie)auto's stonden te springen, dingen vernielden.
En toen kwam de politie, met stokken.
Ik stond aan de rand (had ik dus niet moeten doen) te kijken, ik deed niks, schreeuwde niet, maar stond samen met een vriend met open mond te staren naar de idioten daar (we waren er ook niet gekomen om te protesteren, dat hadden we op school al gedaan. Maar het was zoveel lawaai dat we even gingen kijken).
Kwam de politie, met stokken. Toen is die jongen dus voor mij gesprongen ( Lovers ), en ze sloegen gewoon vol op 'm in. Hij zit onder de blauwe plekken, niet normaal. En we deden niet eens iets, we stonden niet eens echt in de buurt, ze waren gewoon helemaal gek geworden Nagelbijten / Gniffelen

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:27

Waar het mijn zelf om gaat is dat ik bergen met huiswerk heb, moet leren voor mo's&so's&pw's en dan tot 5 uur op school zitten. dat trek ik niet hoor en ik denk meerdere ook niet Lachen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:29

Hier heb ik maar 1 oplossing voor en dat heet plannen!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:29

Bij ons moest ook de politie erbij komen, vind ik echt heel erg. Kijk staken zelf : Oké. Maar dat geweld : nee.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:30

mel_shet schreef:
sarah_m schreef:
ALFRINK IN ZOETERMEER DEED OOK MEE Haha!

Het was super grappig Haha!

Beter gaan de ministers 1040 verlagen!!
We waren lekker het vierde uit

Ellen, Esther, Laura, Yvette, Sarah

Ja SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR, ik heb ook topic gemaakt, haha. Was vett hee Cool

Echt super grappig!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:31

Emilia schreef:

dit valt heel moelijk te plannen en zeker als je om 5 uur pas uit bent, dan moet ik nog fietsen ben ik rond half 6 kwart voor 6 thuis. eten dan is het al kwart over zes en dan me huiswerk nog maken en leren. dat lukt niet als je nog optijd naar bed wilt om de volgende dag er een beetje bij te zijn, want anders haal ik echt geen goede punten. het gaat me juist om te resultaten die ik laat zien. Knipoog

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:35

Emilia schreef:

Plannen?? het is echt super druk.. Na een lange dag ben je uitgeput. EN dan nog veel leren en naar de paarden. Met plannen word het heus niet beter. Volgens mij denken ze dat je beter word als je lang op school zit, maar ik denk dat dat niet zo is.
Ilsex ik snap jou reactie. Ik heb hetzelfde!