Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:57

Brittol schreef:
Is algemeenheid eigenlijk wel een woord? Huilen van het lachen

Citaat:
al·ge·meen·heid (de ~ (v.), -heden)
1 het algemeen-zijn => generaliteit, universalisme, universaliteit
2 algemene, vage beschouwing, uitspraak => gemeenplaats

bron: www.vandale.nl

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:57

Bedankt voor de uitleg Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:58

edit: Liezel was sneller.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:59

nou voor mij is dat geen leesbaar abn.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:01

Heel veel mensen willen woensdag om half 11 naar huis gaan wie van jullie gaat dat doen?!
Ik trouwens niet

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:10

Citaat:

Dat ligt dan aan jezelf, want het is prima ABN en goed leesbaar! Ik ga er ook helemaal in mee. Verder: volgens mij staakt 90 % mee 'om het staken' en kan zijn/haar mening niet met goede argumenten onderbouwen. Paar uurtjes meer les en meteen lopen miepen. En inderdaad, dat wordt nog wat als jullie scholieren fulltime moeten gaan werken in de toekomst, wordt het dan oorlog?
De jongeren van tegenwoordig zijn veel te 'verwend' en daarom ook de problematiek van tegenwoordig. Ik vind dat er strenger toezicht moet komen van zowel onderwijs als ouders.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:17

Als ze wat strenger zouden worden zou het niet eens nodig zijn extra uren. Ze moeten gewoon alles eens nuttig opvullen dan heeft het zin

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:17

x_tico schreef:
Jezus, iedereen zeikt hier. Nagelbijten / Gniffelen
Als wij willen staken dan doen we dat.
waar bemoei je je mee, jezus.. Nagelbijten / Gniffelen

Met het feit dat er letterlijk bij mij op de hoek 500 k u t pubers staan te krijsen en onder het mom van 'Samen staan we sterk' denken dat iedereen naar hun pijpen zal dansen. Doe je dat niet, worden er spiegels van je auto getrapt, kleuters van hun fietsjes geduwd en bejaarden met blikjes bekogeld.
Toen de politie, na een meermaals verzoek te wieberen, begon te meppen was het zó over, begonnen ze te janken dat ze zo bang waren Nagelbijten / Gniffelen

Hulde aan Politie Zeeland!!!! OK dan!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:18

CtjeLief schreef:
Citaat:

Dat ligt dan aan jezelf, want het is prima ABN en goed leesbaar! Ik ga er ook helemaal in mee. Verder: volgens mij staakt 90 % mee 'om het staken' en kan zijn/haar mening niet met goede argumenten onderbouwen. Paar uurtjes meer les en meteen lopen miepen. En inderdaad, dat wordt nog wat als jullie scholieren fulltime moeten gaan werken in de toekomst, wordt het dan oorlog?
De jongeren van tegenwoordig zijn veel te 'verwend' en daarom ook de problematiek van tegenwoordig. Ik vind dat er strenger toezicht moet komen van zowel onderwijs als ouders.

ik heb al gezegt, als jij op school zou zitten nou.
dna zou je anders denken.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:18

Mii_Jessica schreef:
Als ze wat strenger zouden worden zou het niet eens nodig zijn extra uren. Ze moeten gewoon alles eens nuttig opvullen dan heeft het zin

daar ben ik het mee eens. Knipoog

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:19

x_tico schreef:
CtjeLief schreef:

dna zou je anders denken.

Sommige jongeren denken ook logisch na hoor en denken het zelfde als CtjeLief Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:20

Ik zit op univrsiteit, ik heb hier meer uren te besteden dan jullie. Niet de spreken van de moeilijkheidsgraad, en niet alle lessen worden op het zelfde niveau gegeven. Toen ik nog in het secundair zat had, ik meer lessen dan jullie met de verhoging, en geen tussenuren Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-11-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:20

Staking? Wat heb ik gemist? Het enige wat ik weet is dat ze landelijk 1040 uur willen voorkrijgen in een jaar en overal zijn stakingen enz.. Willen ze nu ook op onze school doen. Lekker Scheve mond

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:27

al met al hebben degenen die al werken of studeren een andere mening over deze kwestie dan de scholieren zelf...

mijns inziens zou dat wel eens zo kunnen zijn omdat je dan vérder kunt kijken dan alleen je schooltijd... Je hebt meer levenservaring en je weet hoe het er ná je schooltijd aan toe gaat....
Scholieren zijn nu eenmaal nog niet zo ver...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:28

Citaat:
dna zou je anders denken

Roep dat maar niet te snel.. Tussenuren kunnen nooit 100% worden voorkomen, omdat je nu eenmaal te maken hebt met verschillende lessen/docenten/klassen etc. Ik ben nu bezig met het laatste jaar van mijn studie op de HBO en ook ik heb te maken met tussenuren. In plaats van daarover te zeuren en een hoop zelfmedelijden op te wekkken, pak ik in die tussenuren mijn boeken, en ga aan de slag met huiswerk of ik ga mijn stof doorlezen. scheelt me weer huiswerk. (en dat deed ik ook op de middelbare school, want ook toen had ik veel tussenuren, jullie zijn ECHT niet de enige in deze tijd hoor!) Mensen zoeken altijd een reden om te klagen en om zielig te doen, in plaats van het 'probleem' een positieve draai te geven.
Die stakingen? Grote onzin!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:29

De mensen die staken hier in het land vind ik zielig en kinderachtig. Alleen maar om 'n paar lesuren meer. Erg triest hoor!!

En ze vinden het nog stoer ook!

Maarja die mensen zien geen realiteit, geen toekomst. Alleen maar lekker leventje zonder werken oid. Wacht maar straks. Dan moet je gaan werken van 9 tot 5, en nu van 9 tot 5 nar school. Waar doe je moeilijk over Verward

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:32

katiavl schreef:
Ik zit op univrsiteit, ik heb hier meer uren te besteden dan jullie. Niet de spreken van de moeilijkheidsgraad, en niet alle lessen worden op het zelfde niveau gegeven. Toen ik nog in het secundair zat had, ik meer lessen dan jullie met de verhoging, en geen tussenuren Lachen

Precies! Ik snap het probleem van de Nederlandse studenten niet. Paar uurtjes in de week meer? En de wereld vergaat? Ach kom nou. In België heb je standaard minimum 32 uur LES per week. ZONDER tussenuren. Dan tel ik de uren die je 's avonds aan je huiswerk besteedt nog niet eens mee.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:33

CtjeLief schreef:
Citaat:
dna zou je anders denken

Roep dat maar niet te snel.. Tussenuren kunnen nooit 100% worden voorkomen, omdat je nu eenmaal te maken hebt met verschillende lessen/docenten/klassen etc. Ik ben nu bezig met het laatste jaar van mijn studie op de HBO en ook ik heb te maken met tussenuren. In plaats van daarover te zeuren en een hoop zelfmedelijden op te wekkken, pak ik in die tussenuren mijn boeken, en ga aan de slag met huiswerk of ik ga mijn stof doorlezen. scheelt me weer huiswerk. (en dat deed ik ook op de middelbare school, want ook toen had ik veel tussenuren, jullie zijn ECHT niet de enige in deze tijd hoor!) Mensen zoeken altijd een reden om te klagen en om zielig te doen, in plaats van het 'probleem' een positieve draai te geven.

Ja maar zo zijn wij niet dat we onze boeken pakken en gaan lopen leren.
nee zo bent ik niet.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:34

ik kan het op school niet opbrengen in een tussenuur te gaan leren

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:35

Dan moet er ook niet worden gezeurd over nutteloze tussenuren, als je WEL de mogelijkheid hebt ze te benutten! Want zo kun je over ALLES wel gaan zeuren en gaan staken..

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:35

x_tico schreef:
CtjeLief schreef:

Ja maar zo zijn wij niet dat we onze boeken pakken en gaan lopen leren.
nee zo bent ik niet.

Dan zit er niks anders op dan het huiswerk dat je in je verspeelde tussenuren had kunnen maken, 's avonds in te halen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:36

CtjeLief schreef:
Dan moet er ook niet worden gezeurd over nutteloze tussenuren, als je WEL de mogelijkheid hebt ze te benutten! Want zo kun je over ALLES wel gaan zeuren en gaan staken..

ik vind tussenuren wel fijn hoor Tong uitsteken
maargoed ik heb er maar 1

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:36

Als ik tussenuren heb, benut ik ze. Maar ik heb 32 lesuren ZONDER tussenuren in de week, ben dan laat thuis en werk nog eens 4 a 5 uur aan school buiten die 32 lesuren IEDERE dag. Ik heb geen sociaal leven meer, rijd me paard al weken niet meer fatsoenelijk. En dan zeggen dat we niks gewend zijn

Voor mij liever geen extra lesuren!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:37

ja idd.. daar heb je alleen jezelf mee hoor Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:39

fixture schreef:
ik kan het op school niet opbrengen in een tussenuur te gaan leren

Snap ik, maar ergens is dit wel een goede voorbereiding voor later. Ja
Verder onderwijs bestaat helemaal uit zelfcontrole, en als je dat in het secundair al meekrijgt. Is de sprong in de diepte minder groot