Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:21

@noetanchamon,
Een vervelende ziekte MS.
Mijn vriendin heeft het ook.
Zij heeft geen partner en moet dus haar zelf bedruipen.
Ze heeft een hele hoge functie in een Amerikaans bedrijf (wel in NL) en die zijn niet eens op de hoogte van haar ziekte.
Ze heeft een eigen huis en een hondje.
Paardrijden kan ze niet meer en daar is ze dus helaas mee moeten stoppen.
Ze is momenteel bezig te emigreren naar Australie. Ze heeft daar werk gevonden en het bedrijf daar weet wel dat ze dus MS heeft.
Zonder werk zou ze niet eens Australie in komen omdat ze ziek is en dan geen visum krijgt.
Ze is zo optimistisch en gaat gewoon ook voor de dingen die ze nog wel kan.
Ik vind dat iedereen daar een voorbeeld aan zou moeten nemen.
Als je werkelijk niets meer kan dan kan ik begrijpen dat je niet kunt werken of geen studie hebt.
Maar als je nog wel iets kunt dan vind ik het een gemiste kans als je er niets mee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:23

Jij vind alleen mensen die werken geweldig...
Wat als jou vriendin het over een paar maanden/jaar ook niet meer kan bolwerken...spuug je haar dan ook zo uit ??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:23

Ik vind het zo ontzettend raar dat jij het dus normaal vindt dat jouw vriendin roofbouw op haar lijf pleegt en dat je dat nog geweldig vindt ook.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:24

@ Hopla ik volg je even niet....haal eerst mijn tekst weg omdat ik vindt dat je me vernedert en dan dit.
Positievelingen zijn er genoeg, zieke positievelingen ook, niet alleen jouw vriendin.
Maar mijn verhaal gaf zo mooi aan waarom bokt voor mij zo relevant is, had het maar even gelezen joh!
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 10-10-07 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

hopla schreef:
Ik begrijp dat er mensen zijn die hier hun hebben en houwe op tafel gooien. Daar is het het topic voor.
Maar ik kom als ik voor mijn ontspanning aan het bokken ben steeds die 'zielige' verhalen tegen.
En daar zit ik niet op te wachten.
Je moest eens weten wat ik allemaal zou willen en wat ik niet kan door wat voor reden dan ook.
Ik ga echt een ander niet lastig vallen met mijn 'problemen'.

2 dingen hierop

1. of ik moet de regel gemist hebben maar volgens mij is er niemand die jou verplicht die verhalen te lezen. als je dat niet wilt doe je het toch lekker niet

2. als je er zo veel "last" van hebt moet je ook niet een topic als dit beginnen

Anya

runningkawa schreef:
Jij vind alleen mensen die werken geweldig...
Wat als jou vriendin het over een paar maanden/jaar ook niet meer kan bolwerken...spuug je haar dan ook zo uit ??

twee zielen, één gedachte.. dat dacht ik dus ook.
Wat als ze niet meer rijden én niet meer werken kan?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:26

Oh ja.. Hopla.. als jij niet tegen de zielige verhalen kunt, mag je ook wel weggaan. Ik denk niet dat ik je zal missen eerlijk gezegd Ja

Dus.. be my guest en zoek een gezellig forum.
Iets waar ze vooral veel "leuk paardjuh" roepen.
Jeugdforum misschien???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:27

*LOL* Nagelbijten / Gniffelen

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:27

@kawa, ik besef heus wel dat ik geluk heb.
Alleen geluk moet je ook opzoeken.
Natuurlijk is niet alle geluk naar je hand te zetten maar je moet er wel voor zorgen dat je voor het geluk gaat. Niet afwachten tot het naar je toekomt. Zorgen dat je het pakt.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:28

hopla schreef:
@noetanchamon,
Mijn vriendin heeft het ook.
Zij heeft geen partner en moet dus haar zelf bedruipen.
Ze heeft een hele hoge functie in een Amerikaans bedrijf (wel in NL) en die zijn niet eens op de hoogte van haar ziekte.
Ze heeft een eigen huis en een hondje.
Paardrijden kan ze niet meer en daar is ze dus helaas mee moeten stoppen.
Ze is momenteel bezig te emigreren naar Australie. Ze heeft daar werk gevonden en het bedrijf daar weet wel dat ze dus MS heeft.
Zonder werk zou ze niet eens Australie in komen omdat ze ziek is en dan geen visum krijgt.
Ze is zo optimistisch en gaat gewoon ook voor de dingen die ze nog wel kan.
Ik vind dat iedereen daar een voorbeeld aan zou moeten nemen.
Als je werkelijk niets meer kan dan kan ik begrijpen dat je niet kunt werken of geen studie hebt.
Maar als je nog wel iets kunt dan vind ik het een gemiste kans als je er niets mee doet.

Ik vind dat je niet zo je eigen normen en waarden zo op een ander kunt plakken. Toon eens een beetje inlevingsvermogen en begrip!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:28

nou hopla dan mag jij me dat eens uitleggen hoe je dat pakt want ik heb zo'n beetje alle manieren die ik weet al geprobeert

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:29

hopla schreef:
@noetanchamon,

Geweldige ziekte joh, heb een persoons gebonden budget, een rollator, een rolstoel een nieuwe scootmobiel, een zuster die me controleert met spuiten van interferonen. Af en toe mag ik lekker kuren in het ziekenhuis.
Ik ga iedere middag een paar uur rusten en zit veel achter bokt en rij ook nog een paard Knipoog

Geweldig toch?? Kan niet iedereen.

Positief genoeg hoop ik?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:29

Haha! Best positief hoor Noet. Nu nog even positief naar een werkgever stappen en je bent er helemaal. Heb je je geluk gegrepen Ja Ach gut

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:30

Noetanchamon schreef:
@ Hopla ik volg je even niet....haal eerst mijn tekst weg omdat ik vindt dat je me vernedert en dan dit.
Positievelingen zijn er genoeg, zieke positievelingen ook, niet alleen jouw vriendin.
Maar mijn verhaal gaf zo mooi aan waarom bokt voor mij zo relevant is, had het maar even gelezen joh!

Ho zeg, jullie gaan hard.
ik heb mijn ene bericht nog niet weggezet en het volgende staat eral.
Sorry Noetanchamon, ik vond dat je het zo mooi had geschreven. Respect heb ik daarvoor dat je zo positief bent. je hebt me verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd verwoord.

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:30

Hopla ik zou maar hopla gauw naar een ander topic gaan.
Soms is het voor mensen heel fijn als ze een luisterend oor hebben en dat is dan niet alleen om zielig te zijn.
Mijn dochter heeft ook een chronische ziekte en kan op bokt fijn haar verhaal kwijt dus je bent niet verplicht om deze verhalen te lezen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:31

hopla schreef:
Maar als je nog wel iets kunt dan vind ik het een gemiste kans als je er niets mee doet.[/b]

Dit kan alleen een lichamelijk gezond iemand zeggen Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:32

Ben hier wel uitgepraat geloof ik Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:33

Dat ben ik met je eens...en doe dat ook dagelijks Ja
En ondanks mijn ziekte ben ik echt de gelukkiste mens op aard..dat meen ik!!
Heb de beste vriend ter wereld..we wonen op een schitterend plekje (wat alles behalve aan is komen waaien) en ik heb heerlijke dieren om me heen...wat wil een mens nog meer?

Ja gezondheid...

En naast bijv de verhalen die ik over Zanda schrijf omdat dat een stuk van mij leven is...zoals jij ook over antoinette schrijft...heb ik het er ook wel eens over dat ik baal dat ergens last van heb..helaas..maar het is ook gewoon een deel van mijn leven.

En IK bepaal hoe ik daarmee omga..niet JIJ omdat je mensen niet accepteert in hoe ze zijn..dat zit on jou gedachte dat dat niet oke is..maar wie bepaald er wat oke is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-07 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:33

Noetanchamon schreef:
hopla schreef:
Maar als je nog wel iets kunt dan vind ik het een gemiste kans als je er niets mee doet.[/b]

en psychisch gezond

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:34

hopla schreef:
Met steeds het van de daken schreeuwen dat je iets niet kunt kom je nooit verder.
Waarom die negatieviteit niet omzetten naar positiviteit.
Op Bokt valt dat me nu juist op dat er bokkers zijn die steeds zodra er zich een gelegenheid voordoet roepen dat ze iets niet kunnen.
Steeds weer hun ziekte erbij halen, steeds weer die aandacht vragen, steeds weer om medelijden vragen. Ik kan daar dus echt niet tegen.

En dank je wel! Boos!
Wie denk je wel niet wie je bent om zo te oordelen?
Ik ben één en al positiviteit, probeer altijd mijn grenzen te verleggen en ga er voor en zet door. En dan is er dat k*t lijf van me die zegt dat het niet meer verder kan.
Ga jij heel positief tegen je auto staan l*llen als de brandstof op is, dan doet hij het mischien wel weer. Boos!
Iemand die ziek is vraagt helemaal niet om medelijden wel om een beetje steun en begrip en dat begrip krijgen ze doorgaans alleen van lotgenoten omdat die kunnen begrijpen wat je mee maakt en jij dus gewoon niet.

Amy77

Citaat:
Je verwoord het goed Nicolletje.
Met steeds het van de daken schreeuwen dat je iets niet kunt kom je nooit verder.
Waarom die negatieviteit niet omzetten naar positiviteit.
Op Bokt valt dat me nu juist op dat er bokkers zijn die steeds zodra er zich een gelegenheid voordoet roepen dat ze iets niet kunnen.
Steeds weer hun ziekte erbij halen, steeds weer die aandacht vragen, steeds weer om medelijden vragen. Ik kan daar dus echt niet tegen.
Iedereen heeft zijn ding. Ook ik.
Ik ben gelukkig en tevreden met de dingen die ik heb.
Er zijn altijd mensen die het veel beter hebben als ik. Maar ook mensen die het minder hebben als ik.
En omdat ik toevallig mijn paarden aan huis heb en part-time werk zou ik daarom niet beseffen hoe geluksvogel ik ben?
Dat is ook niet aan komen waaien hoor.
Ik ben ook maar een eenvoudige timmermansdochter en mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, dus we hebben het ook niet kado gekregen

Ik voeg me maar even toe aan dit topic Lachen
Ik begrijp je berichtje heel goed. Ik wil je alleen heel graag uitlegge dat de meeste mensen met een chronische ziekte hun grenzen hebben leren kennen, die zij voorheen niet kende en maar doorgingen en doorgingen, omdat het vaak aan de buitenkant niet te zien is en het continue moeten verantwoorden geen zin in hebben, want 'ziek zijn' is al genoeg sjit aan je hoofd en lichaam. Het roepen van "Ik kan het niet" zal dan ook het beschermingslaagje zijn die dat roept. Die mensen verbruiken al al hun energie om mee te draaien in de maatschappij, of wat voor een manier dan ook. Wordt er meer verwacht, logisch dat zij roepen dat lukt niet, want zij hebben immers bv al die 4 uur werken verbruikt en dan is er geen fut meer voor andere dingen..(ok, uitzonderingen daargelaten)..
Ik herken het heel erg van mezelf. Vroeger, lees paar jaar terug, kon ik niets, lag kotsend in mn bed van de moeheid omdat ik weer teveel had gedaan, want ik wilde er zo graag bij horen en ook meedoen in de maatschappij. Ik kwam op een grens dat ik daadwerkelijk ook echt niets meer kon, niet meer stappen, niet meer naar buiten, zelfs niet meer naar de winkel om boodschappen te doen. Ik kwam toen ook in een uitkering terecht en nee das geen vetpot, zoals iemand hier eerder beweerd 'dikke uitkering' moest zelfs bijgespijkerd worden door mn ouders...maar het maakte me niets meer uit op dat moment, in begin wel want je ego daalt naar niveau zero als je niet je eigen dingen kunt kopen en rekeningen kunt betalen hoor en meedoen met vrienden...en ja, ik kon we naar mn paard, want dat was het enige stukje ontspanning wat ik had in mn leven. Als iemand mij vroeg kun je dit voor me doen of kun je daar kome werken...NEE, DAT KAN IK NIET riep ik op het laatst, ik moest wel, anders werd er niet geluisterd gezien ik mn eigen grenzen toen nog niet kende...en aan de buitenkant zag je bar weinig behalve een grijsgrauw gezicht en een kotsende kim op straat van de moeheid omdat ze maar doorging..dus men neemt je ook niet serieus.
Het heeft me veel vrienden gekost destijds, niemand begreep mij toen, er werd over me gepraat etc en dat heeft me zo verscrhikkelijk veel verdriet gedaan toen dat geklets en geroddel. Ikzelf wilde maar niet accepteren dat ik minder mee kon komen dan mn leeftijdsgenoten (normaal werken en uitgaan) en als je dan dat prutsmuts ook nog eens te horen krijgt, nee, das niet leuk.
Ik heb toen mijn wereld onbewust kleiner gemaakt om mij veiliger te voelen, klinkt gek, maar ik wist tenminste wat ik aan mezelf had.
Die uitkering had ik toen dondershard nodig om bij te komen en dat bijkomen heeft ruim 5 jaar geduurd kan ik je vertellen en nog steeds ben ik er niet helemaal en dat zal volgens mn HA en psych van toen ook nooit meer helemaal goedkomen, maar mag blij zijn, enorm blij..kan weer paar halve dagen werken, hetzij vanuit huis, hetzij buitenshuis.
Gekke is dat het vanuit huis langer valt vol te houden. Komt doordat er geen druk achter zit, kan mn eigen tijd indelen en kan tussendoor even liggen als dat zou moeten, of even wat anders doen (bokken?) om mn hoofd weer leeg te krijgen en weer verder te kunnen gaan daarna. Men mag dat onacceptabel vinden, maar voor mij werkt vauit huis werken beter en kan ik meer aan, dus meer waard voor de maatschappij, maar anderzijds voor de mensen die het begrijpen weer niet, want dan krijg je de stempel LUI.

Anoniem

Noetanchamon schreef:
hopla schreef:

haha idd...vooral dat dik gedrukte...de rest was al ff duidelijk...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:35

Anya schreef:
Oh ja.. Hopla.. als jij niet tegen de zielige verhalen kunt, mag je ook wel weggaan. Ik denk niet dat ik je zal missen eerlijk gezegd Ja

Dus.. be my guest en zoek een gezellig forum.
Iets waar ze vooral veel "leuk paardjuh" roepen.
Jeugdforum misschien???

Ga ik weg is het niet goed en blijf ik, moet ik weer weg van jou Clown
Ik heb gezegd dat ik begrijp dat in dit topic de verhalen komen.
Maar ik wil ze niet als ik in een topic over bijv. HAW zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:36

Jij wil jij wil...je bent niet alleen op de wereld....

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:37

sjee hoe bedoel je ik heb een bord voor me kop. Hopla je slaat echt alles van alle mensen die ik ooit onmoet heb en geloof mij dat ik rare figuren gezien heb