Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:55

Ik vind dat oplichting zowiezo niet goed gepraat kan worden, maar dat is dan ook mijn eigen visie daarop.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:56

slimmerik schreef:
Danae schreef:
Een reader behandelt geen paard, maar "leest" het paard en doet eigenlijk verder niets...

Als een dier behandelt gaat worden door een healer, is het een ander verhaal... Altijd eerst de dierenarts, en daarna pas een ander circuit als je dit zou willen...

Er zijn verschillende readers hier op bokt die voer adviezen etc geven.... Dat noem ik toch "behandelen". En als een reader vertelt dat een paard ongelukkig is met het shetje wat bij hem in de wei staat en het baasje trapt hier in en verkoopt het shetje of brengt hem naar de slager??

Dat soort readers zijn er....

Dan zijn het geen readers... een reader "leest" alleen maar het dier... verkeerde benaming dus... dan zou het behandelend reader moeten zijn, en nee, voeradviezen geven en medicatie uitschrijven mag niet zonder een papiertje, dus moeten ze goed uitkijken wat ze doen... zeker als het paard een medisch probleem heeft...je kan ze doorsturen naar een arts, maar verder mag je niets als reader zijnde... veel mensen weten dit niet, en gaan hiervoor een keer op hun bek.

Ik heb zelf een opleiding homeopathie voor dieren gedaan, maar mag onder geen enkel beding medicatie uitschrijven of adviseren, no way... daarvoor gaat nog 3 jaar studie aan vooraf...
Laatst bijgewerkt door Danae op 08-07-07 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:59

katiavl schreef:
Ik vind dat oplichting zowiezo niet goed gepraat kan worden, maar dat is dan ook mijn eigen visie daarop.

Hier stik het van de Dr. Swami's. A la, betaal een fortuin en u zult zonder pijn door het leven gaan. Die mensen vind ik vreselijk, maar er is ook iets te zeggen voor de mensen die daar intrappen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:01

ja maar op een moment dat je door reguliere bent of wat dan ook, denk ik dat het vrij nomaal is dat je een laatste hoop gebruikt, soms wil je gewoon leven dat je alles probeerd. Je kan dat dom noemen, goed dat is gewoon menselijke aard, van proberen overleven. Gelukkig maken wij elke dag slimme beslissingen Tong uitsteken

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:02

ik doe altijd bij mijn readings. bijv. het paard zit op plekken vast. een mens kan zelf kijken wat past bij het paard als behandeling maar ik geef ze ook tips mee. want het verschil tussen spier pijn en emotionele pijn moet je ook onderschijden. Ik merk soms dat een dier emoties vastzet in de spieren. simpel weg masseren helpt dan al prima ... als een dier pijn heeft door andere dingen helpt dat weer niet

maar ik zeg nooit je moet ... en dat durven sommige mensen wel eens te zeggen
Laatst bijgewerkt door shadowflower op 08-07-07 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:04

katiavl schreef:
ja maar op een moment dat je door reguliere bent of wat dan ook, denk ik dat het vrij nomaal is dat je een laatste hoop gebruikt, soms wil je gewoon leven dat je alles probeerd. Je kan dat dom noemen, goed dat is gewoon menselijke aard, van proberen overleven. Gelukkig maken wij elke dag slimme beslissingen Tong uitsteken

Dit zit inderdaad in de aard van de mens...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:05

shadowflower schreef:
ik doe altijd bij mijn readings. bijv. het paard zit op plekken vast. een mens kan zelf kijken wat past bij het paard als behandeling maar ik geef ze ook tips mee. want het verschil tussen spier pijn en emotionele pijn moet je ook onderschijden. Ik merk soms dat een dier emoties vastzet in de spieren. simpel weg masseren helpt dan al prima ... als een dier pijn heeft door andere dingen helpt dat weer niet

Dit klinkt voor mij heel logisch omdat mensen dit ook doen Lachen Van verdriet opkroppen kun je serieuze klachten krijgen, alleen is dit geloof ik nooit wetenschappelijk onderzocht. Helaas dus nergens stats.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:07

nee idd ... maar het slaat wel degelijk op de spieren .... verdriet en stress ed. Masseren en onderbewust warmte en liefde zenden naar het dier dat laat het al heel erg veel opknappen merk ik vaak.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:14

Over char:Whaha, ik denk dat haar giften meer berusten op afkopen van haar geweten als iets anders. Zo van, zie je wel dat ik goed ben want ik geef mijn geld toch ook weg? Ik heb haar nu al een paar keer in actie gezien en vind haar absoluut ongeloofwaardig. (en ik wou haar nog wel graag geloven op het begin) Ze zit maar een beetje te raden en gissen en uiteindelijk is het meestal de persoon zelf die haar de meeste informatie verschaft.Ik geloof best dat ze "iets" heeft net als Jomanda en Uri Geller maar dat klopt toch niet met hun voorstellingen volgen mij.
"sceptische modus aan"Dat de readers hier zo'n aversie hebben tegen het meewerken aan een (onafhankelijke/controlleerbare) test verteld mij eerlijk gezegd niet veel goeds. Kijk je kan wel zeggen dat je het alleen doet voor mensen die het nodig hebben, dat klinkt al meteen heel plausibel. Maar uiteindelijk hebben de twijfelaars/ongelovigen hier dus niks aan. Zo wordt nooit iemand wat wijzer, iedereen roept van de daken dat ze het echt kunnen maar bewijzen ho maar! Vergeet niet dat de meeste tests inderdaad de meest geloofwaardige mensen onderuit hebben gehaald! vandaar dat veel mensen tegenwoordig niet zo makkelijk te overtuigen zijn. "sceptische modus uit".
Ik vind best dat als je een bewezen talent bent, je hier geld aan mag verdienen. Helaas is kwa helderziendheid nog steeds niks bewezen voor zover ik weet. Ik denk alleen nog steeds dat als je zo'n talent hebt je er toch maar een beperkt aantal mensen kan helpen en die kom je vanzelf tegen volgens mij (ja,ook een beetje boedistisch ingesteld) en daar hoort het om te gaan niet geld/bekendheid.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:15

shadowflower schreef:
nee idd ... maar het slaat wel degelijk op de spieren .... verdriet en stress ed. Masseren en onderbewust warmte en liefde zenden naar het dier dat laat het al heel erg veel opknappen merk ik vaak.

Als een dier pijn heeft moet je hem dus volgens Danae naar een DA verwijzen...jij raadt masseren aan... '

Áls readers het al niet met elkaar eens zijn.... wat moeten we dan geloven??

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:18

ik zeg met lichte spierpijn die door emtoies komt. ik zeg er altijd bij van spierpijn. zit vast. ik zou masseren maar als alle pijntjes in combinatie liggen dan zou ik ook nog naar een kraker oid gaan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:18

slimmerik schreef:
shadowflower schreef:

Als een dier pijn heeft moet je hem dus volgens Danae naar een DA verwijzen...jij raadt masseren aan... '

Dat zegt ze helemaal niet Slimmerik, het was gewoon een reactie op mijn reply Lachen Verder geen wijze raad voor jou ofzo.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:20

slimmerik schreef:
shadowflower schreef:

Deze discussie kun je ook vergelijken met dierenartsen.. De een zegt dit, de andere dat... wie moet je daar dan in geloven???

Juist, ook in het medische circuit maak je je eigen keuzes om een dierenarts uit te zoeken die je vertrouwd... Zo ook met bovenstaande quote...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:21

Slimmerik knapt niet op van een goede massage en een beetje extra liefde Danae, terwijl ik dacht dat dat best wel aan iedereen besteed was Tong uitsteken

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:22

en ik ben zo dat als een pijn met emoties samenhangt en ik merk dat het persoon echt gevoel heeft voor het dier ...dat ik de mens liever laat masseren zodat het overgaat dan dat ik diegene weer met kosten opzadel ...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:26

Schimmelig schreef:
Slimmerik knapt niet op van een goede massage en een beetje extra liefde Danae, terwijl ik dacht dat dat best wel aan iedereen besteed was Tong uitsteken

Leg dat eens uit Schimmelig... ik begrijp er helemaal niets van wat je probeert te zeggen. We hebben het toch over readers van dieren ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:30

Dat iedereen een gave heeft heb ik al gezegt
runningkawa schreef:
paardrijden is hobbie voor mij, nooit geen werk geweest
was gewoon erbij na mijn werk Lachen
Misschien is een paard inrijden ook wel een gave en je doel hier Tong uitsteken

En de geduldige juffrouw voor de klas vind ik ook een gave hebben, moet ze dat maar voor niets gaan doen?
ze heeft de aangeboren gave de klas rustig te houden en helpt daarmee Haha!

Waarom zit er in gaves van mensen verschil?
Omdat deze gave spiritueel is?

Voor mij is een gave een talent voor iets
de een zal dus kunnen readen, maar de ander zal je goed kunnen leren uitleggen hoe je iets moet doen, weer een ander heeft weer andere tallenten. Elk mens heeft dus gaves

jomanda
vind ik te commercieel en te zweverig gebracht
Doe maar gewoon, is gek genoeg.
Mensen vinden het toch al zweverig al breng je het gewoon.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:32

slimmerik schreef:
Schimmelig schreef:

Leg dat eens uit Schimmelig... ik begrijp er helemaal niets van wat je probeert te zeggen. We hebben het toch over readers van dieren ?

Het ging even over masseren (tussen mij en Shadowflower) daar haakte jij op in met ''oh, jullie raden beiden iets anders aan, dus wat is het nu''. Kortom mijn reply was een geintje, dacht wel duidelijk met de ( Tong uitsteken ) emoticon erachter. Nu ik een grapje moet uitleggen is het natuurlijk niet grappig meer Clown

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:34

hehehehehe
wie het laatst lacht lacht t best hihi

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:37

Ook vóór jouw quote noemde shadowflower al dat zij wel "medische" tips geeft waar de eigenaar uiteraard zelf mag bepalen of ze die opvolgt....

Als je niet van plan bent ze op te volgen dan ga je ook geen 15 euro's neer tellen voor een reading...dus wel degelijk loopt het paard hierdoor gevaar aan de hand van een fotootje verkeerd behandeld te worden.

Sorry dat ik je grap verpest heb Schimmelig....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:40

Met sommige dingen kun je niet verkeerd, toch. Zoiets simpels als een spier masseren bij een stram paard kan geloof ik enkel goed doen, dus of je dit nu direct 'medisch advies' kunt noemen? Het is eerder een goede tip, want ik als niet-reader zou waarschijnlijk hetzelfde zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:40

De meeste hebben al honderden euros da kosten gehad, waar de da ook zegt, we kunnen niks meer doen.
Als dan een reader zegt, is die en die plek al eens onderzocht, zo nee laat dat dan eens doen...wat is dan het gevaar?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:41

Voor mensen die er niet in geloven is er altijd nog dit topic
viewtopic.php?f=142&t=549292&hilit=&start=225
Even nog mijn mening:
Ik denk dat er soms wat dingen uit de toekomst tot je doordringen. Maar dit gebeurd denk ik maar 1 of 2 keer in je leven ofzo (ligt aan wat je meemaakt).
Ik geloof dan ook niet in mensen die eventjes (m.b.v. kaartjes) jou toekomst voorspellen.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 08-07-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:47

runningkawa schreef:
De meeste hebben al honderden euros da kosten gehad, waar de da ook zegt, we kunnen niks meer doen.
Als dan een reader zegt, is die en die plek al eens onderzocht, zo nee laat dat dan eens doen...wat is dan het gevaar?

Als dat zo is krijg ik toch wel heel erg het Jomanda gevoel... En mijn voorbeeld dan van een shetje wat opgeruimd moest worden omdat het gereade paard er zgn een naar gevoel van kreeg??

Het betreffende paard had trouwens koliek hoor......maar toen was het shetje al weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:50

Heb je mijn verhaa gelezen over kawa die volgens de da naar de slacht moest?
Hij leeft nog en heeft daarna nog Z gedressuurd, de foto van mijn ava gesprongen en loopt nog steede hier in de wei...hoeveel bewijs moet je dan hebben? Lachen
DA kan het dus ook mis hebben...ondanks zijn studie