jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:28

[quote="Otje_Elliot"]
Nou ik kan wel even een idee geven wat ik er van vind, maar krijg ik dan niet het hele topic op mijn dak?

< 18 jaar: TE jonge moeder, niet voor zichzelf kunnen zorgen en dus niet volledig voor eigen kind zorgen. Kind met een kind, afhankelijk van anderen en eigen jeugd is voor altijd weg.

18 - 22 jaar: jonge moeder, prima mits ze de zaken wel voor elkaar hebben (dus baan, relatie, eigen huisje etc)

23-35 jaar: gemiddelde moeder, beste leeftijd

35> : meer risico (lichamelijk) maar soms kan het niet anders

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:06

Ja otje je bent een oud bokje Haha! ik vind zelf 32 te oud om net met kids te beginnen, nou kan eigenlijk ook nog wel Tong uitsteken boven de 35 begin ik niet aan kids iig Lachen mijn moeder was trouwens 41 toen ze van mij beviel en ja het is goed gekomen met mij Nagelbijten / Gniffelen al was mijn geboorte erg uniek: ik was die ene op de 100000 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:09

Ik vind 32 helemaal niet te oud om aan kids te beginnen. Ik was 34 toen de eerste kwam. Heerlijk, daarvoor alles gedaan wat ik wilde, een goede baan, een mooi huis met lekker veel buitenspeelruimte voor de kids, ik heb dat toch liever dan dat je er bewust voor kiest op je achttiende en nog een heel leven moet opbouwen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:11

ik zie ook liever 32 dan 18 Lachen maar ik zie ook liever 25 dan 35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:13

Ik niet Haha!

Leef eerst maar, dan kids.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:08

Ik heb ook een jonge moeder.. Tong uitsteken Ik ben 16, zij 33..

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:55

svenlOver15 schreef:

Ik ken een meisje die is 16 en die heeft een zus van 32 Bloos

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:03

Ik studeer verloskunde en tijdens stages zie ik niet anders dan jonge moeders. De gemiddelde leeftijd ligt zo rond de 23-24, maar je ziet veel jongere gevallen. Ikzelf zou ook wel jong kinderen willen omdat dat voor de kinderen (naar mijn idee dan) leuker is. Maar eerst mn studie afronden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:32

mijn moeder was ook jong moeder.. namelijk 18 mijn moeder was ook op haar 36ste oma want mijn zus kreeg haar eerste kindje ook toen ze 18 was!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:23

RobinCera schreef:
svenlOver15 schreef:

Ik ben 21 mijn broer wordt 37 en mijn zus is 35. So? Haha!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:37

RobinCera schreef:
svenlOver15 schreef:

Er zijn ook heel veel mensen die denken dat we zussen of vriendinnen zijn! Helemaal als mn moeder mijn oma en ik samen de stad in gaan ofzo.. Tong uitsteken

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:16

Citaat:
Mijn moeder was 29 toen ik geboren werd.
Niet bepaald jong dus.

mijn vader is nu 54 (wordt binnenkort 55(of 54 kan ook Haha! ) )en ik ben 14 (in januati 15)
reken maar uit dus Clown

Raff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:21

een meisje uit mijn klas is nu bijna 19 en die is heeft nu een kind van 4 rond lopen, ze had er bewust voor gekozen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:30

mijn nicht was 18. ze raakte zwanger van haar toenmalige vriend, het raakte uit en ze kreeg een nieuwe vriend, samen voeden ze nu hun dochtertje op. de vriend beschouwt het kindje gewoon als de zijne en het kind doet dat ook precies hetzelde. dan adersom Knipoog ze is nu anderhalf.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:01

Ik vindt mezelf ook een jonge moeder Clown

Was 26 toen ik de eerste kreeg en 27 toen ik de 2e kreeg Haha!

Of ben ik nou oud Bloos

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:09

Ja uffie...fosiel Tong uitsteken
Nee,iedereen heeft en andere definitie van oud of jong toch?
Tja,ik denk dat voor mij de meeste discussie hierover wel is gedaan,ik maak me er niet meer zo druk om.
Zolang wij er gelukkig mee zijn kan de hele wereld voor mij part op zijn kop gaan staan,daar wordt het niet anders van... Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:10

Ja en zo is het precies, als jullie er blij mee zijn wat geeft een ander het recht om er een oordeel over te hebben.

trouwens gefeliciteerd, spannend allemaal.

Maar ikke is geen fosiel hoor Bloos Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:18

Haha...fijn dat je hem niet te serieus opvatte Tong uitsteken
(ik zat al te denken; zal ik dat wel typen...je weet maar nooit hoe mensen het opvatten..)
Oordelen hebben mensen toch wel,zij het niet over je leeftijd,dan wel over iets anders.Zo zijn de meesten nou eenmaal.
Ik ben nu 18 en in verwachting,maar soms betrap ik mezelf er ook op als ik een jong meisje met een kind zie dat ik denk;
poeh,die is wel jong zeg.
Terwijl ik zelf net zo oud ben Haha!
Het is gewoon moeilijk in te denken hoe anderen zijn,hoe volwassen ze zijn en in wat voor situatie ze leven...

wheezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:29

ik vind het jammer als mensen kinderen nemen terwijl ze nog bij hun ouders wonen. het is al een hoop gedoe om op jezelf te gaan wonen en als je eenmaal een kind hebt dan heb je daar meestal voorlopig totaal geen geld meer voor! ook al neem je dan zelf de zorg voor je kind op je, jouw ouders (opa & oma) hebben toch opeens weer een baby in huis. in plaats van dat de kinderen uitvliegen als ze volwassen worden komen er opeens kinderen bij! ik vind dat een leeftijd er niet zoveel toe doet, als iemand 17 is en een zelfstandig leven leid met of zonder opleiding dan is dat verder een eigen keuze toch? ik vind alleen als je nog thuis woont dat je dan toch mensen bij jouw beslissing betrekt.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:36

Turbotinker, ik kan wel wat hebben hoor Knipoog
Ja idd mensen hebben overal wel een oordeel over, als je erzelf maar gelukkig mee bent, das het belangrijkste.

En ik zie ook wel es hele jong meisjes maar die vallen me dan vaak op omdat ze met een kop als een oorwurm achter de kw lopen, kijk dan heb ik zoiets van oeps.

Ja wheezie, daar heb je wel gelijk in maar sommige dingen kun je niet altijd plannen, ik neem aan dat mensen niet bewust kiezen voor kinderen en die nog bij hun ouders wonen. Ideale situatie lijkt me het ook niet, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, stel je bent alleenstaande moeder en zit nog op school oid. *Probeert zich te verplaatsen in een jonge moeder die nog thuis woont, lijkt me voor beide partijen heel zwaar*

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:39

Dat lijkt mij ook niks,als ik nog thuis had gewoond..
Gelukkig woon ik al twee jaar samen.
Ik zou ook moeite hebben met het feit dat de vader ergens anders zou wonen.(als ik thuis woon,en hij bij zijn ouders..)
Nee,zou hebben wij het gelukkig niet Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:44

Je ziet ook vaak dat meiden alleen worden gelaten omdat de vader het leven als gezin niet ziet zitten,dat vindt ik zo sneu.

Turbotinker, dus je bent al lekker gewend aan het samenleven Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:53

Ikke wel hoor..zou niet meer anders willen.
En alleen laten vindt ik echt laf.
Mijn vriendin(20) kreeg met haar 'grote liefde' een zoon.
Hij ging bij haar weg,en nu,2 jaar later,probeert hij zijn zoon bij de moeder weg te halen.Hij wil hem nu zelf 'hebben'...Zwak.
Nee,mijn vent is met geen stok bij me weg te slaan,hij is vreselijk trots op zijn 'nazaad' Tong uitsteken

Sjorsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:59

Welshcobfan schreef:
Ja otje je bent een oud bokje Haha! ik vind zelf 32 te oud om net met kids te beginnen, nou kan eigenlijk ook nog wel Tong uitsteken boven de 35 begin ik niet aan kids iig Lachen mijn moeder was trouwens 41 toen ze van mij beviel en ja het is goed gekomen met mij Nagelbijten / Gniffelen al was mijn geboorte erg uniek: ik was die ene op de 100000 Lachen

Met andere woorden, als je nog niet de ware gevonden hebt voor je 35ste maar wel een kinderwens hebt, dan heb je pech, want 35 is te oud....
Er zijn ook vrouwen die heel lang studeren Slim .. Zodra ze klaar zijn moeten ze dus maar eerst kinderen krijgen want anders zijn ze te oud...

Wat een onzin.. Frusty
Je bent er aan toe wanneer je eraan toe bent.. (en het moet ook maar lukken!!!)
De één is dat met 20, de andere met 35
Wel vind ik het schokkend om te lezen dat er 16 jarigen "bewust" zwanger worden..

Het enige waar je goed rekening mee moet houden,maar dat doen ze in het ziekenhuis ook al, is dat hoe ouder je bent hoe meer risico's er zijn, voor zowel de moeder als het kindje..

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:02

Ohw meen je niet wat een asshole zeg Boos!

Zo iemand zo je toch het weet niet wat niet doen.

haha jij zit vast voor de rest van je leven, nou gelukkig maar er is toch niets zo leuk om samen jullie beeb op te voeden, en nu te genieten van jullie zwangerschap