Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:26

Malibu schreef:
Nationaliteit is heel iets anders als cultuur, hij kan de Nederlandse nationaliteit hebben, maar ongetwijfeld hebben zijn ouders hem opgevoed naar de normen en waarden van de islam....

Hij kan ook door extremistische/ fundamentalistische familie of kennissen gebrainspoeld zijn. Hij heeft in iedergeval niet de nederlandse 'tolerantie' meegekregen Verward

Nee, van jouw tolerantie moeten we het ook niet hebben.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:27

Balkenende moet eens actie ondernemen . en niet alleen maar roepen over normen en waarden, Want waar is nederland nu mee bezig? Balkenende wees een premier geen doetje die alleen maar dingen roept en niets gebeurd. Zo dit moest ik even kwijt!!!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:27

Malibu schreef:
Nationaliteit is heel iets anders als cultuur, hij kan de Nederlandse nationaliteit hebben, maar ongetwijfeld hebben zijn ouders hem opgevoed naar de normen en waarden van de islam....

Hij kan ook door extremistische/ fundamentalistische familie of kennissen gebrainspoeld zijn. Hij heeft in iedergeval niet de nederlandse 'tolerantie' meegekregen Verward

Precies.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:28

Pipo schreef:
Ik ben het wel eens met Joost. Ok er is vrijgegeven dat de dader naast een Nederlandse nationaliteit ook een "andere" nationaliteit heeft. Maar om nou gelijk allerlei geloven de "schuld" te geven..........Scheve mond

Dat doe ik zeker niet. Hooguit de fundumentalisten. Gewone Moslims zie ik gewoon als Nederlanders en ik zou niet weten waarom ik die op deze daad zou moeten aankijken.

Wel ben ik bang voor vanavond, er hoeft maar een groepje Marokkanen "stoer" te gaan doen daar op de Dam en het loopt uit de hand.
Wel slim trouwens om gelijk vanavond zo'n herdenking te houden, dan hebben de meeste mensen tenminste niet eens de tijd meer om iets te regelen om daar aanwezig te kunnen zijn Boos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:28

Malibu schreef:

Alsof JIJ nu lekker veel tolerantie toont. Nederlanders zijn ook graag vol van zichzelf. Rolleyes

nano

Tulandro schreef:
owow.. ik word er echt moedeloos van. Ik ben zwaar racistisch als het gaat om de buitenlanders die niet willen integreren, maar gaat het om de buitenlanders die goed in de Nederlandse maatschappij passen, ben ik juist absoluut niet racistisch. Het wordt tijd dat ze de rotte appels hard gaan aanpakken, want ze nemen nu de overhand.
ik ben het helemaal met je eens..ik had het niet beter kunnen verwoorden..ik heb echt kurig nette irakesen als buren spreken perfect nederlands en hun geloof houden ze lekker bineshuis echt schate van mensen...maar paar huisen veder op wooen een paar morkanen die hebben drie zoons en die vernielen de buurt..nou die morgen van mij betreft terug waar de vandaan komen daar voor vangen we ze niet op hier in nederland

spokie79

Pipo schreef:
Ik ben het wel eens met Joost. Ok er is vrijgegeven dat de dader naast een Nederlandse nationaliteit ook een "andere" nationaliteit heeft. Maar om nou gelijk allerlei geloven de "schuld" te geven..........Scheve mond

Inderdaad is Bush een goed voorbeeld om te nemen, zijn nu alle Christenen gek/gestoord/geflipt?
Politiek zou sowiesie niet gekoppeld mogen worden aan geloofsovertuigingen.

Ik heb een heleboel " buitenlandse" collega's en die vinden het ook heel erg. Mijn leidinggevende is een marokkaan en die is ook gewoon geschokt!

En met hem denk ik 99% van de marokkanen, turken, joegoslaven, italianen...........christenen, katholieken en moslims.

De geloven zijn niet slecht. Islam is echt geen slechte godsdient, maar juist heel mensvriendelijk. Maar de extremisten die het op hun manier intepreteren, die zijn slecht. En dan zeggen dat je het doet voor het geloof. Sorry hoor, maar je doet het gewoon omdat je een gestoorde debiel bent.

Maar misschien geloof ik daarom ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat een God of een Allah dit zo wil hebben. Dus doe ik het op mijn eigen manier en volgens de algemeen geldende normen en waarden (en ik geloof dat dat ook een beetje volgens de 10 geboden is al ken ik die niet allemaal). Je laat de mensnen in hun waarde en zijn wie ze zijn. Wie ben je om een ander daarvoor te veroordelen en eigen rechter te spelen. We hebben niet voor niets een rechtssysteem, dus laat die maar rechter spelen. Die mensen hebben daarvoor geleerd.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:29

jorg schreef:
Balkenende moet eens actie ondernemen . en niet alleen maar roepen over normen en waarden, Want waar is nederland nu mee bezig? Balkenende wees een premier geen doetje die alleen maar dingen roept en niets gebeurd. Zo dit moest ik even kwijt!!!

Ik vind niet dat je dit alleen op balkenende kan afschuiven.. dit is iets wat heel de maatschappij aangaat en al veel langer speelt al met kok... maar toen werd er ook al niets gedaan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:30

ThePast03 schreef:
er hoeft maar een groepje Marokkanen "stoer" te gaan doen daar op de Dam en het loopt uit de hand.

Moeten ze vooral doen, worden ze gelijk de pan in gehakt. Doen ze het daarna denk ik ook noooit meer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:31

Sammie schreef:
Moeten ze vooral doen, worden ze gelijk de pan in gehakt. Doen ze het daarna denk ik ook noooit meer.

Of het loopt gigantisch uit de hand in Nederland en daar zit denk ik niemand op te wachten.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:31

Sammie schreef:

Denk dat we daar ook niets mee opschieten, volgens mij zijn wij dan geen haar beter....

Anoeska

Tulandro schreef:
owow.. ik word er echt moedeloos van. Ik ben zwaar racistisch als het gaat om de buitenlanders die niet willen integreren, maar gaat het om de buitenlanders die goed in de Nederlandse maatschappij passen, ben ik juist absoluut niet racistisch. Het wordt tijd dat ze de rotte appels hard gaan aanpakken, want ze nemen nu de overhand.

Dan ben je dus niet racistisch!!! Dat ben je als je simpelweg anti bepaalde rassen/bevolkingsgroepen bent. Gewoon omdat deze mensen bij zo'n groep horen. (Heel dom dus). Jij bent voor een streng integratiebeleid (veel slimmer dus). Zou dus niet meer van jezelf zeggen dat je racistisch bent (komt niet zo slim over)

Anoniem

nano schreef:
ik ben het helemaal met je eens..ik had het niet beter kunnen verwoorden..ik heb echt kurig nette irakesen als buren spreken perfect nederlands en hun geloof houden ze lekker bineshuis echt schate van mensen...maar paar huisen veder op wooen een paar morkanen die hebben drie zoons en die vernielen de buurt..nou die morgen van mij betreft terug waar de vandaan komen daar voor vangen we ze niet op hier in nederland

mee eens
Dat ze die raddraaiers nu eindelijk eens aan gaan pakken.
Lijkt me ook fijner voor diegene met dezelfde nationalitiet die wel normaal doen.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:32

Is misschien een beetje offtopic maar ik had laatst bij Netwerk of Nova, weet niet meer precies welk programma het was, een documentaire gezien over eerwraak. Toen dacht ik: "De oosterse en Westerse cultuur zullen nooit maar dan ook nooit hand in hand gaan op deze manier." Het is in die culturen een heldendaad als je je dochter vermoordt als ze seks heeft gehad ook al is ze verkracht. Als je dat niet doet word je zelf vermoord of verbannen uit je dorp. Als je er 27 jaar voor hebt gezeten krijg je een medaille. Eén van die mannen zei: "Ik heb zelf weleens vriendinnen enzo maar als mijn vrouw die in Turkije woont met een andere man zou gaan, ga ik erheen en vermoord ik haar. " Die denkwijze krijg je er niet uit geramd!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:32

Vorige week sprak ik met een turks meisje, die er van overtuigd is dat als het zo doorgaat, dat er dan over 10 jaar een burgeroorlog uitbreekt. Als iedereen zo doorgaat, vind ik dat niet eens zo raar. Ik zeg: Migratiestop, ons concentreren op de allochtonen die we nu in Nl hebben, en als dat weer goed gaat, dan pas de grenzen weer openstellen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:33

ten eerste vindt ik het vreselijk dat dit is gebeurd.
alles sterkte aan familie en vrienden.

ik vindt ook niet dat balkenende hier alleen wat aan kan doen,iedereen samen moet hier wat aan doen.
mensen moeten eens wat toleranter worden,en niet meteen beantwoorden met een kogel of een pak slaag.
Iedereen moet zich hier eens voor gaan inzetten,alleen dan lukt het.
En al dat gedoe over cultuur verschillen en al vindt ik geen excuus,elkaar gewoon met rust en waarde laten dan komt iedereen al een heel eind verder.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:35

Anoeska schreef:
Dan ben je dus niet racistisch!!! Dat ben je als je simpelweg anti bepaalde rassen/bevolkingsgroepen bent. Gewoon omdat deze mensen bij zo'n groep horen. (Heel dom dus). Jij bent voor een streng integratiebeleid (veel slimmer dus). Zou dus niet meer van jezelf zeggen dat je racistisch bent (komt niet zo slim over)

Het interesseert me niet of ik slim over kom, maar ik vind het wel degelijk met racisme te maken hebben. Want misschien zitten er onder die niet-nederlands sprekende allochtonen wel hele lieve mensen. Maar ik ben gewoon sterk van mening dat mensen zich moeten aanpassen, want ze komen in ons land wonen en wij doen al genoeg voor hun.

coydog

ThePast03 schreef:
Dat doe ik zeker niet. Hooguit de fundumentalisten. Gewone Moslims zie ik gewoon als Nederlanders en ik zou niet weten waarom ik die op deze daad zou moeten aankijken.

Wel ben ik bang voor vanavond, er hoeft maar een groepje Marokkanen "stoer" te gaan doen daar op de Dam en het loopt uit de hand.
Wel slim trouwens om gelijk vanavond zo'n herdenking te houden, dan hebben de meeste mensen tenminste niet eens de tijd meer om iets te regelen om daar aanwezig te kunnen zijn Boos!

Er zijn er die nu al stoer lopen te doen op sommige plaatsen.
Helaas....
Laatst bijgewerkt door coydog op 02-11-04 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu

Sammie schreef:
Malibu schreef:

Hij kan ook door extremistische/ fundamentalistische familie of kennissen gebrainspoeld zijn. Hij heeft in iedergeval niet de nederlandse 'tolerantie' meegekregen

Alsof JIJ nu lekker veel tolerantie toont. Nederlanders zijn ook graag vol van zichzelf.

Nou, sorry hoor. Maar ik ben niet degene die iemand voor zijn flikker schiet omdat hij zijn mening uit! Scheve mond
Ik denk dat mijn tolerantie daarmee veel toereikender is dan dat van deze eikel!

En waar is jouw tolerantie gebleven naar mensen met een andere mening Verward

Volkoren

Hoe lang duurt het voordat er echt actie wordt ondernomen.. Degenen met een mening die hun niet aanstaat worden gewoon neergeknald. En dat zullen er steeds meer zijn.. Aanpakken die hap...
Je moet toch gewoon in EIGEN land je mening kunnen uiten zonder dat je door een buitenlander neergeknald wordt..
Doe de poorten van Nederland nog maar n stuk dichter.. en laat de LPF maar groeien.. Misschien komt er dan nog wat van Nederland terecht. Zo niet.. dan ben k bang hoe Nederland over 50 jaar is.. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 02-11-04 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Ik vind het een schande dat dit is gebeurt !

En vind het jammer dat de politie de dader in het been heeft geschoten, door z'n hoofd was beter geweest !

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:36

Malibu schreef:

Hij kan ook door extremistische/ fundamentalistische familie of kennissen gebrainspoeld zijn. Hij heeft in iedergeval niet de nederlandse 'tolerantie' meegekregen :?

En wat is de nederlandse tolerantie?
Lees je eigen bericht eens. Nederland is dus echt geen geweldig engeltjes land hoor :X[/b]

Sammie

Tulandro schreef:
Ik zeg: Migratiestop, ons concentreren op de allochtonen die we nu in Nl hebben, en als dat weer goed gaat, dan pas de grenzen weer openstellen.

Ware het niet dat je met de EU te maken hebt.

Is trouwens lekker praten voor dat kind, moeten ze maar eens wat meer moeite gaan doen om de Nederlandse cultuur over te nemen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-11-04 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrz

h0eveel m0eten er n0g komen??
h0eveel m0eten er n0g gaan??
Wie was deze held?
Die een film v0or ons heeft klaarstaan?

Echt Wannabe Amerika hier0 he.... Bloos!
K haat deze Wereld.....
Elke dag/elk uur wordt er in NEDERLAND wel iemand doodgeschoten.gestoken...!

p.s. Hij is trouwens Geschoten EN Gestoken... Bloos!
Laatst bijgewerkt door Myrz op 02-11-04 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:36

coydog schreef:
Er zijn er die nu al stoer lopen te doen op sommige plaatsen.
Helaas....

Hoe weet je dat? Ik heb hier nog niks over gelezen/gehoord?