Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:00

En toch vind ik het jammer dat "Miep" niet het vertrouwen had om naar me op 'verzenden' te drukken. Misschien had ik wat voor haar kunnen doen. Al was het maar naar haar luisteren....

Ach, we zullen het wel nooit weten of het laatste bericht gemeend was en op waarheid berustte, of wederom gewoon een leugen was.

Laten we er ook maar geen energie meer aan verspillen. Zonde van de tijd en de Boktlol. Die kunnen we beter besteden.

Volgens mij is alles wel gezegd en heeft iedereen zich kunnen uiten. Persoonlijk zou ik er vrede mee hebben als dit topic nu op slot ging en rustig naar beneden zakte, zodat "Miep" over een paar dagen echt weg is gezakt.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:05

Ik heb net het hele topic meer of min doorgelezen Ziek , en echt, ik ben echt shocked hierdoor! Bloos! Kan je 'pathologisch leugenaar' spellen??? Scheve mond
Ik heb echt nooit een seconde aan haar verhaal getwijfeld, wel vond ik sommige dingen wat opmerkelijk, ene moment was ze sterven na dood, paar dagen later eet ze thuis een pizza Verward
Maar ik herken er heel duidelijk een patroon van een pathologische leugenaar in. Ze plaatste altijd nieuwe topics met updates, elke dag minstens wel 1. Als ik uberhaupt zoiets geplaatst had (als het dan echt waar was he) had ik 't bij 1 centraal topic gehouden. Brengt het natuurlijk meer onder de aandacht he.
Ze heeft alles echt heel goed uitgezocht, dat is ook weer zo'n kenmerk. Ik denk dat ze ook best van te voren min of meer een plan heeft uitbedacht, maar waarschijnlijk ook niet helemaal gezien 't verhaal af en toe een andere wending neemt. Eerst pfeiffer, longonsteking en vervolgens melkerkoorts Verward

Dit is natuurlijk echt niet goed te praten en ik vergeef 't haar niet ofzo. En het is heel erg, maar als ze echt zo'n ziekte heeft als pathologisch leugenaar, dan kan ze daar zelf op zich niet zo veel aan doen. Ik denk dat ze steeds verder in de knoop raakte en dat zelf besefde maarja, toen moest ze er maar mee verder gaan. Ik denk ook wel dat ze er toen al spijt van had en nu nog steeds.
Het zal me niets verbazen als er in haar berichtje wat Heike postte nog wat (kleine) leugentjes staan. Het is niet zo dat je na 1 x zoiets meteen voorgoed 'genezen' ben.

Tja.. dit is wel het laatste wat ik had verwacht. En Heike ik vind dat je het heel goed hebt aagepakt, heel professioneel. 't had ook verzwegen kunnen worden, dat het altijd maar zo'n duister geheim bleef.

Ik hoop ook dat iedereen het voortaan wel uit z'n hoofd laat o'm leugens te vertellen op Bokt. Je ziet wat er van komt en .. al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt men wel! (hoop dat deze nog niet gezegd was Schijnheilig )

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:06

Ik ben het met Sonja eens. Maar misschien even de maandag en evt dinsdag open houden, of iig boven houden voor de door-de-week-bokkers? Er zijn er wrs ook een hoop die alleen op het werk bokken en dan toch de kans krijgen om het even te lezen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:07

Ik ga met Lis en Sonja mee..... Want hier alleen maar elkaar gek blijven maken heeft weinig zin.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:13

Misja schreef:
Miep.. ten eerste wil ik wel even kwijt dat ik het knap vind dat je het wel op tijd opgebiecht heb, waarschijnlijk zat je zo verstrikt in je leugens dat je wel moest, maar toch..

Ik heb er misschien overheen gelezen maar het was toch niet een kwestie van zelf opbiechten? ik bedoel, ook als Miep/Carmen/etc geen toestemming had gegeven, vind ik dat het alsnog bekend gemaakt zou moeten worden. Het gaat heel bokt aan want iedereen heeft 't mee gekregen, het waren niet 1 of 2 l*llige berichtjes.
Ik zou me bedonderd voelen als ik er veel later achter zou komen dat de mods het wisten maar niets vertelden. Daarom vind ik zoals het nu is gegaan heel goed. OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:18

AnneOmie schreef:
Sorry hoor maar ze blijft gewoon liegen Scheve mond zelfs in de pb liegt ze dus.. ik geloof haar ook absoluut niet meer vind het gewoon walgelijk dat ze zo de spot drijft met ziektes... er zijn verdorrie mensen die echt heel erg ziek zijn.... Ik heb hier gewoon geen woorden voor en de pb dan hoe die geschreven is.. zo koel en doordacht.. halllo bokkers.. Lips are sealed die heeft een gigantisch bord voor haar kop hangen Scheve mond

ik ben een van die mensen (en geweest ik ben die ene!)
en ook ik was boos /teleugesteld (zie berichtje op pag19)
en ook ik heb de kracht het goede te willen blijven zien
en ga (tot dat het tegendeel bewezen is ) maar waarom zou ik twijfelen
alleen maar zonde van mijn energie

laten we hopen vooral voor Carmen dat de bezoekjes aan de psyg
langdurig effect hebben en dat het haar lukt
en dat ze nu wel eerlijk was

kijk ik begrijp dat je pisst off bent maar
toch heb ik de vraag

ik kan het , dus waarom jij niet?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:22

nickyu schreef:
ik kan het , dus waarom jij niet?

Nou laten we daar niet over gaan discussieren aub.
Iedereen reageert anders. Klaar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:30

ok je hebt gelijk, lis , sorrie

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:50

Dit topic blijft waarschijnlijk een week open. Dan heeft iedereen de kans gehad het te lezen en eventueel te reageren.

Dan sluiten we de boel mooi af.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:10

Tja, wat er te zeggen valt is in de vorige pagina's wel gezegd.
Ik reageerde niet veel in haar topics maar leefde wel echt mee.

Omdat er een paar pagina's terug een vraag over was: over het busongeluk, geen flauw idee of zij er echt bij betrokken is geweest of niet, maar zwaar ongeluk in die trant is wel degelijk gebeurd geloof ik.Maar dat terzijde.

Verder vind ik dat Heike (en het hele moderatorenteam op dat gebied) het heel netjes heeft aangepakt.

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:12

Ik heb trouwens net ook gezien dat ze gereageerd had bij dorine.......Ik ken alle topics niet enz Maar ik denk wel dat ze dit met een diepere reden heeft gedaan dan alleen maar een grap hier heeft over gedacht lijkt het wel. Misschien ruzie met der vriend, ouders of heft ze te weinig vrienden dat ze nu aandacht vraagt maar waarschijnlijk zullen we het nooit weten.............

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:15

Wat ik het naarste van alles vind, is dat Miep zo koel op de schopstoel is gezet. Iedereen vind haar een vreselijk mens en dit en dat.

Ben ik dan de enige die verder kijkt als dat?
Stel je nu voor dat Miep idd een kronkeltje heeft waardoor ze steeds vreemde dingen opschrijft, of verteld. Sommige liegen een kleintje omdat ze dat beter over vinden komen, andere liegen omdat de hersens het zo sturen. Willen wel stoppen maar kunnen niet.
Ben ik dan de enige die in haar laatste woordje aan ons, toch een meisje zie, die het er moeilijk mee heeft, en het zo niet bedoelt heeft, maar het gewoon niet kon stoppen. Iemand die niet zo wil zijn, maar niet weet hoe er van af te komen. Iemand die wel graag hulp heeft, maar niet goed weet hoe ze erover moet praten met een ander? Iemand die zich ellendig voelt.

Waar zijn de bokkers die elkaar steunen in moeilijke tijden?
Waarom geld dat niet voor Miep?
Echt helpen kunnen we niet doen, maar wel steunen.
Mocht ze nu idd hulp mogen krijgen met dit, dan is dat een hele moeilijke periode.
Omdat we gekwest zijn, moeten we dan iemand maar laten vallen die graag anders zou willen zijn?
Het is een moeilijk iets eigenlijk he, als je ook gaat denken aan waarom Miep zo fout is gegaan....

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:15

Stel je nu voor dat Miep idd een kronkeltje heeft waardoor ze steeds vreemde dingen opschrijft, of verteld. Sommige liegen een kleintje omdat ze dat beter over vinden komen, andere liegen omdat de hersens het zo sturen. Willen wel stoppen maar kunnen niet.

Precies holly

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:18

Ja sorry, ik vind het jammer, dat men naast het boos zijn (wat ik heel goed kan begrijpen) niet ook even nadenkt dat het best eens goed mis kan zijn met Miep zelf, en dat ze er niks aan kan doen en dus een ziekte heeft die dit veroorzaakt. Niet iedereen is perfect hoor....

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:19

Holly: Als ze werkelijk niet helemaal in orde is, en wel wil stoppen, amar het niet kan, is het toch echt wel verstandig dat ze om hulp gaat vragen, ipv het gewoon blijft doen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:22

frostwood schreef:
Holly: Als ze werkelijk niet helemaal in orde is, en wel wil stoppen, amar het niet kan, is het toch echt wel verstandig dat ze om hulp gaat vragen, ipv het gewoon blijft doen.

Ja lieve schat, maar als er al mensen zijn die een schaduwaccount aanmaken omdat ze erg veel van snoepjes houden (sorry vreetzakje dat ik jou als voorbeeld gebruik) dan kun je je misschien ook wel voorstellen dat het nog veel moeilijker is als je iets mankeerd waar je je zo ontzettend voor schaamt.
Ik bedoel niet iedereen is een makkelijke prater over zichzelf.
Ga jij maar eens met iemand praten hierover. Hoeveel mensen zou jij het durven vertellen, en hoeveel mensen zouden jou ook werkelijk helpen?

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:25

Je hebt gelijk, dat weet je zelf ook.
maar het is voor haar eigen bestwil, dat ze hulp gaat halen, of er nou wel of niet iets niet goed met dr is.
Want als je dit soort dingen doet zonder dat je weet waarom, moet er duidelijk wat veranderen, en het zou een stuk makkelijker zijn als je zelf mee zou kunnen werken.

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:26

Ik denk ook dat ze hulp nodig heeft en als ze met haar ouders heeft gepraat denk ik ook dat die tot die conclusie zijn gekomen
of niet?
en hopelijk zullen zij haar steunen
Laatst bijgewerkt door noekie_smile op 29-06-04 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:27

holly schreef:
Wat ik het naarste van alles vind, is dat Miep zo koel op de schopstoel is gezet. Iedereen vind haar een vreselijk mens en dit en dat.

Ben ik dan de enige die verder kijkt als dat?
Ben ik dan de enige die in haar laatste woordje aan ons, toch een meisje zie, die het er moeilijk mee heeft, en het zo niet bedoelt heeft, maar het gewoon niet kon stoppen. Iemand die niet zo wil zijn, maar niet weet hoe er van af te komen. Iemand die wel graag hulp heeft, maar niet goed weet hoe ze erover moet praten met een ander? Iemand die zich ellendig voelt.

Waar zijn de bokkers die elkaar steunen in moeilijke tijden?
Waarom geld dat niet voor Miep?

Echt helpen kunnen we niet doen, maar wel steunen.
Mocht ze nu idd hulp mogen krijgen met dit, dan is dat een hele moeilijke periode.
Omdat we gekwest zijn, moeten we dan iemand maar laten vallen die graag anders zou willen zijn?
Het is een moeilijk iets eigenlijk he, als je ook gaat denken aan waarom Miep zo fout is gegaan....

We zijn er geweest voor haar ! En we zijn door haar bedonderd !
En nu moeten we er weer zijn voor zo'n iemand ?
Sorry hoor maar wat denk je zelf ?

Hoe ging het gezegde ? Een ezel stoot zich in het gemeen geen 2 keer aan dezelfde steen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:29

Holly, niet om het een of ander... Maar dergelijke mensen zien zelden in dat ze ziek zijn, dat ze hulp nodig hebben. Als Miep echt ziek is, waar ik wel van uit ga, dan heeft ze niets aan onze steun en hulp, wij kunnen niets. Ze moet goede begeleiding hebben, maar dan nog zal ze er er nooit helemaal vanaf komen. Daarbij denk ik niet dat het voor een forum haalbaar is haar te steunen... Je zult nooit meer een bericht kunnen lezen zonder je af te vragen of het echt waar is of niet, en op die manier kun je iemand niet steunen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:29

Ik heb altijd gelijk, dat weet je toch Tong uitsteken
Nee even serieus.

Wij zetten haar nu langs de kant, zonder de echte oorzaak te kennen.
Mocht het nu zomaar gebeurt zijn, oke zoiets doe je niet.
Mocht het nu idd zo zijn dat Miep het spontaan doet, omdat ze het niet tegen kan houden en dat eigenlijk helemaal niet wil, dan heeft ze idd hulp nodig. Waarom dan zeggen stik er maar in? Waarom niet zeggen, ik ben er voor je als je hulp zoekt.
Ik kan ook niet via de PC zeggen wat er aan de hand is, maar zolang je het niet weet, kan je ook niet oordelen.

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:31

Ik begrijp ook dat het naar is dat julie je bedonderd voelen maar ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat ze dit niet zomaar doet ik dat er ooit wat gebeurd is ofzo waardoor ze dit doet. En dat ze niet achter de computer zo zit van: hehe die sukkels die trappen er in. ik denk gewoon dat ze aandacht wilde zielig wilde zijn.....

rode_kool

Waar maken we ons nog druk om?
Ze is weg, ze heeft een ban, ze heeft niks meer aan ons, en waarom ze het deed zullen we nooit weten.

kojack

Dus jullie denken werkelijk dat ze hulp gaat zoeken ?
Hehe jullie zijn goed gelovig ! Die gaat gewoon weer lekker verder op een ander forum joh.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:32

Trieste zaak dit!

Ik heb iets soortgelijks in het echt meegemaakt 3 jaar geleden.
Een jongen die verliefd was op een stalgenootje van mij, fackte dat hiij kanker had en terminaal was.
Zo probeerde hij haar op te eisen (wat ook lang lukte) en wij allemaal ons best deden voor hem als hij op stal was.
Zelf de ex van het meisje waar hij verliefd op was, heeft zijn lievelings pony aan hem geschonken zodat hij echt een doel had als hij ook op stal was.
We hebben geld ingezamelt en hem een gouden klavertje vier kado gedaan om hem geluk te schenken.
Hij liet zich zelfs ophalen uit het ziekenhuis waar hij gewoon heen was gegaan en in de wachtruimte zat totdat we kwamen om hem weer mee te nemen.
Jullie willen niet weten wat zoiets met je doet......
Bleek dus ook allemaal gelogen te zijn.
Gelukkig heeft hij daarna wel hulp gekregen.
Hoe het hem verder gegaan is, weet ik niet en ik houd me er ook verre van.