Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:00

Zelfs rompers vind ik raar bij onze kleinste staan (gebruik ze wel hoor). Maar onze oudste was gewoon heel erg chonky dus alles is ook in de breedte uitgelopen. En nu hebben we meer een lange slanke dame. Dus alles zwabbert. Ach je kan niet alles hebben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:11

Vraagje over het pakket format. Er staat klein, middel en groot. Waarbij bij middel staat 'past in een schoenendoos' en bij groot 'verhuisdoos'. Een boek, ook een dikkere, past makkelijk in een schoenendoos of kleiner. Maar als je dan op de specificaties klikt, staat er overal 'maximaal 1 kilo'. Dan zou ik voor een dik boek toch voor groot moeten gaan. Maar dat voelt zo krom.

Hoe doen jullie dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:17

Kan in een envelop of het moet een heel groot boek zijn. Ik zet ze op klein.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:25

Ik verstuur alles met klein, nog nooit iets niet aangekomen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:31

Tancreda4 schreef:
Vraagje over het pakket format. Er staat klein, middel en groot. Waarbij bij middel staat 'past in een schoenendoos' en bij groot 'verhuisdoos'. Een boek, ook een dikkere, past makkelijk in een schoenendoos of kleiner. Maar als je dan op de specificaties klikt, staat er overal 'maximaal 1 kilo'. Dan zou ik voor een dik boek toch voor groot moeten gaan. Maar dat voelt zo krom.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb ook weleens gelezen dat mensen alles op klein doen en er nooit problemen zijn.
Ik doe alleen bij twijfel op middel (echt grote boeken etc, omdat ik bij klein denk aan een brievenbuspakketje).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:53

Tancreda4 schreef:

Hoe doen jullie dat?

Mijn pakket is nog nooit gewogen of nagemeten... Hier eigenlijk alles op klein... Vaak met middel en groot kunnen niet alle verzendopties gekozen worden, met klein wel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:24

Oh top. Bedankt voor jullie antwoorden. Dan doe ik gewoon middel!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:51

Weet iemand als het korting op verzenden nog weer wordt verlengd ?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:06

Ik heb ineens enkel nog creditcard als betaalmiddel. Hebben jullie dit ook?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:48

Helaas is mijn pakket niet aangekomen.
Ik heb geklikt op 'ik heb een probleem' en daarna het juiste onderwerp aangeklikt. Maar ik krijg via zowel de browser op mijn laptop als in de app op mijn telefoon de onderstaande melding. Gevolg is dat ik niet door kan en de juiste gegevens invullen om het probleem echt te melden. Ik heb nog maar tot vanavond 23:59 om het probleem gemeld te krijgen en het gaat best wel om een flink bedrag. Weet iemand hoe ik dit oplos?

Afbeelding

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:46

rocky_1995 schreef:
Helaas is mijn pakket niet aangekomen.
Ik heb geklikt op 'ik heb een probleem' en daarna het juiste onderwerp aangeklikt. Maar ik krijg via zowel de browser op mijn laptop als in de app op mijn telefoon de onderstaande melding. Gevolg is dat ik niet door kan en de juiste gegevens invullen om het probleem echt te melden. Ik heb nog maar tot vanavond 23:59 om het probleem gemeld te krijgen en het gaat best wel om een flink bedrag. Weet iemand hoe ik dit oplos?

[ Afbeelding ]

Opeens kreeg ik net een button dat ik toch kon melden dat er een probleem was, dus het is gelukkig nu in behandeling genomen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:23

Donnatella schreef:

Iemand die iets wil kopen van mij heeft dat probleem ook, zij is van België

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 16:16

Hebben jullie ook storing op Vinted? Net wat dingen geupload, maar het blijft allemaal op in behandeling staan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 16:55

Ik ben al de hele dag dingen aan het plaatsen maar nergens geen last van.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:43

Amber_anne schreef:
Donnatella schreef:

Iemand die iets wil kopen van mij heeft dat probleem ook, zij is van België

Ik ben inderdaad ook van België. Wel vreemd dat Vinted dit ineens heeft aangepast en ook jammer. Het betekent dat ik niets kan kopen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 22:49

upendo schreef:
Hebben jullie ook storing op Vinted? Net wat dingen geupload, maar het blijft allemaal op in behandeling staan.

Hier idem en lees op Facebook dat meerderen dit hebben

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:44

Hier geen storing. Wel Vinted die de handen van het vermiste pakket aftrekken en willen hebben dat ik bevestig dat het is opgelost terwijl het nog steeds vermist is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:57

Is er iemand die hier bekend mee is?
Lang verhaal kort: ik heb me ooit een periode vreselijk laten gaan op Topvintage, waarna ik zwanger raakte van een tweeling en veel jurken uiteindelijk nooit gedragen heb en zelfs nog de kaartjes eraan gelaten heb.
Ik heb er een prachtige buik aan overgehouden waardoor ik nu de jurken te koop wilde aanbieden.
Dus alles (zo'n 30 jurken) op de foto gezet en een Vinted account aangemaakt.

Ik had net 3 advertenties geplaatst, toen ineens mijn account bleek geblokkeerd wegens 'frauduleuze zaken'.
Uiteraard direct bezwaar ingediend met screenshots van mijn bestelgeschiedenis op Topvintage maar vanavond kreeg ik bericht van Vinted dat ik definitief geblokkeerd ben omdat ze reden hebben om aan te nemen dat ik namaak artikelen verkoop.

Ik heb het nog via een andere mailadres geprobeerd maar ook daar waren ze heel snel bij om die te blokkeren.
Ik kan nu dus helemaal niets meer en heb ze maar op Marktplaats gezet maar Vinted leek me nou net zo'n ideale site om mijn mooie kleren te verkopen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:23

Wat raar dat ze dat bij deze advertenties hebben gedaan. Je zou een mail kunnen sturen, hopelijk gaan ze op die manier de blokkering eraf halen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 23:13

Ik heb snel gezocht op marktplaats, want ik hou van topvintage kleding. Helaas voor mij te groot :-(. Zijn mooie aanbiedingen hoor!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:00

Ik ben soms zinloos rond aan kijken op Vinted en sorteer ook weleens kleding of jurken op “hoogste bedrag”. Om me dan te verbazen hoe weinig moeite mensen doen om een enorm dure jurk te verkopen.

Deze bijvoorbeeld https://www.vinted.nl/items/3936530692- ... ngo-sirena kost dan 20.000 euro en op de foto’s zie je niet eens de hele jurk. Ook de beschrijving laat te wensen over.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:39

Wat een slechte foto's. Maar ik vraag me dan weer af wie er 20.000 euro voor een jurk betaalt. Ik zou doodsbang zijn dat ik hem aan het eerste spijkertje of wat ik ook tegenkom openhaal. _O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

beert schreef:
Ik ben soms zinloos rond aan kijken op Vinted en sorteer ook weleens kleding of jurken op “hoogste bedrag”. Om me dan te verbazen hoe weinig moeite mensen doen om een enorm dure jurk te verkopen.

Deze bijvoorbeeld https://www.vinted.nl/items/3936530692- ... ngo-sirena kost dan 20.000 euro en op de foto’s zie je niet eens de hele jurk. Ook de beschrijving laat te wensen over.

Gezien de rest van haar kast lijkt me dit een foutje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:15

Jolien, ik zou even contact opnemen met legal@vinted.nl. misschien kunnen zij je verder helpen.
Bizar dat je gelijk geblokkeerd wordt... anderzijds lees ik verhalen van mensen die nep verkopen, en overal mee weg lijken te komen :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

Heel bijzonder want ik kan zo 50 accounts vinden die nep verkopen. Idd even contact opnemen met ze.