Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

Nyaleti schreef:
Lees net m'n WIA afkeuring door.
Ik kan gedurende een werkdag elk uur 900x reiken en 300x bukken. sorry maar niemand kan dat zonder klachten? Wat?
En als beginnend administratief medewerker zonder ervaring aan het werk voor €19,85 per uur. Beetje delulu wel :+

Ik heb daadwerkelijk een keuring door onafhankelijke keuringsarts, die vroeger werkzaam was bij uwv, laten doen die bepaalde handelingen uit dat formulier ook liet doen en verder met fysio. Ik kwam niet eens op een kwart van alle aantallen. Maar dat is gewoon weggeveegd. Uwv schat dat gewoon in en daarmee klaar.

Maar ik werd ook afgekeurd voor werkzaamheden die ik deed, waaronder telefonisch contact met klanten, dat mocht niet meer. Weet je welke baan ze geschikt vonden als 1 van de 3? Telefoniste...... naast 40 uur lopende band werk voor iemand die niet langer als paar minuten kan staan en moeite heeft met handen en vingers :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Ik zit even te rekenen 900 keer reiken per uur? En 300 keer bukken en dat 8 uur per dag? Dat is iedere 4 seconden reiken en iedere 12 seconden bukken. En dat 8 uur per dag? Hoe dan? Dat is fysiek volledig onmogelijk 8)7 zelfs de meest ultra fitte crosstrainer krijgt dat denk ik niet voor elkaar. En reiken naar wat? Moet er dan ook nog een gewicht bij?

Ik zou daar wel even over bellen of dat geen typefoutje is %)

Mwm ah dus klantencontact mag niet maar bellen met klanten wel >;) dat is echt een heel groot verschil ja -O-

Soms is uwv de weg kwijt, ik heb bij een van de keuringen ook een dergelijke dwaze uitslag gehad die daarna door de arbeidskundige van hunzelf volledig van tafel is geveegd met de melding dwaze nonsens en verzinsels. De woorden van de arbeidskundige over hun eigen keuringsarts. :evaw:

Berdien :(:)

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

Helaas werd mijn onafhankelijke arts niet serieus genomen. Kwam tot rechtzaak aan toe,maar rechter heeft letterlijk gezegd dat de 2 uwv artsen en arbeidsdeskundige een oordeel gaven waar zij voor geleerd hebben. Dat de 2 onafhankelijke ook beide bij uwv gewerkt hadden en mijn hele medische dossier wat anders zei is niet meegenomen. Want de uwv medewerkers waren de 'experts' waar hij zijn oordeel op baseerde.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

Het speelt voor mij gelukkig geen rol. Ik ben niet afgekeurd en wist allang dat dat niet ging gebeuren. (Zeker niet als je uurloon zó optimistisch gaat berekenen :') ).

Maar wil niet weten wat voor hel dit moet zijn, om deze grote onzin te moeten lezen, voor mensen die wel hadden gehoopt op een WIA.
Het is echt zo'n trieste bedoeling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:56

Jep, het heeft mij echt trauma's gegeven. Dat klinkt heftig en overdreven, maar voor iemand die sowieso van het doorlopen en niet zeiken was was toegeven dat het niet ging al enorme stap. Laat staan geloven dat het echt zo is en niet ingebeeld werd. Als je dan een dik medisch dossier hebt wat volledig genegeerd wordt en je wel het gevoel krijgt dat je je aanstelt door het uwv is dat al poedersuiker. Laat staan als het bezwaar en de rechtzaak ook eigenlijk neerkomen op: wij zien niet dat je ziek bent, je ziet er gezond uit dus je kan dit allemaal. Ondanks de tig bewijzen dat het niet zo is.

Mijn hoofd had toch meteen weer die twijfel en nu heb ik echt angst voor instanties waar ik afhankelijk ben van andere mensen die gaan beoordelen of je wel of niet ergens recht op hebt. En moet echt wel moed verzamelen, want mijn 1e reactie is: "het heeft toch geen zin, want ze geloven je niet en luisteren toch niet". Heb mijn gezondheid ook echt slechter gemaakt daardoor, omdat ik dacht dat ik toch geen recht zou hebben op heel veel dingen en dus maar zelf door gegaan. Want als het uwv het al niet gelooft........ gelukkig is dat tot nu toe maar de enige die echt zo enorm fout zat, de rest valt mee of zijn net zo erg maar huren zelf onafhankelijke mensen in om keuring uit te laten voeren

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

maralyn schreef:
Jeetje Denise.
Beetje door de nacht gekomen?

Ik ben langzaam weer bij paarden aan het kijken. Maar de markt valt echt een beetje tegen.
Grof geld vragen voor problemen of gebreken.

Rechtstreeks van fokker kopen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Soms erger ik aan mijzelf. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:28

Nyaleti schreef:
Lees net m'n WIA afkeuring door.
Ik kan gedurende een werkdag elk uur 900x reiken en 300x bukken. sorry maar niemand kan dat zonder klachten? Wat?
En als beginnend administratief medewerker zonder ervaring aan het werk voor €19,85 per uur. Beetje delulu wel :+

:')

Daarom ook bezwaar aan tekenen is de grootste flauwekul. :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Bellatrix schreef:
Soms erger ik aan mijzelf. :+

Same :')

Misschien toch eens binnenkort koffie drinken? Kunnen we samen klagen :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Ja, klinkt goed. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

imaudy schreef:
maralyn schreef:
Jeetje Denise.
Beetje door de nacht gekomen?

Ik ben langzaam weer bij paarden aan het kijken. Maar de markt valt echt een beetje tegen.
Grof geld vragen voor problemen of gebreken.

Rechtstreeks van fokker kopen?

Heel toevallig ben ik nu met één bezig.

Maar... Die van gisteren was ook rechtstreeks van de fokker.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:17

Kan gewoon niet concentreren vandaag, ben enorm rusteloos, maar mijn bloeddruk zit rond zo'n laag punt dat het ook niet veilig is om even een rondje te gaan lopen. Denk dat ik straks maar even een pilates routine moet pakken om toch die beweging eruit te krijgen zonder overeind te hoeven staan :')

En wat is het met de zomer en mijn nagels die snel groeien. In het najaar breken ze constant af, maar zodra de zon een beetje schijnt groeien ze enorm snel en ook meteen goed stevig. Ik kras mijzelf de hele tijd omdat ik dit niet gewend ben

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:45

Oef heel veel beterschap Denise!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:40

Ik erger me aan de beslissing van de directeur. Een fulltime collega gaat met zwangerschapsverlof, collega s moet dat volledig opvangen. Nu heeft hij een live chat aangezet op alle webshops in alle landen, ook dat mag collega s erbij gaan doen. Van dat eerste grapje kreeg ze al een paniekaanval dus ik heb er iets van gezegd, krijg ik terug: ik weet niet waar je je druk om maakt, jij hoeft het toch niet te doen?

Uhmm ik wil gewoon niet dat ze uitvalt, maar ok. Niet meer opkomen voor je collegs, got it +:)+ /s

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:19

Ben ik eindelijk een soort van pijn vrij, denk nu zeker al een maand 1 a 2..

En gisteren iets gedaan wat misschien niet verstandig was.

Gisteren ook met knallende hoofdpijn gelopen, en in de avond een ibu gehad en de hoofdpijn was weg.

Maar vanmorgen wakker met een iets zeurende schouder maar ook weer met hoofdpijn.

Vanmorgen weer bij de fysio geweesten de rest van de dag met een zeurende en pijnlijke schouder gelopen.

Vanmorgen na de fysio een ibu genomen, het heeft niet geholpen. :(

Gelukkig morgen een dagje vrij.
Hopelijk trekt het weg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:23

Ik zit al de hele middag op de heide foto’s te maken. Van de Eper Paardenvierdaagse. En de belichting wisselt de hele tijd. Plus een wit paard en zwart paard samen is ook weer gedoe. _O-

Nieuwe eis: volgend jaar mogen alleen bruine paarden meedoen. _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:02

Ik word zo moe van al die verhogingen. Huurverhoging, tof man. Maar goed, krijg huurtoeslag. Maar die gaat serieus Maar heel stuk minder omhoog als de huur, dus ga er alsnog op achteruit weer...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:04

Ja, mee eens. Al krijg ik geen huur of zorgtoeslag maar voor jou vind ik het echt heel poedersuiker. :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:05

Voor iedereen hoor! Voor jou net zo rot. Vooral omdat wr beide huizen hebben waar wat aan mankeert maar wel gewoon mogen betalen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:17

Mijn lekkage is gisteren opgelost. :D Of iig, zo lijkt het. Als het over een half jaar nog niet gelekt heeft ben ik overtuigd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:37

Bedankt nog voor de beterschapswensen.

Sighislief, sterkte hopelijk heb je baat bij de fysio.

Net even langs stal gestrompeld en ik vrees dat ik de oorzaak van de uitspatting van mijn paard heb gevonden. Voordeel, ze hoeft waarschijnlijk niet helemaal op de foto. Nadeel, ik vrees dat ze letsel heeft aan haar linker heup(been), en ik ben bang dat het ernstig is. Niet te veel om gaan malen, maar ik heb er een hard hoofd in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:39

Ah denise, beterschap nog en ik duim voor paard :(:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:41

Pittig Denise.. Beterschap en sterkte de komende tijd.

Probeer al 3 weken eens te bellen met m'n broer maar hij reageert gewoon niet. Snap dat je een baby hebt maar kom op zeg.
En als hij hier dan eventjes is, kun je ook geen gesprek voeren want dan eist die kleine alle aandacht op.
En dan volgende week weer huilen dat ik hem niks vertel.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:41

Nou dat hard hoofd heeft anders wel je leven gered gisteren := sorry misplaatst grapje :')

Gewoon de dierenarts afwachten, meer kun je nu toch nog niet doen en jij moet rusten ipv zorgen maken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:45

denisesilver schreef:
Bedankt nog voor de beterschapswensen.

Sighislief, sterkte hopelijk heb je baat bij de fysio.

Net even langs stal gestrompeld en ik vrees dat ik de oorzaak van de uitspatting van mijn paard heb gevonden. Voordeel, ze hoeft waarschijnlijk niet helemaal op de foto. Nadeel, ik vrees dat ze letsel heeft aan haar linker heup(been), en ik ben bang dat het ernstig is. Niet te veel om gaan malen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Jij ook nog beterschap! :(:)

Dank je, alleen ben nu tot 1 augustus fysio-loos hij gaat Vrijdag op vakantie.

De pijn vrij was zo lekker na een jaar dagelijks pijn in de schouder.

En sinds gisteren en vandaag hoop ik echt dat het niet weer aanwezig blijft.

Zou bijna aan mijn zwaarste medicatie gaan, maar zal het maar niet doen.