Chantal had zelf weer geplast. Om het precies in de gaten kunnen houden brengen ze na de dialyse wel weer een catheter in. Als er voldoende urine komt, dan kan de dialyse naar 2 of 3x. Is misselijk en moe na dialyse.Ze heeft nu een dunnere lijn voor de sonde voeding,heeft vla geprobeerd afgelopen week maar is niet zo goed bevallen. Ze had een soort van braces tegen spitsvoeten, maar dat ging echt zeer doen dus die zijn weer af en zo'n soort zwangerschaps kussen achter de voeten.HEeft nu ook een nieuwe stoel waar ze echt aan moet wennen, voor haar gevoel valt ze er zo uit maar dat is niet het geval. Het is wennen want ze zit dan meer rechterop. Ze heeft al een paar keer gestaan met hulp van de fysio maar dat valt haar ontzettend zwaar.Weegt nu 55 kg.
Jeetje je moet van ver komen meis! No worry, het duurt even. Stap voor stap. Hopelijk kun je snel weer een beetje vla eten, dat lijkt me heerlijk na zo’n lange tijd. Heel veel beterschap.
Jolliegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-25 03:26
GabberGill schreef:
Super dat het zo goed gaat!
En maak je niet druk om de updates naar ons! Goed herstel is het belangrijkste
Doet ze gelukkig niet. Ze geeft aan dat het erg vermoeiend is om te lezen en reageren.
Haar vader stuurt me nog regelmatig updates en die mag ik delen van Chantal
Wat een goede stappen al! Doe het vooral rustig aan en bokt is simpelweg bijzaak. Die posts staan er met een paar maanden ook nog wel. De weg is nog lang
Jolliegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-25 19:11
Hier de nieuwe update van Chantal: Ze mag op dit moment alles eten wat haar voorgeschreven is door de diëtist,echter de dingen die ze heel lekker vind mag ze haar hele leven niet meer eten zoals zoute haring,file american,varkensvlees als dit niet door en door gaar is,lever,leverworst etc etc.Dit is ff een grote domper maar goed er zijn genoeg vervangers hiervoor. Het staan gaat steeds beter,lopen wil nog niet,ook het beven van de handen is nog steeds aanwezig,dit komt door de medicatie en verminderde spierkracht.Bij sommigen blijft het beven. Vandaag schoot de sonde eruit,nu hebben ze op verzoek van chantal besloten om te kijken of ze zonder sonde genoeg kalorieen binnen krijgt.Indien dit niet het geval.is krijgt ze morgen de sonde weer terug.Verder gaat de dialyse vanaf maandag naar 3x per week 4 uur. Dit was het weer voor nu.
Groet Martin en Mina
friezenfan2
Geplaatst: 31-05-25 19:24
Oeh dat lijkt me ook jammer nieuws als je dingen die je graag eet nooit meer mag eten. Hopelijk kan de sonde eruit blijven. Bedankt voor deze update.
Hopelijk kan de sonde eruit blijven. Wat fijn dat er al zo’n verbetering is. Zelf kunnen eten en plassen is fantastisch nieuws!
En niet alles meer mogen eten is natuurlijk een domper, maar zoals je zegt zijn er genoeg vervangers. De vega leverworst van Kips is minstens zo lekker als het origineel
Wat een fijne update weer al kan ik me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je dat wat je zo lekker vindt niet mag hebben. Verwen jezelf dan maar met dingen die je wél mag, hopelijk is die lijst nog veeeeeel langer ! Sonde eruit dat is balen. Knap om te proberen of je het zonder óók redt, meer dan je best kan je niet doen Chantal; je bent al keihard aan het werk al voelt het mss niet altijd zo, heel veel succes!!
Ik weet van de dialyse patiënten in mijn omgeving dat ze nog wel is smokkelen. Maar dan weten ze ook dat ze de dagen erna extra moeten oppassen,tja die keuze maken ze dan.
Chan bij jou is het dubbel op. En de longtransplantatie en de nierdialyse.