Hier gaat het nog wel goed, ga nog maandje door denk ik.
Boodschappen niet echt op bezuinigd, maar ben daar altijd wel al heel kritisch mee, geef mezelf daar elke week een budget voor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olikea schreef:Ik hoop dit ook echt door te gaan trekken.. als ik zie wat ik niet uitgegeven heb deze maand.. nice..
webster543 schreef:Toch sterk gebleven??
_San87_ schreef:cobiie schreef:Hier een lastige dag gehad. Was duidelijk dat ik echt uit emotie wou gaan kopen.
Ja, hier ook. Ik merk dat ik vooral uit emotie ga kopen wanneer ik niet goed in mijn vel zit of stress heb. Een stukje controle, wellicht?
cobiie schreef:_San87_ schreef:
Ja, hier ook. Ik merk dat ik vooral uit emotie ga kopen wanneer ik niet goed in mijn vel zit of stress heb. Een stukje controle, wellicht?
Denk ik ook, een onbewuste strategie om met de stress/emoties om te gaan. Of beter gezegd uit de weg te gaan waarschijnlijk.
Nu is het natuurlijk belangrijk om dit op tijd te doorzien bij jezelf en dan je handelen om te buigen in iets gezonders.
Nu nog zelf in praktijk brengen.
Nala schreef:Pfff pas als je zelf bewust bezig bent met geen geld uitgeven valt je op hoeveel er overal over nieuwe aankopen gepraat wordten dan ook heel veel over “ach dat koop je zo voor een paar cent op temu”
![]()
Kan zijn dat ik me daar extra aan erger ivm mijn doel om niet alleen zo min mogelijk uit te geven maar ook zo bewust mogelijk, dus geen aliexpress/temu/shein etc.