Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 09:33

Ik zie wel wat dingetjes, buren rondom. Maar als er een goed hek staat met beplanting dan voelt het al privacy rijker. Dus ik moet wel door e.a heen kijken maar ik zie potentie. En als het snel zou kunnen dan kan ik dus sneller wonen en met zekerheid. Mijn aankoop makelaar ging ook bij de gemeente nog wat navragen over laatste nieuws in Haaren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:41

Poeh, ik vind het erg veel geld voor een huisje waar alles aan gedaan moet worden (plus tuin en omheining).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:46

Ik vind je eerste keuze toch ook een stuk aansprekender.... maar erg logisch dat je verder aan het kijken bent :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 09:46

Ja alles is duur tegenwoordig.
Ik zie iig potentie en dat is al heel wat.

Een lekkere tuin.
Bij de bossen

In Haaren moet ook alles gebeuren. Badkamer,keuken en tuin zijn daar wel klaar maar daar gaat de vraagprijs na bestemmingswijziging rustig naar 4ton en dan moet er dus ook nog flink geld in om het schimmelprobleem aan te pakken.

Hier zou ik voor minder dan 4ton helemaal klaar zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:17

Volgens mij ben ik 10 jaar geleden ook op dit park wezen kijken. Toen stonden er alleen Oost Europese autos, ik hoop dat dat nu minder is.

Qua hek zou ik dat eerst heel goed nakijken want op veel van dit soort parken mag je geen hek/schutting zetten hoger dan bijv 1 meter oid. In Schaijk mochten wij dat in ieder geval niet en ook geen hoge beplanting.

Verder goed kijken naar vocht problemen ook hier, ik zie al wat schimmel en lekkage plekken.

Dakbedekking ook goed checken, in ieder geval het mos eraf maar mogelijk nieuwe shingles. Mos= vocht problemen omdat ze ook wortelen onder de shingles.

Ik ben benieuwd wat je er van vindt met de bezichtiging.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:46

Dat vocht viel me ook op ja.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 12:10

Prairy schreef:
Volgens mij ben ik 10 jaar geleden ook op dit park wezen kijken. Toen stonden er alleen Oost Europese autos, ik hoop dat dat nu minder is.

Qua hek zou ik dat eerst heel goed nakijken want op veel van dit soort parken mag je geen hek/schutting zetten hoger dan bijv 1 meter oid. In Schaijk mochten wij dat in ieder geval niet en ook geen hoge beplanting.

Verder goed kijken naar vocht problemen ook hier, ik zie al wat schimmel en lekkage plekken.

Dakbedekking ook goed checken, in ieder geval het mos eraf maar mogelijk nieuwe shingles. Mos= vocht problemen omdat ze ook wortelen onder de shingles.

Ik ben benieuwd wat je er van vindt met de bezichtiging.

Ja het park is gestopt. Ze willen van die pauper af. Er heeft ook wat criminaliteit plaats gevonden. Ook in Haaren trouwens. Drugsgerelateerd.
Het park wordt dus een "woonwijk"
Wat ook in Haaren gebeurd.

Het huisje moet net als in Haaren van boven tot onder geïsoleerd en verbouwd. Ik ga uit van een ton verbouwingskosten misschien iets meer ivm aanbouw. In Haaren is het optisch heel mooi, nieuwe badkamer en keuken. Leuk geschilderd. Maar alles moet er uit en de muren komen scheuren dat moet bijgewerkt, opnieuw gestuct etc. Dit is leeg en zie je de schimmel er zal dus ook een tweede bezichtiging moeten plaatsvinden als ik geïnteresseerd zou zijn. Met een aannemer of dat u erhoubt weg te krijgen is.

Maar de omgeving speelt zeker een rol. Dus het moet goed voelen. Als dat niet zo is valt het meteen af. Het huisje daar valt wat van te maken. De omgeving heb ik geen invloed op.

Er zijn dus geen parkregelementen. Het wordt compleet eigendom. Dan nog zou het zo kunnen dat het van de gemeente niet mag een hek. Nou dan ben ik ook snel klaar.

Maar het is iets om te onderzoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:36

Best een leuk huisje! Ik vind de straatnaam ook leuk trouwens! :D
Op de satellietbeelden zie ik op steenworp afstand een groot meer met een strandje.
Ik zou wel even navraag doen of daar zomers geen overlast van komt door bijvoorbeeld hangjongeren etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 13:21

Cayenne schreef:
Best een leuk huisje! Ik vind de straatnaam ook leuk trouwens! :D
Op de satellietbeelden zie ik op steenworp afstand een groot meer met een strandje.
Ik zou wel even navraag doen of daar zomers geen overlast van komt door bijvoorbeeld hangjongeren etc.

Ja ik moet alles gaan onderzoeken.
Maar het park is gestopt.
Daar behoorde dat strandje toe.
Alles van het park staat nog. Zelfs slagbomen. Dus hier ook goed navraag doen over wat ze precies van plan zijn ermee enzo.

Maar het is iets met potentie en dat wil ik dan toch bekijken.

Straatnaam is leuk, wel jammer dat de geraniums ver te zoeken zijn ;) het is nu troosteloos allemaal. Maar ze willen er dus van de pauper af en dat is een goed teken denk ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:57

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 16:07

Nee ik heb besloten niet op een park te gaan wonen en inschrijven is een must.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 17:14

Misschien is het voor een ander wel interressant maar het gaat om pachtgrond en best dure pacht. Als je dat af wil kopen wordt het een dure grap.
70.000 voor een chalet. Dan nog 400 voor de pacht in de maand en dan zit je aan parkregelementen vast. Dat is niet grappig natuurlijk ;)

Eeeeen omdat er niet ingeschreven mag worden en je dus ook niet mag aangeven dat je er permanent woont betaal je 10,4 procent overdrachtsbelasting. Ook over de grond als je dat zou kopen (erfpacht canon) als je de mogelijkheid hebt het voor levenslang af te kopen soms mag het voor x aantal jaar..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:40

Ehm volgens mij stond er dat de grond voor bepaalde tijd 1-malig gekocht kan worden voor 70.000 euro?
En als daarvan geen gebruik gemaakt wordt, het 400 euro pacht per maand wordt.
De prijs van het chalet wilde ze niet bekend maken. Tenzij jij meer weet dan wat in de link stond..?

Niet in mogen schrijven op het adres klinkt voor mij wel als een dealbreaker, geen prettig gevoel als je constant stiekum moet doen en al helemaal niet als je dan je familie mee moet nemen in een soort oplichting en daar dan afhankelijk van bent -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 19:28

Ooo ik las het dan idd verkeerd ik zie het nu. Als je de grond levenslang af kan kopen voor 70000 is dat normaal niet duur. Het blijft echter een chalet op een park. Als het een prive park is waar laten we zeggen de huisjes eigenaren ook eigenaar van het park zijn (deze parken heb je ook) en daar zit geen commerciële gedachte achter dan is het anders dan een exploitant. Al krijg ik geld toe ga ik me aan zo iets niet wagen. Alles wat ik heb onderzocht daarover op elk park wat ik tot nu toe heb bekeken komt daar gedonder van. En als je er niet officieel in mag schrijven loop je nog kans dat je er uit moet ook. Dus ik laat dat overgaan.

Toevallig net ook iets anders laten schieten wat op zo'n privè park staat heel netjes van binnen en van buiten. 239000 72m2 woonoppervlak en 350m2 eigen grond. En heel vrij met mooi uitzicht. Maar geen woonvergunning en verkoop zonder makelaar. Met het verhaal de gemeente is bezig met overzetting maar er mag 365 dagen p/j gerecreeerd. Je hebt nergens zekerheid in dan. Voorlopig is Haaren nog niet weg en dus nog een kanshebber en ga ik woensdag bij Den Bosch kijken waar wel permanent gewoon kan worden. En dus zekerheid is.

Dit is dus echt wel heel leuk, maar nog geen inschrijving mogelijk.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:12

Zo jeetje dat oogt lekker ruim op de foto's!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 09:30

Ja het is een heeel mooi huisje.
Maar geen woonbestemming
En ze verkopen het als woonhuis met via privè bericht de text inschrijven kan nog niet maar wel 365 dagen recreëren en de overheid is bezig met plannen om op parken "wonen" toe te staan en omdat er 365 dagen gerecreeerd mag worden kan er niet gehandhaafd worden. Maar dat is natuurlijk geen eerlijk verhaal.
En de mensen die een woning zoeken komen er achter dat ze dit niet gefinancierd krijgen slechts een deeltje. En dan krijgen ze het dus ook niet verkocht.

Die woonbestemming is voor mij belangrijk en als iets nu nog niet mooi is van binnen dan moet ik dat zelf laten maken. En ja dan lijkt 275 een hoop geld maar als ik een rijtjes huis koop kom ik ook rond de 4 ton uit. Dat is dus gewoon wat het gaat kosten om te kunnen wonen en dat heb ik er dus voor over. Dan heb ik liever een klein huisje in de natuur waar nog e.a aan moet gebeuren dan een prachtig huisje in de stad Gouda bijvoorbeeld. Daar ben ik wel achter.

Maar bovenstaande recreatie huisje had ik echt heel mooi gevonden maar mag niet gewoond en dat gaat daar in het Reestdal nooit gebeuren :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 10:54

Ik heb inmiddels een beetje meer research gedaan naar de wijk en vond dit filmpje
https://youtu.be/xYbCyI81Z8c?si=kmfsPhGQXSgRKqcj

Het is een filmpje van 10 jaar geleden maar daar zie ik niet echt pauper in. Wat ik wel op de fotos van de makelaar zie. Maar de fotos zijn misschien op een koude dag gemaakt. Met blaadjes op de grond. Iig krijg ik door het kijken van het filmpje al wel meer een idee en ben ik enthousiaster aan het worden
De aannemer heb ik de fotos laten zien en die zegt "leuk huisje" kan die wel wat mee.

Feit blijft dat er veel moet gebeuren buiten en binnen. En ik heb iets minder met het regeltje voor dit en voor dat. Ook al zijn er geen exploitant regels. Zijn er wel wat regeltjes. Maar ik vind een minder strakke maar juist groene omheining bijv zelf ook mooi. Maar het feit dat ze die regeltjes opleggen vind ik zelf minder. Maar ik ben toch getriggerd en ik denk dat als er in de wijk/park een goede sfeer hangt dat ik er toch zelfs verlieft op kan worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:39

Het huis op de Noenes is volgens mij van Funda afgehaald.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 13:53

Cayenne schreef:
Het huis op de Noenes is volgens mij van Funda afgehaald.

Ja gelijk na mijn bod
Het staat op hold.
De makelaar neemt als eerste contact met mij op als ze het weer te koop zetten ervoor eigenlijk als het nieuws van de gemeente er is.
En als ik voor die tijd een hoger bod wil doen kan het ook.

Maar ik heb 3 ton geboden voor een recreatie woning " waar geen zekerheid is op permanente bewoning" en waar minstens 50k in moet om het bewoonbaar te maken. En dat is afgewezen. En tja ik ga pas omhoog als die zekerheid er is. En als ik voor die tijd iets vind wat ik leuk genoeg vind dan is het echt jammer maar dan ga ik toch voor de zekerheid. Hoe onwijs leuk ik de Blazeveldweg ook vind ik zou er echt heel graag willen wonen.
En zul je net zien heb ik een bod gedaan wat geaccepteerd wordt ergens anders dan is die bestemming rond.

Maar misschien vind ik niks. Woensdag is bezichtigen en in het echt is het altijd anders. Blazeveldweg de omgeving is in het echt nog zoveel mooier dan verwacht. En de omgeving speelt blijkbaar de grootste rol bij mij. Dus ik ga het weer zien. Maar iig sta ik zo niet helemaal stil.

Ik heb de makelaar van de Blazeveldweg ook laten weten dat ik ga bezichtigen. En als die research doet en de prijs ziet voor een houten chalet op even veel grond voor 75000 minder in ook dezelfde omgeving eigenlijk. Dan kan die misschien ook beter tot de verkoper door dringen. Die denkt dat hij 4.5 kan krijgen als die bestemming erop zit. Die is dus met zijn hoofd op een andere planeet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 14:27

Ik ben wezen bezichtigen.
Er moet alles aan gebeuren maar dan zie ik me er wel wonen.

Wordt even spannend want ik kan tot morgen 12:00 bieden. Vraagprijs is 275. Maar er is enorm veel interesse en mijn aankoopmakelaar zegt dat ik 325 moet bieden als ik het wil en dat er dan nog kans is dat het overboden wordt.

Ik heb geen tijd voor tweede bezichtiging met de aannemer. Die hoop ik nog wel te bereiken en filmpjes die ik mocht maken door te sturen en een soort indicatie te krijgen van de kosten. Als ik dat kan dragen dan ga ik een bod doen.

Want het kan echt wel leuk worden. Toegegeven Haaren is wel nog leuker. Maar daar is momenteel nog niks bekend behalve dat het daadwerkelijk bij de raad ligt en volgens mijn aankoop makelaar komt het er toch wel echt door maar daar is nog een probleem bij gekomen. De bewoner daarvan heeft meerdere biedingen gedaan ver onder de vraagprijs bij appartementen en dat wordt steeds afgewezen. Aankoopmakelaar denkt dat hij naar de 4ton wil verkoop prijs anders kan hij geen appartement kopen. Anders blijft hij tot zijn ouders overlijden want dan erft hij hun huis ook op de noenes en kan hij dus twee huizen verkopen en heeft hij sowieso genoeg voor zijn appartement. Dat is de rede dat het van Funda af is. En daar ga ik niet op zitten wachten ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:52

Spannend!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:45

Wat spannend!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 17:50

Ik ga een bod uitbrengen onder het mom. Niet geschoten altijd mis!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:43

Spannend! Hopelijk pakt het goed voor je uit, ik duim voor je +:)+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:45

Spannend, ben benieuwd.
In welke staat was het?