Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:58

Het verschil is dat TS geen ID-bewijs kan tonen. Zelfs om te mogen werken, heb je dat nodig.
Zo verschrikkelijk krom allemaal. TS, ik hoop dat er een 'engel' op je pad komt, die het wel kan oplossen. Heb je nog iets gehoord van de advocaat?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:02

senna21 schreef:
Een familielid die lang in het buitenland (buiten Europa) woonde, en wiens paspoort was verlopen, moest eerst een jaar in Nederland wonen voordat ze een nieuw Nederlands paspoort kon aanvragen. Ze is daarna verhuist naar Ierland.

maar zij zal wel een paspoort gehad hebben van een ander land, anders ben je statenloos en dat gaat ook niet voor zover ik weet.

poetser

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 13:12

Ik heb een Nederlandse paspoort gehad, waar ik nu enkel een kopie van heb en verder had ik een Belgische id die dus is ingetrokken.

In beide landen heb ik wel een geldig persoonsnummer.

Nogmaals, ik herhaal hier alleen maar wat er tegen mij gezegd is geweest qua woonst/werk.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:18

Een heel vervelende situatie. Het zal noch voor jou, noch voor jouw zoon gemakkelijk zijn als je terug moet naar Nederland, maar het is wellicht tijdelijk en je zoon zit wel goed bij je vriendin. Je moet tenslotte iets doen...
Ik geloof wel wat je zegt over verblijfplaats hebben en zelfvoorzienend zijn. Zeker in een maatschappij zoals die tegenwoordig is, lijkt die boodschap mij alles behalve vreemd.
Ik duim dat je een traject bij het Leger des Heils kunt lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:19

poetser schreef:
Ik heb een Nederlandse paspoort gehad, waar ik nu enkel een kopie van heb en verder had ik een Belgische id die dus is ingetrokken.

In beide landen heb ik wel een geldig persoonsnummer.

Nogmaals, ik herhaal hier alleen maar wat er tegen mij gezegd is geweest qua woonst/werk.

Volgens mij had ik het al gevraagd, ik weet het niet meer.
Ben je je paspoort echt gewoon verloren/kwijtgeraakt? Of is het bijvoorbeeld bij iemand/ergens (een ex ofzo) blijven liggen en weet je wel waar het zou moeten zijn?

Het is niet iets dat je met het vuil per ongeluk weggooit ofzo.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:23

Een kind in deze situatie heeft vooral stabiliteit nodig, lijkt me. Hij zal dat inderdaad misschien nu moeilijk vinden, dat is heel normaal, maar het is allicht even een 'noodzakelijk kwaad' als het er uiteindelijk toe kan leiden dat de situatie verbetert voor jullie beiden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:33

poetser schreef:
ht kan als het mijn beurt is. Tot die tijd ben ik dus afhankelijk van mijn vriendin en zal ik noodgedwongen kerst en oud en nieuw op straat door moeten brengen. Dit omdat haar oudste dochter een grondige hekel heeft aan mij en haar moeder het liefst verbied überhaupt contact te hebben met mij.

Ts ik lees al een tijd mee, maar dit bericht raakte mij extra :(:)

Is er een bokker waar je terrecht kan?

ik had graag rond gekeken voor een hotel eventueel voor jou en je zoon maar ben bang dat je daar ook een legitimatiebewijs moet kunnen laten zien -O-

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:34

Ik vind het feit dat jullie uit elkaar gehaald worden bij de beesten af. Dat moet niet kunnen en is nooit het uitgangspunt van welke wet dan ook. Wat zeggen de jeugdhulpverleners hierover?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:57

DiantaM schreef:
Ik vind het feit dat jullie uit elkaar gehaald worden bij de beesten af. Dat moet niet kunnen en is nooit het uitgangspunt van welke wet dan ook. Wat zeggen de jeugdhulpverleners hierover?

Dat is zo. Maar ik denk wel dat dit de beste van de slechte opties is… een kind meenemen naar een opvangtehuis of mee op straat leven is ook heel traumatisch. Nu zit hij bij iemand die hij kent, heeft onderdak, is veilig daar,…
TS schreef eerder dat jeugdzorg hem in een pleeggezin wilde plaatsen en hem bij de vriendin van TS wilde weghalen. Dat lijkt me ook heel erg voor zowel TS als haar zoon

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 14:16

Jeugdzorg zegt zelf dat ik het beste gewoon terugkeer naar Nederland, al dan niet definitief. Maar doordat zoon onder jeugdzorg staat zal ik hem nooit de grens mee mogen overnemen. Hij is trouwens niet zo klein meer hoor, dus hij snapt de situatie wel. 13 jaar alweer, maar ook een vorm van autisme.

Mijn paspoort is achter gehouden door mijn ex, maar die is intussen ook verhuisd. Ik weet totaal niet waar hij nu woont en wat er met het paspoort is gebeurd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:20

Is aangifte doen dan geen optie?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:20

het is vreselijk rot en stom en ruk! en daar mag je best mee zitten en van balen TS.
dit laat ook alleen maar je liefde voor je zoon zien. ik denk ook dat dit de beste van alle kwaden is.
je zoon heeft nu een structurele/stabiele oplossing. jij gaat kneiterhard je best doen alles weer goed te krijgen en dan ga je er weer volledig voor hem zijn.

tot slot lees ik wat je zegt ook anders. je kan je inschrijven in Nederland, maar je hebt geen recht op een uitkering. conclusie = dan moet je werken/geld verdienen. voor mijn gevoel is doe conclusie logisch, maar niet per definitie juist. je kan je inschrijven, maar je krijgt geen geld.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:27

poetser schreef:
Mijn paspoort is achter gehouden door mijn ex, maar die is intussen ook verhuisd. Ik weet totaal niet waar hij nu woont en wat er met het paspoort is gebeurd.

Dan zou ik aangifte doen van vervreemding van je paspoort met dit verhaal. Politie kan dan wel uitvinden waar je ex is neem ik aan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:31

Cayenne schreef:
Is aangifte doen dan geen optie?

Dat moet sowieso als je paspoort kwijt bent.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:34

poetser schreef:
Jeugdzorg zegt zelf dat ik het beste gewoon terugkeer naar Nederland, al dan niet definitief. Maar doordat zoon onder jeugdzorg staat zal ik hem nooit de grens mee mogen overnemen. Hij is trouwens niet zo klein meer hoor, dus hij snapt de situatie wel. 13 jaar alweer, maar ook een vorm van autisme.

Wat was voor je ex de reden jouw paspoort achter te houden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:38

Als je weet wie jouw paspoort heeft ga je daar toch achteraan???
Waarom heb je dat zo lang laten duren?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 14:40

Dat is vorig jaar al gebeurd. Zodra ik wist dat ik hem terug nodig had en ook pas besefte dat ik hem niet meer had.

Mijn ex heeft die achtergehouden uit wraak, omdat ik hem niet volgde in de gedachtengang dat een man niet gemaakt is om monogaam te zijn. We zijn uit elkaar gegaan nadat ik onverwacht een vrije dag had en de deur open had gedaan voor zijn minnares. Het is ook een narcist en het was niet de meest gezonde relatie.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:40

Misschien al eerder gevraagd maar is er een aangifte of melding van je vermissing of kwijtraken paspoort al gedaan bij de politie?
Samen met de melding van de politie een je kopie paspoort docukent, maak je wellicht meer kans bij de gemeente om een duplicaat of nieuw paspoort aan te vragen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:41

Dat paspoort is zooooo belangrijk voor jou en je zoon!
Je hebt toch recent nog bij je schoonmoeder gewoond?
Zij moet toch weten waar haar zoon woont?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 14:45

Dat is moeder van mijn andere ex. De vader van mijn zoon. De paspoort ex is uit België weggetrokken zo'n 4 jaar geleden en rijd internationaal met de bus. Meer weet ik er niet van. Vermoed dus dat mijn paspoort bij het oud papier terecht gekomen is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:49

poetser schreef:
Dat is vorig jaar al gebeurd. Zodra ik wist dat ik hem terug nodig had en ook pas besefte dat ik hem niet meer had.

Mijn ex heeft die achtergehouden uit wraak, omdat ik hem niet volgde in de gedachtengang dat een man niet gemaakt is om monogaam te zijn. We zijn uit elkaar gegaan nadat ik onverwacht een vrije dag had en de deur open had gedaan voor zijn minnares. Het is ook een narcist en het was niet de meest gezonde relatie.

Oh TS, maar zodra je erachter kwam dat jij hem kwijt was had je toch diezelfde dag nog actie moeten ondernemen?
Het klinkt alsof je geaccepteerd hebt dat hij jouw paspoort heeft gehouden en dat wel prima vond.

Ga erachteraan! Zoek contact, heb je zijn nummer nog? Vraag je schoonmoeder, ga zoeken op facebook, op google, maakt niet uit.
Doe aangifte en vraag wat de politie kan betekenen.
Je zit nu af te wachten en staat op straat terwijl je dit gewoon kan regelen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:55

mensen, we kunnen nu TS wel aanvallen, maar we kennen het hele verhaal niet.
we weten niet hoe haar ex is en "even je paspoort" kan mogelijk heel moeilijk zijn

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:57

Joltsje schreef:
mensen, we kunnen nu TS wel aanvallen, maar we kennen het hele verhaal niet.
we weten niet hoe haar ex is en "even je paspoort" kan mogelijk heel moeilijk zijn

Alle kleine acties brengen je verder dan blijven zitten wachten!
Nee, dat zal niet makkelijk zijn, zeker als ex internationaal werkt. Maar dat is toch geen reden om niks te ondernemen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 14:57

We waren al bijna 5 jaar uit elkaar toen ik erachter kwam, hij is naar het buitenland getrokken en familie heeft hij niet meer. Ik ben in actie geschoten zodra ik erachter kwam, maar toen was het al te laat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:23

poetser schreef:
We waren al bijna 5 jaar uit elkaar toen ik erachter kwam, hij is naar het buitenland getrokken en familie heeft hij niet meer. Ik ben in actie geschoten zodra ik erachter kwam, maar toen was het al te laat.

Maar dan had je al 5 jaar niet je paspoort in bezit?