Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 17:17

Ik zou de woningbouw bellen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:20

Heb je via de woningbouw geen rioolreinigingservice? Bij ons is dat verplicht, kost 75 cent per maand bovenop de huur.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 00:14

Koper schreef:
eilleen333 schreef:
Nog een vraag: als mijn chiffon in de keuken nu lekt. Is dat voor mij of voor de woningbouw? Kan m nu niet openmaken want geen gereedschap, maar die lijkt bomvol te zitten

Sifon ;) Chiffon is een textielsoort.

:') gênant ook weer dit :+
Zal er wel even naar informeren. Ben er pas 3 keer geweest, en het ging ook al veel te goed. Gelukkig moest de grote schoonmaak sowieso nog, want de halve keuken bleek blank te staan, zo lang duurde het voor het zichtbaar werd. Super irritant.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:45

Kleine tip die ik ooit van de ontstop service gehad heb. Gooi eens in de zoveel tijd 2 zakjes backing soda in putje wasbak of douche. Even laten zitten en dan ruim warm erin gooien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:45

helaas begint de situatie voor mijn dochter nogal spannend te worden.. haar 'vriend' zet haar per 1 september op straat (met kat) :( Ze heeft zich nu overal ingeschreven, ook bij antikraak etc. Ze reageert overal op. Het is zo triest allemaal, duimen maar dat ze op tijd iets vindt.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:26

juval schreef:
helaas begint de situatie voor mijn dochter nogal spannend te worden.. haar 'vriend' zet haar per 1 september op straat (met kat) :( Ze heeft zich nu overal ingeschreven, ook bij antikraak etc. Ze reageert overal op. Het is zo triest allemaal, duimen maar dat ze op tijd iets vindt.

kan ze niet terug thuis komen? niet ideaal natuurlijk maar beter dan op straat

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:54

Ashleytjuhh schreef:
juval schreef:

kan ze niet terug thuis komen? niet ideaal natuurlijk maar beter dan op straat

ja, dat kan uiteraard wel. Ik laat ze echt niet op straat staan, maar het is erg onpraktisch ivm haar werk en ruimtegebrek hier.

Nou kreeg ze net een aanbod van een verre kennis dat ze daar tijdelijk in een appartement kan omdat die mensen een huis hebben gekocht, dus de druk is er een beetje af, maar het blijft natuurlijk tijdelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:25

Jeetje wat een stress juval. Wanneer kan ze in dat appartement, sluit dat aan qua periode?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:16

Nou, ik heb, een beetje onverwacht, een huis!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:17

Wat goed!! Vertel! :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:13

Wat fijn Urielle! Voldoet het aan je wensen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:22

Het is een huis in de plaats waar ik graag wilde wonen, drie slaapkamers en een zolder die we als slaapkamer gaan inrichten, dus ruimte genoeg voor een kamer voor iedereen, redelijk grote voor en achtertuin. Hoekhuis. Groene omgeving. Op fietsafstand van werk en school. Bos in de buurt. Zwembad in de buurt. Winkels in de buurt.

De vorige bewoner heeft er vanaf het begin gewoond en is overleden. De buurvrouw woont er ook vanaf het begin, en naar tevredenheid.

Het huis wordt wel nog helemaal opgeknapt door de woningbouwvereniging want het was wel enorm vies en vet en geel van de nicotine. Ik krijg ook een nieuwe keuken en krijg wat opties voorgelegd om uit te kiezen.

Het zou per medio september opgeleverd worden maar dan is de keuken er nog niet dus dat zal later worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:23

Ik meld me hier ook.

Ik woon nu samen met m’n vriend in Apeldoorn. En ben op zoek naar een studio/appartement/huis in Apeldoorn. Wel met enige spoed. Onder de huursubsidie grens.

Sta hier alleen niet lang ingeschreven. Dus het worden particuliere studio’s. Ik sta wel ergens 6 jaar ingeschreven maar dat is niet echt genoeg voor die regio.

Of zoeken buiten Apeldoorn. Maar dan moet ik ontslag nemen van werk. Als ik dat ga doen zoek ik iets tussen Zwolle, Harderwijk en Apeldoorn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:31

Urielle schreef:
Het is een huis in de plaats waar ik graag wilde wonen, drie slaapkamers en een zolder die we als slaapkamer gaan inrichten, dus ruimte genoeg voor een kamer voor iedereen, redelijk grote voor en achtertuin. Hoekhuis. Groene omgeving. Op fietsafstand van werk en school. Bos in de buurt. Zwembad in de buurt. Winkels in de buurt.

De vorige bewoner heeft er vanaf het begin gewoond en is overleden. De buurvrouw woont er ook vanaf het begin, en naar tevredenheid.

Het huis wordt wel nog helemaal opgeknapt door de woningbouwvereniging want het was wel enorm vies en vet en geel van de nicotine. Ik krijg ook een nieuwe keuken en krijg wat opties voorgelegd om uit te kiezen.

Het zou per medio september opgeleverd worden maar dan is de keuken er nog niet dus dat zal later worden.

Klinkt goed! Fijn dat alles nog wordt schoongemaakt enzo. Nieuwe keuken is ook fijn! Je hebt al gekeken? Prijs ook te doen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:39

Ja ik ben gaan kijken, moest wel even enorm door het vuil heen kijken en in verband met bomen kunnen er geen zonnepanelen geplaatst, dat is jammer. Maar al met al is het wel een verbetering tov mijn huidige woning en met een beetje investeren om dingen naar mijn persoonlijke voorkeur te maken in de loop der tijd wordt het wel een leuk huis waar ik ook in de toekomst nog blij mee kan zijn.

De huurprijs ligt 350 euro hoger per maand dan nu, maar ik was inmiddels ook wel enorm aan het scheefhuren dus ten opzichte van mijn inkomen is het goed te doen. Via de woningbouw blijft het toch goedkoper dan echt particulier.

En financieel, huur is hoger, energierekening zal hoger worden ivm geen zonnepanelen. Maar ik kan twee treinabonnementen opzeggen, besparen op brandstof (fietsen ipv auto naar het werk) en ik heb een vrij riante schuur dus mijn motor hoeft dit jaar ook niet naar de winterstalling en kan nu fijn overdekt staan (staat nu buiten onder een hoes).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:45

Ok dan blijf je uiteindelijk een beetje gelijk?

Je gaat dus dichterbij je werk wonen? Dat is sowieso prettig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:46

Ik denk dat het inderdaad al met al een beetje op hetzelfde neerkomt, hier wat bij, daar wat af

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:53

Klinkt allemaal super Urielle! Gefeliciteerd!!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:08

Marlinde, hou je Funda ook in de gaten voor huurhuizen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:09

Gefeliciteerd MarlindeRoos!

Ik kom ook uit Apeldoorn, 6 jaar is niet zo lang, maar er zijn wel opties binnen sociale huur. Vooral oudere nog niet gerenoveerde appartementen gaan nog weleens binnen korte inschrijfduur, dan zit je wel in de Staatsliedenbuurt, Metaalbuurt, Orden of Zevenhuizen-Fauststraat/Pythagorasstraat
En natuurlijk de lotingwoningen.
Niet gerenoveerd is niet zo heel erg, ze zijn met een inhaalslag bezig om ze energiezuinig te maken.

Het is nu wel een beetje dooie boel op woonkeus, maar dat komt na de zomer wel weer goed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:11

Ik sta niet 6 jaar in Apeldoorn ingeschreven maar op Noord Veluwe. Apeldoorn pas een paar weken helaas.

Ik zoek idd op Funda en alle andere sites zowat. En ook op lootwoningen reageer ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:14

gefeliciteerd Urielle! klinkt helemaal goed dat huis.

veel succes marlinde.

Mijn dochter heeft een tijdelijke huurwoning/containerwoning aangeboden gekregen. is tot max september 2026. Buurt is niet heel fijn, en grootste nadeel, geen huisdieren toegestaan. Ze wil haar kat echt niet kwijt. Wat een dilemma. 1 september is al heel snel.

naar aanleiding van haar zoektocht heb ik ook mijn inschrijving maar eens ge-update. Ik sta al 13 jaar in de regio Utrecht ingeschreven, maar nog niet in de regio waar ik nu woon, dus dat maar eens geregeld. Beter laat dan nooit toch.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:15

Je dochter zou kunnen bellen of ze niet haar kat toch mee mag nemen. En anders zou ik zelf die woning gewoon aannemen. Zeker in deze tijd.

Ik heb vandaag m’n hamster op marktplaats gezet. Voor m’n muisjes heb ik al een huisje. En mijn ratjes blijven zolang het kan. Mocht ik echt niks kunnen vinden waar ze mee mogen dan gaan die naar een vriendin. Je moet consessies doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:56

even een luxe probleem vraag:
Het gaat om mijn dochter. Zij staat vanaf morgen op straat. Ze heeft een tijdelijke huurwoning aangeboden gekregen via de leegstandswet in een container woning. Dit contract zou tot maximaal september 2026 lopen. Ze zou hiervoor morgen moeten tekenen en de sleutel krijgen. In de concept huurovereenkomst staat dat er minimaal 6 maanden gehuurd moet worden.

Nu heeft ze heel veel geluk gehad en is haar een appartement aangeboden in een veel fijnere buurt, met meer ruimte en mogelijkheden en de kat kan gewoon mee! Deze woning is voor onbepaalde tijd. Ze wil deze woning uiteraard liever gaan huren.

Maar ze heeft dus al wel mondeling de eerste woning geaccepteerd. Kan ze hier nog onder uit? ze heeft nog niets getekend.
Ze wil er eventueel wel bijvoorbeeld eerst 1 maand gaan wonen tot de 2e woning is opgeleverd. Maar niet 6 maanden.
Helaas is de verhuurder van woning 1 niet bereikbaar.

wat zouden jullie doen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:21

Tweede appartement accepteren en blijven proberen de verhuurder van de eerste woning te bereiken. Meestal kun je er wel onderuit als er nog niet getekend is, evt moet je wel een boete betalen.