Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:42

Ik snap ergens wel dat je fijn wilt wonen, maar heel eerlijk. In de situatie waarin je nu zit heb je denk ik niet echt de luxe om kritisch te zijn op de woningen die aangeboden worden.

De situatie bij Laura is ook maar tijdelijk natuurlijk.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:57

Peelie schreef:
Ik snap ergens wel dat je fijn wilt wonen, maar heel eerlijk. In de situatie waarin je nu zit heb je denk ik niet echt de luxe om kritisch te zijn op de woningen die aangeboden worden.

Dit zeggen mensen ook tegen mij, maar als ik nu een woning zou accepteren en ik wil hierna toch een ander huis, zit ik weer minimaal een jaar of 7 te wachten...en dat is echt erg lang..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:58

Dat snap ik...

Maar be jij dakloos op dit moment? Ts wel namelijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:07

Peelie schreef:

Koper schreef:
Er stond weer een woning in een plaats die voor mij niet ideaal maar wel oké is en met als bonus de douche achter de berging die achter de keuken is :D *\o/* Dus ik wilde reageren. En kreeg toen te zien dat ik te oud ben -O- Had ik laatst ook al.

Dus ik heb FrieslandHuurt nu maar even een berichtje gedaan of ze bij jongerenwoningen er bij willen zetten wat de leeftijdscategorie is. Scheelt zo veel teleurstelling elke keer.

Ze wilde toch ook reageren op een woning die niet ideaal is. Maar ze is er te oud voor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:18

Ik heb het niet over de woning waar ze te oud voor is. Ik lees dit topic inmiddels al eventjes mee. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 14:27

Peelie schreef:
Ik heb het niet over de woning waar ze te oud voor is. Ik lees dit topic inmiddels al eventjes mee. ;)

En waar heb je het dan wel over? Of was het je er alleen om te doen de minst subtiele entree ever te maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:36

Ik heb het idee dat ts echt op alles reageert.
En vind het diep triest dat met zoveel inzet niet hoger op de lijst komt.
Maar goed ze zal waarschijnlijk niet de enige zijn met zoveel inzet.
Maar het blijft van de zotte in een land als Nederland.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:36

Had ik moeten beginnen met de aankondiging dat ik "onder mijn meeleessteen vandaan kruip" om het wel subtiel te maken?

Het enige wat ik zeg is dat ik denk dat je in jou situatie niet echt de luxe hebt om kritisch te zijn op de aangebode woningen. Achterliggend dat ik daar voor mijzelf, verbaast over ben dat je daar wel zo kritisch op bent.

Thats all.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:38

Kritisch zijn is ook prima, maar TS reageert ook op dingen en locaties die niet helemaal ideaal zijn. Ik heb haar nog 0x zien zeggen: “Dit is niks, ik reageer niet”. Eerder “dit is niet perfect, maar ik reageer toch”

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 15:49

Weet je, ik krijg af en toe dingen doorgestuurd met een huur die ik niet kan betalen (als in: een KALE huur die minder dan 300 euro scheelt met mijn maandinkomen). Is dat kritisch? Volgens mij meer realistisch. Maar ja, als mensen willen is daar ook al kritiek op te leveren natuurlijk.

Ik ben alleen wel op zoek naar een plek waar ik voor langere tijd kan blijven. De afgelopen 5 jaar ben ik 14 of 15 keer verhuisd van tijdelijke plek naar noodoplossing enz. Ik heb antikraak gewoond. Ik heb op studentenkamertjes gewoond. In een slooppand. En bij hospita's in afgelegen dorpjes.

Het enige wat ik wil is een plek waar ik kan blijven zo lang als ik wil, met Ju en Maj, en waar ik ook zonder auto liefst binnen een uur op een werkplek kan zijn. En waar het RUSTIG is. Waar ik de stress van de afgelopen jaren eruit kan laten en waar ik ook kan wennen aan het idee dat het voorbij is en dat ik eindelijk ergens ben waar ik kan blijven. Ik heb namelijk geen idee hoe lang dat proces gaat duren en hoe het eruit gaat zien. En desnoods doe ik dat allemaal in een stad. Desnoods in een andere regio. Wil ik in Leeuwarden wonen? Nee. Wil ik in Bolsward wonen? Nee. Maar ik reageer op woningen die daar staan omdat ik er in elk geval een tijd uit de voeten kan. Met als achterliggende gedachte dat mijn inschrijfduur ondertussen verder doorloopt.

En ik snap Peelie's beweegreden. Voor mij hoeft ook echt niemand een meeleessteen in te bouwen. Ook zonder dat kun je best een tactvol bericht maken.

Want weet je. Ik kan niet meer. Ik ben leeg. Ik ben moe. Ik ben fysiek ziek van de stress. Ik weet langzamerhand steeds minder nog wie ik ben. En ik ben vooral heel verdrietig. Natuurlijk snap ik dat niet iedereen evenveel met empathie behept is maar dat kan me verdomme even geen reet schelen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:55

@koper: ook ik lees al een hele tijd mee. Ik heb vooral ontzettend met je te doen en vind je helemaal niet kritisch. Jammer dat niet iedereen zich ervan bewust is dat als je op bent, je precies niets hebt aan dat soort opmerkingen. Behalve dat het nog meer negatieve energie kost, want het steekt toch even. En daarom reageer ik nu en wil je echt even een hart onder de riem steken. Het is niet niets, de situatie waar je mee te maken hebt. Ik wens je veel sterkte toe in de periode en een dikke knuffel op afstand :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:48

Peelie schreef:
Had ik moeten beginnen met de aankondiging dat ik "onder mijn meeleessteen vandaan kruip" om het wel subtiel te maken?

Het enige wat ik zeg is dat ik denk dat je in jou situatie niet echt de luxe hebt om kritisch te zijn op de aangebode woningen. Achterliggend dat ik daar voor mijzelf, verbaast over ben dat je daar wel zo kritisch op bent.

Thats all.

Dan denk ik dat je niet goed leest. Koper geeft elke keer aan wat wel en niet fijn is aan een huis en reageert vrijwel overal op. Elke keer vist ze achter het net. Ook ik heb het heel erg te doen met Ts. Jouw commentaar is vooral niet waar en extra pijnlijk in een situatie die al zeer lastig is.

@ koper, je hoeft je absoluut niet te verdedigen. je bent goed bezig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:22

:knuffel: even een heel grote knuffel vanuit hier.
De hele huurwoningmarkt is gewoon r u k in Nederland. Ook als je 55 plus bent en alleen zonder dat je een sociale huurwoning achterlaat vis je ook gewoon achter het net heel erg lang -O- Al die oudjes in hun huurhuizen gaan voor lijkt wel.

Ik ga ervan uit dat jou huis ooit wel komt. En je eindelijk je rust kunt vinden en je thuis kunt maken. Ik merk zelf nu hoe belangrijk dat is na ook veel verhuisd te zijn in mijn leven. Overal net gesetteld en weer weg moeten. Hoewel ik nu een vaste stek lijk te hebben en ik dat heel hard een thuis probeer te maken, zit er toch dat gemene stemmetje achter in mijn hoofd dat zachtjes fluistert "hoe lang mag ik hier nu weer blijven?" -O- gewoon door het jarenlang continue moeten verkassen of lang geen zekerheid hebben waar terecht te komen.

Dat sloopt, dat maakt kapot en ziek. %) En op een gegeven moment wil je aan de ene kant alles aannemen wat aangeboden wordt om maar iets te hebben (maar waar op de kans van werkelijk ookmtoegewezen krijgen 0,001% is) en aan de andere kant blijf je dromen van de fijne plek die aan alle wensen voldoet. Die dromen heb je gewoon nodig als een soort van houvast om het vol te kunnen houden te blijven zoeken.

Ik heb het ook vaak gehoord hoor ja maar daar en daar vindt je echt heel snel wat. En je bent te kritisch, eigen schuld want je wilt alleen maar daar en daar en daar en daar kijken en niet 200 km verderop (terwijl je soort van gebonden bent aan een regio) of daar kun je zo wonen dan doe je je dieren maar weg. En vul maar in wat er nog meer gezegd kan worden.

Als je al zo lang zo wanhopig zoekt zijn dergelijke opmerkingen gewoon een keiharde trap in de maag %)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:06

Koper, jij hoeft je helemaal niet te verantwoorden aan niemand want het is lekker jouw leven hè. Al leefde je in een doos en was je kritisch dan is dat toch jouw beslissing.

Laat je niet gek maken hoor.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:47

TS hou vol!! Er komt een plekkie voor jou. Ik vroeg me af of het mss tijdelijk lucht geeft voor je als iemand anders voor jou gaat reageren op de woningen? Met jou inlog bedoel ik dan? Daarmee krijg je even ‘rust’ van kijken en reageren enzo. Ik kan het helaas niet doen maar mss is er iemand dat dat kan en wil doen? Of mag dat niet?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 08:53

Jullie missen ook allemaal stukje context dat Peelie wel heeft, zij is namelijk mijn beste vriendin. Daarom weet zij ook dat TS hier tot uiterlijk 31 januari kan blijven, en dat ze dan een andere oplossing moet hebben gevonden. Dat is nu nog een week, en dan kan je inderdaad niet te kritisch zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:36

Ik vind TS helemaal niet te kritisch, ze maakt gewoon praktisch nergens kans op op het moment :\

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:39

Waar is ts kritisch dan?
Ik bemerk dat niet.
Maar als je nergens mag komen kijken houd het op.

Jammer dat ook haar plekje nu niet langer is |(

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:41

TS doet volgens mij ontzettend haar best en ik snap dat ze niet meer wil verhuizen. Maar zou een anti-kraak woning op dit moment niet meer lucht geven?

Je moet dan inderdaad nog een keer verhuizen, maar je hebt grotere kans op dat soort woning én dan weer iets langer de tijd je definitieve plekje te zoeken.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:41

DuoPenotti schreef:
Waar is ts kritisch dan?
Ik bemerk dat niet.
Maar als je nergens mag komen kijken houd het op.

Jammer dat ook haar plekje nu niet langer is |(

Ik zeg dat toch nergens? Of ze dat wel of niet is, dat is niet aan mij. Ik probeer alleen het bericht van Peelie context te geven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:44

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.
Maar ik vraag me wel af waar peelie dat uit haalt.
Ik bemerk het niet via de berichten hier.

Ze heeft al tig keer gereageerd op huizen. Ook mindere.
Kan ze toch niks aan doen geen nummer 1 te zijn.
Ze had een strategie bedacht om zo eerder te zijn. Hielp ook niet.
Wat kun je dan nog meer?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:58

Lolacabana schreef:
Jullie missen ook allemaal stukje context dat Peelie wel heeft, zij is namelijk mijn beste vriendin. Daarom weet zij ook dat TS hier tot uiterlijk 31 januari kan blijven, en dat ze dan een andere oplossing moet hebben gevonden. Dat is nu nog een week, en dan kan je inderdaad niet te kritisch zijn.

Als koper niet als een gek zou zoeken had je gelijk. Maar dat doet ze wel. Dat is de reden dat ik je opmerking misplaats vindt. Ze schrijft op alles in. Ook als ze kritisch is op het huis. Dus tja.........wat kun je meer doen.
Dus ik vind het vooral heel onaardig en haast victim blaming.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:06

Pien, ga je nu serieus degene die TS in huis heeft genomen beschuldigen dat ze onaardig doet? Victim blaming is helemaal ver gezocht.
Ik vind jouw opmerking dus niet oké.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:07

Nu, ik begrijp de precaire situatie van Koper best, maar ik begrijp Laura hierin ook.
Als er een tijdelijke termijn afgesproken is vanaf dag 1 waarbij d-day bekend was, tja dan is dit nu voor beide partijen nogal ongemakkelijk.

Dus hoe vervelend dit ook allemaal is voor Koper, en dat begrijp ik echt helemaal dat je op een bepaald moment moe en op bent :(:)

Duurt altijd langer dan verwacht om een woning te vinden, diegene die zijn huis dan tijdelijk openstelt voelt dat echter ook als druk, ik heb dat ooit met een zus meegemaakt, dat is niet goed afgelopen kan ik jullie zeggen.

Dus vind ik het onaardig? Nee, ik kan beide partijen wel begrijpen...
Laura is immers wél zo aardig geweest om tijdelijke opvang in haar woning aan te bieden.

@Koper, ik hoop oprecht dat je snel een meer permanente oplossing kunt vinden, sterkte!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:10

Het is echt rot, ja. En ik snap helemaal dat je op bent en een vaste plek wilt. Helaas is het nu idd toch weer een kwestie van iets tijdelijks zoeken, omdat er een deadline is. Hoe frustrerend ook.

:(:)