Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:30

Chanica weegschaal onder in je kast kan ook.

Molly ik vind het oprecht rot dat je zoveel last hebt van striae.
Onze zoon lijkt op sommige plaatsen uit zijn huid gescheurd te zijn door de striae.
Hij blijft knap.

Sommige automobilisten zijn beter af zonder auto.
Geen knipperlicht gebruiken en 20 km onder de maximum toegestande snelheid rijden is niet leuk voor anderen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:30

Dat slappe gedoe van de jeugd van tegenwoordig. Ik snap dat je een keer ziek kunt zijn, maar al 6x in 2 maanden tijd is niet geheel geloofwaardig.

Maar ook ons eigen schuld , moeten we daarop ook maar wat strenger zijn. De stagiaires hebben dondersgoed door dat wij er te makkelijk over doen.

Lijkt mij tijd voor een gesprek en er anders maar uit , dit is al deze zoveelste met deze gemakkelijke instelling.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:40

Zebrastreep schreef:
Dat slappe gedoe van de jeugd van tegenwoordig. Ik snap dat je een keer ziek kunt zijn, maar al 6x in 2 maanden tijd is niet geheel geloofwaardig.

Maar ook ons eigen schuld , moeten we daarop ook maar wat strenger zijn. De stagiaires hebben dondersgoed door dat wij er te makkelijk over doen.

Lijkt mij tijd voor een gesprek en er anders maar uit , dit is al deze zoveelste met deze gemakkelijke instelling.

Misschien is er meer aan de hand? Kun je beter vragen ipv zelf conclusies te trekken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:46

Zebrastreep schreef:

Je mag een ziekmelding niet in twijfel trekken toch? Ziek = ziek en je mag officieel niet eens vragen wat er aan de hand is. Heb ik dat goed onthouden?

Oh wacht, stagiaires.. Nja zal niet heel anders liggen vermoed ik.
Als de hele instelling van die persoon prut is en de hele dag ongeïnteresseerd loopt te lanterfanten zou ik het toch hogerop even laten weten.

-
Vanochtend gebeld en kan morgenmiddag al terecht bij de reumatoloog. Echt heel erg blij mee natuurlijk maar ben nu ook zó zenuwachtig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:59

JudithGigi schreef:
Zebrastreep schreef:

Misschien is er meer aan de hand? Kun je beter vragen ipv zelf conclusies te trekken.

Mwah diegene komt ook ongeïnteresseerd over tijdens het werken. Zit ook veel op de telefoon en ik ben zulke stagiaires eigenlijk wel spuugzat. Heb eigenlijk amper zin om daar nog enthousiast voor te blijven doen , daar heb ik het ook veelte druk voor.

Er vielen collega's al over de eerste keer ziek melden. Maar dat vond ik niet raar want je wordt vaak ook ziek de eerste paar weken door al doe bacteriën die je om de oren vliegen , maar 6x is gewoon teveel. Dan zou een normaal personeelslid ook al op het matje moeten komen en al snel volgt de arbo arts.

Er kunnen wel wat dingen spelen maar dat zou meer helpen als diegene er eerlijk over was en niet met smoesjes als buikpijn aankomt. En ik benoem ook altijd als je denkt dit is niet mij ding en ik vindt dit niks aan benoem het dan. Er zijn nog zoveel opties binnen het bedrijf waar ik werk. We krijgen ook vaak mensen waarvan de ouders vooral heel graag willen dat hun kind dit gaat doen.

@nyaleti

Ze zijn bij mij op het werk wel van het vragen wat je dan hebt. Zo werd ik door iemand gebeld over een zieke collega wat diegene dan wel niet had. Was ook niet iets om zomaar aan de hoge boom op te hangen.

Ze zijn er behoorlijk dwingend in , mijn manager nog niet eens zozeer maar er boven zitten zeker een aantal. En vooral ook altijd flink geïrriteerd bij een ziekmelding.

Ik ben haast al blij dat ik op mijn vrije dagen ziek ben geweest.

Nu staat de stagiaire over , wat ook moet. Maar vanaf volgend jaar is dat niet meer zo en kan je niet zomaar voor elk dingetje afbellen.

Ik baal vooral van ongemotiveerde studenten , omdat wij allemaal zo ons best doen om het vak op een positieve en leuke manier over te brengen en we mensen ook echt nodig gaan hebben in de toekomst.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:12

Zebrastreep schreef:
Mwah diegene komt ook ongeïnteresseerd over tijdens het werken. Zit ook veel op de telefoon en ik ben zulke stagiaires eigenlijk wel spuugzat. Heb eigenlijk amper zin om daar nog enthousiast voor te blijven doen , daar heb ik het ook veelte druk voor.

Er vielen collega's al over de eerste keer ziek melden. Maar dat vond ik niet raar want je wordt vaak ook ziek de eerste paar weken door al doe bacteriën die je om de oren vliegen , maar 6x is gewoon teveel. Dan zou een normaal personeelslid ook al op het matje moeten komen en al snel volgt de arbo arts.

Er kunnen wel wat dingen spelen maar dat zou meer helpen als diegene er eerlijk over was en niet met smoesjes als buikpijn aankomt. En ik benoem ook altijd als je denkt dit is niet mij ding en ik vindt dit niks aan benoem het dan. Er zijn nog zoveel opties binnen het bedrijf waar ik werk. We krijgen ook vaak mensen waarvan de ouders vooral heel graag willen dat hun kind dit gaat doen.

@nyaleti

Ze zijn bij mij op het werk wel van het vragen wat je dan hebt. Zo werd ik door iemand gebeld over een zieke collega wat diegene dan wel niet had. Was ook niet iets om zomaar aan de hoge boom op te hangen.

Ze zijn er behoorlijk dwingend in , mijn manager nog niet eens zozeer maar er boven zitten zeker een aantal. En vooral ook altijd flink geïrriteerd bij een ziekmelding.

Ik ben haast al blij dat ik op mijn vrije dagen ziek ben geweest.

Nu staat de stagiaire over , wat ook moet. Maar vanaf volgend jaar is dat niet meer zo en kan je niet zomaar voor elk dingetje afbellen.

Ik baal vooral van ongemotiveerde studenten , omdat wij allemaal zo ons best doen om het vak op een positieve en leuke manier over te brengen en we mensen ook echt nodig gaan hebben in de toekomst.

Ongemotiveerde stagiaires zijn vreselijk. Meer werk aan kwijt dan dat je er wat aan hebt.

Maar ehm, dat jij wordt gebeld over wat er met een andere collega is, mag écht niet. Bizar dat ze dat doen, is gewoonweg niet toegestaan.

Volgens mij ben jij pas verplicht te zeggen wat er is (met jezelf) als arbo op je dak komt of X aantal ziek meldingen in een jaar oid.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:41

Zo geïrriteerd om alles.
Zelfs mijn eigen ademhaling.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:46

Niobe schreef:
Zo geïrriteerd om alles.

Ik vraag mij af hoe grappig het zou klinken als je deze post met je adem zou kunnen ademen in morse code.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 15:17

Telpeva schreef:
Niobe schreef:
Zo geïrriteerd om alles.

Ik vraag mij af hoe grappig het zou klinken als je deze post met je adem zou kunnen ademen in morse code.

Ik moet denken aan Mongolian throat singing. _O-

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:19

JudithGigi schreef:
Zebrastreep schreef:

Idd, ik was ook altijd ziek als ik stage had. Mijn probleem uiteindelijk was dat ik zoveel angst had om naar stage te gaan dat mijn lichaam me gewoon ziek maakte, kon ik dus zelf niks aan doen. Maar dat wist ik op dat moment zelf niet. Ben toen na 2/3 verschillende stageplekken maar gewoon gestopt met school. En nu zit ik na 3 jaar nog thuis, doordat stage onmogelijk is voor mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:26

zebrastreep, dit is geen aanval maar zit je zelf wel op je plek? Je klaagt over je werkplek, je collega's, je stagaires. Heb je het zelf wel naar je zin?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:27

xPabloBokt schreef:
Telpeva schreef:

Ik moet denken aan Mongolian throat singing. _O-

:')

jullie zijn leuk

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:27

TessaxQuincy schreef:
JudithGigi schreef:

Idd, ik was ook altijd ziek als ik stage had. Mijn probleem uiteindelijk was dat ik zoveel angst had om naar stage te gaan dat mijn lichaam me gewoon ziek maakte, kon ik dus zelf niks aan doen. Maar dat wist ik op dat moment zelf niet. Ben toen na 2/3 verschillende stageplekken maar gewoon gestopt met school. En nu zit ik na 3 jaar nog thuis, doordat stage onmogelijk is voor mij.

Precies, ik heb hier ook last van. Schaam me dan echt kapot maar mijn lichaam wil en kan op zo'n moment gewoon niet. Gelukkig zorgt hybride werken ervoor dat het minder vaak voor komt bij mij. Is zoiets voor jou geen optie?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 15:48

Urbanus schreef:
zebrastreep, dit is geen aanval maar zit je zelf wel op je plek? Je klaagt over je werkplek, je collega's, je stagaires. Heb je het zelf wel naar je zin?

Ik heb dezelfde vraag eigenlijk. En ik pak even terug op de opmerking die ik eerder plaatste. Ik zou als werkgever niet blij zijn als ik dit allemaal online tegenkwam..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:53

Dat, maar als collega of stagiaire van Zebrastreep zou ik die hele klaagzang ook niet per se online willen lezen :') Zeker uitgebreid schrijven over zaken zoals ziekmeldingen etc in je team is niet heel netjes.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:58

Als je als stagiaire zoveel ziek bent ivm angst ( dat lees ik hier ) heb je daar dan wel over gesproken met school, het stagebedrijf of als je dat allemaal niet durft dan de huisarts / praktijkondersteuner?

Als je zelfs jaren thuis komt te zitten heb je echt goede ondersteuning nodig. Sterkte voor wie daarmee zit.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:58

Citaat:

Citaat:
Precies, ik heb hier ook last van. Schaam me dan echt kapot maar mijn lichaam wil en kan op zo'n moment gewoon niet. Gelukkig zorgt hybride werken ervoor dat het minder vaak voor komt bij mij. Is zoiets voor jou geen optie?

Heb je een pb gestuurd :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:02

Ineke2 schreef:
Als je als stagiaire zoveel ziek bent ivm angst ( dat lees ik hier ) heb je daar dan wel over gesproken met school, het stagebedrijf of als je dat allemaal niet durft dan de huisarts / praktijkondersteuner?

Als je zelfs jaren thuis komt te zitten heb je echt goede ondersteuning nodig. Sterkte voor wie daarmee zit.

Ja maar eerlijk is eerlijk, als het ze al iets boeit, wat willen ze eraan doen? Je zal toch je stage uit moeten voeren. Ik heb destijds contact opgenomen met mijn studieloopbaanbegeleider maar die kon er ook niet meer van maken dan "ach wat vervelend, neem contact op met de schoolpsycholoog". Welke dan vaak ook niet toereikend is voor problemen die zo diep zitten.

Maar goed hier helpt een normale psycholoog eigenlijk ook nooit :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:05

Ineke2 schreef:

Niet met stage over gehad, die hebben mij uiteindelijk weggestuurd door teveel ziek zijn. Zonder te vragen wat er was. (En door weer andere redenen met mijn 1e stage plek gestopt, daardoor is alles weer erger geworden)

Met school overlegd uiteindelijk om een tussenjaar te nemen. (dat zijn er dus al 3 ondertussen) En was toen al bezig met een psycholoog die mij niet voldoende kon helpen. Daarna naar GGZ gegaan en die hebben mij wel veel geholpen maar ze konden ook niet genoeg doen om mij echt te helpen dus daarmee ook gestopt.

En heb nu (soort van) hulp van de gemeente, een re-integratie coach die mij zou moeten helpen om aan het werk te komen. (Maar hij doet vrij weinig eigenlijk, moet hem echt constant mailen enzv.)

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:10

Het is zo koud binnen :brr: Het warmt ook niet op helaas.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:44

Niet kunnen skateboarden met dit weer |( |(

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:52

Had gisteren een optreden met de harmonie, collega fluitiste was er helaas niet bij. Geen probleem, I can do this :+
Zet mijn instrument in elkaar, kijk naar de eerste noot die we moeten spelen en duw op de trilklep *hmmmm die gaat precies stroef* dacht ja ok, niet trillen dan maar?
Stuk begint, manman wat een verschrikkelijke klank kwam daar uit :') -O-
Ik zeg tegen de dirigent (letterlijk vlak voor mijn neus), er is iets mis met mijn instrument, bleek er idd een klepje half open te blijven staan -O- zit je dan met je goed gedrag... 2de stuk was fluitsolo... Daar zijn 3 noten van terecht gekomen :7 ;(
Uiteindelijk na stuk 2 wel gezien wat het probleem was en heeft een vd muzikanten het euvel verholpen, daarna ging het gelukkig wel gewoon goed, met nog complimentjes achteraf *\o/*

Dus nu wil ik een nieuw instrument (huidig instrument is nog van mijn collega fluitiste), maar nu zijn alle goede winkels op 2u en meer rijden ;( ;(

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:58

Besje schreef:
Had gisteren een optreden met de harmonie, collega fluitiste was er helaas niet bij. Geen probleem, I can do this :+
Zet mijn instrument in elkaar, kijk naar de eerste noot die we moeten spelen en duw op de trilklep *hmmmm die gaat precies stroef* dacht ja ok, niet trillen dan maar?
Stuk begint, manman wat een verschrikkelijke klank kwam daar uit :') -O-
Ik zeg tegen de dirigent (letterlijk vlak voor mijn neus), er is iets mis met mijn instrument, bleek er idd een klepje half open te blijven staan -O- zit je dan met je goed gedrag... 2de stuk was fluitsolo... Daar zijn 3 noten van terecht gekomen :7 ;(
Uiteindelijk na stuk 2 wel gezien wat het probleem was en heeft een vd muzikanten het euvel verholpen, daarna ging het gelukkig wel gewoon goed, met nog complimentjes achteraf *\o/*

Dus nu wil ik een nieuw instrument (huidig instrument is nog van mijn collega fluitiste), maar nu zijn alle goede winkels op 2u en meer rijden ;( ;(

Over welk instrument gaat het?

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:01

ElfBeau_067 schreef:
Over welk instrument gaat het?

Dwarsfluit :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:04

Zeker zit ik wel op mijn plek , maar wat het nu niet leuk maakt is dat er zoveel bezuinigd wordt dat de cliënten er onder lijden en we met zo weinig zijn de druk inmiddels onverantwoord hoog ligt.

En directie was maar gewoon aan zichzelf en hun eigen belangen denkt.

Dat maak het niet echt leuk meer liefst gaan we ook langdurig staken omdat het overal in Nederland een probleem aan het worden is en dit de toekomst is van de zorg.

Van basiszorg wordt in ieder geval niemand vrolijk , maar wetende dat het overal zo is kun je ook nergens terrecht.