Dresscodes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:31

M_D_H schreef:
Tiggs schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Maar een loafer achtige schoen is dat wel?
Als een ballerina geen nette schoen is, is een loaferachtige schoen zeker geen nette schoen :n

Noem het dan een pump zonder hak. Ik heb bijvoorbeeld een hele nette schoen, vrij 'fijn', met punt die heerlijk zit en relatief netjes is. Slecht plaatje, maar dit:

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:34

Brainless schreef:
Tiggs schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Deze vind ik voor een ballerina best netjes.

[ [url=m/EMJ2qP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh hier zul je mij niet in zien. Vind ik overigens ook geen ballerina’s en vind een blokhak dan toch echt mooier (en vele malen comfortabeler).

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:35

Ja dat soort vind ik mooi, Taggs!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:44

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:43

Tiggs schreef:
M_D_H schreef:
Als een ballerina geen nette schoen is, is een loaferachtige schoen zeker geen nette schoen :n

Noem het dan een pump zonder hak. Ik heb bijvoorbeeld een hele nette schoen, vrij 'fijn', met punt die heerlijk zit en relatief netjes is. Slecht plaatje, maar dit:

[ [url=m/BIZjdC.png]Afbeelding[/url] ]

Sorry maar dit type schoenen droeg mijn bomma van 92… :o daar zou ik nog niet dood in gevonden willen worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:45

Brainless schreef:
Suliko schreef:
Oh hier zul je mij niet in zien. Vind ik overigens ook geen ballerina’s en vind een blokhak dan toch echt mooier (en vele malen comfortabeler).

Deze wel goed?
https://www.sluier.nl/webshop/satijnen- ... hak-detail

Nee vreselijk. Maar dit bedoel ik ook niet met ballerina. Ik bedoel de platte instap zonder bandje over de wreef.
Die met zo een strikje bovenop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:46

Als je ze fijn kan stylen kunnen ze eventueel wel mooi staan. But again, hangt van de persoon en de stijl af.

Die Lieslaarzen in lak _O- dat werd even een Black tie(d) dresscode.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:18

Brainless schreef:
Suliko schreef:

Deze wel goed?
https://www.sluier.nl/webshop/satijnen- ... hak-detail

Dank voor de moeite, maar het is gewoon niet mijn stijl. :')

Smaak is gewoon heel persoonlijk en dat vind ik ook lastig aan dresscodes. Voor goede vrienden zou ik echt mijn best doen, maar ik ga niet voorbij mezelf. Ik wil me comfortabel en mezelf voelen in kleding, daarbinnen kan ik best uit mijn comfortzone gaan en me aan een dresscode houden, maar wel op mijn eigen manier.
In truttige en open hakken ga je mij gewoon niet zien. :') Dan zou ik nog eerder voor een statement blokhak gaan oid.

Zoiets vind ik dan toffer, maar dat zullen mensen wel weer te lomp vinden.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:19

M_D_H schreef:
Tiggs schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Tiggs schreef:

[ [url=m/BIZjdC.png]Afbeelding[/url] ]

Juist die punt doet mijn voeten al verkrampen van pijn...
Mijn voeten lopen van voor niet in een punt en ga ik ook nooit meer proberen in een puntvorm te drukken.

Dresscode of niet, geen hakken en geen knijpende neuzen voor mijn voeten :n

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:02

Haha nee ik loop altijd op hakken, maar ballerina's hoef ik ook niet te proberen :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:52

En behalve niet afknellend ook zacht voor de onderkant van de voeten, anders begint de ellende met pijn direct weer opnieuw. De hierboven genoemde schoenen zijn dus niet draagbaar.
Die van Suliko lijken het minst pijnlijk nog, maar die hebben weer hakken. Dus die schoen, maar dan zonder hak lijkt het meest draagbaar. Mits je er een zachte zool in kunt leggen dan.

Tiggs

Re: Dresscodes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:11

Clarks lopen heerlijk zacht juist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:06

Ik heb mijn pumps van Clarks de deur uit gedaan omdat ik binnen het half uur compleet verkrampte voeten kreeg. De vorm van de schoen moet bij die van je voet passen, anders is het onbegonnen werk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:23

Je kan niet voor een ander bepalen welke schoenen comfortabel zijn. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:57

Dat bedoel ik dus. Iemand kan torenhoge naaldhakken slofjes vinden en er zo bij iedere dresscode er doorheen dansen alsof het niks is. En een ander kan al kreupelen op een sandaaltje ivm te weinig ondersteuning.

Geven en nemen binnen de dresscode moet zeker kunnen. Ik zou het doodzonde vinden dat ik niet op het huwelijk van mijn beste vriendin welkom ben omdat ik niet op stiletto's van 10cm kan paraderen bijvoorbeeld.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:56

Krijg vandaag een uitnodiging in mijn mail voor een opening van een nieuw pand van een grote speler in de markt waarin ik werk met:

Dresscode; business casual

Die is zo ruim en makkelijk dat je daar binnen normaal geproken prima iets in de kast hebt hangen.
Mijn kledingkeuze vandaag op kantoor is al passend bij de uitnodiging (nette laarsjes met hak, pantalon, shirtje met kleine col en colbert)

Maar moest direct aan dit topic denken, uitnodigingen met dresscode zijn er dus zeker nog!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:11

Wat is dat nou voor dresscode :+ Business is toch iets anders dan casual? Hoe kan je dat combineren := Ik zou dan denken dat daar alles onder valt behalve strandkleding ofzo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:15

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:16

verootjoo schreef:
Wat is dat nou voor dresscode :+ Business is toch iets anders dan casual? Hoe kan je dat combineren := Ik zou dan denken dat daar alles onder valt behalve strandkleding ofzo.

Dat is een heel normale dresscode.. op veel kantoren hanteren ze deze.
Je kan kiezen tussen verschillende stijlen.. dus voor de mannen bv een nette spijkerbroek met wel een overhemd en jasje.. of juist een nette pantalon met overhemd met daarop een trui.
Je kan dan van 1 gedeelte van een volledig pak vervangen door wat casual.

Mijn man mag een spijkerbroek op zijn afdeling, er is er ook 1 dat een spijkerbroek niet mag, maar wel bv een pantalon gecombineerd met een overhemd en trui of een coltrui met jasje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:23

Haha Verootje, is echt gewoon een officiele dresscode hoor!

Spijkerbroek is niet correct bij business casual, voor de heren een chino of pantalon, voor de dames een pantalon, rok tot de knie of unikleurige jurk tot de knie als je hem strikt volgt.

Voor de dames, minimaal tot op de knie bedekt, geen decolete, geen opzichtige kleuren of sieraden.

Eigenlijk alles wat gekleed maar niet volledig pak is, dus geen jasje/dasje voor de heren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:24

c_alsemgeest schreef:
https://www.dresscode.nl/dresscodes/business-casual/

blijkbaar wel een bestaande. Had er nog nooit van gehoord eigenlijk :+

Oh echt :+ Nee ik dus ook niet.

Maar goed, dit is dus een dresscode voor dat idd alles wel kan, tenminste, wat ik in mijn kast heb past hier allemaal bij :') Lijkt me logisch dat je niet in trainingspak, korte broek, slobbertrui of capuchonvest komt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:19

verootjoo schreef:
c_alsemgeest schreef:
https://www.dresscode.nl/dresscodes/business-casual/

blijkbaar wel een bestaande. Had er nog nooit van gehoord eigenlijk :+

Oh echt :+ Nee ik dus ook niet.

Maar goed, dit is dus een dresscode voor dat idd alles wel kan, tenminste, wat ik in mijn kast heb past hier allemaal bij :') Lijkt me logisch dat je niet in trainingspak, korte broek, slobbertrui of capuchonvest komt.

Precies, het is geen lastige. Bijna iedereen heeft wel nette schoenen, broek en een blouse/overhemd of zo in de kast.

Vond het vooral grappig dat ik zo kort na het aanmaken van dit topic door de TS dus een uitnodiging inclusief dress code krijg

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:23

Ik heb dus geen pantalon in de kast. :+

Ja, een witte maar die trek je bijna niet aan. Te besmettelijk. :+

Wel heb ik een mooi jasje in de kleuren zwart, rood en blauw. Maar een complete outfit dus niet. Oké, er zit ook een broek bij het rode jasja maar ja, je valt wel heel erg op zo. :=

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:30

Bellatrix schreef:
Ik heb dus geen pantalon in de kast. :+

Ja, een witte maar die trek je bijna niet aan. Te besmettelijk. :+

Wel heb ik een mooi jasje in de kleuren zwart, rood en blauw. Maar een complete outfit dus niet. Oké, er zit ook een broek bij het rode jasja maar ja, je valt wel heel erg op zo. :=

[ [url=m/Nh6qou.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ook geen neutrale jurk of rok?

Ik vermoed dat de genodigden voor dit event allemaal uit het jasje/dasje kantoor circuit komen, dus verwacht dat iedereen wel iets passends heeft hangen. In ieder geval de collega's waarmee ik op pad ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:38

Ik heb wel een paar nette broeken maar toch voornamelijk spijkerbroeken, type aansluitend model. Donkerblauw of zwart, allemaal met hoge taille. Zonder scheuren of gaten. Meestal combineer ik die met een fijne blouse of geklede top en een colbert. Schoenen hangt er vanaf waar ik heen moet. Soms een sneaker, soms een leren platte enkellaars en soms hakken. Of een leren sandaaltje als dat gepast is. Heel soms doe ik wel een net T-shirt onder een colbertje aan icm spijkerbroek.

Maar ik zat tot nu toe wel steeds op werkplekken waar dat gewoon mogelijk was, en toch had ik een kantoorfunctie met verantwoordelijkheid. Zolang je niet in short kwam, geen rokken boven de knie, geen uitgesproken décolté en geen blote schouders of rug.