Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:06

Benfan schreef:
pillow schreef:
Een bordspel tweedehands voor 230 euro. Nou ben ik heel benieuwd wat dat voor spel is.

Ik heb ze duurder gezien tijdens een veiling voor bordspellen. Ze kunnen enorm veel geld waard zijn. Zeker als het oudere spellen zijn in goede conditie. Dus zo heel raar is het niet. Zou ik zelf ook hebben gedaan als iemand hem voor 100 euro verkoopt, en je er 250 voor kan krijgen.

Dit had ik ook gedaan hoor. Als ik ergens flink winst op kan maken, doe ik dat. En dan zet ik het gerust opnieuw te koop. Dat is handel wmb...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:31

pillow schreef:
Een bordspel tweedehands voor 230 euro. Nou ben ik heel benieuwd wat dat voor spel is.
Ik was natuurlijk ook nieuwsgierig, en gisteravond stond er maar 1 bordspel voor exact die prijs op MP. Maar ik ben ook alweer vergeten wat het was :') .

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:46

Dat ik die prijs las voor het bordspel dacht ik, is het jumanji in het echt _O-

Ik had vd week via mp een jas, rijbroek en pad gekocht via een outletwinkel, vond het wel spannend aangezien het een hoger bedrag was.
Alles netjes binnen gekregen en heel blij, alleen de rijbroek wat te groot.
Dus gevraagd of ze hem toevallig een maat kleiner nog had, en dacht probeer dan de huidige zelf wel weer te verkopen oid, bied ze net aan dat ik hem terug mag sturen en zodra ze de track en trace heeft ze de broek kosteloos opstuurt in de andere maat.
Kost mij dan maar 1x extra verzendkosten, maar echt heel erg lief.
Gewaardeerd met dikke 5 sterren uiteraard.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:20

Roodvos schreef:
Deze week weer 2 dingen verkocht via Marktplaats die ooit in een kerstpakket zaten, dus mooi 25€ verdient.

Wat is jullie ervaring met het verkopen van kleding via Marktplaats? Ik heb 3 colberts/jasjes die weg kunnen. Om daar nou een account op Vinted voor aan te maken gaat me te ver.

Hier liep het matig.. grote pakketten gaan nog wel, maar ik merkte het ook enorm dat de meesten wel op vinted gegaan zijn. Hier inmiddels ook overstag en het verkoopt best prima. Ook qua aanbod, zelf al een tijdje op zoek naar een donkergroen colbert, maar vinted heeft daarin echt meer aanbod dan mp heeft.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:26

Romy1234 schreef:
Dat ik die prijs las voor het bordspel dacht ik, is het jumanji in het echt _O-

Ik had vd week via mp een jas, rijbroek en pad gekocht via een outletwinkel, vond het wel spannend aangezien het een hoger bedrag was.
Alles netjes binnen gekregen en heel blij, alleen de rijbroek wat te groot.
Dus gevraagd of ze hem toevallig een maat kleiner nog had, en dacht probeer dan de huidige zelf wel weer te verkopen oid, bied ze net aan dat ik hem terug mag sturen en zodra ze de track en trace heeft ze de broek kosteloos opstuurt in de andere maat.
Kost mij dan maar 1x extra verzendkosten, maar echt heel erg lief.
Gewaardeerd met dikke 5 sterren uiteraard.

Wauw, dat is zeker heel netjes! Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:21

Moet hem alleen nog wel binnen krijgen _O-
Dus hopelijk zit mijn vertrouwen goed, anders ben ik een rijbroek en geld kwijt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:30

Gisteren wat kleding van m’n dochter gefotografeerd die ze wil verkopen. Oa aantal broeken. Foto’s gemaakt: zij heeft de broek aan, maar alleen foto’s van broek gemaakt. Niet bij stilgestaan, dan zie je ook haar sokken/voeten en daar gaan mensen blijkbaar erg goed op.
Reactie: “heb je deze broek nog?”.
“Ja, heb je interesse?”
“Verkoop je de sokken ook?”
“Sorry?”
“Ja, ik word warm van gedragen sokken”

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:33

Roodvos schreef:
Deze week weer 2 dingen verkocht via Marktplaats die ooit in een kerstpakket zaten, dus mooi 25€ verdient.

Wat is jullie ervaring met het verkopen van kleding via Marktplaats? Ik heb 3 colberts/jasjes die weg kunnen. Om daar nou een account op Vinted voor aan te maken gaat me te ver.

Ik heb al heel veel kleding verkocht via MP. Vroeger droeg ik veel wat duurdere merken (Armani enzo) en daar is een goede markt voor.
Ik heb 1x wel iets vervelends meegemaakt daarmee, maar was m’n eigen schuld. Iemand wilde een jurkje en misschien ook het truitje, maar daar moest ze nog even over denken. Ik stopte het truitje per ongeluk ook in de doos. En natuurlijk heeft ze dat truitje noooooit ontvangen…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:33

Voor 50 euro mag je ze overnemen.
Er worden geen extra foto's gemaakt.
Betaal verzoek erbij.

:D

Mafkezen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:40

DuoPenotti schreef:
Voor 50 euro mag je ze overnemen.
Er worden geen extra foto's gemaakt.
Betaal verzoek erbij.

:D

Mafkezen

Ja, ik vind het ook altijd beetje bijzonder

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:24

Bedankt mbt reacties verkopen kleding. Ik heb een item van Joseph Ribkoff, dat staat meer op MP zag ik. De andere 2 doe ik dan wel voor een zacht prijsje. En anders in de kleding container.

Ik had weer een razendsnelle verkoop. Vrijdagmiddag op Marktplaats gezet, binnen 30 minuten verkocht, gisteren gehaald.
Maar andere dingen staan er eindeloos op en komt geen bod op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:38

Mijn verhaal met de rijbroek via mp heeft een vervolg.
De te grote maat terug gestuurd, nieuwe maat terug ontvangen, blijkt het de verkeerde broek te zijn -O-
Ze had wel aangegeven dat ik hem retour mocht sturen, maar kost mij dan weer verzendkosten dus gezegd zelf wel te verkopen.
Dacht toch nog even zelf passen maar deze valt zo klein uit dat ik hem niet eens aan kreeg, staat nu dus op mp.
Gevraagd of ze mijn retour broek nog had en dat ik hem dan toch wel wou, had ze hem helaas al verkocht in de winkel, baal echt als een stekker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:46

Romy1234 schreef:
Mijn verhaal met de rijbroek via mp heeft een vervolg.
De te grote maat terug gestuurd, nieuwe maat terug ontvangen, blijkt het de verkeerde broek te zijn -O-
Ze had wel aangegeven dat ik hem retour mocht sturen, maar kost mij dan weer verzendkosten dus gezegd zelf wel te verkopen.
Dacht toch nog even zelf passen maar deze valt zo klein uit dat ik hem niet eens aan kreeg, staat nu dus op mp.
Gevraagd of ze mijn retour broek nog had en dat ik hem dan toch wel wou, had ze hem helaas al verkocht in de winkel, baal echt als een stekker.

Ja balen, maar ja dat is wel een beetje het risico toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:13

Ja klopt, het is alleen jammer dat ik de verkeerde broek binnen kreeg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:15

Als het haar fout is dat de verkeerde broek gestuurd is zou jij niet voor de verzendkosten op moeten draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:30

Het is haar fout inderdaad dat ik de verkeerde broek binnen kreeg.
Bij verzending van de goede broek heeft zij de verzendkosten betaald, bij ruilen heb ik voor de broek retour betaald en zij de verzendkosten voor de ruilbroek.
Ze is al zo aardig geweest 2x verzendkosten te betalen, ze heeft ook aangeboden dat ik de broek retour mocht doen, alleen niet over de verzendkosten gehad.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:01

En ook op broek 2 reageerde iemand met totaal andere bedoelingen dan een broek kopen. Superbeleefd, bijzonder vriendelijk. Maar gewoon iemand met een fetisj.
“Wat een mooie broek. Wat is de reden van verkoop?”
“Maar de broek is toch wel gedragen hè?”
“Vind hem erg mooi, staat ook mooi op de foto. Erg mooie broek en fijn dat hij gedragen is”
“Mag ik hem komen ophalen? Dan zien we elkaar ook”.

Dit is nu precies de reden dat ik voor mijn (jongvolwassen) dochter graag haar spullen op mijn account aanbied.

En dat is wel geen MP, maar om de start van deze zondag compleet te maken: een viezerik op WordFeud. Ik ben dit weekend weer gaan spelen na jaren en weet meteen weer waarom ik stopte.
“Ben je al wakker? Ben je ook van de ochtendsex?”

Echt gatver! Zulke mannen hebben banen, voeden wrs kinderen op. Wat is er toch mis met die lui?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:18

Triest idd... Is nog maar de vraag of ze dan ook nog echt op durven komen dagen. Ik had zelf een keer een paar sleehakken te koop staan waar ik ook een fetisjist op kreeg. Die wilde heel erg graag vertellen wat hij wilde doen met die schoenen. En hij wilde ze op komen halen. Maar toen ik niet echt hapte (denk ik iig, heb hem paar keer teruggestuurd dat het mij echt niet uitmaakt wat hij ermee zou doen, als hij er maar blij van wordt) zag ie er toch vanaf.

Eigen kleding loopt echt voor geen meter via Vinted, maar heb ook weinig exclusief erop staan. Dat zal idd wel werken. Kinderkleding heb ik wel in bijzondere merken, dat loopt echt een stuk beter.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:55

Ik had hier een koper voor wat schuttingdelen, die wel heel erg raar keek toen ik mijn garage open deed.... mijn garage is namelijk één grote chaos :')
Achterin hooibalen tot aan het plafond opgestapeld. Een halve koets in delen staat er voor. En ik heb ivm overlijden shetter van een vriendin, alles meegekregen wat ze nog aan paardenspullen had. Welke ik nog allemaal uit moet zoeken. Van oude emmers, tot zakken voer, halsters, bakjes, borstels, dekens... alles ligt op een grote hoop tot ik er aan toe kom het uit te sorteren. Wat zal die man wel niet gedacht hebben... _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:49

Zaterdag een fietsstoeltje van iemand gekocht die opgestuurd gaat worden. Alles via marktplaats chat gergeld en dusbook via marktplaats betaald. Na de betaling radio stilte.... Maar als ze niks opstuurt, krijg ik gewoon mijn geld terug toch?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:27

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:41

janna schreef:
Helaas. Alleen als je kopersbescherming hebt. Anders is het gewoon pech gehad ben ik bang.

Die heb ik! Dat kostte wat extra, maar heb ik wel aangevinkt.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:51

D
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:49

Ergernis: zet de maat bij een product
En reageer op berichten, als daar de vraag staat welke maat het is....
Of adverteer niet.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:29

Echt hoor... Ik had nog 9 balen vlas over. Iemand bood aan om ze voor 50,- op te halen. Was wel onder de vraagprijs, maar ik vond het allang prima, dan was ik er vanaf. Zondag gelijk geantwoord dat het goed was, en hoe laat ze kon komen. Ik kwam net uit wedstrijd, was eigenlijk klaar, en zij zou er 30 minuten over rijden. Maar ze kon ook in de avond. Geen probleem, aangegeven dat ik er van 19.00u tot 21.30u was ongeveer, en dat ik in de bak les aan het geven was. Geen raar gesprek oid, gewoon doodnormaal. Ik was er al wat eerder, heb dit ook gecommuniceerd. Ik heb de balen vlas naar voren gehaald, klaargezet, en net toen ik op het punt stond om te gaan lesgeven kwamen ze aan. Dus nog snel laten zien, hoi gezegd, verontschuldigd dat ik niet kon helpen tillen, maar dat ik echt nu de bak in moest, een tikkie gestuurd, en doei gezegd. Ook niet op het tikkie gewacht, in vertrouwen. Als iemand me op wil lichten voor 50,- hoop ik dat je er blij mee bent. Is overigens netjes betaald gelijk.
Thuis 5 sterren gegeven, het verliep soepel en ze heeft netjes betaald.

Krijg ik een 1 ster van haar?? "Voldoet aan verwachting". "Beleefder communiceren".

What the...

Wel jammer, want mijn 5 sterren rating is gelijk gekelderd. Ik zit echt op mijn handen om haar een bericht te sturen, maar ik vrees dat ik de enige ben die er last van heeft. Als je hier al een 1 ster om het, maakt het je vast niet uit dat iemand er boos om is...