Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:vroeger hoefde je nog niet alles leuk te vinden, toen deed je het gewoon
pmarena schreef:Mwoah, ik kan me ook herinneren dat TS ergens in het topic wel gezegd heeft dat het telefoongebruik van vriend de afgelopen jaren in haar ogen niet opvallend was vergeleken met de rest van de familie, dus laten we nou niet net gaan doen alsof de rest niks van telefoons in gezelschap moet hebben.
Urielle schreef:En wat Fitzroy zei inderdaad. Ik sta in het weekend in de bediening van een café-restaurant van 12 tot 20 uur, en minimaal een derde van de gasten zit tijdens hun bezoek zeer regelmatig op hun telefoon. Niet alleen groepen, maar ook duo's, allebei een drankje en allebei op hun telefoon. Mensen van alle leeftijden. De vriend van TO vertoont echt geen uitzonderlijk gedrag.
Ibbel schreef:Urielle schreef:En wat Fitzroy zei inderdaad. Ik sta in het weekend in de bediening van een café-restaurant van 12 tot 20 uur, en minimaal een derde van de gasten zit tijdens hun bezoek zeer regelmatig op hun telefoon. Niet alleen groepen, maar ook duo's, allebei een drankje en allebei op hun telefoon. Mensen van alle leeftijden. De vriend van TO vertoont echt geen uitzonderlijk gedrag.
Valt mij ook op, en de ene keer kan ik er als klant om lachen, en de andere keer irriteert het me mateloos. Vooral als die telefoons nog herrie maken ook. Ik vind het onbeleefd gedrag, óók naar de kok en de uitbater van het restaurant.
Urbanus schreef:pmarena schreef:Mwoah, ik kan me ook herinneren dat TS ergens in het topic wel gezegd heeft dat het telefoongebruik van vriend de afgelopen jaren in haar ogen niet opvallend was vergeleken met de rest van de familie, dus laten we nou niet net gaan doen alsof de rest niks van telefoons in gezelschap moet hebben.
Dat hoef je je niet te herinneren, er staat gewoon dat het haar niet is opgevallen omdat ze er niet op gelet heeft.
Er staat niks over het telefoongebruik van haar familie.
Momo94 schreef:Thuis pakt hij de telefoon wel vaak. Als wij bij mijn ouders eten aan tafel, heel af en toe, maar als ik kijk tegen over de rest als die de telefoon wel eens pakt niet vaker.
Avalanche schreef:Dat kan vriend dan toch ook gewoon doen? Sorry dat ik zoveel met mijn telefoon bezig was. Zo moeilijk is dat niet.
DuoPenotti schreef:Precies. En dan zegt heet hoofd broer daarop volgend misschien ook wel, ja ik had wel wat rustiger mogen doen.
Kom zeg. Stap over je ego heen. Helemaal richting schoonfamilie.
Momo94 schreef:Uit eindelijk zei hij, ik wil dan wel een keer met je ouders afspreken en hun mijn excuses aanbieden, maar ik wil wel excuses van je broertje dat hij tot 2x toe ineens uit valt.
Momo94 schreef:Voor iedereen die niks anders kan doen dan commentaar geven op het gedrag, zouden jullie uit het topic kunnen blijven? Ik heb daar helaas totaal niks aan... Ik wil adviezen en hulp geen commentaar op het gedrag.
Momo94 schreef:Thuis pakt hij de telefoon wel vaak. Als wij bij mijn ouders eten aan tafel, heel af en toe, maar als ik kijk tegen over de rest als die de telefoon wel eens pakt niet vaker. [b]Als we dan met zijn allen voor zitten en nababbelen pakt hij zijn telefoon er wel vaker bij.
germie schreef:Er zijn genoeg voorbeelden waarbij 1 persoon vindt dat de ander excuses moet aanbieden en de ander vindt van niet of dat een ander het eerst moet doen. Dit lijkt ook zo'n situatie en ergens begrijp ik die vriend dan ook wel.
Dat is wat Pmarena ook al aangeeft.
En soms mag je je ook 'te goed' voelen om excuses aan te bieden.
Het kan voor die vriend dus best lastig zijn om sorry te zeggen, zeker als het dan ook nog eens eigenlijk niet gemeend is of als je daarna wel een andere sorry verwacht van dat broertje. Als die niet komt, dan sta je feitelijk als vriend met die sorry ook voor schut. Het is dus best een lastige situatie. Het lijkt makkelijk om sorry te zeggen, maar is het echt niet.
germie schreef:Er zijn genoeg voorbeelden waarbij 1 persoon vindt dat de ander excuses moet aanbieden en de ander vindt van niet of dat een ander het eerst moet doen. Dit lijkt ook zo'n situatie en ergens begrijp ik die vriend dan ook wel.
Dat is wat Pmarena ook al aangeeft.
En soms mag je je ook 'te goed' voelen om excuses aan te bieden.
Het kan voor die vriend dus best lastig zijn om sorry te zeggen, zeker als het dan ook nog eens eigenlijk niet gemeend is of als je daarna wel een andere sorry verwacht van dat broertje. Als die niet komt, dan sta je feitelijk als vriend met die sorry ook voor schut. Het is dus best een lastige situatie. Het lijkt makkelijk om sorry te zeggen, maar is het echt niet.