Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:fleurtjeuh schreef:Mijn biecht is dat ik er niet zo goed tegen kan als mensen ergens over beginnen en dan vaag blijven en niet gewoon willen uitleggen waar ze het over hebben.
Zeg dan niks
Ja, om een of andere reden voel ik me dan ook altijd aangesproken
__Sannne schreef:Mijn biecht is dat ik zulke nieuwsgierig makende halve berichten echt moker irritant vind.
Mijn echte biecht is niet zozeer van vandaag, maar van mijn oude werk; ik heb bijna 2 jaar bij een groot telecom bedrijf gewerkt, waar ik administratieve werkzaamheden deed. Toen ik hier kwam werken begon de corona ellende en heb dan dus ook de volle 2 jaar alleen maar thuis gewerkt. We moesten cases verwerken, en de geschatte afhandeltijd lag zo belachelijk hoog dat er van ons verwacht werd +/- 20 cases per dag te doen. Little did they know dat je over die 20 cases max 3 uur deed. Ik heb dus elke dag maar iets van 3 uurtjes echt gewerkt, en de overige 5 uur lekker zitten gamen of series gekeken. Harder werken werd niet beloond, dus waarom dan je best doen. Betaalde ook nog heerlijk, maar verveelde me wel dood.
BaileyMix schreef:__Sannne schreef:Mijn biecht is dat ik zulke nieuwsgierig makende halve berichten echt moker irritant vind.
Mijn echte biecht is niet zozeer van vandaag, maar van mijn oude werk; ik heb bijna 2 jaar bij een groot telecom bedrijf gewerkt, waar ik administratieve werkzaamheden deed. Toen ik hier kwam werken begon de corona ellende en heb dan dus ook de volle 2 jaar alleen maar thuis gewerkt. We moesten cases verwerken, en de geschatte afhandeltijd lag zo belachelijk hoog dat er van ons verwacht werd +/- 20 cases per dag te doen. Little did they know dat je over die 20 cases max 3 uur deed. Ik heb dus elke dag maar iets van 3 uurtjes echt gewerkt, en de overige 5 uur lekker zitten gamen of series gekeken. Harder werken werd niet beloond, dus waarom dan je best doen. Betaalde ook nog heerlijk, maar verveelde me wel dood.
Naam van het bedrijf toevallig? Ik zie een lucratief bijbaantje
Shenavallie schreef:Mijn biecht voor vandaag is dat ik bij sommige berichten, maar eentje in het bijzonder, echt op mijn handen moet zitten om er niet op te reageren.
capopjekop schreef:Urbanus schreef:anoniem
Mijn moeder is opgepakt met een illegale wietplantage![]()
Jammer dat het illegaal is. Anders zou ik ook een wietkwekerij willen
Shenavallie schreef:Nee hoor, hagelslag, zeker niet. Het gaat over het moedwillig vreemdgaan. Mensen weten echt niet wat ze een ander (kunnen) aandoen. Maar omdat er eerder in het topic is gezegd dat het topic alleen bedoeld is om te biechten en niet om 'negatief' op een bericht te reageren, heb ik niet inhoudelijk aangegeven waar het om ging. Toch voelde ik enorme drang om in ieder geval iets te schrijven, meer om het boze gevoel even kwijt te zijn. Maar als het wel mag, dan gaat het om het bericht van Amber_anne. Dit bericht slingerde me weer even op een heel nare manier terug naar het moment dat een bekende van mij met zelfmoordgedachten rondliep, omdat zo'n * censuur * hetzelfde bij hem geflikt had. Zij is uiteindelijk door de vriendengroep uitgekotst, maar het wantrouwen jegens zulke * censuur * is nooit weggegaan. Veel mensen uit de omgeving reageerden indertijd nogal luchtig en met onbegrip op deze rot ervaring, waardoor hij het gevoel had nog een extra trap te krijgen, maar bij mij en zijn beste maat kon hij zijn verhaal toen wel kwijt (en we spreken hem nog wel eens). Ik heb indertijd waar mogelijk geholpen en heb echt angst gehad dat hij toch zijn gedachten zou uitvoeren. Niet iedereen kan er zijn schouders zomaar voor ophalen.
Maar goed, dat was even mijn gal spuien. Nu weer op naar de leuke biechten!
Shenavallie schreef:Nee hoor, hagelslag, zeker niet. Het gaat over het moedwillig vreemdgaan. Mensen weten echt niet wat ze een ander (kunnen) aandoen. Maar omdat er eerder in het topic is gezegd dat het topic alleen bedoeld is om te biechten en niet om 'negatief' op een bericht te reageren, heb ik niet inhoudelijk aangegeven waar het om ging. Toch voelde ik enorme drang om in ieder geval iets te schrijven, meer om het boze gevoel even kwijt te zijn. Maar als het wel mag, dan gaat het om het bericht van Amber_anne. Dit bericht slingerde me weer even op een heel nare manier terug naar het moment dat een bekende van mij met zelfmoordgedachten rondliep, omdat zo'n * censuur * hetzelfde bij hem geflikt had. Zij is uiteindelijk door de vriendengroep uitgekotst, maar het wantrouwen jegens zulke * censuur * is nooit weggegaan. Veel mensen uit de omgeving reageerden indertijd nogal luchtig en met onbegrip op deze rot ervaring, waardoor hij het gevoel had nog een extra trap te krijgen, maar bij mij en zijn beste maat kon hij zijn verhaal toen wel kwijt (en we spreken hem nog wel eens). Ik heb indertijd waar mogelijk geholpen en heb echt angst gehad dat hij toch zijn gedachten zou uitvoeren. Niet iedereen kan er zijn schouders zomaar voor ophalen.
Maar goed, dat was even mijn gal spuien. Nu weer op naar de leuke biechten!
hagelslag schreef:Shenavallie schreef:Mijn biecht voor vandaag is dat ik bij sommige berichten, maar eentje in het bijzonder, echt op mijn handen moet zitten om er niet op te reageren.
Mijn bericht?
Dan mag je rustig losschieten met je handjes![]()
En ik weet dat ze inderdaad kan overlijden en dat er dan geen berichten meer komen. Alleen is het soms onmogelijk om te antwoorden en dan word er boos gereageerd als ik niet per direct antwoord.
Mijn telefoonnummer heeft ze gelukkig niet meer, anders had ze elke x de telefoon laten overgaan zodat ze direct een antwoord zou krijgen via de app
Fly_high schreef:Mwah, ik weet niet eens of mijn grootouders nog in leven zijn en het kan me letterlijk geen fiets schelenje bent IMO niemand een gezellige relatie verplicht puur omdat het je familie is.
Weet toevallig wel dat mijn moeder nog leeft maar soms hoop ik stiekem dat dit mens maar jong doodgaat want ik heb er geen behoefte aan om aan haar mooie oude dag mee te betalen. Here, said it![]()
Ik heb haar al ruim 10 jaar niet meer gesproken en mevrouw voelde zich na de scheiding niet verplicht om op welke manier ook aan mijn leven bij te dragen terwijl ik toen nog een tiener was. Vind het vervelend dat ik dit verhaal nergens kwijt kan want dan krijg ik van iedereen op mijn kop dat het toch echt wel mijn moeder is, ze heeft me 9 maanden moeten dragen, yadda yadda. Jammer dat het blijkbaar maar 1 kant op werkt
fleurtjeuh schreef:Puur omdat het je bloedfamilie is zegt helemaal niks.
Dan zou je mishandelende of verwaarlozende ouders ook nooit mogen afstoten, en dat vind ik dus echt de grootste bullshit die er is.
Puur omdat er toevallig een bloedverwantschap is zou je verplicht moeten zijn ze toe te laten in je leven? Ik dacht het niet.
Je mag gvd toch zelf je mensen uitkiezen?