Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cayenne123

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:14

Mijn biecht is dat ik aankomende vrijdag alles moet inleveren voor het afstuderen maar dat ik zo erg achterloop dat ik dat niet ga redden :Y) Overigens komt dit gewoon door mijzelf want ik heb vorige week geen f*ck uitgevoerd 8-)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:15

Mijn biecht is dat ik zulke nieuwsgierig makende halve berichten echt moker irritant vind.

Mijn echte biecht is niet zozeer van vandaag, maar van mijn oude werk; ik heb bijna 2 jaar bij een groot telecom bedrijf gewerkt, waar ik administratieve werkzaamheden deed. Toen ik hier kwam werken begon de corona ellende en heb dan dus ook de volle 2 jaar alleen maar thuis gewerkt. We moesten cases verwerken, en de geschatte afhandeltijd lag zo belachelijk hoog dat er van ons verwacht werd +/- 20 cases per dag te doen. Little did they know dat je over die 20 cases max 3 uur deed. Ik heb dus elke dag maar iets van 3 uurtjes echt gewerkt, en de overige 5 uur lekker zitten gamen of series gekeken. Harder werken werd niet beloond, dus waarom dan je best doen. Betaalde ook nog heerlijk, maar verveelde me wel dood.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:16

Niobe schreef:
fleurtjeuh schreef:
Mijn biecht is dat ik er niet zo goed tegen kan als mensen ergens over beginnen en dan vaag blijven en niet gewoon willen uitleggen waar ze het over hebben.
Zeg dan niks :')

Ja, om een of andere reden voel ik me dan ook altijd aangesproken

Ik heb dit ook altijd :j
Dan denk ik ook: Zal ik nou bedoeld worden? :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:16

Ik zal eerlijk opbiechten dat ik heerlijk aan het werk ben met keihard een Greatest Hits Backstreet Boys YT video op de achtergrond <3

En er dan ook maar bij zetten dat ik elk woord nog weet en mee bleeer
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 31-05-22 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:17

Iriscope schreef:
Ik zal eerlijk opbiechten dat ik heerlijk aan het werk ben met keihard een Greatest Hits Backstreet Boys YT video op de achtergrond <3

En er dan ook maar bij zetten dat ik elke woord nog weet en mee bleeer

Backstreet boys <3
Oh de nostalgie

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:17

__Sannne schreef:
Mijn biecht is dat ik zulke nieuwsgierig makende halve berichten echt moker irritant vind.

Mijn echte biecht is niet zozeer van vandaag, maar van mijn oude werk; ik heb bijna 2 jaar bij een groot telecom bedrijf gewerkt, waar ik administratieve werkzaamheden deed. Toen ik hier kwam werken begon de corona ellende en heb dan dus ook de volle 2 jaar alleen maar thuis gewerkt. We moesten cases verwerken, en de geschatte afhandeltijd lag zo belachelijk hoog dat er van ons verwacht werd +/- 20 cases per dag te doen. Little did they know dat je over die 20 cases max 3 uur deed. Ik heb dus elke dag maar iets van 3 uurtjes echt gewerkt, en de overige 5 uur lekker zitten gamen of series gekeken. Harder werken werd niet beloond, dus waarom dan je best doen. Betaalde ook nog heerlijk, maar verveelde me wel dood.

O:) Naam van het bedrijf toevallig? Ik zie een lucratief bijbaantje

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:48

BaileyMix schreef:
__Sannne schreef:

O:) Naam van het bedrijf toevallig? Ik zie een lucratief bijbaantje

Hahah dit was bij Vodafone. Geen aanrader verder :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:53

Shenavallie schreef:
Mijn biecht voor vandaag is dat ik bij sommige berichten, maar eentje in het bijzonder, echt op mijn handen moet zitten om er niet op te reageren.

Mijn bericht?

Dan mag je rustig losschieten met je handjes <3 <3

En ik weet dat ze inderdaad kan overlijden en dat er dan geen berichten meer komen. Alleen is het soms onmogelijk om te antwoorden en dan word er boos gereageerd als ik niet per direct antwoord.
Mijn telefoonnummer heeft ze gelukkig niet meer, anders had ze elke x de telefoon laten overgaan zodat ze direct een antwoord zou krijgen via de app

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:06

Mijn vader is hertrouwd. Ik was uitgenodigd maar ik ben er niet bij geweest, omdat ik haar echt een poedersuiker vind. Tijdens mijn bruiloft waren ze er wel en komt mijn oom (broer van mn vader) naar me toe; 'Jeetje ik wist niet dat je dat takkewijf ook uit had genodigd. Ja niemand van ons mag haar hoor, het is echt een belachelijk stom mens.'
Dan lach ik, omdat ik me gehoord voel. Overigens heb ik sinds de bruiloft geen contact meer met mn vader en haar, dus lekker rustig :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:13

Urbanus schreef:
anoniem

Mijn moeder is opgepakt met een illegale wietplantage  :o

Jammer dat het illegaal is. Anders zou ik ook een wietkwekerij willen :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:29

Nee hoor, hagelslag, zeker niet. Het gaat over het moedwillig vreemdgaan. Mensen weten echt niet wat ze een ander (kunnen) aandoen. Maar omdat er eerder in het topic is gezegd dat het topic alleen bedoeld is om te biechten en niet om 'negatief' op een bericht te reageren, heb ik niet inhoudelijk aangegeven waar het om ging. Toch voelde ik enorme drang om in ieder geval iets te schrijven, meer om het boze gevoel even kwijt te zijn. Maar als het wel mag, dan gaat het om het bericht van Amber_anne. Dit bericht slingerde me weer even op een heel nare manier terug naar het moment dat een bekende van mij met zelfmoordgedachten rondliep, omdat zo'n * censuur * hetzelfde bij hem geflikt had. Zij is uiteindelijk door de vriendengroep uitgekotst, maar het wantrouwen jegens zulke * censuur * is nooit weggegaan. Veel mensen uit de omgeving reageerden indertijd nogal luchtig en met onbegrip op deze rot ervaring, waardoor hij het gevoel had nog een extra trap te krijgen, maar bij mij en zijn beste maat kon hij zijn verhaal toen wel kwijt (en we spreken hem nog wel eens). Ik heb indertijd waar mogelijk geholpen en heb echt angst gehad dat hij toch zijn gedachten zou uitvoeren. Niet iedereen kan er zijn schouders zomaar voor ophalen.

Maar goed, dat was even mijn gal spuien. Nu weer op naar de leuke biechten! :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:34

Toen je je bericht begon dacht ik dat het over de biecht ging die ik anoniem voor iemand heb geplaatst :P
Verder snap ik je gevoel wel. Al denk ik niet dat je iemand nog kwalijk kan nemen wat ze mogelijk meer dan 10 jaar geleden in een mentaal onstabiele situatie(puberaal, hormonen, alcohol) hebben gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 12:36

Nou je mag er wel negatief op reageren, ik begrijp heel goed dat het iets losmaakt bij je.

Maar je verandert er toch niks aan en er ontstaat alleen maar discussie.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:36

capopjekop schreef:
Urbanus schreef:
anoniem

Mijn moeder is opgepakt met een illegale wietplantage  :o

Jammer dat het illegaal is. Anders zou ik ook een wietkwekerij willen :')

Mijn broer dacht ooit een paar plantjes op zijn slaapkamer te zetten, voor eigen gebruik. We spraken indertijd over het kweken van citroengras om geen argwaan bij anderen te kweken. :') Hij wilde er uiteindelijk thee van maken, omdat hij had gelezen dat dat zou helpen tegen gewrichtspijn. De plantjes werden echter wel heel snel erg groot en de lucht was niet te harden, ondanks dat hij er netjes een tent om had gezet om het te verdoezelen. Hij werd er een beetje zenuwachtig van en heeft de hele boel bij het vuilnis gegooid. Van de overgebleven knoppen, die hij had laten drogen, heeft hij welgeteld één keer thee gemaakt en dat viel zó niet goed (volledig van de wereld, de thee was te lang getrokken, vermoed ik) dat hij het direct opgegeven heeft. Hij zit nu 'veilig' aan de glucosamine. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:37

@ fleurtjeuh en Urbanus: Dat is waar, het is geweest. Het maakte inderdaad alleen even weer wat los. :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:38

Shenavallie schreef:
Nee hoor, hagelslag, zeker niet. Het gaat over het moedwillig vreemdgaan. Mensen weten echt niet wat ze een ander (kunnen) aandoen. Maar omdat er eerder in het topic is gezegd dat het topic alleen bedoeld is om te biechten en niet om 'negatief' op een bericht te reageren, heb ik niet inhoudelijk aangegeven waar het om ging. Toch voelde ik enorme drang om in ieder geval iets te schrijven, meer om het boze gevoel even kwijt te zijn. Maar als het wel mag, dan gaat het om het bericht van Amber_anne. Dit bericht slingerde me weer even op een heel nare manier terug naar het moment dat een bekende van mij met zelfmoordgedachten rondliep, omdat zo'n * censuur * hetzelfde bij hem geflikt had. Zij is uiteindelijk door de vriendengroep uitgekotst, maar het wantrouwen jegens zulke * censuur * is nooit weggegaan. Veel mensen uit de omgeving reageerden indertijd nogal luchtig en met onbegrip op deze rot ervaring, waardoor hij het gevoel had nog een extra trap te krijgen, maar bij mij en zijn beste maat kon hij zijn verhaal toen wel kwijt (en we spreken hem nog wel eens). Ik heb indertijd waar mogelijk geholpen en heb echt angst gehad dat hij toch zijn gedachten zou uitvoeren. Niet iedereen kan er zijn schouders zomaar voor ophalen.

Maar dat was geen biecht over vreemd gaan toch?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:39

Shenavallie schreef:
@ fleurtjeuh en Urbanus: Dat is waar, het is geweest. Het maakte inderdaad alleen even weer wat los. :o

Begrijpelijk hoor, t is ook niet niks als zoiets gebeurd bij iemand waar je om geeft Y;(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:47

Shenavallie schreef:

:knuffel:

Reageren mag altijd, zeker als het zoiets losmaakt bij je, van je afschrijven helpt. Ding is dat mensen hier dingen plaatsen waarvan ze weten dat het niet oké is, anders is het niet echt een biecht (oké, sommige dingen zijn iets serieuzer dan de andere). En Amber_anne heeft er zelf ook spijt van.

Zo ben ik ooit vreemdgegaan met de broer van mijn toenmalige vriend. Echt dieptepunt van mijn leven.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:47

Ik denk ook altijd dat zulke berichten richting mij zijn maar dat was deze keer dus ook zo :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:49

hagelslag schreef:
Shenavallie schreef:
Mijn biecht voor vandaag is dat ik bij sommige berichten, maar eentje in het bijzonder, echt op mijn handen moet zitten om er niet op te reageren.

Mijn bericht?

Dan mag je rustig losschieten met je handjes <3 <3

En ik weet dat ze inderdaad kan overlijden en dat er dan geen berichten meer komen. Alleen is het soms onmogelijk om te antwoorden en dan word er boos gereageerd als ik niet per direct antwoord.
Mijn telefoonnummer heeft ze gelukkig niet meer, anders had ze elke x de telefoon laten overgaan zodat ze direct een antwoord zou krijgen via de app

Mwah, ik weet niet eens of mijn grootouders nog in leven zijn en het kan me letterlijk geen fiets schelen :+ je bent IMO niemand een gezellige relatie verplicht puur omdat het je familie is.

Weet toevallig wel dat mijn moeder nog leeft maar soms hoop ik stiekem dat dit mens maar jong doodgaat want ik heb er geen behoefte aan om aan haar mooie oude dag mee te betalen. Here, said it :Y)

Ik heb haar al ruim 10 jaar niet meer gesproken en mevrouw voelde zich na de scheiding niet verplicht om op welke manier ook aan mijn leven bij te dragen terwijl ik toen nog een tiener was. Vind het vervelend dat ik dit verhaal nergens kwijt kan want dan krijg ik van iedereen op mijn kop dat het toch echt wel mijn moeder is, ze heeft me 9 maanden moeten dragen, yadda yadda. Jammer dat het blijkbaar maar 1 kant op werkt |o

@Shenaville ik moet zeggen dat ik zoiets heel erg zou vinden bij een volwassene, maar gezien het om pubers gaat, tja, mijn vrienden en ik zijn allemaal niet veel beter geweest nu dat ik eraan denk :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:54

Fly_high schreef:
Mwah, ik weet niet eens of mijn grootouders nog in leven zijn en het kan me letterlijk geen fiets schelen :+ je bent IMO niemand een gezellige relatie verplicht puur omdat het je familie is.

Weet toevallig wel dat mijn moeder nog leeft maar soms hoop ik stiekem dat dit mens maar jong doodgaat want ik heb er geen behoefte aan om aan haar mooie oude dag mee te betalen. Here, said it :Y)

Ik heb haar al ruim 10 jaar niet meer gesproken en mevrouw voelde zich na de scheiding niet verplicht om op welke manier ook aan mijn leven bij te dragen terwijl ik toen nog een tiener was. Vind het vervelend dat ik dit verhaal nergens kwijt kan want dan krijg ik van iedereen op mijn kop dat het toch echt wel mijn moeder is, ze heeft me 9 maanden moeten dragen, yadda yadda. Jammer dat het blijkbaar maar 1 kant op werkt |o

Nou, ik ben het dus helemaal met je eens.
Puur omdat het je bloedfamilie is zegt helemaal niks.
Dan zou je mishandelende of verwaarlozende ouders ook nooit mogen afstoten, en dat vind ik dus echt de grootste bullshit die er is.
Puur omdat er toevallig een bloedverwantschap is zou je verplicht moeten zijn ze toe te laten in je leven? Ik dacht het niet.
Je mag gvd toch zelf je mensen uitkiezen?

Zelf heb ik gelukkig een fijne familie waarbij dit soort dingen niet van toepassing is, maar ik kan er zo boos van worden als mensen denken zoals bovenstaand.. Puur omdat je toevallig uit de vagina van een rotvrouw bent gekomen ben je verplicht haar in je leven te houden?
Echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:23

@hagelslag er was toch helemaal niets mis met jouw bericht :) denk dat dit voor veel mensen herkenbaar is met de iets oudere, nogal enthousiaste generatie :) niets om schuldig over te voelen dus.
Ik vond de boodschap van Ailil dan wel weer erg lief omdat het gewoon op een gegeven moment zo is.

Ik had zelf altijd maar één oma, die is door omstandigheden uit mijn leven. Ik mis haar geen dag.. terwijl ze vroeger als een tweede opvoeder voor me was. Je bent nooit iets verplicht tov je familie, dus schuldgevoelens hoef je zeker niet te hebben als je niet op elk berichtje reageert hoor :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:40

Ik had oma’s in de tijd dat er nog geen social media was. Eentje woonde vrij dicht in de buurt, net als de rest van de familie van die kant. Neefjes en nichtjes (van mijn leeftijd zo rond de 10 in die tijd) gingen er heel vaak zelf heen zonder ouders, maar ik nooit eigenlijk. 1 keer met een nichtje gegaan, toen pakte oma een boekje voor ons om te lezen en daar viel “zomaar” een briefje van 10 gulden uit. Mijn nichtje zei later dat oma dat altijd deed als ze daarheen gingen. Ik snapte gelijk waarom mijn neefjes en nichtjes zo vaak gingen en vond dat echt verschrikkelijk, ik ben daarna nooit meer geweest.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:50

fleurtjeuh schreef:
Puur omdat het je bloedfamilie is zegt helemaal niks.
Dan zou je mishandelende of verwaarlozende ouders ook nooit mogen afstoten, en dat vind ik dus echt de grootste bullshit die er is.
Puur omdat er toevallig een bloedverwantschap is zou je verplicht moeten zijn ze toe te laten in je leven? Ik dacht het niet.
Je mag gvd toch zelf je mensen uitkiezen?

Als het om afwezige vaders gaat lijken mensen het wel te kunnen begrijpen, maar moeders houden toch allemaal onvoorwaardelijk van hun kinderen :+ vandaar wordt het meteen een biecht als je niet van je moeder houdt zonder je ervoor te schamen.

Ze was overigens geen mishandelende ouder in de zin van lichamelijk geweld oid, zat meer in de hoek van narcisme met een tikje Munchhausen. Het enige wat me boeit wat haar betreft is dat ik straks geen alimentatie aan haar hoef te betalen. Waar ik vandaan kom is het namelijk zo krom geregeld dat het helaas wel tot de mogelijkheden behoort >;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:03

Ik ga al een jaar niet meer graag werken