[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

axel_1997

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:05

In dat artikel staat dat de instellingen volgens de wet verplichte anticonceptie mogen toepassen maar dat het geen structurele maatregel mag worden. In feite horen ze dus voor elk individu te bepalen of het noodzakelijk is. Juridisch heeft een aantal instellingen dus gewoon naast de pot gepiest door er wel een structurele maatregel van te maken. Als ze het personeel niet hebben om elk individu te beoordelen hebben ze dus gewoon te veel patiënten. Als een instelling bij een X aantal patiënten geen nieuwe patiënten meer aanneemt blijven er patiënten zonder zorg zitten. Dat is heel zuur. Maar het is het probleem van de staat en kan de instelling niet kwalijk worden genomen. Als een instelling te veel patiënten heeft voor het personeel en daarom maatregelen moet nemen die in strijd zijn met de wet dan is dat hoe dan ook een misstand binnen de muren van de instelling. En dat kan je ze wel kwalijk nemen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:34

Ik sluit me aan bij Urbanus en Vjestagirl die een stuk beter opschrijven wat ik probeerde te zeggen.

En om wat meer ontopic te gaan
Vjestagirl schreef:
Ik zit in de trein bij een kind wat op de aller goorste manier chips zit te vreten (dit kun je geen eten meer noemen). Haar moeder is meer bezig met de telefoon dan met het kind.

Gelukkig raapt het kind wel alles wat ze op de grond laat vallen netjes op... om het vervolgens op te eten }:)

Krijgt 'ie een goede weerstand van. Troep opruimen én niet te betuttelend, wat wil je nog meer :Y)

En gatver....

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:55

Vjestagirl schreef:
Ik zit in de trein bij een kind wat op de aller goorste manier chips zit te vreten (dit kun je geen eten meer noemen). Haar moeder is meer bezig met de telefoon dan met het kind.

Gelukkig raapt het kind wel alles wat ze op de grond laat vallen netjes op... om het vervolgens op te eten }:)

Sowieso zijn er maar weinig kinderen die beschaafd kunnen eten. Vaak smakken, kwijlen, alles overal op en aan smeren :r
Vaak op feestjes waar ook kinderen zijn hoef ik geen hapjes. Ze zitten eerst met kwijlvingers overal aan en vervolgens zie je het lekker rondgemaald worden tijdens het kauwen met open waffel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:56

meintje schreef:
Ik sluit me aan bij Urbanus en Vjestagirl die een stuk beter opschrijven wat ik probeerde te zeggen.

En om wat meer ontopic te gaan
Vjestagirl schreef:

Krijgt 'ie een goede weerstand van. Troep opruimen én niet te betuttelend, wat wil je nog meer :Y)

En gatver....

En hier sluit ik mij ook compleet bij aan.

Eigenlijk moet je tegen zo'n kind zeggen dat hij/zij het van de grond moet likken...... Kijken of hij/zij het doet. Moeders heeft het toch niet in de gaten }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:57

Ceffyl schreef:
Vjestagirl schreef:

Sowieso zijn er maar weinig kinderen die beschaafd kunnen eten. Vaak smakken, kwijlen, alles overal op en aan smeren :r
Vaak op feestjes waar ook kinderen zijn hoef ik geen hapjes. Ze zitten eerst met kwijlvingers overal aan en vervolgens zie je het lekker rondgemaald worden tijdens het kauwen met open waffel.

Echt vreselijk!!!

Mijn schoonmoeder heeft altijd voor de gewoonte dat een kind met een schaal hapjes langs moet gaan :j :j :j , of met het bakje chips in de rondte :r :r :r . Dat vindt ze enig :(

Ik mocht vroeger nooit als kind ergens een hapje van nemen. Gewoon een stuk in mijn mond, bij mijn moeder staan, mond leegeten en dan weer verder spelen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:13

Inderdaad mochten wij vroeger niet zelf pakken van mijn ouders. Als je iets wilde moesten wij dat vragen en dan werd het aangegeven. En uiteraard moest je gewoon eten en mocht je er niet goor mee lopen doen.

Maar ja, tegenwoordig moeten ze artistieke vrijheid krijgen om zichzelf te uiten doormiddel van het uitsmeren van een nat toastje op de bank.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:17

Ik kan zelf ook niet netjes chips eten. Maar ik geef deze handicap iig niet door

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:19

:D

Maar eet jij chips als zo'n draaiende cementmolen?
Dat is hoe ik algemeen kinderen zie eten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:26

DuoPenotti schreef:
Genoeg of het komt wel eens voor....
Dat de vrouw/ familie in kwestie het kul vind geloof ik direct.

Genoeg. Maar dan gaan we echt offtopic.

Maar goed, denk aan de toeslagaffaire bijvoorbeeld. Ergens vind ik dat je een beetje uit een ei komt als je nu nog niet weet hoe falend ons systeem is, na alle Zembla uitzendingen.

Er is zelfs een jongetje uit huis gezet omdat de jeugdrechter z'n dossier heeft verwisseld. Nu is dat recht gezet maar zeggen z'n pleegouders dat hij zich aan hen heeft gehecht en willen ze hem houden.

Ik ben geen moeder/ familie, maar het systeem is gewoon echt verrot.

Barbie is overigens gesteriliseerd na haar laatste zwangerschap.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:38

Dat valt voor mij nog steeds onder sommige.
Oké 1 teveel is al erg. Maar nee dat is nog steeds niet de noemer genoeg.
Daartegenover staan ook kinderen waar het beter was dat ze uit huis waren geplaatst. Zie bijvoorbeeld gezinsdrama's waar ze al lang bekend waren bij instanties maar de kinderen toch gedood worden. Hoeveel zitten er niet in zo'n situatie waar je niets van hoort?
Uiteraard heeft dat niet automatisch te maken dat dit te voorkomen was geweest met bij voorbaat voorkomen dat die kinderen waren geboren.

Maar ik ben gewoon tegen dat ouders, vaak moeders met een grote kinderwens die willens en wetens maar kunnen volbrengen. Keer op keer... Maar misschien komt dat wel dat ik zelf niet geboren met een gouden paplepel in de mond. En thuis problematiek. Als hulpverlener aan de zijkant is het anders dan er middenin.

En dan nu Ontopic.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:38

Ceffyl schreef:
Maar ja, tegenwoordig moeten ze artistieke vrijheid krijgen om zichzelf te uiten doormiddel van het uitsmeren van een nat toastje op de bank.

:')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:41

Sintara schreef:
Ik kan zelf ook niet netjes chips eten. Maar ik geef deze handicap iig niet door

Ik ook niet, maar niet alleen chips ook.
Ik heb regelmatig eten of saus in mijn haar of op mijn kleding |(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:47

DuoPenotti schreef:
Dat valt voor mij nog steeds onder sommige.
Oké 1 teveel is al erg. Maar nee dat is nog steeds niet de noemer genoeg.
Daartegenover staan ook kinderen waar het beter was dat ze uit huis waren geplaatst. Zie bijvoorbeeld gezinsdrama's waar ze al lang bekend waren bij instanties maar de kinderen toch gedood worden. Hoeveel zitten er niet in zo'n situatie waar je niets van hoort?
Uiteraard heeft dat niet automatisch te maken dat dit te voorkomen was geweest met bij voorbaat voorkomen dat die kinderen waren geboren.

Maar ik ben gewoon tegen dat ouders, vaak moeders met een grote kinderwens die willens en wetens maar kunnen volbrengen. Keer op keer... Maar misschien komt dat wel dat ik zelf niet geboren met een gouden paplepel in de mond. En thuis problematiek. Als hulpverlener aan de zijkant is het anders dan er middenin.

En dan nu Ontopic.

Maar ook dat is toch onderdeel van het falend systeem? De discussie vind ik trouwens wel interessant maar ik probeer het los te laten _O-

Mijn kinderen vragen ook of ze iets mogen trouwens. Eerst niet, vond ik zo'n onzin. Maar dan doen ze het op feestjes dus ook niet en dat vind ik vervelend. Dus dan thuis ook maar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:54

Ik vind de discussie ook interessant, maar idd niet hier. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:05

Niobe schreef:
Sintara schreef:

Ik ben er nu net achtergekomen in dit topic dat wij ons hiermee creatief uiten O:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:07

Sintara schreef:
Niobe schreef:

Ik ben er nu net achtergekomen in dit topic dat wij ons hiermee creatief uiten O:)

Ah ja! Dat zal ik voortaan tegen mijn tafelgenoten zeggen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:16

Ik heb wel ontdekt dat ik inmiddels een nieuwe horror heb. namelijk die van het overactief kind door het gebruik van knipperende gekleurde lampjes en spelletjes met geluidseffecten.

Hoe houden ouders dat vol? :=

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:16

Sintara schreef:
Niobe schreef:

Weten jullie dan niet dat de beste muzikanten al hun muziek componeren op een broodje gitaar? :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:23

axel_1997 schreef:
Sintara schreef:

Weten jullie dan niet dat de beste muzikanten al hun muziek componeren op een broodje gitaar? :+

Herman Brood?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:28

Badum tsss!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:26

Mijn vriend mag van mij geen speelgoed voor zn dochter kopen wat geluid maakt, word je toch helemaal gek van.

Ik vind het heerlijk om te lezen dat er toch best wel veel meer mensen zijn die net zo denken als ik. Ik voel me hier (behalve in de tattooshop dan) soms wel alleen in.

Eigenlijk zou iedereen gewoon een test moeten maken of ze wel of geen kind op de wereld mogen zetten. Net zo iets als een rijbewijs halen ofzo.
Voor stellen die niet zwanger kunnen worden en daardoor een heel medisch traject in gaan. Ik denk dan altijd waarschijnlijk is het dan niet voor jullie bedoeld en kunnen jullie met een reden niet zwanger worden. Zulk soort dingen zeg ik dan maar niet hardop want dan vinden mensen mij helemaal onaardig :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:40

Oh eens! Een soort toelatingstest voor ouderschap.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:48

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:56

littleroosie schreef:
Mijn vriend mag van mij geen speelgoed voor zn dochter kopen wat geluid maakt, word je toch helemaal gek van.

Ik vind het heerlijk om te lezen dat er toch best wel veel meer mensen zijn die net zo denken als ik. Ik voel me hier (behalve in de tattooshop dan) soms wel alleen in.

Eigenlijk zou iedereen gewoon een test moeten maken of ze wel of geen kind op de wereld mogen zetten. Net zo iets als een rijbewijs halen ofzo.
Voor stellen die niet zwanger kunnen worden en daardoor een heel medisch traject in gaan. Ik denk dan altijd waarschijnlijk is het dan niet voor jullie bedoeld en kunnen jullie met een reden niet zwanger worden. Zulk soort dingen zeg ik dan maar niet hardop want dan vinden mensen mij helemaal onaardig :+

Ik vind het niet onaardig, maar makkelijk gezegd als je zelf geen wens hebt. Ons leven bestaat uit medische interventies, dat vind ik prima. Waar ik wel moeite mee heb is fondswerving voor vruchtbaarheidsbehandelingen als de verzekering het niet meer vergoed. Of ja moeite, ik vind het vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:59

Een verzekering zou een hobby sowieso niet moeten bekostigen. Zou veel geld schelen als alles omtrent zwangerschap uit eigen portemonnee mag komen (of uitgebreid aanvullende verzekering).