Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:14

Zebrastreep schreef:
Ze zijn nog gelukkig wel streng met de vliegtuigen die nog snel uit Afrika is gekomen. De passengiers blijven in het vliegtuig totdat iedereen is getest en daar de uitslag van heeft.

Hoe bedoel je nog snel uit Afrika is gekomen? Dat was gewoon een geplande vlucht hoor, vlucht duurt 12 uur, dus nog ff snel een vliegtuig de lucht in laten gaan was niet aan de orde :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:18

Zebrastreep schreef:
Of zoals de cursus die bijna elk kind op de basisschool heeft gehad waarbij dit zinnetje regelmatig terugkwam

Stop hou op ik vindt dit niet meer leuk :')

Misschien helpt het

die is achterhaald :n
Die mag niet meer want die is niet duidelijk genoeg.
Je moet echt aangeven wat je niet meer leuk vind. Dus veel concreter. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:20

veerledec schreef:
Testen was niet meer via de HA bij jullie toch? Of toch nog wel?

Dat was de bedoeling, maar werkt dus niet. :+
Mensen geraken niet wijs uit die online tool, weten niet wie hoe lang en wanneer in quarantaine moet aangezien de regels elke week veranderen, hebben dringend een afwezigheidsbewijs voor werk of school nodig en de contacttracing neemt soms 5 dagen in beslag alvorens je gecontacteerd wordt bij een risicocontact.
Resultaat... bijna alle telefoons voor de hele rompslomp komen nog steeds bij de huisartsen terecht.
Schiet niet op dus.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:33

DuoPenotti schreef:
Zebrastreep schreef:
Of zoals de cursus die bijna elk kind op de basisschool heeft gehad waarbij dit zinnetje regelmatig terugkwam

Stop hou op ik vindt dit niet meer leuk :')

Misschien helpt het

die is achterhaald :n
Die mag niet meer want die is niet duidelijk genoeg.
Je moet echt aangeven wat je niet meer leuk vind. Dus veel concreter. :D

'Corona, ik vind het niet leuk dat jij ervoor zorgt dat mensen elkaar besmetten. Ik vind dat je moet ophouden en braaf naar de maan moet vertrekken.'

Concreet zat? :D

Ik had in de planning om 5 december naar Zanzibar te vliegen. Nu is het daar nog kalm, maar ik ben zo blij dat ik niet ga :oo

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:51

IMANDRA schreef:
bigone schreef:
Voorlopig pakt de Jonge het nu wel heel serieus op, gelande vliegtuigen uit dit gebied staan nog op schiphol, passagiers worden eerst getest door de ggd en misschien word er een aparte plek uit de grond gestampt voor verplichte quarantaine.

Met deze in aankomst zou ik een lockdown eigenlijk niet gek vinden. Dan is er wat meer speling om de maatregelen dusdanig neer te zetten zodat de besmettingen zo veel mogelijk beperkt worden.

Las dat de nieuwe variant hoogstwaarschijnlijk ook een stuk besmettelijker is, dus meer maatregelen om de R onder de 1 te krijgen zijn nodig..

Niet alleen dat, maar ook onderzoek naar de werking van het vaccin tegen deze variant en eventuele update van het vaccin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:54

moonsparkle schreef:
Ben heel benieuwd, ik had winkels/activiteiten eerder dicht echt niet zo verwacht bij een tussentijdse persconferentie met zoveel besmettingen

Ik begrijp daar ook echt helemaal niets van. Eerdere sluiting gaat er niet voor zorgen dat mensen geen boodschappen meer doen of anderszins shoppen. Eerder voor een hogere concentratie winkelend publiek op de uren dat de winkels open zijn. 8)7
Spreiding is toch altijd beter dacht ik zo...

Daks

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:09

Ik ben benieuwd wanneer het reizen eens op de schop gaat. Grenzen dicht en dag zeggen tegen nieuwe varianten.

Ik vind het erg egoïstisch van iedereen die in het vliegtuig stapt voor eigen geluk. Hallo we hebben een crisis.. hallo laten we dat even in eigen land houden. Laat elk land zelf zijn eigen variant maar oplossen IPV het als een olie vlek te laten verspreiden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:12

Van mij mogen ze de grenzen ook sluiten en alleen zeer noodzakelijke reizen toestaan.

Ik lees net dat er eea uitgelekt zou zijn…. alweer. Scholen zouden open blijven, maar winkels en horeca, amateursport (binnen én buiten?) zouden tussen 17:00 en 5:00 dicht moeten.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit veel besmettingen gaat schelen. Ze gaan nu veel ondernemers en sportende kinderen en volwassenen raken vrees ik zonder al te veel effect.

Ze kunnen beter kijken naar waar de meeste besmettingen zijn (scholen) icm wat het probleem in het ziekenhuis is (veel te veel ongevaccineerden) en daar iets aan doen door de scholen even een paar weken dicht voor de kerstvakantie en 2G in te voeren.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-11-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:20

Daks schreef:
Ik ben benieuwd wanneer het reizen eens op de schop gaat. Grenzen dicht en dag zeggen tegen nieuwe varianten.

Ik vind het erg egoïstisch van iedereen die in het vliegtuig stapt voor eigen geluk. Hallo we hebben een crisis.. hallo laten we dat even in eigen land houden. Laat elk land zelf zijn eigen variant maar oplossen IPV het als een olie vlek te laten verspreiden.

Dit inderdaad!! Gewoon even helemaal niet, hooguit alleen in noodgevallen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:21

Roodvos schreef:
Douce schreef:
Want veel kinderen gaan na 7 uur 's avonds nog op pad?

Geen idee, ik ben zo gezegend geen kinderen te hebben.

Maar na schooltijd sporten, muziekschool, mee gaan winkelen. Daar denk ik dan aan. Dat kan dan (haast) niet meer, denk ik? Er vanuit gaande dat scholen tot ca 16 uur duren.

CharleyT schreef:
Kan me van de vorige avondklok herinneren dat het niet echt veel resultaat had, zeg maar weinig.

Is er ergens bekend gemaakt dan hoeveel dat hielp? Want volgens mij kon dat niet/nauwelijks becijferd worden omdat er gelijkertijd ook andere maatregelen waren. Ik ben gek op cijfertjes, dus als je daar nog iets van kan vinden?
En avondklok om 21 uur is natuurlijk iets anders dan een avondlockdown waarin je wel op straat mag zijn maar er na 17 uur nog nauwelijks iets te beleven valt. Althans, ik vind die hel verlichte supermarkt nou niet direct een toonbeeld van sfeer en gezelligheid :+ .

Zo zei ik het ook:

Kan me van de vorige avondklok herinneren dat het niet echt veel resultaat had, zeg maar weinig.
Da's natuurlijk mijn eigen gevoel er over. De deskundigen in deze waren terughoudend en gaven eigenlijk aan dat het moeilijk te meten was.
Dus ook nu weer, wat is wijsheid.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:22

Daks schreef:

Eens

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:24

Twee keer slecht nieuws:

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) heeft vrijdag de zogenoemde fase 2D in de zorg bekrachtigd. Dat betekent dat ziekenhuizen binnenkort geen chemotherapie, niertransplantaties en andere kritieke planbare zorg meer verlenen. Het gaat om operaties en behandelingen die binnen zes weken zouden moeten worden uitgevoerd.

En de nieuwe variant is in België aangetroffen bij een jonge dame die geen connectie met zuid Afrika heeft, ze reisde via Egypte en Turkije. Gaan we weer.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:25

Het feit dat ze reisde bigone is al genoeg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:26

Pfff echt gooi al de grenzen dicht. Allemaal maar zeer noodzakelijke reizen toestaan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:28

Vayo schreef:
Pfff echt gooi al de grenzen dicht. Allemaal maar zeer noodzakelijke reizen toestaan

Dan moeten ze elke vorm van grenspassering blokkeren. Dus ook de kleine auto weggetjes. En dan bij elke auto die ze tegen komen even in de neus roeren en niet eerder verder laten reizen als dan ze negatief zijn
Laatst bijgewerkt door purny op 26-11-21 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:29

Klopt maar is toegestaan. Dus je veranderd er niets aan, maar hopen dat vaccins a werken of b snel aangepast kunnen worden en verder:
Zou de regering een schouderklopje geven wanneer ze nu alsnog besluiten om toch de boel totaal op slot te gooien , die variant wil je niet in de bevolking hebben met zo gruwelijk veel besmettingen op dit moment .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:32

purny schreef:
Vayo schreef:

Dan moeten ze elke vorm van grenspassering blokkeren. Dus ook de kleine auto weggetjes. En dan bij elke auto die ze tegen komen even in de neus roeren en niet eerder verder laten reizen als dan ze negatief zijn

Graag incl. verplichte quarantaine (en waar op wordt toegezien!!) voor die enkelingen. Maar verder gewoon even niet het land in of uit, tenzij het echt noodzakelijk is zoals een uitvaart in het buitenland oid. Maar ook dan na terugkeer quarantaine.

En ik blijf me echt afvragen wanneer de situatie zo als zo ernstig gezien wordt voor een vaccinatieplicht ingezet wordt!? Ik vind dat we daar echt al aan zitten. We worden allemaal weer beperkt in ons normaal doen en laten en zelfs in eigen huis, maar erger dringende operaties en chemo’s worden uitgesteld. Ik vind dit allemaal zoveel erger dan een vaccinatieplicht. En bijna alle artsen, OMT leden, virologen zeggen dat vaccinatie absoluut veel aan de situatie helpt en dat het heel veel IC opnames kan voorkomen. Vooral in de groep 40 jaar en ouder vind ik het steeds egoïstischer om nu nog steeds geen vaccinatie te nemen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-11-21 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:34

Vayo schreef:
Van mij mogen ze de grenzen ook sluiten en alleen zeer noodzakelijke reizen toestaan.

Ik lees net dat er eea uitgelekt zou zijn…. alweer. Scholen zouden open blijven, maar winkels en horeca, amateursport (binnen én buiten?) zouden tussen 17:00 en 5:00 dicht moeten.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit veel besmettingen gaat schelen. Ze gaan nu veel ondernemers en sportende kinderen en volwassenen raken vrees ik zonder al te veel effect.

Ze kunnen beter kijken naar waar de meeste besmettingen zijn (scholen) icm wat het probleem in het ziekenhuis is (veel te veel ongevaccineerden) en daar iets aan doen door de scholen even een paar weken dicht voor de kerstvakantie en 2G in te voeren.

En zo komen we kwakkelend de winter weer door.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:35

De dame in België was 11-11 teruggekomen en pas op 22-11 symptomen, dat is 11 dagen incubatietijd dus zal me niet verbazen dat ze het in België heeft opgelopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:35

Nou, dat gevlieg de hele wereld over beperken zou al veel helpen....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:38

En het helpt natuurlijk ook niet mee dat in Afrika de vaccinaties ontzettend achter lopen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:41

bigone schreef:
Twee keer slecht nieuws:

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) heeft vrijdag de zogenoemde fase 2D in de zorg bekrachtigd. Dat betekent dat ziekenhuizen binnenkort geen chemotherapie, niertransplantaties en andere kritieke planbare zorg meer verlenen. Het gaat om operaties en behandelingen die binnen zes weken zouden moeten worden uitgevoerd.

En de nieuwe variant is in België aangetroffen bij een jonge dame die geen connectie met zuid Afrika heeft, ze reisde via Egypte en Turkije. Gaan we weer.

Iets meer details op nos liveblog.
Citaat:
De in Zuid-Afrika ontdekte coronavirusvariant (B.1.1.529) is opgedoken in België, bevestigt viroloog Marc Van Ranst tegenover Belgische media.

De besmette persoon is een ongevaccineerde dertiger die terugkwam van vakantie uit Egypte. Volgens minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke is diegene daarvoor nooit besmet geweest met het coronavirus.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:45

bigone schreef:
Klopt maar is toegestaan. Dus je veranderd er niets aan, maar hopen dat vaccins a werken of b snel aangepast kunnen worden en verder:
Zou de regering een schouderklopje geven wanneer ze nu alsnog besluiten om toch de boel totaal op slot te gooien , die variant wil je niet in de bevolking hebben met zo gruwelijk veel besmettingen op dit moment .

Dit! Onbegrijpelijk dat de scholen niet dicht gaan net nu die nieuwe variant ontdekt is. Hoe vervelend ik het ook vind om thuis les te geven, ik zie dit op de kop verkeerd gaan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:47

Daarom snap ik het nog steeds niet. Bij mijn huisarts waar ik vanmorgen was zijn 9 kinderen in de klas van haar kind ziek...
Klas word niet naar huis gestuurd.

Hoe moet dit verder? Over 2 weken weer een uur eerder dicht? En zo blijven we van lockdown naar lockdown gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:51

Vrouw van mijn collega is juf en die kon deze week ook weer testen.. 2 kinderen waren gewoon naar school gestuurd door de ouders en waren positief, ze waren op dat moment ook ziek.
Daar ga je de oorlog natuurlijk niet mee winnen, met dat soort acties :+