Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:05

Wij hebben het groepje daggasten juist heel klein gehouden. Alleen ouders,zussen+aanhang,oma's en 3 setjes goede vrienden. Die gaan ook zeker allemaal komen.
De rest van de familie/vrienden/collega's/kennissen etc mag komen taart eten en borrelen, maar is niet bij de ceremonie en diner. Dus dat maakt ook niet zo veel uit, als niet iedereen daarvan kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:13

Mijn nichtje heeft mijn vriend 2 jaar terug niet uitgenodigd.. Dus wij hebben toen besloten om die kant van de neven en nichten niet eens uit te nodigen, zo ben ik dan wel weer.. Wie mij niet feliciteert voor mijn verjaardag die hoeft niet te komen hebben wij een beetje bedacht. :D

Die receptie iets uitbreiden blijft hier ook nog rond spoken!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:18

Wij houden de bruiloft ook erg klein, komen rond de 45 uit. Hebben rekening gehouden met +1, maar ik heb ook mijn twee favoriete collega's uitgenodigd die inmiddels ook goede vrienden van me zijn, de ene is vrijgezel, de andere heeft wel een vriend maar gaf gelijk al aan dat ze hem niet meeneemt toen ik zei dat we het klein houden. Ik ken hem ook helemaal niet.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:34

Haha pimaude goede regel wel! Als wij neven/nichten gaan uitnodigen wordt het gelijk iets van 50 man extra, ik heb nogal een grote familie :P Die spreek ik dus ook vrijwel nooit dus die zijn niet uitgenodigd. Ooms en tantes (dat zijn er ook al 16 van mijn kant plus nog een paar van vriend) mogen komen borrelen.
In totaal hebben we dus 15 gasten bij de ceremonie en diner, en ca 80 bij de receptie/borrel uitgenodigd. We hebben nog geen afzeggingen, maar niet iedereen heeft nog gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:10

Wij zitten dan nu op:
- 40 daggasten
- 2 buurkindjes bij ceremonie + taart + foto
- totaal +- 100 avondgasten

Maar wij moeten de Save the Date er nog uitgooien.. Wel al rondverteld!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:57

Wij hebben nu geloof ik 43 daggasten, houden het ook klein :j In de avond (dan hebben we ook nog een barbecue, de "avond" begint al 6 uur) hebben we zo'n 95 gasten, bijna allemaal van de kant van mijn vriend :') Vrijwel al mijn vrienden zijn overdag uitgenodigd, maar ik heb dan weer een kleinere familie, hij heeft geen vrienden uitgenodigd overdag (op gemeenschappelijke vrienden na).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:03

Wij hebben geen receptie of feest, dus dan blijft het sowieso klein.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:45

Hier beginnen we met het diner met 30 man, dan de ceremonie met 55 en dan de avond met tussen de 80 en 90

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:08

Ik vond 34-40 daggasten echt al heel veel mensen hahaha, maar dat is dus nog klein?

Ik werk zelf bruiloften in de weekenden bij mijn oude werkgever en feestjes met 100-150 man zijn wel veeeel sfeervoller dan met 50-75 man.. dus wij hebben de avond wel ook wat meer vrienden van beide kanten die de ene niet goed kent, of toch die oude buren van vroeger enzo uitgenodigd. Of ten minste.. gaan we uitnodigen haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:14

Ligt ook een beetje aan je locatie denk ik, bij ons passen er denk ik niet zoveel mensen voor het feest :') Maar vind rond de 100 voor een feest wel perfect, heb bijvoorbeeld ook wel m'n baas en zo uitgenodigd maar geen mensen die we niet echt (meer) spreken of zien verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:19

Ja, ik denk dat wij een beetje hetzelfde hebben. We spreken nog wel een paar keer per jaar met oude buren af bijvoorbeeld. Of goede vrienden van mijn ouders, in overleg met mijn ouders bijvoorbeeld. Niet letterlijk opvulling maar gewoon wat breder rondgekeken dan enkel onze echte naasten.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:30

Wij zitten op 35-40 mensen de hele dag en eindigen rond 22 uur, geen feest wel uitgebreid diner.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:20

Trouw je in Nederland pas na het diner/lunch? Wij trouwen om 12 uur, van 2-5 lunch/diner (lunch qua tijd maar wel 5 gangen :+ ), speeches en zo en dan om half 8 nog een barbecue. Het feest is denk ik bijna het deel waar ik het meest zin in heb, ondanks dat bijna al mijn vrienden er overdag al bij zijn :D

Heb ook echt een heel geslaagd vrijgezellenfeest gehad afgelopen weekend trouwens! In Zeeland, was ik eigenlijk nog nooit echt geweest. Ondanks de storm :D Was echt heel leuk geregeld allemaal, precies wat ik wilde.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:25

Wij hebben 19 daggasten en komen bij het avond feest op totaal zo’n 75 gasten uit. Wij dachten zelf op zo’n 90 gasten uit te komen. Waar die andere 15 gebleven zijn…
Maar om nou mensen uit te nodigen om het feestje “op te vullen” gaat mij te ver. Dan maar een kleiner gezelschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:10

Eulogy; niet dat ik weet..
- ceremonie
- receptie
- diner
- feest

Wij hebben aanvang ceremonie rond 13.30 en 14.00 start dacht ik.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:30

Hoi iedereen!

Mag ik ook mee kletsen?

Afgelopen jaarwisseling heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Aankomende 6 mei willen wij trouwen omdat dit een speciale datum voor ons is (10 jaar samen zijn). En afgelopen 24 januari zijn wij trotse ouders geworden van een meisje. Hiermee rekening houdende, waar moet ik beginnen :?

Het is allemaal kort dag.. omdat onze dochter te vroeg geboren is. We wouden eerst juridisch voor haar geboorte trouwen maar omdat ze er plotseling ineens was willen we nu toch 6 mei proberen te halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:20

Welkom! Wij zijn op dezelfde datum verloofd, wat tof. Hoe heeft hij je gevraagd? En hoe is je dohter nu?

Poeh, ik begon zelf bij de locatie. Overal offertes opvragen, bij de 2 leukste een bezoek gepland en toen gekozen. Toen de datum rond bazuind/save the date kaarten kan ook en Vanaf daar de fotograaf geregeld, want die zitten al veel vol, toen de jurkafspraak gemaakt en nu nog op zoek naar een dj. Bij de gemeente aangeven dat je die datum gaat trouwen zou ik ook doen zodra je de locatie weet!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:32

Eulogy schreef:
Trouw je in Nederland pas na het diner/lunch? Wij trouwen om 12 uur, van 2-5 lunch/diner (lunch qua tijd maar wel 5 gangen :+ ), speeches en zo en dan om half 8 nog een barbecue. Het feest is denk ik bijna het deel waar ik het meest zin in heb, ondanks dat bijna al mijn vrienden er overdag al bij zijn :D

Heb ook echt een heel geslaagd vrijgezellenfeest gehad afgelopen weekend trouwens! In Zeeland, was ik eigenlijk nog nooit echt geweest. Ondanks de storm :D Was echt heel leuk geregeld allemaal, precies wat ik wilde.

Ik denk dat het net is wat je zelf wil :)

Wij hebben al een partnerschap en laten dat omzetten naar een huwelijk. Wij hebben een dinsdag als datum uitgekozen en kiezen er voor om alles vanaf eind van de middag te doen en dan te beginnen met een diner maar ik ken genoeg verhalen van om 10 uur in de ochtend een ceremonie en daarna de dag in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:40

De BABS kon inderdaad van 09.00-17.00 voor het normale tarief, en in de avonden en weekenden voor een extra tarief.. Dus in theorie kun je trouwen wanneer je wil.

Over 7 maanden ben ik gisteren getrouwd! Zo'n gek idee! Heeft niemand de cold shivers?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:24

Cold shivers? Ik vind het doodeng. Niet het trouwen, wel dat er mensen naar me kijken. Ik heb geen stress voor de dag wat betreft het verloop ervan, wel enorme zenuwen dat ik voor een klein groepje mensen moet verschijnen als bruid. Bwhaha. Zo niets voor mij. Wat dat betreft hadden we in spijkerbroek een papiertje moeten tekenen op maandagochtend. Alleen met getuigen erbij. Maar goed, dat vond ik niet feestelijk genoeg. Ik doe het mezelf aan.

Welkom, Dennenboom! En nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. :) Weten jullie al wel hoe jullie dag eruit mag komen te zien? Ik zou dan zoeken naar locaties die nog beschikbaar zijn als jullie meet willen dan alleen een kleine trouwceremonie bij het gemeentehuis. 6 mei valt op een vrijdag, toch? Wij hebben begin november medegedeeld dat we gingen trouwen en keken daarvoor al een beetje. Er was toen geen locatie meer beschikbaar op een vrijdag of zaterdag. Soms hadden ze al 2 bruiloften op 1 dag. De gemeente was ook niet meer beschikbaar. Dat komt door alle covid inhaalbruiloften. Wat dat betreft valt jullie datum een beetje ongunstig voor de korte termijn. Maar wie weet is er bij jou nog wel wat mogelijk! Dat en de uitnodigingen zou ik eerst doen. De rest is eenvoudig last minuten te regelen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:30

Ah ja dat klinkt logisch :j

Welkom dennenboom! En gefeliciteerd met jullie dochter! Ik zou inderdaad sowieso met de locatie beginnen, wij hadden die al een tijdje op het oog en toen kwamen ze met een goede aanbieding en toen was de beslissing snel gemaakt haha, maar anders is dat denk ik het belangrijkste. Daarna inderdaad de fotograaf imo! En daarna inderdaad de jurk, ik weet niet of je nog tijd hebt voor de levertijd van 6-9 maanden die jurken vaak hebben maar er zijn ook genoeg winkels waar je de jurk zo mee kunt nemen :j Succes!

Pimaude, haha ja gek idee hè. Wij hebben er vooral echt heel veel zin in maar zei gister wel tegen m'n vriend "huh over 7.5 week ben ik gewoon je vrouw", dat is wel een gek idee :+

Zit nu een beetje te puzzelen waar ik wil slapen en zo de avond van tevoren. Is natuurlijk maar een detail maar de visagiste/kapper komt naar de Airbnb van mijn ouders in de ochtend waar nog 1 bed over is, maar ik kan ook thuis slapen (mijn vriend gaat naar zijn broer) of bij vriendinnen in een Airbnb... En moet ook nog zorgen dat m'n bruidsmeisjes vroeg in de ochtend in de Airbnb kunnen zijn. Wil die avond voor de bruiloft misschien ook nog uit eten of zo met vriendinnen en m'n ouders.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:35

The day after... ^&+

We hebben een geweldig mooie dag gehad!!

Al vroeg wakker natuurlijk, maar niet zenuwachtig eigenlijk. Het ging allemaal redelijk volgens planning. Het weer was een beetje jammer, bewolkt. maar we zijn niet echt nat geregend. Het was wel wat kkoud :brr:
Om half 10 kwam de kapster voor mij en 3 kinderen, dat duurde best een tijd, maar het zat wel goed naar mijn zin. Helaas was dochter te laat, dus ik heb zelf de make-up maar gedaan, ging ook best. Rond half een heb ik me in mn jurk gehesen. Eigenlijk had ik mijn man verder niet meer gezien, die was gewoon aan het werk.
Om 13.00 uur kwam de fotograaf.

Het moment dat we elkaar voor de eerste keer zagen was echt mooi :+: Hij was zooo knap in z'n pak. Ik ken hem eigenlijk alleen maar in werkkleding of spijkerbroek, dus dit was echt heel leuk om te zien.

Toen zijn we foto's gaan maken, een paar binnen, en de rest buiten, in de tuin, in de stal. Paard vond het best spannend, dus die staat er fantastisch allert op :) Ook een paar foto's met de koeien en in het stro/hooi.

Toen in de auto's richting stad, daar ook wat foto's bij het mooie stadhuis op de trappen gemaakt. En Toen mochten we naar binnen en begon de ceremonie. De BABS deed het heel leuk, en het was herkenbaar en persoonlijk. Niet te langdradig, helemaal goed. Kleine meisjes hebben de ringen gegeven en zij mochten ook de huwelijksakte tekenen. Iedereen werd er leuk bij betrokken. Ook even een woord over de schoonzus die er niet bij kon zijn. goed dat dat ook is genoemd (operatie is overigens goed verlopen).

Toen weer naar huis, lekker gebak gegeten, champagne gedronken, heerlijk buffet laten cateren (waar we de hele week nog van kunnen eten Y)(^)

En rond half 10 was het wel klaar en was iedereen weer weg. Vandaag opruimen en kadoos bekijken, we hebben best veel gehad ondanks dat we niet echt een feest hebben gevierd.

Al met al een heel geslaagde dag!! En het feest komt nog.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:37

Wat een super leuke foto's Juval en wat een mooie jurk <3 klinkt als een geslaagde dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:41

Lorette: Omg, ja echt hé.. Soms krijg ik ook zo'n vlaag van spanning.. De hele dag mensen die naar je kijken, vre-se-lijk!!

Eulogy: Oeh ja, dillema's.. Uit elkaar slapen sowieso ? Doet iedereen dat? Slaap je dan wel fijn? In de air b&b van je ouders slapen is voor jou wel het meest rustgevend zowel de nacht als de ochtend. Geen gehaast, lekker douchen en wachten op de kapper/visagist.

Juval: Van harte gefeliciteerd!! Oh die meiden die tekenen, wat prachtig!! <3

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:50

Wij slapen niet apart de nacht er voor. We hebben een blokhut gereserveerd op de camping naast de trouw locatie zodat we dinsdags in alle rust wakker kunnen worden.