Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Suzanne F. schreef:Ik dacht ook dat de code regelmatig wisselde ivm door kunnen verkopen etc.
Volgens mij is dat met de internationale niet. Alleen de binnenlandse.
Suzanne F. schreef:Ik las net een stuk over de wrok die eventueel kan ontstaan in het najaar als het land weer geconfronteerd kan worden met maatregelen en de IC’s vollopen met mensen die zich hadden kunnen beschermen door vaccinatie maar dat niet gedaan hebben. Ik vrees ook dat ons solidaire land dan minder solidair wordt.
Suzanne F. schreef:Ik las net een stuk over de wrok die eventueel kan ontstaan in het najaar als het land weer geconfronteerd kan worden met maatregelen en de IC’s vollopen met mensen die zich hadden kunnen beschermen door vaccinatie maar dat niet gedaan hebben. Ik vrees ook dat ons solidaire land dan minder solidair wordt.
friezenfan2 schreef:Was dit een franse docu @pien_2010? En zo niet kunnen we die ook ergens zien?
Douce schreef:[
In hoeverre ben je dan solidair door vaccinatie?
Huertecilla schreef:Douce schreef:In hoeverre ben je dan solidair door vaccinatie?
Slaat imo ook helemaal nergens op voorbij het algemene niet belasten van de gezondheidszorg.
Hier in Spanje een enorme druk op vaccineren, vaccineren, vaccineren, van jongeren en zelfs sprake van onder de 12.
Dit terwijl over het hele laand genomen al 73% de eerste vaccinatie heeft zitten, er dus nú al een 73% bereidheid bereikt is.
Waaom dan nog steeds die druk erop?!
Moeten we allemaal persé ´verplicht´aan de permanente boosters?
Omdat we voor de rest van de wereld een veielige vakantiebstemming zijn?
Dat is ook de onderliggende reden voor veel nu weer ingevoerde beperkingen van de locals; allemaal opdat vooral Duitsland en de UK Spanje niet op rood zetten.
Douce schreef:Suzanne F. schreef:Ik las net een stuk over de wrok die eventueel kan ontstaan in het najaar als het land weer geconfronteerd kan worden met maatregelen en de IC’s vollopen met mensen die zich hadden kunnen beschermen door vaccinatie maar dat niet gedaan hebben. Ik vrees ook dat ons solidaire land dan minder solidair wordt.
Semi-gerelateerd, maar goed..
Wat ik me wel af begin te vragen is of het daar tegenover wel terecht is dat gevaccineerden nu (met name in het buitenland) zoveel privilege krijgen. Met name het niet meer hoeven te testen, niet meer in quarantaine hoeven. Zeker gezien nu steeds meer bekend wordt dat een vaccinatie helemaal niet helpt tegen het niet meer besmettelijk zijn, maar vooral tegen ziek zijn.
In hoeverre ben je dan solidair door vaccinatie? (Buiten naar medewerkers in de zorg, want daar werkt het gelukkig wel tegen).
Needje schreef:Zolang er door de overheid gesuggereerd wordt dat je je vrijheid terugkrijgt als je je laat enten zie ik niet in waarom geënte mensen solidair moeten zijn met de mensen die zich niet laten enten.
Overigens het gros van de mensen die zich niet laten enten heeft geen moeite met heropenen van de maatschappij.
Douce schreef:In hoeverre ben je dan solidair door vaccinatie? (Buiten naar medewerkers in de zorg, want tegen overbelasting van de zorg werkt het gelukkig wel).
Needje schreef:Zolang er door de overheid gesuggereerd wordt dat je je vrijheid terugkrijgt als je je laat enten zie ik niet in waarom geënte mensen solidair moeten zijn met de mensen die zich niet laten enten.
Overigens het gros van de mensen die zich niet laten enten heeft geen moeite met heropenen van de maatschappij.
Pandora2 schreef:Hela ! Niet iedereen over 1 kam scheren hoor![]()
Of sta ik allemaal in jullie foei-lijst dat je mijn berichten niet ziet
Pandora2 schreef:Hela ! Niet iedereen over 1 kam scheren hoor![]()
Of sta ik allemaal in jullie foei-lijst dat je mijn berichten niet ziet