De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:53

Maar is de insteek van dit topic niet dat mensen die zich niet willen vaccineren met elkaar erover kunnen praten? Net als dat er een vaccinatie topic bestaat waar de anti vaxxers ook niet het topic overnemen?

Het is nu een pro vaccinatie topic aan het worden terwijl mijn inziens dit topic was bedoeld om mensen die zich niet willen vaccineren met elkaar te "verbinden".

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:59

Dinopino schreef:
Het is zoals iemand hiervoor al schreef. Je opent een topic met het thema vaccinatieweigeraars, en het wordt overgenomen door de pro-vaccinaties. Ze lazen je titel en werden gelijk getriggerd om je maar even te vertellen dat je eigen gevoel niet goed is. Je hoeft je niet te laten vaccineren, maar en dan komt er iets van ik vind. Zeer sterk argument.

Ik snap sowieso niet waarom ik, als iemand die zich (nu) niet laat vaccineren, aan een ander zou moeten uitleggen waarom ik die keuze maak.
Laat staan dat ik overgehaald moet worden om het wel te doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:00

hahahatsjoe schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja want zo blijft de wereld draaien... je alleen nog maar omringen met mensen die precies hetzelfde denken en vinden zoals jij... en dan vooral je oren en ogen sluiten voor andere meningen :Y)
Top idee!

Heb je de topictitel wel gelezen ? Het gaat over vaccinweigeraars. En daar gaat deze discussie beslist niet over. Ik was zelf benieuwd waarom mensen niet vaccineren, maar er wordt hier alleen maar over en weer geblaft en mensen worden afgekat. Je kunt dit topic net zo goed een andere titel geven, want iedereen probeert elkaar alleen maar te overtuigen dat zij gelijk hebben. Ik hoef niemand te overtuigen, ik neem gewoon geen vaccin. Dikke onzin voor een virus waar 98% van de mensen weinig tot geen last van heeft. Kwetsbare groepen vaccineren als ze dat willen, klaar.

Ik heb het zeker gelezen...
Maar besef ook dat de wereld niet enkel om mijn eigen mening draait en dat maakt bokt ook zo mooi als informatief DISCUSSIE forum.
Heb jij ooit het doel van het forum wel gelezen waar je je op bevindt.
Gelijk gestemden vinden is zeker mooi... maar als dat een klein percentage betreft met volgens anderen een vrij risico volle mening kan je nou eenmaal ook een andere inbreng verwachten.
Het is juist goed dat beide kanten... voor en tegen belicht worden.
Het lijkt nèt de echte maatschappij...
Dat een toevallig net wat grotere groep je mening niet deelt maakt het ook niet van minder belang. Maar je moet niet verbaasd zijn dat je op een forum ook tegengas kan krijgen... zo werken fora nou eenmaal.
Wil je mensen die enkel en alleen ja en amen roepen op jouw mening, zal je een ander medium op moeten zoeken. Want dat is en blijft lastig op een forum.
Kijk bv naar topic over bepaalde trainingsmethoden, hulpteugels oid... dan krijg je ook altijd een discussie omdat visies sterk uit een liggen.

En zijn genoeg mensen die er vraagtekens bij zetten of het wel overwogen niet nemen die wel netjes discussieren hier.
Dus het hoeft imo geen probleem te zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:01

En zo jammer dat er topic over vaccinatie weigeraars die goed kunnen uitleggen waarom ze nu weigeren word overgenomen door de mensen die wel weten waar de klok hangt maar de klepel nog niet hebben horen luiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:02

Mellow schreef:
Maar is de insteek van dit topic niet dat mensen die zich niet willen vaccineren met elkaar erover kunnen praten? Net als dat er een vaccinatie topic bestaat waar de anti vaxxers ook niet het topic overnemen?

Het is nu een pro vaccinatie topic aan het worden terwijl mijn inziens dit topic was bedoeld om mensen die zich niet willen vaccineren met elkaar te "verbinden".

Omdat ze in de minderheid zijn nemen ze het idd niet over, maar ze komen daar ook regelmatig binnenvallen hoor met fakenieuws van vage websites zonder enige onderbouwing of checken van bronnen :n

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:03

En er zijn zelfs pro vaccers die netjes kunnen en willen discussiëren. (Zonder zendingsdrang)

Maar dat gaat gewoon niet zo makkelijk als er -van beide kanten- mensen heel fel zijn en weinig ruimte laten voor anderen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:04

Relaxed schreef:
Mellow schreef:

Omdat ze in de minderheid zijn nemen ze het idd niet over, maar ze komen daar ook regelmatig binnenvallen hoor met fakenieuws van vage websites zonder enige onderbouwing of checken van bronnen :n

Maar geen dikke 15 pagina's in 1 dag!
Het gaat daar al snel weer over het onderwerp zelf.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:05

bigone schreef:
Onder de 40 zijn er 45 mensen overleden .en er is een groep long Covid slachtoffers , meerendeel jong en niet zwaar ziek geweest en ook niet in het ziekenhuis gelegen met heftige nasleep. Ongeveer 70.000.

De vaccins beschermen vooral tegen ernstige COVID, en tegen ziekenhuisopname. Is het ook duidelijk of de vaccins goed beschermen tegen long COVID met langdurige klachten?
Dus bij de groep die langdurig klachten heeft, maar meestal niet in het ziekenhuis heeft gelegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:06

Omdat ze in de minderheid zijn en afhaken zodra er door wordt gevraagd.. Net als dat hier op een paar vragen gewoon geen antwoord komt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:09

Relaxed schreef:
Omdat ze in de minderheid zijn en afhaken zodra er door wordt gevraagd.. Net als dat hier op een paar vragen gewoon geen antwoord komt.

Maar mag het ook gewoon een keuze zijn die je maakt zonder dat je daar allerlei redenen voor moet aangeven?
Ik heb namelijk zelf sterk het idee dat je bij vele pro vaxxers toch nooit het goede antwoord zal kunnen geven als je deze vaccinatie niet wil.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:09

Agossie zit toch echt lang genoeg op Bokt om te weten dat dit een discussieforum is, waarbij je zeker weet dat er discussie komt op het moment dat je een topic opent met een dergelijk controversieel onderwerp. Wil ie geen discussie maar ja en amen dan moet je een besloten facebook groep openen. Maar Agossie heeft hier waarschijnlijk een podium willen bieden voor de antivaxers en ja dan krijg je de provaxers erbij. Overigens heb ik helemaal niet het idee dat het topic is overgenomen maat dat de verdeling hier redelijk 50/50 is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:11

Mellow schreef:
Relaxed schreef:

Maar mag het ook gewoon een keuze zijn die je maakt zonder dat je daar allerlei redenen voor moet aangeven?
Ik heb namelijk zelf sterk het idee dat je bij vele pro vaxxers toch nooit het goede antwoord zal kunnen geven als je deze vaccinatie niet wil.

Ja hoor. Ik ben zelf pro vaxer maar ik snap mensen die vanwege issues met hun immuun systeem of een verleden van bloedklontering hebben volledig dat ze twijfelen en afwachten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:12

Dus jullie discrimineren in principe de minderheid. Interessant. Is dat discriminatie of een soort van vaccinatierasisme. Degene die in het topic voor weigeraars zit en verteld dat ze zich niet laat inenten, is in dat topic een troll volgens degene die zich laten inenten. Interessant. We moeten beide meningen accepteren, als we het uiteindelijk maar met hun eens zijn. Argument is gewoon omdat we leek zijn. We moeten naar hun luisteren, want ze raken gefrustreerd van mensen die zich niet laten inenten. En om zich eens een lekker potje te frustreren komen ze in dit topic.

Dit topic zou ook kunnen heten: De discriminatie van weigeraars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:12

Mellow schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb het niet over de reden waarom iemand niet wil vaccineren he, dat mag iedereen namelijk zelf weten. Ik heb het over fakenieuws en ander nieuws zonder bronvermelding wat dan klakkeloos in het vaccin topic wordt gegooid..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:15

Relaxed schreef:
Mellow schreef:

Als ze zo in de minderheid zijn snap ik überhaupt de discussie niet in dit topic.

BigOne

sterregoud schreef:
bigone schreef:
Onder de 40 zijn er 45 mensen overleden .en er is een groep long Covid slachtoffers , meerendeel jong en niet zwaar ziek geweest en ook niet in het ziekenhuis gelegen met heftige nasleep. Ongeveer 70.000.

De vaccins beschermen vooral tegen ernstige COVID, en tegen ziekenhuisopname. Is het ook duidelijk of de vaccins goed beschermen tegen long COVID met langdurige klachten?
Dus bij de groep die langdurig klachten heeft, maar meestal niet in het ziekenhuis heeft gelegen.

Op het moment dat het virus/infectie meteen getackeld word zodra het het lichaam binnendringt is de kans op ernstige symptomen waaronder longcovid minimaa omdat je immuunsysteem al wakker is geschud door vaccinatie . Net als bij het griepvaccin, je kunt het krijgen maar ontwikkeld geen vaak dodelijke longontsteking. En nog een belangrijk voordeel, op het moment dat je ondanks vaccinatie toch Corona krijgt ben je veel minder en minder lang besmettelijk omdat er zich geen hoge virusconcentraties op kunnen bouwen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-06-21 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

En dan heb je nog de mensen die van alles roepen en als je om verduidelijking vraagt geen antwoord meer geven en er gewoon wat anders ingooien.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:16

Relaxed schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb het niet over de reden waarom iemand niet wil vaccineren he, dat mag iedereen namelijk zelf weten. Ik heb het over fakenieuws en ander nieuws zonder bronvermelding wat dan klakkeloos in het vaccin topic wordt gegooid..

Ah, je doelde op die berichten. Ik dacht ook meer op de "anti vaxxers".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:16

nynke55 schreef:
En dan heb je nog de mensen die van alles roepen en als je om verduidelijking vraagt geen antwoord meer geven en er gewoon wat anders ingooien.

Idd, nu wordt de discriminatie kaart maar weer getrokken :roll:

sterregoud

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:40

@Bigone, dank voor je antwoord !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:42

Mellow schreef:
Relaxed schreef:

Ah, je doelde op die berichten. Ik dacht ook meer op de "anti vaxxers".

Idd, ik ben namelijk niet tegen antivaxxers, wel tegen nepnieuws (zoals chip en 5g :+ )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:43

Citaat:

Nee.
'Jansen' heeft een relatief laag percentage 'bescherming tegen ziekte', maar tegen de 100% tegen ziekenhuisopname. (Nu ja, zo ernstig dat dit nodig is.)

Ik vind het verschijnsel 'langdurige klachten door covid' heel verdrietig en ook razend interessant.
(Het doet mij denken aan het chronische vermoeidheidssyndroom.)
.... en het zou een kwestie kunnen zijn dat iemands immuunsysteem toch niet zo goed bestand is tegen de 'streken' van dit virus. (En dat oefen je met een vaccin. Gewoon dat deel van de homeopathie dat opgenomen is in de 'gewone' geneeskunde.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:46

sterregoud schreef:
@Bigone, dank voor je antwoord !

Niets te danken, voor mij een stuk logica en daarom ook gevaccineerd .

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:21

oji schreef:
Mellow schreef:

Ja hoor. Ik ben zelf pro vaxer maar ik snap mensen die vanwege issues met hun immuun systeem of een verleden van bloedklontering hebben volledig dat ze twijfelen en afwachten.

Je begint je antwoord met "ja hoor" maar vult aan met medische issues.

Snap je dan ook dat er ook gewoon mensen zijn die géén immuun-systeem issues of bloedklonters hebben, die zich liever niet laten vaccineren? Mag ik een vaccin volgens jou alleen gerechtigd weigeren als ik er een medische geschiedenis tegenaan kan gooien? Heb ik alleen dan gelijk dat ik niet laat vaccineren?

nynke55

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:27

Zie jij dan niet het nut van vaccineren? Of blijf je je liever aan de maatregelen houden? Of vind je dat we het virus z'n gang maar moeten laten gaan?