Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:38

Dinopino schreef:
Door mij zo aan te spreken maak je het ook niet geloofwaardiger.

Nee maar wel een waarschuwing voor mensen dat sommigen klinklare onzin proberen te verpakken in allerlei berichten .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:03

Dit gaat niet over het inhoudelijke Bigone, maar wil er toch graag op reageren. Persoonlijk vind ik dat jij de gemiddelde Lezer hierop bokt niet hoog inschat. Ze hebben bij wijze van spreken jouw mening nodig, om het te kunnen plaatsen. Dat jij het onzin vind zegt niets over de waarheid. Ieder die het leest mag er van vinden wat ie wil.

Je kunt alles zelf onderzoeken. Wanneer werd toevallig genveranderede stoffen voor de mens toegelaten. Dat, wat eerst nooit zou zijn toegestaan. Zijn de middelen nog niet lang op de markt, of zijn ze ze al 5 jaar aan het testen? Dan wisten ze dus vijf jaar geleden al wat er ging gebeuren, maar waarom werd het dan met een noodverordening door de EU toegelaten.

Het zou je sieren wanneer je mijn "klinklare" onzin zou ontkrachten, ik denk dat het dan ook duidelijker wordt waarvoor je de lezer op bokt wil waarschuwen.

Ik persoonlijk denk dat een lezer zelf wel in staat is er wat van te vinden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:10

Dinopino misschien moet je niet zo stellig statements maken als je zelf niet snapt hoe het werkt. Dat je het niet begrijpt is niet erg (is ook een moeilijk onderwerp) maar het zou je dan sieren om je mening niet als feit te plaatsen.

Je leest dingen en interpreteert die, maar doordat je niet snapt hoe het werkt maak je foute interpretaties en is de “waarheid” die jij hebt dus niet de feitelijke waarheid. Vind het dan ook jammer dat je vervolgens met zo’n ‘high and mighty’ air reageert, alsof alles wat jij zegt en doet en plaatst goed is en wat bijv Bigone of Oomens plaatsen gemeen/onzin is. Want het wordt een beetje vermoeiend als je keer op keer dezelfde misinformatie plaatst, die keer op keer ontkracht wordt (de antwoorden op jouw vragen zijn immers al q100x in diverse topics gegeven). Op een gegeven moment zijn mensen geïrriteerd door die herhaling die vanuit één specifieke persoon komt en krijg je dit soort reacties, omdat men door heeft dat je toch geen inhoudelijk antwoord wil hebben (als dat zo was zou je immers niet steeds dezelfde misinformatie en/of vragen stellen). Door je manier van reageren lijk je eerder op een internettrol (zie definitie die ik je al eens eerder heb gedeeld) dan op iemand die oprecht geïnteresseerd is of oprechte twijfels heeft.

Maar goed, dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-05-21 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:10

Deze lezer is vooral moe dat je maar onwaarheden blijft verkondigen dinopino. Ik heb liever een goed onderbouwde post dan een post met vaagheden die ik ook nog eens zelf uit moet gaan zoeken. Voor dat zelf uitzoeken vertrouw ik liever op experts. Anders moet ik de godganse dag dingen gaan uitzoeken. Ik laat de arts en loodgieter liever hun werk doen en vertrouw op het resultaat. Naast een fulltime baan zou het anders een drukke bedoening worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:13

Dinopino schreef:
Wanneer werd toevallig genveranderede stoffen voor de mens toegelaten. Dat, wat eerst nooit zou zijn toegestaan.

Het is geen genveranderende stof/genveranderende inenting...

Dat kan je volgens mij vrij makkelijk vinden als je zelf een beetje onderzoek doet :j

Dinopino schreef:
Dat jij het onzin vind zegt niets over de waarheid
euhhh.... dat jij het waarheid vind maakt het niet waar..

Dinopino

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:31

Nee dat geef ik duidelijk aan dat wat ik denk niet de waarheid is. Wie weet nu werkelijk de waarheid.
Maar jij bent de enige van de reacties die op het inhoudelijke ingaat. De rest geeft enkel alleen een mening over mij en hoe ik en wat ik allemaal doe en hoe ik denk en dat ik niets begrijp. En dat jullie je meningen zo steeds onderbouwen.

Maar goed in dit topic gaat het over wel of niet een vaccinatiepaspoort en dat vind ik gewoon geen goed idee, omdat je dan splitst. Meer ruimte voor mensen, die denken dat hun vrijheid nu beperkt is, vind ik dan wel zo eerlijk. Tenslotte houden ze zich braaf aan de regels en laten zich inenten, daar mag best een beloning voor. Tenslotte profiteren we er allemaal van wanneer over 5 jaar duidelijk is,of de inentingen helpen en geen nevenwerkingen geven. Tenslotte werd bij Softenon ook pas later duidelijk wat de effecten van dat middel was. En wij van wc- eend zij dat het middel wetenschappelijk en goed getest was.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:39

Dinopino schreef:
Nee dat geef ik duidelijk aan dat wat ik denk niet de waarheid is. Wie weet nu werkelijk de waarheid.
Maar jij bent de enige van de reacties die op het inhoudelijke ingaat. De rest geeft enkel alleen een mening over mij en hoe ik en wat ik allemaal doe en hoe ik denk en dat ik niets begrijp. En dat jullie je meningen zo steeds onderbouwen.

Maar goed in dit topic gaat het over wel of niet een vaccinatiepaspoort en dat vind ik gewoon geen goed idee, omdat je dan splitst. Meer ruimte voor mensen, die denken dat hun vrijheid nu beperkt is, vind ik dan wel zo eerlijk. Tenslotte houden ze zich braaf aan de regels en laten zich inenten, daar mag best een beloning voor. Tenslotte profiteren we er allemaal van wanneer over 5 jaar duidelijk is,of de inentingen helpen en geen nevenwerkingen geven. Tenslotte werd bij Softenon ook pas later duidelijk wat de effecten van dat middel was. En wij van wc- eend zij dat het middel wetenschappelijk en goed getest was.

Zolang je onwaarheden verkondigd zonder onderbouwing kunnen 'wij' niet anders dan dat links laten liggen toch? Dat snap je toch wel? Heeft verder niets met jou als persoon te maken, als iemand anders dat zou doen zou ik die ook links laten liggen. Vooral nu in deze onstabiele tijd is het belangrijk dat je niet zomaar iets verkondigd zonder dat je het fijne er van af weet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:49

Dinopino , ergens mag je blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die je vertellen dat je klinklare onzin verkondigd , kun je namelijk met nog meer onzin op reageren.
Maar goed, ik heb het wel gehad met jouw bullshit over genen die veranderen door een vaccin tegen Corona. Ik zou zeggen, onderzoek het eerst zelf, deel dat en dan graag van erkende wetenschappers ipv feestboekridders .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:50

Wat mij verbaast is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dit vaccinatiepaspoort tijdelijk gaat zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:52

Dorine92 schreef:
Wat mij verbaast is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dit vaccinatiepaspoort tijdelijk gaat zijn

Dat hangt helemaal af in hoeverre Corona de wereld uit geholpen word. En zo ja, wat is het probleem ? Sommige landen hebben ziektes waarvoor reislustigen vrolijk een prik nemen om naar toe te reizen dus covidvaccinatie kan er één van zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:53

Dorine92 schreef:

Wat mij verbaast is dat er dit soort statements zonder enige onderbouwing worden neergeplempt, die als enige doel lijken te hebben om mensen bang te maken.

Vertel, waarom denk je dat? En dan heb ik het over een binnenlands vaccinatiepaspoort (niet hetgeen wat je voor reizen naar het buitenland eventueel moet aantonen).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:53

Ik heb al jaren een vaccinatiepaspoort. Geen enkel probleem mee.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:56

Dorine92 schreef:

Zelf ben ik al jaren in het bezit van een vaccinatiepaspoort, daar heb ik nog geen enkele hinder van ondervonden. Integendeel zelfs.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:00

Dorine92 schreef:

We hebben toch allang een vaccinatiepaspoort, ook wel bekend als het gele boekje? Dus wat is nou precies je punt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:17

Hoe kan Imandra en Bigone nu zeker weten wat er precies in de inentingen zitten en wat voor gevolgen deze over 5 jaar hebben? Komen jullie uit een soort tijdmachine. Goh vertel dat even aan de Softenon slachtoffers en ook aan de andere slachtoffers van de inentingen de afgelopen jaren. Dat hadden jullie dan wel kunnen voorkomen. Feit is: Sinds afgelopen jaar hebben we te maken met Covid-19, feit is dat er nu al een inentingsstof is. Voor deze entingen en dubbelblind testen staat 5 tot 10 jaar. Volgens mijn eigen telkunst, zijn er nog geen 5jaar verstreken.

Leg menu even uit wat aan dit verhaal onzin is?

Sakura hoe zou je er nu ook hinder van kunnen ondervinden. Pas wanneer je een restaurant in wil en ze gaan kijken op je app. of je niet toevallig langs een besmet persoon bent gelopen en je paspoort niet goed is bijgehouden. Dan mag je weer naar huis. Noem het doemdenken, maar met de willekeurigheid van de sluitingen en maatregelen,lijkt me dat helemaal niet zo"n rare gedachten. Zag al ergens een foto van iemand met een koelabel in haar oor:-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:19

Citaat:
Wat mij verbaast is dat er dit soort statements zonder enige onderbouwing worden neergeplempt, die als enige doel lijken te hebben om mensen bang te maken.

Nja om je te waarschuwen... dat doen kennissen van mij ook :')
Die riepen toen al 'wacht maar, ze gaan je in huis opsluiten! De tanks komen door de straat!".. nou, die heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Toen zouden we allemaal een soort kenmerk op je kleding gaan krijgen (en toen kwam het vergelijk met de 2e WO).. Ik heb dat tot nu toe ook nog niet gezien...
Daarna wordt er verwezen naar Het Tribunaal, en de agenda 2030 :j
En ik denk dat ze dan dus zo aan deze informatie komen :) Zij weten net iets meer dan de rest, misschien krijgen ze wel informatie van mensen die uit de toekomst gekomen zijn? Wie zal het zeggen ?

Ik denk dat die mensen dan ook straks overblijven want zij zijn de enige die weten wat er gaat gebeuren. Sowieso sterven alle mensen die een vaccin gehad hebben, binnen 2 jaar :j
(ja, ik heb bijna alle theorieen gelezen, want ik zoek zo af en toe eens wat op, mij verbaast niks meer :+ )

Ik denk dat ze eerst ook helder moeten krijgen of het om een app, boekje of iets anders gaat, en wat daar precies in komt te staan en wanneer iemand het moet laten zien. Zolang daar niks over bekend is kan je speculeren totdat je een ons weegt, maar daar kom je geen steek verder mee?

Citaat:
feit is dat er nu al een inentingsstof is. Voor deze entingen en dubbelblind testen staat 5 tot 10 jaar. Volgens mijn eigen telkunst, zijn er nog geen 5jaar verstreken.
Dit is precies het argument wat ik van een cosmetisch arts hoorde :j zit in dezelfde stroming denk..
Laatst bijgewerkt door Cer op 11-05-21 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:20

Dinopino schreef:
Voor deze entingen en dubbelblind testen staat 5 tot 10 jaar. Volgens mijn eigen telkunst, zijn er nog geen 5jaar verstreken.
Leg menu even uit wat aan dit verhaal onzin is?

Ik ga het je niet uitleggen... lees dit artikel maar..
https://www.nu.nl/nucheckt/6123842/nuch ... tfase.html

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:24

Ik volg je niet dinopino. Ik snap niet wat je duidelijk wilt maken aan mij. Van mij mogen ze dat weten en mogen ze mij tracen, mocht er ergens een besmet persoon zijn geweest. Ik heb daar geen problemen mee.

We blijven mensen hè, dus het kan ook fout gaan. Alleen we hebben ook pokken en bijna polio de wereld uit geholpen met vaccinaties. Dat is toch ook wel fijn? Graag had mijn schoonvader de vaccinatie voor polio gehad, hij heeft het gekregen met alle ellende van dien. Nooit kunnen sporten, niet met de kinderen dollen, nieuwe knie, veel fysio, etc. Dus er is ook een positieve keerzijde van vaccinaties.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:25

Nu.nl de betrouwbare site:-). Snap nog steeds niet dat bij hun al duidelijk en bewezen is, wat de nevenwerkingen zullen zijn in 5 jaar. Hebben ze een andere jaartelling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:26

Dinopino schreef:
Je kunt alles zelf onderzoeken.

Je kunt niet alles zelf onderzoeken. Om onderzoeker te worden heb je een jarenlange wetenschappelijke opleiding nodig. Je moet leren onderzoeken lezen, interpreteren, kritiek te plaatsen bij onderzoeken. En daarna ga je pas leren zelf onderzoek te doen. De eerste literatuuronderzoeken die je zelf doet zijn echt moeilijk, en vrijwel altijd ook van erg slechte kwaliteit.
Daarnaast wordt je als onderzoeker altijd opgeleid binnen een vakgebied en is het onmogelijk een goede onderzoeker te zijn in alle vakgebieden.

Stellen dat jij goed in dit onderwerp onderzoek kan doen en ook nog relevante uitspraken en conclusies aan te verbinden, lijkt me een belachelijk grote overschatting van je werkelijke capaciteiten. Tenzij je toevallig een PHD/DR bent in het onderwerp COVID, maar uit je posts kan ik opmaken dat dit niet het geval is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:27

Dinopino schreef:
Nu.nl de betrouwbare site:-). Snap nog steeds niet dat bij hun al duidelijk en bewezen is, wat de nevenwerkingen zullen zijn in 5 jaar. Hebben ze een andere jaartelling.

Jij hebt dus duidelijk het stuk niet gelezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:28

Misschien dat Imandra en Bigone en nog veel meer mensen afgaan/lezen op wat de wetenschap zegt en onderzocht heeft?
Daar niet in geloven maakt het leven erg angstig voor de meeste complotdenkers . Want ik denk dat dat de grondslag is voor de meesten, ze kunnen het niet aan dat zoiets heftigs nu gebeurt en verkiezen zich in ontkenning. Wanneer ze maar hard genoeg roepen dat het niet bestaat voelen ze zich waarschijnlijk een stuk veiliger.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:32

Sakura je schreef dat je er nog geen hinder van hebt ontvangen dat je een inentingsbewijs hebt. Ik probeer duidelijk te maken, dat dat nog wel eens zou kunnen komen, wanneer je toegang tot bepaalde evenementen er door wordt bepaald.

Verootjoo zelf nadenken en je vraagtekens ergens bij zetten, is geen reden omdit niet te doen, omdat je geen weet ik wat heb geleerd. Wanneer je gaat vliegen en ze vertellen je van tevoren dat dit vliegtuig nog niet helemaal getest is, vanwege de grote navraag en met een noodtoelating is toegelaten, dan zou ik denken, misschien toch niet zo handig en nog even wachten.

Je verteld je dierenarts dat je pony helemaal hyper wordt van een bepaald medicament en de dierenarts zegt dat geloof ik niet, dat kan niet. Dan geef je dat medicament, want de dierenarts heeft ervoor gestudeerd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:33

Dinopino schreef:

Wat voor soort bijwerkingen zouden zich dan over 5 jaar moeten ontwikkelen en waarom denk jij, op basis van het soort vaccin dat het is, dat die bijwerkingen zich gaan ontwikkelen en hoe groot denk jij dat de kans is dat die zich gaan ontwikkelen?

En nog veel belangrijker, in het kader van dit topic, denk jij ook niet dat het dan juist heel belangrijk is om een vaccinatiepaspoort te hebben? Zodat we juist goed kunnen monitoren wat er bij de gevaccineerden met de verschillende vaccins gaat gebeuren?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:36

Karl66 schreef:
Dorine92 schreef:

We hebben toch allang een vaccinatiepaspoort, ook wel bekend als het gele boekje? Dus wat is nou precies je punt?

Ik heb al jaren dat gele inentingsboekje. Ik las alleen gisteren dat er een aantal GGDen zijn die weigeren de coronainenting erin te zetten. Dat vind ik dan wel een beetje vreemd. Er zijn namelijk een aantal landen die dit boekje met de coronainenting als geldig beschouwen. Ik vind dit fijner dan een of andere app met de QR code oid.