Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Nee, daarom ben ik ook huiverig voor de versoepelingen. Op dit moment gaat het prima, maar zodra we gaan versoepelen ben ik heel bang voor een explosie.
Shadow0 schreef:996981 schreef:Dat is de groep die volgens mij het minst de zorg belast n.a.v. besmetting. Als het waar is dat in deze groep de meeste positieve tests gedaan wordt, vind ik het absoluut terecht dat er versoepeld gaat worden.
Het risico op langdurige ziekte of vervolgschade vind je niet erg?
Sheran schreef:Ik denk persoonlijk dat mensen de regels toch al oprekken, welke regels er ook zijn. De versoepelingen die er nu komen (contactberoepen) doen namelijk vrij weinig aan de redenen waarom mensen willen versoepelen (sociaal contact etc). Mensen interpreteren de regels nu al soepeler en ergens snap ik het maar het zorgt er wel voor dat we nog langer in deze ellende zitten. Vind het een beetje egoïstisch.
pien_2010 schreef:Relaxed schreef:
Precies dit
De winkels (non food) kunnen ook open denk ik. Gewoon niet teveel mensen tegelijkertijd binnen, looproutes,verplichte maskertjes, hand ontsmetters bij de ingang en afstand houden + afgeschermde kassa's. Zo doen ze het hier.
Alleen de hele grote zaken zijn gesloten.
996981 schreef:bigone schreef:De grootste groep positieve gevallen word gevonden bij de 18-24 jarigen, waarschijnlijk ook meteen de reden dat daarvoor het onderwijs nog niet open gaat. En de kroegen.
Heb je daar een bron van?
Dat is de groep die volgens mij het minst de zorg belast n.a.v. besmetting. Als het waar is dat in deze groep de meeste positieve tests gedaan wordt, vind ik het absoluut terecht dat er versoepeld gaat worden.
996981 schreef:moonsparkle schreef:Het probleem is dat hun het weer kunnen overbrengen op ouderen
Dat snap ik, maar alles dichthouden “om code zwart in de zorg te voorkomen” terwijl het grootste aantal besmettingen ligt in de groep die in 99% van de gevolgen de zorg op geen enkele manier belast zou ik niet te rechtvaardigen vinden. Helemaal nu een groot deel van de ouderen reeds gevaccineerd is en wordt. Ouderen die nog niet gevaccineerd zijn zullen in mijn ogen, net als ieder ander die weet tot de risicogroep te behoren, zelf ook een stukje verantwoordelijkheid moeten nemen om besmetting te voorkomen.
bigone schreef:996981 schreef:
Heb je daar een bron van?
Dat is de groep die volgens mij het minst de zorg belast n.a.v. besmetting. Als het waar is dat in deze groep de meeste positieve tests gedaan wordt, vind ik het absoluut terecht dat er versoepeld gaat worden.
Klopt, ze belasten niet de ziekenhuizen maar zijn wel vaak de meest actieve groep mensen, afspreken met vrienden , sporten, werken in de supermarkten en ze hebben ouders en grootouders.
996981 schreef:Sheran schreef:Nee, daarom ben ik ook huiverig voor de versoepelingen. Op dit moment gaat het prima, maar zodra we gaan versoepelen ben ik heel bang voor een explosie.
Ik denk dat als er aan de hand van deze cijfers niet versoepeld gaat worden, mensen de coronamaatregelen zelf soepeler gaan interpreteren. Dan heb je hetzelfde effect qua besmettingen, behalve dat de economie er voordeel van heeft.
Sheran schreef:Nee, daarom ben ik ook huiverig voor de versoepelingen. Op dit moment gaat het prima, maar zodra we gaan versoepelen ben ik heel bang voor een explosie.
bigone schreef:996981 schreef:
Dat snap ik, maar alles dichthouden “om code zwart in de zorg te voorkomen” terwijl het grootste aantal besmettingen ligt in de groep die in 99% van de gevolgen de zorg op geen enkele manier belast zou ik niet te rechtvaardigen vinden. Helemaal nu een groot deel van de ouderen reeds gevaccineerd is en wordt. Ouderen die nog niet gevaccineerd zijn zullen in mijn ogen, net als ieder ander die weet tot de risicogroep te behoren, zelf ook een stukje verantwoordelijkheid moeten nemen om besmetting te voorkomen.
Het enigste dat ik nog kan doen is ook de boodschappen laten bezorgen ipv eens per twee weken alles te halen tijdens het ouderen uurtje . En helaas bezorgt AH hier niet.
Sclimpre schreef:996981 schreef:
Ik denk dat als er aan de hand van deze cijfers niet versoepeld gaat worden, mensen de coronamaatregelen zelf soepeler gaan interpreteren. Dan heb je hetzelfde effect qua besmettingen, behalve dat de economie er voordeel van heeft.
Als er te snel versoepeld wordt dan gaat het terug naar af. Dat is ook voor de economie terug naar af. Overal in W-Europa is de situatie nog erg kritisch. Het is niet omdat het ooit erger geweest is dat het nu plots veilig is.
Sheran schreef:Ik schiet alleen maar in een depressie van deze persco. Ik had net een wat positiever gevoel dat we een beetje rustiger konden gaan ademhalen, maar dit is alleen maar een aankondiging van nieuwe golven, dikke stress en meer eenzaamheid. Leuk.
secricible schreef:Sheran schreef:Ik schiet alleen maar in een depressie van deze persco. Ik had net een wat positiever gevoel dat we een beetje rustiger konden gaan ademhalen, maar dit is alleen maar een aankondiging van nieuwe golven, dikke stress en meer eenzaamheid. Leuk.
Daar kan onze regering ook weinig aan doen natuurlijk... die hebben ook geen controle over een pandemie.