Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Alja schreef:MarcoBorsato schreef:Ik maak me meer zorgen om de instabiele volwassenen die zich rondom het kind verzamelen. Een moeder die geen cent te makken heeft en er een potje van maakt, een mogelijke vader die moeilijk doet over 200 euro en daarna z'n kop in het zand steekt, gedoe gedoe.
+1
Als je de moeder eens bekijkt via Facebook, moet je je afvragen als ze goed genoeg voor zichzelf kan zorgen moet je nagaan als er een kind in het spel is.
Hoop voor het kind dat ze een stabiele omgeving om der heen heeft.
Shaggy09 schreef:Ibbel schreef:Tja, en dan komt de moeder van het kind volgende jaar de perfecte man tegen, die dit kind in de armen sluit, en alles komt alsnog goed.
Enige probleem dat je dan nog kunt krijgen is dat het kind tegen dat-ie 18 is thuiskomt met z'n halfzus, maar die kans is nou ook weer niet zo groot. (Woe is me - shame and scandal in the family)
Jammer van je houding. Een vaderfiguur sprak ik over, dus of dat de biologische vader is of een ander mannelijke figuur maakt niet uit. Vind alleen dat jij niet voor anderen kan bepalen hoe zeer zij iemand missen of nodig hebben.
Ibbel schreef:Ik snap dat 'arm kind' eigenlijk niet zo![]()
Kind is nu 2 maanden oud. Heeft geen idee wat een vader is, en dat gaat-ie de komende maanden nog niet weten ook. Tegen de tijd dat-ie wel wat meer benul krijgt kan z'n moeder allang een nieuwe relatie hebben, en dan is die man gewoon z'n vader.
Er zijn zat scenario's te bedenken waarom een kind z'n biologische vader niet kent:
a) vader is overleden
b) moeder weet niet wie vader is (anonieme zaaddonor toen dat nog mocht, kind van het Canadese bevrijdingsleger, zat mogelijkheden)
c) moeder weet het wel maar wil het niet vertellen (en dat kan hier uiteindelijk gewoon gebeuren)
d) pa kiest het hazepad en is onvindbaar
e) pa woont aan de andere kant van de wereld, is wel vindbaar maar denkt: fiets you, kom me maar halen (ja, die heb je er ook tussen zitten - niet iedere vent heeft vadergevoelens)
Er zijn ook scenario's te bedenken waarom een kind de eerste maanden tot zelfs jaren geen vader ziet:
a) pa zit op een booreiland
b) pa zit bij de marine/op de wilde vaart
c) pa knokt ergens in een oorlogsgebied
d) pa zit in de nor en moeder wil het kind daar niet heen meenemen
Toevallig ken ik een paar mannen die niet weten wie hun vader is.
Eén zal er nooit achter komen, z'n moeder is dood en heeft 't 'm nooit willen vertellen. Deel van z'n jeugd heeft-ie een stiefvader gehad waarmee de relatie niet goed was, desalniettemin adoreert hij z'n moeder en is het een uitgebalanceerde succesvolle vent geworden, zelf een goed huwelijk, kinderen én kleinkinderen.
De tweede kwam er pas na het overlijden van z'n moeder achter wie z'n vader was. Die bleek ondertussen ook overleden, maar er was wel nog een zus - z'n tante dus - waar hij nu leuk contact mee heeft. Ook een 'normale' man geworden, goed huwelijk, kinderen en ondertussen ook een kleinkind.
De derde was een verre achterneef van me die pas bij het hobbymatig uitzoeken van de stamboek er achter kwam dat-ie niet het kind van de man was die altijd had gezegd dat-ie z'n vader was.
Kortom, om nu te zeggen: arm kind, die mist zo vreselijk veel... Volgens mij kun je niet misssen wat je niet kent.
En ja, natuurlijk is het ideaalplaatje: en ze leefden nog lang en gelukkig. Maar iets minder ideaal betekent niet meteen een drama van de bovenste plank.
Ibbel schreef:Shaggy09 schreef:Over bagatelliseren gesproken..
Hoe kan jij nou weer voor een kind bepalen hoeveel schade dit hem/haar gaat toebrengen?
Heel fijn dat jouw collega succesvol is, succesvol betekend niet gelukkig. Een vaderfiguur is belangrijk bij de opvoeding van een kind.
Ter verdere info: deze mannen zijn ook nog gelukkig.
Ik bagatelliseer niet, ik relativeer. En dat kan en mag ik net zo goed als al het dramatiseren van hoe vréselijk dat kindje niet gaat opgroeien zonder vader.
Liezel1 schreef:TS, heb je je ooit wel eens bedacht wat hormonen en slaaptekort doen met een zwangere of pas bevallen vrouw?
Sinds het kindje er is, moet ze elke 3 uren uit bed (ja, ook om 24h, 3h snachts en 6h smorgens) om te voeden. Ze moet alles alleen doen.
Het is echt loodzwaar.... tel daarbij ook de gierende hormonen en een "vader" die niet echt doorzet of hulp aanbiedt, dan was ik er ook klaar mee geweest.
MarcoBorsato schreef:Ik vind dit wel heel vreemd. Eerst is het zijn kind, dan was hij mogelijk onvruchtbaar en nu waren er ook nog anderen in het spel.
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je aan zo'n man blijft plakken, maar wat een theater joh.
Knert schreef:Liezel1 schreef:TS, heb je je ooit wel eens bedacht wat hormonen en slaaptekort doen met een zwangere of pas bevallen vrouw?
Sinds het kindje er is, moet ze elke 3 uren uit bed (ja, ook om 24h, 3h snachts en 6h smorgens) om te voeden. Ze moet alles alleen doen.
Het is echt loodzwaar.... tel daarbij ook de gierende hormonen en een "vader" die niet echt doorzet of hulp aanbiedt, dan was ik er ook klaar mee geweest.
Fijn dat mensen ook eens iets aan de andere kant aan willen stippen.
Bedoel.. we kennen haar niet. Maar ook zij heeft een kant van een verhaal hè?
Daphara schreef:Ik heb een klootzak van een ex. Als ik na de breakup er achter was gekomen dat ik zwanger van hem was, zou ik het ook zeker niet verteld hebben aan ex. Het idee alleen al dat die vent voor altijd deel van mijn leven zou zijn, brrr ik moet er niet aan denken.
Dus ik kan me in dat opzicht best verplaatsen in de moeder dat die het in de eerste instantie niet verteld heeft (mocht dat de reden zijn).
imaudy schreef:TS,ik zag ergens anders een foto van je vriend. Ik weet niet hoe zijn ex eruit ziet kwa haarkleur en huidskleur, maar geeft dat geen aanwijzing of de baby van hem is of niet?
Inney schreef:Er van uitgaande dat het verhaal van TS geheel waar is,
Snap ik niet hoe de vriend van TS nu ineens de boeman is. Moeder heeft 9 maanden de tijd gehad om te wennen aan het idee van een kind. Vriend krijgt het ineens op zijn bordje wanneer het kind al geboren is. Vriend is zich in de tussentijd van geen kwaad bewust geweest en zelfs al een nieuwe relatie opgebouwd. Nogal logisch dat hij de boot eerst afhoud en geschrokken is. Vooral als er naar zijn mening kans is dat het kind niet van hem is.
Moeder wil de test, dan kan ze het ineens niet betalen. Mag vriend daar even verwerkingstijd in? Voordat vriend een definitieve keuze heeft kunnen maken en alles nog aan het verwerken is, verbreekt moeder alle contact. En dan is vriend fout? Als iemand het kind nu iets onthoud, is dat mijn inziens echt moeder.
Niet iedereen reageert na zulk heftig nieuws gelijk zoals uit het boekje. Vriend had duidelijk verwerkingstijd nodig.. Wat mij niet geheel onlogisch lijkt.
ruitje schreef:Inney schreef:Er van uitgaande dat het verhaal van TS geheel waar is,
Snap ik niet hoe de vriend van TS nu ineens de boeman is. Moeder heeft 9 maanden de tijd gehad om te wennen aan het idee van een kind. Vriend krijgt het ineens op zijn bordje wanneer het kind al geboren is. Vriend is zich in de tussentijd van geen kwaad bewust geweest en zelfs al een nieuwe relatie opgebouwd. Nogal logisch dat hij de boot eerst afhoud en geschrokken is. Vooral als er naar zijn mening kans is dat het kind niet van hem is.
Moeder wil de test, dan kan ze het ineens niet betalen. Mag vriend daar even verwerkingstijd in? Voordat vriend een definitieve keuze heeft kunnen maken en alles nog aan het verwerken is, verbreekt moeder alle contact. En dan is vriend fout? Als iemand het kind nu iets onthoud, is dat mijn inziens echt moeder.
Niet iedereen reageert na zulk heftig nieuws gelijk zoals uit het boekje. Vriend had duidelijk verwerkingstijd nodig.. Wat mij niet geheel onlogisch lijkt.
Ik vind dit best een goede post. Iemand hoeft geen klootzak te zijn om in zijn broek te poepen in dit soort situaties. Ik denk dat het nog wel komt bij vader, dat het nog gigantisch moet landen. Zoiets kun je namelijk niet 'afronden' in je hoofd denk ik op deze manier. Blijft knagen schat ik zomaar in
DuoPenotti schreef:Zijn jullie nu werkelijk deze mensen privé aan het opzoeken?! Of staat dat op bokt?
Anders gaat dat echt veel te ver!
MarcoBorsato schreef:Volgens mij zijn er wat bokkers die haar op fb hebben, zie openingspost. Maar verder geheel met je eens.
Liezel1 schreef:TS, heb je je ooit wel eens bedacht wat hormonen en slaaptekort doen met een zwangere of pas bevallen vrouw?
Ik ben een totaal andere versie van mezelf tegengekomen, die niet per se een verbetering was
Cayenne schreef:verootjoo schreef:@Imaudy; aan een uiterlijk van een baby kan je natuurlijk niet zien of zijn DNA overeenkomt met dat van de vermeende vader...
Tenzij je Barbie heet en de baby opeens een meer donkere huidskleur had als de vader