Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoorW schreef:Hebben jullie ook dat de verzending met Mondial nu langer duurt? Ik heb inmiddels drie pakketjes vanuit Frankrijk die tussen 16 en 20 april zijn gestuurd en nu nog steeds niet op het afhaalpunt zijn, terwijl in mijn ervaring Mondial meestal vrij snel gaat. Ben nerveus dat ze misschien kwijt raken in de post...
Pantykous schreef:tita schreef:Je kunt bundel activeren en dat berekend Vinted alles voor je en betaald de koper maar 1x verzendkosten en commissie
De dames hier vinden het wat moeizaam dat je dan kans hebt dat er bepaalde items uit je bundel weg zijn.
FleurVP schreef:Zo werkt het niet, de verkoper moet in veel gevallen namelijk eerst het pakketformaat aangeven om de verzendkosten te berekenen. Daarna pas kun je betalen en zijn de items voor jou. Als ze dat niet snel doen zijn items ondertussen verkocht, zeker gewilde dingen voor een gunstige prijs zijn echt zo weg.
Vinted heeft trouwens ook gewoon advertenties in de app en 'commissie' wat ze kopersbescherming noemen betaal je over het bedrag dus daarin scheelt een bundel niet.
Ik koop inderdaad ook geregeld via marktplaats en facebook. Scheelt soms best veel, zeker met kleine dingen die gewoon door de brievenbus kunnen, want die optie heb ik bij Vinted nog nooit gezien. Homer duurt hier ook lang momenteel, ik had 2 dingen besteld, 1 uit Frankrijk en 1 uit Nederland, die uit Frankrijk moest ik vandaag wel ophalen want de verkoper werd onrustig en die uit Nederland is er nog steeds niet. Beide waren half april verstuurd.
tita schreef:Hoezo....je ziet 5 items klik je aan en hup je hebt je items en die kunnen niet meer verkocht worden aan anderen moet je wel gelijk betalen
tita schreef:Hoezo....je ziet 5 items klik je aan en hup je hebt je items en die kunnen niet meer verkocht worden aan anderen moet je wel gelijk betalen
Lisitano schreef:Bij Vinted heb je gewoon pakketoptie 'klein' en dat gaat bij PostNL door de brievenbus. Dat stelt de verkoper in.
Het hele voordeel aan Vinted is die koperbescherming dus natuurlijk ga je die niet uit kunnen zetten.
Lisitano schreef:Het is dus ook nog de vraag of ze het überhaupt gaat kopen?
Oh man, daar is de lol toch helemaal vanaf? Ik zou je die moeite volgende keer lekker besparen. Als iemand moeilijk wil doen moeten ze dat zelf weten maar ik ga daar echt niet aan meedoen.
Wil je het per se hebben koop je het nu. Wil je zoveel mogelijk korting met je bundel, neem je het risico te wachten. Ik ga niet allerlei moeilijke fratsen uithalen voor jouw voordeel en zeker niet als er andere kopers in de rij staan.
_Kellyy schreef:@FleurVP, dat kan met Vinted ook gewoon hoor. Dan moet de verkoper even het pakketformaat naar 'aangepast' zetten, dan kun je zelf een bedrag invoeren aan verzendkosten en het (laten) versturen met postzegels. Ik weet alleen niet hoe het zit als de koper het pakketje dan niet markeert als ontvangen of de verkoper dan wel uitbetaald krijgt in verband met de kopersbescherming....