Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:29

Laatst bijgewerkt door Martine op 29-04-21 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:44

NoorW schreef:
Hebben jullie ook dat de verzending met Mondial nu langer duurt? Ik heb inmiddels drie pakketjes vanuit Frankrijk die tussen 16 en 20 april zijn gestuurd en nu nog steeds niet op het afhaalpunt zijn, terwijl in mijn ervaring Mondial meestal vrij snel gaat. Ben nerveus dat ze misschien kwijt raken in de post...

Ja, heb net alles binnen maar hier 2-3 weken onderweg geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:32

Lang zeg.... maargoed als je haast hebt met iets dan zijn er andere opties natuurlijk :)

Ik vind het verkopen wel fijn, maar die bundels zijn een ramp zeg!
Heb een berg werk nu aan iemand die meerdere artikelen wilde, deze los heeft besteld een paar dagen geleden, en tja ze wil natuurlijk niet die losse kosten betalen (logisch ook) en nu zijn we dan zover dat we overeen zijn gekomen dat ze die losse artikelen annuleert.

Ik heb vervolgens speciaal voor haar een pakket aangemaakt en daarbij de bundelkorting uitgerekend en er in verwerkt. En nu vraagt ze daar bovenop nog een korting....ik ben er wel behoorlijk klaar mee eerlijk gezegd, wat een gedoe zo, pfffffft.

Ze vindt het zelf ook niet ideaal zo natuurlijk maarja mijn schuld is het ook niet....

Als het een bokker betreft dan hoor ik het wel :=

tita

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:00

Je kunt bundel activeren en dat berekend Vinted alles voor je en betaald de koper maar 1x verzendkosten en commissie

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:12

tita schreef:
Je kunt bundel activeren en dat berekend Vinted alles voor je en betaald de koper maar 1x verzendkosten en commissie

De dames hier vinden het wat moeizaam dat je dan kans hebt dat er bepaalde items uit je bundel weg zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:16

Pantykous schreef:
tita schreef:

De dames hier vinden het wat moeizaam dat je dan kans hebt dat er bepaalde items uit je bundel weg zijn.

Hoezo....je ziet 5 items klik je aan en hup je hebt je items en die kunnen niet meer verkocht worden aan anderen moet je wel gelijk betalen

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:27

Zo werkt het niet, de verkoper moet in veel gevallen namelijk eerst het pakketformaat aangeven om de verzendkosten te berekenen. Daarna pas kun je betalen en zijn de items voor jou. Als ze dat niet snel doen zijn items ondertussen verkocht, zeker gewilde dingen voor een gunstige prijs zijn echt zo weg.
Vinted heeft trouwens ook gewoon advertenties in de app en 'commissie' wat ze kopersbescherming noemen betaal je over het bedrag dus daarin scheelt een bundel niet.

Ik koop inderdaad ook geregeld via marktplaats en facebook. Scheelt soms best veel, zeker met kleine dingen die gewoon door de brievenbus kunnen, want die optie heb ik bij Vinted nog nooit gezien. Homer duurt hier ook lang momenteel, ik had 2 dingen besteld, 1 uit Frankrijk en 1 uit Nederland, die uit Frankrijk moest ik vandaag wel ophalen want de verkoper werd onrustig en die uit Nederland is er nog steeds niet. Beide waren half april verstuurd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:31

Je kan het volgens mij ook met 1 klik reserveren.

Als iemand zo moeilijk gaat doen heb ik er al geen zin meer in. Ik werk in de commercie, ik denk ook aan mijn tijd als marge :+ Teveel tijd = nee doei.

FleurVP schreef:
Zo werkt het niet, de verkoper moet in veel gevallen namelijk eerst het pakketformaat aangeven om de verzendkosten te berekenen. Daarna pas kun je betalen en zijn de items voor jou. Als ze dat niet snel doen zijn items ondertussen verkocht, zeker gewilde dingen voor een gunstige prijs zijn echt zo weg.
Vinted heeft trouwens ook gewoon advertenties in de app en 'commissie' wat ze kopersbescherming noemen betaal je over het bedrag dus daarin scheelt een bundel niet.

Ik koop inderdaad ook geregeld via marktplaats en facebook. Scheelt soms best veel, zeker met kleine dingen die gewoon door de brievenbus kunnen, want die optie heb ik bij Vinted nog nooit gezien. Homer duurt hier ook lang momenteel, ik had 2 dingen besteld, 1 uit Frankrijk en 1 uit Nederland, die uit Frankrijk moest ik vandaag wel ophalen want de verkoper werd onrustig en die uit Nederland is er nog steeds niet. Beide waren half april verstuurd.

Bij Vinted heb je gewoon pakketoptie 'klein' en dat gaat bij PostNL door de brievenbus. Dat stelt de verkoper in.
Het hele voordeel aan Vinted is die koperbescherming dus natuurlijk ga je die niet uit kunnen zetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:38

tita schreef:
Hoezo....je ziet 5 items klik je aan en hup je hebt je items en die kunnen niet meer verkocht worden aan anderen moet je wel gelijk betalen

Neen, want dan moet de verkoper eerst het pakketformaat voor die bundel doorgeven, en als die daar bv enkele uren mee wacht, heb ik al meermaals gehad dat er dus ondertussen al meer dan iets uit die bundel verkocht was.
Reserveren kan enkel de verkoper, en ook daar zit niet iedereen op zijn telefoon en als bv iemand werkt, kan zoiets makkelijk enkele uren duren en dan kan het dus ook aan iemand anders verkocht zijn in tussentijd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:47

Nou ik heb geen moeite mee mijn bundels zijn altijd verkocht :D en ik heb ook redelijk snelle verkopers en kopers lijkt het

Homerr is traag maar duurzaam dus dat neem ik voor lief
MP zit vol met zeikerds

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:56

tita schreef:

Was het maar zo'n feest.... als je voor die 5 items elk apart verzendkosten gaat betalen dan werkt het natuurlijk wel zo :j

Maar ik vind het echt super stom dat er geen optie lijkt te zijn waarmee je als koper meteen meerdere items van 1 verkoper kunt kopen als 1 pakket... ze zouden de optie moeten geven dat je die items gewoon voor de vraagprijs koopt. En dat je dan later wel van de verkoper te horen krijgt hoeveel de verzendkosten precies zijn.

Nu moet je eerst reactie van de koper afwachten.... die moet aangeven hoeveel de verzendkosten worden.

Ik had wat wol/zijde er op gezet en dat is altijd populair... had een stuk of 5 bundelaanvragen en daarvan was er nog maar 1 iemand met een bundel die nog compleet was. Van de andere aanvragen waren er al artikelen los verkocht aan andere mensen.

En degene waarvan de bundel compleet was die wilde graag dat ik de spullen nog een poosje voor haar vast zou houden en dan in 1 of 2 delen afnemen.... wat een gedoe joh. Dat soort gedoe is nou juist waar je vanaf wilt waarom je op Vinted gaat verkopen :=

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:11

@Vanillia: Ik vind het eigenlijk totaal geen moeite, print het label uit, vouw het dubbel, en plak het op een doosje/bubbelenveloppe. Ben er eigenlijk altijd zo mee klaar.

@pmarena: Ik zou al aangeven dat je korting hebt gegeven en dat het nu je minimale prijs is.

@FleurVP: Je kunt eventueel aan de koper vragen of ze de verzending willen aanpassen, dan kunnen ze zelf de kosten invoeren en kan het eventueel verzonden worden met postzegels (alhoewel je het natuurlijk dan niet kan volgen). De verkoper moet dan wel een bewijsje uploaden, maar dat kan natuurlijk ook gewoon een foto van de enveloppe zijn. Ik vraag me alleen wel af of het nu loont, aangezien 2 postzegels ook al bijna 2 euro is en je nu natuurlijk met dpd voor €2 kan verzenden (als die actie nog geldt).

MR en Homerr duren hier ook wat langer dan normaal (gemiddeld 2 weken).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:18

Ja dat heb ik ook gedaan :j
Nu wil ze ook via Homerr verzonden hebben...dat had ik net uitgezet omdat ik 2x voor jan doedel daar voor de deur heb gestaan.

Maargoed het stond nog open toen zij die artikelen bestelde dus nu heb ik het weer even open gezet zodat zij de koop rond kan maken (of niet) maar dat is wel het laatste dat ik er aan ga doen hoor, ik ben er wel klaar mee.....had het al aan een paar andere mensen een stuk makkelijker kunnen verkopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:19

Melding maken bij homerr

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:22

Het is dus ook nog de vraag of ze het überhaupt gaat kopen?
Oh man, daar is de lol toch helemaal vanaf? Ik zou je die moeite volgende keer lekker besparen. Als iemand moeilijk wil doen moeten ze dat zelf weten maar ik ga daar echt niet aan meedoen.

Wil je het per se hebben koop je het nu. Wil je zoveel mogelijk korting met je bundel, neem je het risico te wachten. Ik ga niet allerlei moeilijke fratsen uithalen voor jouw voordeel en zeker niet als er andere kopers in de rij staan.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:23

Lisitano schreef:
Bij Vinted heb je gewoon pakketoptie 'klein' en dat gaat bij PostNL door de brievenbus. Dat stelt de verkoper in.
Het hele voordeel aan Vinted is die koperbescherming dus natuurlijk ga je die niet uit kunnen zetten.

Maar dat brievenbuspakje is 4,25. Ik bedoel gewoon 1 rompers, sokjes en mutsje etc. Babyspul past heel vaak prima in een envelop en weegt niks.
Dat kost via marktplaats of Facebook maar 2-3 postzegels en dan heb je het in een dag thuis ipv bij een ophaalpunt. Ik kan zelf ook postnl niet instellen als verkoper terwijl dat wel het meest dichtbij is. Allemaal geen ramp maar heel handig is het ook niet.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:30

@FleurVP, dat kan met Vinted ook gewoon hoor. Dan moet de verkoper even het pakketformaat naar 'aangepast' zetten, dan kun je zelf een bedrag invoeren aan verzendkosten en het (laten) versturen met postzegels. Ik weet alleen niet hoe het zit als de koper het pakketje dan niet markeert als ontvangen of de verkoper dan wel uitbetaald krijgt in verband met de kopersbescherming....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:31

Lisitano schreef:
Het is dus ook nog de vraag of ze het überhaupt gaat kopen?
Oh man, daar is de lol toch helemaal vanaf? Ik zou je die moeite volgende keer lekker besparen. Als iemand moeilijk wil doen moeten ze dat zelf weten maar ik ga daar echt niet aan meedoen.

Wil je het per se hebben koop je het nu. Wil je zoveel mogelijk korting met je bundel, neem je het risico te wachten. Ik ga niet allerlei moeilijke fratsen uithalen voor jouw voordeel en zeker niet als er andere kopers in de rij staan.

<3 <3 <3 *\o/*

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:46

_Kellyy schreef:
@FleurVP, dat kan met Vinted ook gewoon hoor. Dan moet de verkoper even het pakketformaat naar 'aangepast' zetten, dan kun je zelf een bedrag invoeren aan verzendkosten en het (laten) versturen met postzegels. Ik weet alleen niet hoe het zit als de koper het pakketje dan niet markeert als ontvangen of de verkoper dan wel uitbetaald krijgt in verband met de kopersbescherming....

Dat zal het wel zijn ja, je mist dan natuurlijk de tracking. Ik haal ook weleens iets op als mensen in de buurt wonen, maar dan betaal ik contant of met een tikkie, dan gaat eigenlijk de hele verkoop buiten Vinted om, dat zal met postzegels vast ook het handigste zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:48

Ja echt hè.... pfffft. Maargoed ik snap ook wel dat je niet 4x verzendkosten wilt betalen voor 4 dingen apart.

Ik heb een paar pakjes via PostNL verzonden, de koper had dan gewoon gekocht en betaald voor PostNL pakje. Dan stond er ook gewoon zo'n bericht van verkocht, de koper heeft x betaald voor het artikel en x voor de verzendkosten via PostNL. Nou en dan verstuur ik gewoon via PostNL, en je kan de TT code dan invullen waarna Vinted ook gewoon aangeeft wanneer pakje bezorgd is :)

Ik zie zelf trouwens geen PostNL pakje staan bij mijn verzendopties?
https://www.vinted.nl/member/39267499-b ... tab=closet

Wel brievenbuspakje. Maar er bestelde van de week toch echt iemand met een gewoon pakje.

Mmmh wacht....ik denk dat ze die PostNL optie ook gewoon aanpassen naar het formaat pakje dat je aangeeft, bij het kleinste pakje een brievenbuspakje en een grotere maat een pakket.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-04-21 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:51

Dat is met Bpost in België ook zo, maar vind dat een stuk meer gedoe dan mondial...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:54

Ik verzend dagelijks via PostNL dus voor mij valt het wel mee. Ik vind dat gedoe met Homerr en DPD vervelender.

Homerr was gewoon pech dat mevrouw niet thuis was, neem ik aan. Maar ik vind het vervelend dat je er niet van op aan kan. Onhandige tijden ook. En DPD is ook weer zo'n onderneming waarvoor ik speciaal ergens naartoe moet, parkeerplek vinden, ik zie er gewoon tegenop dus die heb ik ook uitgezet. Mocht iemand nu echt per-sé graag dat willen dan ben ik de beroerdste niet en wil ik het best even aanzetten, maar als het standaard aan staat dan wordt het wellicht ook gekozen door mensen die het ook prima vinden om het via een ander te doen en dan heb ik liever dat ze die kiezen :)

Heb de korting ook uitgezet net. Als ze naast de bundelkorting toch nog alsnog korting wensen / verwachten te krijgen.... dan schiet dat ook niet op. Dan hou ik die bundelkorting liever achter de hand om te gebruiken om "gewoon" korting te geven :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:20

Pmarena: als je klein pakketformaat kiest kan het idd via postnl brievenbuspakje, vanaf middel gaat het geloof ik als pakket. Ik doe expres overal minimaal middel aangeven want ik vind postnl juist vervelend, zelf moeten voorschieten van verzendkosten en dan nog trackingnummer ingeven, extra stappen waar ik geen zin in heb. Kan alleen nergens dat uitzetten, heel raar want de andere opties kun je wel gewoon aan en uit zetten.

Bundelkorting vind ik juist fijn omdat mensen dan sneller geneigd meer artikelen te kopen dus minder gedoe. Als iemand nog een bod doet dan zeg ik gewoon netjes dat er al automatisch bundelkorting bij zit en ik niet nog meer korting wil geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:33

Ik heb met bundelkorting alleen nog maar gehad dat mensen dan alsnog een iets lager bod plaatsen....

Misschien dat het voor de koper ook niet zo opvalt dat er al korting af is? Had ik pas natuurlijk, toen stond er voor 3 artikelen een prijs waar de korting al af was blijkbaar. En dan willen ze dat je van bvb. 44 euro, nog 40 euro maakt.

Nou dan heb ik liever dat die 44 euro een bedrag is waar niet al eerder een bedrag af is gehaald, dan heb ik tenminste nog de ruimte om iemand blij te maken :=

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:23

Doen jullie reserveringen als daarom gevraagd wordt?
En rolt daar dan ook een verkoop uit?