Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:19

Zo, ze zijn het wel echt aan het verpesten, die van VirusWaarheid. De zitting is geschorst :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:21

Nou dan julie grondrechten wanneer je dat gelukkiger maakt:-)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:32

Haha nee, ook de mijne niet want ik woon in BE.
Net daarom dat ik het vroeg :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:37

sureido schreef:
Zo, ze zijn het wel echt aan het verpesten, die van VirusWaarheid. De zitting is geschorst :+

Inderdaad.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:51

Viruswaarheid alleen die naam al met die rare fantast van een Engel, die zich van dansleraar naar een viruskenner heeft gekwalificeert:-) Die gaat dit echt niet willen winnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:52

Dinopino doet weer een 180. Was in het trumptopic ook zo goed te volgen ja :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:52

Ik snapte het ook al niet, je stond toch achter Willem Engel?!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:00

Nee ik never. Hoe kom je daar ooit bij. Een kerel die zegt alles over de virus te weten.Ooit een vraag gesteld en heel toevallig nooit een antwoord op gekregen. Maar hij verdient er goed aan en heel toevallig verliest hij al zijn rechtzaken. Dus ik wens hem veel plezier. Ach in Duitsland hebben we een dierenarts die er van alles over schijnt te weten.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:06

Ik begrijp niet dat de avondklok niet gelijk onder de spoedwet valt /viel
Beetje dom want nu heb je alle tegenstanders weer blij en straks zeggen ze weer dit is zo bewust gedaan zodat men denkt dat rechters onafhankelijk zijn ( als t terug gedraaid word)

Ik ga mij verder niet druk maken er over k ben zelf nog steeds,blij met de avondklok maar dat is meer omdat ik van de rust hou haha :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:08

sureido schreef:
Jup, ze willen een hoger beroep aangaan zie ik op ad.nl.

Ik voorzie weer veel reuring de komende dagen. Timmer de winkels maar weer dicht.

Het is toch jammer en best aso dat dat nodig was? en als ik jou moet geloven nodig is?

Daaruif blijkt dat we in nl een verwend volk Zijn mijn mening.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:09

Ik heb de live uitzending op staan.. Wat een soap :')
Ze gaan net zo lang juridische trucjes uithalen tot het 9 uur is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:16

Peerke_ schreef:

Wat ik hoorde is dat de zaak is opgeschort omdat de rechter partijdig was. Later horen we meer, moet een andere rechter komen die gaat beslissen.

Dus de avondklok is er nog gewoon en ga er gewoon vanuit dat ie tot 2 maart blijft.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:19

Marije_1997 schreef:
Peerke_ schreef:

Wat ik hoorde is dat de zaak is opgeschort omdat de rechter partijdig was. Later horen we meer, moet een andere rechter komen die gaat beslissen.

Dus de avondklok is er nog gewoon en ga er gewoon vanuit dat ie tot 2 maart blijft.

Nee ze proberen nu de rechter te wraken. Dus te zeggen dat ze andere willen omdat die erover moet beslissen partijdig is.
Dat is waar ze nu van op de uitslag wachten.

Als dat gebeurd gaat er nl meer tijd overheen tot nieuw kort geding(minimaal 4 weken) en kunnen ze niet binnen deze week al een uitspraak doen over of de avondklok dan mag blijven tot de nieuwe uitspraak van hoger beroep zeg maar :+

Laurie
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:20

Marije_1997 schreef:
Peerke_ schreef:

Zolang de uitspraak van vanochtend niet geschorst wordt is er geen avondklok, dat is nou net het hele punt van het spoedappèl.
⚠️ Laurie kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:22

Precies! Met het spoedappel willen ze eigenlijk vragen of de rechter wil zeggen dat de avondklok mag blijven tot uitspraak hoger beroep.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:24

De tegenpartij vind de rechter partijdig..
Ik vind z'n argumenten daarvoor niet heel overtuigend.

- De rechter is vooringenomen, want ze heeft aangegeven te proberen voor 9 uur een uitspraak te doen.
Daar zou men uit kunnen opmaken dat ze dus van plan is de avondklok te behouden.
- Ze heeft de tegenpartij bij de verkeerde naam genoemd :')
Ze gebruikte de oude naam viruswaanzin, ipv viruswaarheid.
- En viruswaarheid had pers uitgenodigd, die mocht niet naar binnen.
Vanwege het maximaal aantal toegelaten personen vanwege de coronaregels.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:29

Nee joh dat is het ook niet. Maar het moet wel serieus genomen worden en dus wrakingskamer bijeen, die moeten een fatsoenlijk oordeel geven enz.
Ik geloof ook dat dit gewoon tactiek is. Rekken tot 21.00 zodat er weer de pleuris uit kan breken.
Ik hoop dat de ME en politie heel rigide optreden, alles met meer dan 2 direct uit elkaar en iedere samenscholing direct opruimen.

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:38

Barbabientje schreef:
Precies! Met het spoedappel willen ze eigenlijk vragen of de rechter wil zeggen dat de avondklok mag blijven tot uitspraak hoger beroep.

Ja nog even spannend dus..
Uitspraak zou nu zo ongeveer moeten komen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:40

Alleen uitslag van de wrakingskamer toch?

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:42

secricible schreef:

Ja, inderdaad. Maar dat is dan voor de komende 3 dagen of er dan een avondklok is.
Heb het niet helemaal gevolgd, dit klopt toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:45

imaudy schreef:
secricible schreef:

Ja, inderdaad. Maar dat is dan voor de komende 3 dagen of er dan een avondklok is.

Nee.
De rechtzaak is om 16.00 begonnen en vrijwel meteen gestopt omdat viruswaanzin zegt dat de rechter vooringenomen was en dus geen uitspraak kan doen. Dat noemen ze wraken.
Er zijn nu dus 3 rechters (wrakingskamer) aan het beoordelen of dit inderdaad zo is.

Als dit idd klopt dan moet er een nieuwe rechter komen en nieuw spoedappel.
Als zij vinden dat de rechter niet vooringenomen is mag deze het spoedappel afmaken en uitspraak doen.

We zijn er dus nog niet ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:47

Ik merk wel echt dat ik er een beetje boos van word of zo. Kan niet precies uitleggen waarom. Maar ik ben echt boos op iedereen :') Rutte en zijn kabinet die nu in alle bochten aan het wringen zijn (hallo rechtsstaat) maar ook op heel die rechtszaak en Willem Engel.

En misschien wel door die persconferentie van vanmiddag waarin ze weer over die Britse variant bezig blijven terwijl de besmettingen niet eens echt stijgen, het onduidelijke gebrabbel (de besmettingen gaan niet goed, daarna opeens toen het over de avondklok ging hielp het goed dus daalde ze weer wel??) en dat ze er alles aan doen om het alsnog te kunnen instellen, terwijl hij misschien volgende week wel weggaat?

En misschien wel op het OMT die meteen weer begint met angst zaaien.

En misschien wel weer dat er meteen aangeroepen wordt tot feesten.

Ik moet zeggen dat mijn draagvlak voor die avondklok echt weg is nu, zeker met deze cijfers...

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:54

secricible schreef:
imaudy schreef:

Nee.
De rechtzaak is om 16.00 begonnen en vrijwel meteen gestopt omdat viruswaanzin zegt dat de rechter vooringenomen was en dus geen uitspraak kan doen. Dat noemen ze wraken.
Er zijn nu dus 3 rechters (wrakingskamer) aan het beoordelen of dit inderdaad zo is.

Als dit idd klopt dan moet er een nieuwe rechter komen en nieuw spoedappel.
Als zij vinden dat de rechter niet vooringenomen is mag deze het spoedappel afmaken en uitspraak doen.

We zijn er dus nog niet ;)

Oke, nou ben benieuwd!
Wat denken we dat er gaat gebeuren? Op dit moment is er geen avondklok, maar voor hoelang nog... :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:56

Straks zijn er 1.000 besmettingen per dag en dan zitten we nog met de avondklok. Ja maar, Britse variant. En de Braziliaanse, en de Nigeriaanse. En vergeet de Zuid-Afrikaanse niet.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:01

sureido schreef:
Ik merk wel echt dat ik er een beetje boos van word of zo. Kan niet precies uitleggen waarom. Maar ik ben echt boos op iedereen :') Rutte en zijn kabinet die nu in alle bochten aan het wringen zijn (hallo rechtsstaat) maar ook op heel die rechtszaak en Willem Engel.

En misschien wel door die persconferentie van vanmiddag waarin ze weer over die Britse variant bezig blijven terwijl de besmettingen niet eens echt stijgen, het onduidelijke gebrabbel (de besmettingen gaan niet goed, daarna opeens toen het over de avondklok ging hielp het goed dus daalde ze weer wel??) en dat ze er alles aan doen om het alsnog te kunnen instellen, terwijl hij misschien volgende week wel weggaat?

En misschien wel op het OMT die meteen weer begint met angst zaaien.

En misschien wel weer dat er meteen aangeroepen wordt tot feesten.

Ik moet zeggen dat mijn draagvlak voor die avondklok echt weg is nu, zeker met deze cijfers...

Ik deel echt deze mening.

En dat wrekingsgedoe een vooropgezet plan is van viruswaarheid om alles maar zo lekker lang mogelijk uit te stellen.

Politie heeft al gezegd dat er vanavond gewoon boetes worden uitgeschreven voor het overtreden van de avondklok.