Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sureido schreef:Jup, ze willen een hoger beroep aangaan zie ik op ad.nl.
Ik voorzie weer veel reuring de komende dagen. Timmer de winkels maar weer dicht.

Peerke_ schreef:Ik heb de live uitzending op staan.. Wat een soap
Ze gaan net zo lang juridische trucjes uithalen tot het 9 uur is..
Marije_1997 schreef:Peerke_ schreef:Ik heb de live uitzending op staan.. Wat een soap
Wat ik hoorde is dat de zaak is opgeschort omdat de rechter partijdig was. Later horen we meer, moet een andere rechter komen die gaat beslissen.
Dus de avondklok is er nog gewoon en ga er gewoon vanuit dat ie tot 2 maart blijft.
Marije_1997 schreef:Peerke_ schreef:Ik heb de live uitzending op staan.. Wat een soap
Wat ik hoorde is dat de zaak is opgeschort omdat de rechter partijdig was. Later horen we meer, moet een andere rechter komen die gaat beslissen.
Dus de avondklok is er nog gewoon en ga er gewoon vanuit dat ie tot 2 maart blijft.

imaudy schreef:secricible schreef:Alleen uitslag van de wrakingskamer toch?
Ja, inderdaad. Maar dat is dan voor de komende 3 dagen of er dan een avondklok is.
Heb het niet helemaal gevolgd, dit klopt toch?
Rutte en zijn kabinet die nu in alle bochten aan het wringen zijn (hallo rechtsstaat) maar ook op heel die rechtszaak en Willem Engel. secricible schreef:imaudy schreef:
Ja, inderdaad. Maar dat is dan voor de komende 3 dagen of er dan een avondklok is.
Heb het niet helemaal gevolgd, dit klopt toch?
Nee.
De rechtzaak is om 16.00 begonnen en vrijwel meteen gestopt omdat viruswaanzin zegt dat de rechter vooringenomen was en dus geen uitspraak kan doen. Dat noemen ze wraken.
Er zijn nu dus 3 rechters (wrakingskamer) aan het beoordelen of dit inderdaad zo is.
Als dit idd klopt dan moet er een nieuwe rechter komen en nieuw spoedappel.
Als zij vinden dat de rechter niet vooringenomen is mag deze het spoedappel afmaken en uitspraak doen.
We zijn er dus nog niet
sureido schreef:Ik merk wel echt dat ik er een beetje boos van word of zo. Kan niet precies uitleggen waarom. Maar ik ben echt boos op iedereenRutte en zijn kabinet die nu in alle bochten aan het wringen zijn (hallo rechtsstaat) maar ook op heel die rechtszaak en Willem Engel.
En misschien wel door die persconferentie van vanmiddag waarin ze weer over die Britse variant bezig blijven terwijl de besmettingen niet eens echt stijgen, het onduidelijke gebrabbel (de besmettingen gaan niet goed, daarna opeens toen het over de avondklok ging hielp het goed dus daalde ze weer wel??) en dat ze er alles aan doen om het alsnog te kunnen instellen, terwijl hij misschien volgende week wel weggaat?
En misschien wel op het OMT die meteen weer begint met angst zaaien.
En misschien wel weer dat er meteen aangeroepen wordt tot feesten.
Ik moet zeggen dat mijn draagvlak voor die avondklok echt weg is nu, zeker met deze cijfers...