Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:20

veerledec schreef:
Ja sorry, jurist hier :P, maar daar kan je natuurlijk niks mee. Jij en ik hebben ook een relatie (we zitten op hetzelfde forum). Ik ga ervan uit dat het overigens wel ergens netjes staat gedefinieerd hoor, maar zet het dan niet zo op een informatie-website.

Het stukje ingeschreven staan op 1 adres is toch wat het meetbaar maakt? Jullie relatie op het forum betekend niet dat je in 1 huis woont. Al zou dat zou natuurlijk wel kunnen. Dat maakt die studenten huizen zo lastig zijn.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:52

Maar er staat wel specifiek dat studentenhuizen er dus niet onder vallen.

Maar ja als je met een platonische vriend(in) samen een appartement huurt. De ene werkt al en de andere studeert nog ben je dan wel of geen huishouden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:33

Pabie schreef:
Maar er staat wel specifiek dat studentenhuizen er dus niet onder vallen.

Maar ja als je met een platonische vriend(in) samen een appartement huurt. De ene werkt al en de andere studeert nog ben je dan wel of geen huishouden.

Dat maakt het dus lastig en dus ook niet te controleren. Ik ken mensen die al 30 jarig samenwonen maar niet getrouwd zijn of een samenlevingscontract of iets hebben. Dat is ook helemaal geen verplichting.
Ook een verloving is niks waard je kan je met iedereen wel verloven.

_Penotti

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:35

Maar je staat dan wel ingeschreven op dat adres als ze daar al 30 jaar samenwonen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:35

T gaat toch om het op hetzelfde adres wonen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:36

Getup schreef:

Maar voor studentenhuizen dus niet. Die wonen ook op 1 adres. Dat maakt de situatie dus ook krom. Verder is het in Nederland ook niet te controleren. Niemand loopt rond met een bewijs van zn adres.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:43

lenaa_tje schreef:
Getup schreef:

Maar voor studentenhuizen dus niet. Die wonen ook op 1 adres. Dat maakt de situatie dus ook krom. Verder is het in Nederland ook niet te controleren. Niemand loopt rond met een bewijs van zn adres.

Mijn adres staat op mijn ID kaart, die zit in mijn telefoonhoesje en zonder telefoon ga ik nergens heen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:45

Je adres staat niet op je id?

Verder geldt, als er zoveel ruimte is voor interpretatie en discussie, dan is de omschrijving niet goed.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:46

Op je id kaart staar niet letterlijk je adres. Gok dat je uit je BSN je adres moet kunnen halen maar dat mogen ze echt niet zomaar even uitzoeken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:47

veerledec schreef:

Verder geldt, als er zoveel ruimte is voor interpretatie en discussie, dan is de omschrijving niet goed.

Daar ben ik het dus inderdaad mee eens hoor.
Dit is trouwens wel beter controleerbaar dan dat bubbel systeem in België :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:00

veerledec schreef:

sorry, foutje, kentekenbewijs van de auto, dat heb ik ook altijd bij me

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:45

Morrie schreef:
veerledec schreef:

sorry, foutje, kentekenbewijs van de auto, dat heb ik ook altijd bij me

Die ligt bij ons standaard in de auto.
Nooit geweten dat daar een adres op staat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:25

bij mij staat het adres er wel op, ik heb zo'n kaartje ter grootte van een creditcard

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:36

Morrie schreef:
bij mij staat het adres er wel op, ik heb zo'n kaartje ter grootte van een creditcard

Oh dat zal hoor! Ik bekijk hem gewoon nooit maar bij m’n vriend staat daar dan wel het verkeerde adres op. Hij is ondertussen al 3x verhuisd. Je krijgt dan geen nieuwe. Ben je die dan verplicht opnieuw aan te vragen?
Zoals ik zei die kaartjes liggen bij ons in de auto.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:41

google zegt het volgende hierover:
Citaat:
Heeft u een kenteken op naam staan en heeft u uw verhuizing of naamswijziging doorgegeven aan uw gemeente, dan past de RDW uw gegevens automatisch aan. De gewijzigde gegevens worden dan in het RDW-kentekenregister geplaatst. Op uw kentekenbewijs mogen de oude gegevens blijven staan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:42

Morrie schreef:
google zegt het volgende hierover:
Citaat:
Heeft u een kenteken op naam staan en heeft u uw verhuizing of naamswijziging doorgegeven aan uw gemeente, dan past de RDW uw gegevens automatisch aan. De gewijzigde gegevens worden dan in het RDW-kentekenregister geplaatst. Op uw kentekenbewijs mogen de oude gegevens blijven staan.

Ah dat zou dan wel gebeurd zijn maar de meerwaarde van het adres op dat kaartje is dus best wel onzinnig dan. Hij zal niet de enige zijn die vaker is verhuisd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:21

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:56

En hij had het nog zo geprobeerd :):)

Is er misschien iemand die mij meer kan uitleggen over waarom er nu niet meer maatregelen van kracht worden? Is dat omdat de IC-opnames en ziekenhuisopnames nog relatief laag zijn? Ik vind het een beetje beangstigend, in mijn ogen is het echt gewoon wachten tot het weer echt mis gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:05

Sheran schreef:
En hij had het nog zo geprobeerd :):)

Is er misschien iemand die mij meer kan uitleggen over waarom er nu niet meer maatregelen van kracht worden? Is dat omdat de IC-opnames en ziekenhuisopnames nog relatief laag zijn? Ik vind het een beetje beangstigend, in mijn ogen is het echt gewoon wachten tot het weer echt mis gaat.

Ja en dat de getroffen mensen jong zijn waarvan de verwachting is dat deze minder snel in het ziekenhuis belanden. Zo lees ik het tenminste op de nos blog.

Ik vind het wel spannend om na volgende week aan het werk te gaan met 30 leerlingen per klas. Zeker omdat ik ook wel weet dat die echt wel feestjes hebben gehad. Daarvoor zijn ze ook tussen de 15-18 jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:11

Mijn dochter vind het ook spannend , geeft ook les in de onderbouw. Ik blijf dan weer ver uit jullie buurt pa en ma .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:48

Vandaag weer 577 besmettingen en 7 ziekenhuisopnames , zo blij dat dat nog laag blijft. Wat wel opvalt is dat het nu in alle provincies aan het oplopen is. Voor de vakanties waren er in de noordelijke provincies zo heel af en toe eentje maar nu gaat het daar ook met 5 tot 10 per dag. Nog steeds minimaal natuurlijk maar denk dat de oplopende cijfers toch aan opening van horeca en vakanties te wijten is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:55

Gok idd de vakanties en als ik soms videos zie van feestvierders..of vechtpartijen op strand..

En men houd toch mi der afstand.

En veel is met prive feesten.. of een zaak waar 1 besmet is zonder het te weten en meteen paar erbij .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:59

In Brussel gaat het ook compleet de verkeerde kant op en worden ook geen verstrengde maatregelen genomen. Ik begrijp er ook niet zoveel meer van. Komt idd waarschijnlijk omdat de ziekenhuisopnames niet echt stijgen.

Gister ook een artikeltje gelezen van de WHO die zeggen dat dit eigenlijk nog behoort tot de 1e golf.
Ik ga even kijken of ik het nog kan vinden.

https://www.hln.be/nieuws/belgische-dir ... ~a0adbed6/

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:38

Is er al wat bekend over echte herbesmettingen? Op mijn werk willen ze soms wel, soms niet dat ik me opnieuw laat testen. Op zich geen probleem. Maar alle astmaproblemen die covid zouden kunnen zijn, betekend dat in mijn geval zo'n beetje wekelijks testen.
Ik baal er van dat er geen eenduidig beleid is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:57

bigone schreef:
Vandaag weer 577 besmettingen en 7 ziekenhuisopnames , zo blij dat dat nog laag blijft. Wat wel opvalt is dat het nu in alle provincies aan het oplopen is. Voor de vakanties waren er in de noordelijke provincies zo heel af en toe eentje maar nu gaat het daar ook met 5 tot 10 per dag. Nog steeds minimaal natuurlijk maar denk dat de oplopende cijfers toch aan opening van horeca en vakanties te wijten is.

Gok vooral horeca in Groningen maar ook Leeuwarden weet ik dat de gemeente sinds afgelopen week echt strenger is geworden. Hier was vanuit de provincie ook best wel wat kritiek op de horeca in de stad.
Verder is het denk ik deels ook wel test beleid. Er wordt wel steeds meer getest. Dat moest hier toch ook echt wel op gang komen.