Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Tot januari 2020 bleef niemand thuis met een verkoudheid/ griepje!
Waarom dan nu wel thuisblijven met een verkoudheid/ griep als er uit de corona test komt dat je GEEN corona hebt?
Mn moeder is na een paar dagen toen ze zich iets beter ging voelen ook gewoon weer naar het werk geweest. Hoest nog steeds de longen uit haar lijf, maar het is gelukkig "maar" een stomme verkoudheid. Ze heeft het waarschijnlijk op kantoor opgelopen want meerdere collega's hebben dezelfde symptomen en hebben zich laten testen, allen negatief.
Als alle collega's thuis zouden moeten blijven, kan mama's kantoor dicht... Dan staat iedereen binnen 1 maand op straat... zonder werk.
Is dus geen mogelijkheid. Geen corona = gewoon aan het werk gaan.
Shadow0 schreef:Misschien is het wel heel goed als we ook met verkoudheid en griep iets minder vaak doorlopen en een beetje afstand van elkaar nemen.
mvdende schreef:Shadow0 schreef:Misschien is het wel heel goed als we ook met verkoudheid en griep iets minder vaak doorlopen en een beetje afstand van elkaar nemen.
Tja... ergens wel, maar..... wie gaat dat betalen? Want als je je iedere keer voor een snotneus of keelpijn ziek moet melden op je werk...gaat géén één werkgever leuk vinden.
Ik loop gemiddeld 3/4 van het jaar en zeker in de winter met een snotneus en heb gemiddeld zn 4x per jaar dat ik het echt goed te pakken heb met koorts en zo. Dan ben ik wel weer 3 weken zoet mee voordat ik weer een beetje van zn verkoudheid af ben.
Natuurlijk zal ik me laten testen mocht ik het deze herfst/ winter krijgen. Indien die test negatief is, ga ik mezelf niet opsluiten in quarantaine hoor. Doe gewoon mn din en als ik me echt beroerd voel, ga ik ook niet uit eten ofzo, maar ziek of niet, ik zal dan wel boodschappen doen in de supermarkt...
mvdende schreef:Shadow0 schreef:Misschien is het wel heel goed als we ook met verkoudheid en griep iets minder vaak doorlopen en een beetje afstand van elkaar nemen.
Tja... ergens wel, maar..... wie gaat dat betalen? Want als je je iedere keer voor een snotneus of keelpijn ziek moet melden op je werk...gaat géén één werkgever leuk vinden.
Ik loop gemiddeld 3/4 van het jaar en zeker in de winter met een snotneus en heb gemiddeld zn 4x per jaar dat ik het echt goed te pakken heb met koorts en zo. Dan ben ik wel weer 3 weken zoet mee voordat ik weer een beetje van zn verkoudheid af ben.
Natuurlijk zal ik me laten testen mocht ik het deze herfst/ winter krijgen. Indien die test negatief is, ga ik mezelf niet opsluiten in quarantaine hoor. Doe gewoon mn din en als ik me echt beroerd voel, ga ik ook niet uit eten ofzo, maar ziek of niet, ik zal dan wel boodschappen doen in de supermarkt...
mvdende schreef:Tot januari 2020 bleef niemand thuis met een verkoudheid/ griepje!
Waarom dan nu wel thuisblijven met een verkoudheid/ griep als er uit de corona test komt dat je GEEN corona hebt?
Mn moeder is na een paar dagen toen ze zich iets beter ging voelen ook gewoon weer naar het werk geweest. Hoest nog steeds de longen uit haar lijf, maar het is gelukkig "maar" een stomme verkoudheid. Ze heeft het waarschijnlijk op kantoor opgelopen want meerdere collega's hebben dezelfde symptomen en hebben zich laten testen, allen negatief.
Als alle collega's thuis zouden moeten blijven, kan mama's kantoor dicht... Dan staat iedereen binnen 1 maand op straat... zonder werk.
Is dus geen mogelijkheid. Geen corona = gewoon aan het werk gaan.
mvdende schreef:Ik loop gemiddeld 3/4 van het jaar en zeker in de winter met een snotneus en heb gemiddeld zn 4x per jaar dat ik het echt goed te pakken heb met koorts en zo.
knabbelgirl schreef:Omdat dat de hele simpele regels zijn. RIVM én GGD geven dat heel duidelijk aan, ook wanneer je gebeld wordt met een negatieve uitslag. Thuisblijven tot 24 uur klachtenvrij
mvdende schreef:Tja... ergens wel, maar..... wie gaat dat betalen? Want als je je iedere keer voor een snotneus of keelpijn ziek moet melden op je werk...gaat géén één werkgever leuk vinden.
Lalidan schreef:knabbelgirl schreef:Omdat dat de hele simpele regels zijn. RIVM én GGD geven dat heel duidelijk aan, ook wanneer je gebeld wordt met een negatieve uitslag. Thuisblijven tot 24 uur klachtenvrij
Dat is niet waar. Zowel RIVM als GGD zeggen dat je met een negatieve uitslag niet meer thuis hoeft te blijven. Staat echt letterlijk in de folder die je krijgt als je je laat testen (gisteren getest, dus ik heb de folder hier liggen).
Of dat verstandig is, is een tweede (met niezen en hoesten verspreid je nou eenmaal meer dan als je dat niet doet), maar je mag met een negatieve test echt het huis weer uit.
En we moeten ook wat weerstand tegen dingen blijven opbouwen. Reden dat corona nu een probleem is, is dat mensen geen afweer ertegen hebben en we dus met te veel mensen tegelijk ziek worden. Laten we dat niet ook gaan creëren voor andere virussen die nu niet dat soort problemen geven juist omdát ze rond gaan.
Ik mijd ook zo veel mogelijk plekken waar mondkapjes nodig zijn, omdat ik meer in afstand houden geloof dan in maskers. Dan maar bepaalde dingen niet doen. Maar voorlopig zit ik dus hoe dan ook thuis.
Citaat:Wat als ik geen corona heb?
Is de uitslag negatief? Dan had u op het moment van testen geen corona. U hoeft niet meer thuis te blijven en kunt weer naar buiten en aan het werk. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang.
Krijgt u opnieuw klachten of worden u klachten erger? Blijf dan thuis en laat je opnieuw testen.
Neem bij ernstige klachten telefonisch contact op met de huisarts of huisartsenpost. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.
Let op: Bent u een contact van een coronapatiënt? Dan kunt u niet meteen weer naar buiten. U moet dan de resterende dagen thuisblijven. U krijgt hierover informatie van de GGD.