Mondkapjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:45

Ik gooi het kapje zonder zakje weg.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:08

Tot januari 2020 bleef niemand thuis met een verkoudheid/ griepje!

Waarom dan nu wel thuisblijven met een verkoudheid/ griep als er uit de corona test komt dat je GEEN corona hebt?

Mn moeder is na een paar dagen toen ze zich iets beter ging voelen ook gewoon weer naar het werk geweest. Hoest nog steeds de longen uit haar lijf, maar het is gelukkig "maar" een stomme verkoudheid. Ze heeft het waarschijnlijk op kantoor opgelopen want meerdere collega's hebben dezelfde symptomen en hebben zich laten testen, allen negatief.

Als alle collega's thuis zouden moeten blijven, kan mama's kantoor dicht... Dan staat iedereen binnen 1 maand op straat... zonder werk.

Is dus geen mogelijkheid. Geen corona = gewoon aan het werk gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:16

Omdat er bij een negatieve Corona test 30% kans is dat je het wel hebt.

Wij mogen op het werk geen patiëntencontact hebben zolang je hoest.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:23

mvdende schreef:

Waarom dan nu wel thuisblijven met een verkoudheid/ griep als er uit de corona test komt dat je GEEN corona hebt?

Mn moeder is na een paar dagen toen ze zich iets beter ging voelen ook gewoon weer naar het werk geweest. Hoest nog steeds de longen uit haar lijf, maar het is gelukkig "maar" een stomme verkoudheid. Ze heeft het waarschijnlijk op kantoor opgelopen want meerdere collega's hebben dezelfde symptomen en hebben zich laten testen, allen negatief.

Als alle collega's thuis zouden moeten blijven, kan mama's kantoor dicht... Dan staat iedereen binnen 1 maand op straat... zonder werk.

Volgens mij hoort dit thuis in het algemene topic aangezien het niet over mondkapjes gaat.

Daarnaast mag je zelf bepalen wat je in je vrije tijd doet, toch? Zelf werd ik op mijn eerste vrije dag na vijf diensten werken verkouden wakker. Heb me in mijn drie vrije dagen geïsoleerd en laten testen (negatief). Was precies op tijd klachtenvrij om weer aan het werk te gaan, dus behalve ikzelf heeft niemand er last van gehad.
Waarom zou je doelbewust snotterend andere mensen opzoeken wanneer je dat virus (welke dan ook) ook voor jezelf kunt houden. Deze hele crisis heeft me doen inzien hoe asociaal het is om je bij mogelijk besmettelijke ziektes niet te isoleren.

Als die eerste collega van je moeder gelijk thuis was gebleven bij klachten was de rest misschien niet besmet geraakt. Er zijn maar weinig mensen die verkouden-zijn als hobby hebben, toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:51

Misschien is het wel heel goed als we ook met verkoudheid en griep iets minder vaak doorlopen en een beetje afstand van elkaar nemen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 16:22

Shadow0 schreef:
Misschien is het wel heel goed als we ook met verkoudheid en griep iets minder vaak doorlopen en een beetje afstand van elkaar nemen.

Tja... ergens wel, maar..... wie gaat dat betalen? Want als je je iedere keer voor een snotneus of keelpijn ziek moet melden op je werk...gaat géén één werkgever leuk vinden.

Ik loop gemiddeld 3/4 van het jaar en zeker in de winter met een snotneus en heb gemiddeld zn 4x per jaar dat ik het echt goed te pakken heb met koorts en zo. Dan ben ik wel weer 3 weken zoet mee voordat ik weer een beetje van zn verkoudheid af ben.

Natuurlijk zal ik me laten testen mocht ik het deze herfst/ winter krijgen. Indien die test negatief is, ga ik mezelf niet opsluiten in quarantaine hoor. Doe gewoon mn din en als ik me echt beroerd voel, ga ik ook niet uit eten ofzo, maar ziek of niet, ik zal dan wel boodschappen doen in de supermarkt...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:26

Mvandeende
Het zou je sieren als je stopt met posten in corona topics
A, je wilt je niet aanpassen
B, je snapt het gewoon niet
C, het interesseert je niks...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:28

mvdende schreef:
Shadow0 schreef:

Tja... ergens wel, maar..... wie gaat dat betalen? Want als je je iedere keer voor een snotneus of keelpijn ziek moet melden op je werk...gaat géén één werkgever leuk vinden.

Ik loop gemiddeld 3/4 van het jaar en zeker in de winter met een snotneus en heb gemiddeld zn 4x per jaar dat ik het echt goed te pakken heb met koorts en zo. Dan ben ik wel weer 3 weken zoet mee voordat ik weer een beetje van zn verkoudheid af ben.

Natuurlijk zal ik me laten testen mocht ik het deze herfst/ winter krijgen. Indien die test negatief is, ga ik mezelf niet opsluiten in quarantaine hoor. Doe gewoon mn din en als ik me echt beroerd voel, ga ik ook niet uit eten ofzo, maar ziek of niet, ik zal dan wel boodschappen doen in de supermarkt...

Alle ziekenhuisopnames van kinderen die het RS-virus oplopen of mensen met COPD die door een simpel virus in een exacerbatie terechtkomen zijn ook niet gratis. En dan heb ik het nog niet eens over de impact ervan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:29

mvdende schreef:
Shadow0 schreef:

Je hoeft je niet ziek te melden. In veel gevallen kun je thuis werken en bij ons krijg je vervangend werk zodat je iig niet in aanraking komt met de (kwetsbare) patiënten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:57

mvdende schreef:

Omdat dat de hele simpele regels zijn. RIVM én GGD geven dat heel duidelijk aan, ook wanneer je gebeld wordt met een negatieve uitslag. Thuisblijven tot 24 uur klachtenvrij

Ik heb nu mondkapjes van Sorbet Island bij de Bijenkorf gehaald, die kan ik erg aanraden. Zitten fijn, ademen goed, ruimte voor een filter (wordt 1 meegeleverd) en een ijzerdraadje boven de neus

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:16

Dat thuis werken is leuk als je een kantoorbaan hebt, in vele gevallen is thuiswerken niet mogelijk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:22

mvdende schreef:
Ik loop gemiddeld 3/4 van het jaar en zeker in de winter met een snotneus en heb gemiddeld zn 4x per jaar dat ik het echt goed te pakken heb met koorts en zo.

Misschien dat je er als we allemaal wat voorzichtiger doen ook minder vaak last van hebt. In sommige sectoren is het ziekteverzuim ook heel hoog - het zou me niets verbazen als het ziekteverzuim daar juist omlaag zou gaan als het normaler wordt om je ziek te melden als je ziek bent, en dat het dus zelfs de werkgevers zelf iets oplevert.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:27

knabbelgirl schreef:
Omdat dat de hele simpele regels zijn. RIVM én GGD geven dat heel duidelijk aan, ook wanneer je gebeld wordt met een negatieve uitslag. Thuisblijven tot 24 uur klachtenvrij

Dat is niet waar. Zowel RIVM als GGD zeggen dat je met een negatieve uitslag niet meer thuis hoeft te blijven. Staat echt letterlijk in de folder die je krijgt als je je laat testen (gisteren getest, dus ik heb de folder hier liggen).
Of dat verstandig is, is een tweede (met niezen en hoesten verspreid je nou eenmaal meer dan als je dat niet doet), maar je mag met een negatieve test echt het huis weer uit.

En we moeten ook wat weerstand tegen dingen blijven opbouwen. Reden dat corona nu een probleem is, is dat mensen geen afweer ertegen hebben en we dus met te veel mensen tegelijk ziek worden. Laten we dat niet ook gaan creëren voor andere virussen die nu niet dat soort problemen geven juist omdát ze rond gaan.

Ik mijd ook zo veel mogelijk plekken waar mondkapjes nodig zijn, omdat ik meer in afstand houden geloof dan in maskers. Dan maar bepaalde dingen niet doen. Maar voorlopig zit ik dus hoe dan ook thuis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:45

mvdende schreef:

Mijn werkgever heeft echt iedereen op het hart gedrukt thuis te blijven bij hoesten/verkoudheid verschijnselen.
Als je snotterig op het werk bent wordt je naar huis gestuurd.
Gewoon om problemen te voorkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:12

@mvdende: daar is de werkgever voor verzekerd. En als degene dan thuis zijn werk kan doen is er niks aan de hand.
Ik ben nooit van ziekmelden bij een verkoudheid. Zal moeilijk worden om het straks wel te doen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:35

Misschien kun je het probleem van de werkende maatschappij door de werkenden laten oplossen mvdende. Maak van andermans probleem niet jouw probleem.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:18

Lalidan schreef:
knabbelgirl schreef:

Dat is niet waar. Zowel RIVM als GGD zeggen dat je met een negatieve uitslag niet meer thuis hoeft te blijven. Staat echt letterlijk in de folder die je krijgt als je je laat testen (gisteren getest, dus ik heb de folder hier liggen).
Of dat verstandig is, is een tweede (met niezen en hoesten verspreid je nou eenmaal meer dan als je dat niet doet), maar je mag met een negatieve test echt het huis weer uit.

En we moeten ook wat weerstand tegen dingen blijven opbouwen. Reden dat corona nu een probleem is, is dat mensen geen afweer ertegen hebben en we dus met te veel mensen tegelijk ziek worden. Laten we dat niet ook gaan creëren voor andere virussen die nu niet dat soort problemen geven juist omdát ze rond gaan.

Ik mijd ook zo veel mogelijk plekken waar mondkapjes nodig zijn, omdat ik meer in afstand houden geloof dan in maskers. Dan maar bepaalde dingen niet doen. Maar voorlopig zit ik dus hoe dan ook thuis.

Apart, hier zaterdag voor de 2e keer vriend getest (ik zelf ook nog een keer) geen enkele keer een folder en alle keren is dit ons beide verteld zowel aan de telefoon bij de uitslag als op de testlocatie zelf. Lekker eenduidig zijn ze dus weer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:20

Ik heb geen folder gehad en ook geen adviezen ontvangen. (Uiteindelijk negatief.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:22

Hier ook geen folder en wel thuisblijven bij negatieve test tot 24-uur klachtenvrij.

Echt fijn zo’n eenduidig beleid in heel NL :')

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:27

Volgens de site van de Rijksoverheid mag je bij een negatieve test weer naar buiten.

Citaat:
Wat als ik geen corona heb?
Is de uitslag negatief? Dan had u op het moment van testen geen corona. U hoeft niet meer thuis te blijven en kunt weer naar buiten en aan het werk. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang.

Krijgt u opnieuw klachten of worden u klachten erger? Blijf dan thuis en laat je opnieuw testen.

Neem bij ernstige klachten telefonisch contact op met de huisarts of huisartsenpost. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.

Let op: Bent u een contact van een coronapatiënt? Dan kunt u niet meteen weer naar buiten. U moet dan de resterende dagen thuisblijven. U krijgt hierover informatie van de GGD.

bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslag-test

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:55

Ik vind de communicatie rond corona niet heel goed. Er zijn nog altijd mensen in dit land die geen radio, tv of internet hebben. Een folder of krantje was wel handig geweest vind ik

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:27

Bij ons heeft het in het plaatselijke sufferdje gestaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:49

Brainless schreef:
Bij ons heeft het in het plaatselijke sufferdje gestaan.

Hier inderdaad ook.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:56

Hier moet je het plaatselijke suffertje al maanden in de supermarkt halen, voor Corona lag die gewoon elke week in de bus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:09

Sizzle schreef:
Misschien kun je het probleem van de werkende maatschappij door de werkenden laten oplossen mvdende. Maak van andermans probleem niet jouw probleem.

Held