Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:42

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:48

karuna schreef:
Camper is een lastige nu, dubbele info. Advies is blijf thuis en ga niet onnodig rijden maar camperplekken en campings zijn deels ook gewoon open.

Er staat hier een rijklare camper met eigen stroom en douche. Maar ja is dat een noodzakelijke verplaatsing of niet. Daar piekeren we al over sinds we klachtenvrij zijn

Ten eerste is het een niet noodzakelijke verplaatsing. Ten tweede is er op de meeste plaatsen geen overnachtingstoerisme meer toegestaan. Alleen arbeidsmigranten en zorgpersoneel wordt op dit moment toegestaan op campings/recreatieterrein te verblijven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:01

Camper kun je op camperplaats staan. Geen camping voor nodig als je zelf alles aan boord hebt. En er zijn ook nog gewoon campings open alleen zonder gezamenlijk sanitair. Dat is het rare ervan. Dubbele informatie dus. Blijf zoveel mogelijk binnen, dat kan ook in een camper, caravan of huisje zijn. Want ook vakantiehuis verhuur gaat deels gewoon door afhankelijk van de regio. Idem dus campings die open zijn en je de gelegenheid geven te overnachten.

Nu ga ik voorlopig nergens heen :+ maar het zou kunnen. Camperplaats hier staat ook gewoon best vol, niet zo vol als normaal maar zeker een camper of 6 minstens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:03

Het is ook niet blijf binnen, maar blijf thuis....

karuna
Drukke kabouter

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:06

Even opgezocht. Dit zijn de regels het mag dus kennelijk wel.

Zo zijn in Zeeland, Zuid-Holland, Twente en Noord-Holland Noord alle campings en vakantieparken verplicht gesloten. In IJsselland (Overijssel) en Brabant mogen recreanten wel verblijven in huisjes of stacaravans, als die eigen sanitaire voorzieningen hebben. In de overige zestien veiligheidsregio’s mogen campings openblijven, als ze zich houden aan de RIVM-richtlijnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:18

karuna schreef:
Camper kun je op camperplaats staan. Geen camping voor nodig als je zelf alles aan boord hebt. En er zijn ook nog gewoon campings open alleen zonder gezamenlijk sanitair. Dat is het rare ervan. Dubbele informatie dus. Blijf zoveel mogelijk binnen, dat kan ook in een camper, caravan of huisje zijn. Want ook vakantiehuis verhuur gaat deels gewoon door afhankelijk van de regio. Idem dus campings die open zijn en je de gelegenheid geven te overnachten.

Nu ga ik voorlopig nergens heen :+ maar het zou kunnen. Camperplaats hier staat ook gewoon best vol, niet zo vol als normaal maar zeker een camper of 6 minstens.

In Zuid-Holland en Zeeland zijn de campings gesloten om verspreiding door verplaatsing tegen te gaan. En omdat de ziekenhuizen daar niet groot genoeg zijn om een uitbraak te kunnen verwerken.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 09-04-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:19

Ik denk niet maar ik hoop wel, ik heb hoop nodig -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:49

karuna schreef:

Zo zijn in Zeeland, Zuid-Holland, Twente en Noord-Holland Noord alle campings en vakantieparken verplicht gesloten. In IJsselland (Overijssel) en Brabant mogen recreanten wel verblijven in huisjes of stacaravans, als die eigen sanitaire voorzieningen hebben. In de overige zestien veiligheidsregio’s mogen campings openblijven, als ze zich houden aan de RIVM-richtlijnen.

In Brabant is nachttoerisme inmiddels verboden (althans west en midden) dus ook geen zelfvoorzienende camper toegestaan. Alleen als je in een stacaravan woont (als arbeidsmigrant bijv maar ook zorgpersoneel dat dichter bij werk wil overnachten) is dat momenteel toegestaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:52

Ik vind het persoonlijk maf als je nu gaat camperen. Thuis blijven is gewoon thuis blijven. Maar ik zie op insta wel foto’s van mensen voorbijkomen. Ik vind het lastig om dat te zien. Want als veel mensen zo denken.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:54

Tussen "het mag" en "het is verstandig" zit ook een verschil

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:04

LadyMadonna schreef:
Tussen "het mag" en "het is verstandig" zit ook een verschil

Bij ons mogen ook vaste kampeerders met jaarplaatsen niet komen.
Dat zou eigenlijk voor heel Nederland moeten gelden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:04

Als campings dicht zijn en je niet mag wild kamperen is er weinig mogen lijkt me. Ook tweede huisjes mogen niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:40

Zonnetje81 schreef:
Als campings dicht zijn en je niet mag wild kamperen is er weinig mogen lijkt me. Ook tweede huisjes mogen niet.

Klopt, maar dat is niet overal in Nederland. Dus daarom zijn er toch mensen die willen gaan kamperen.
Gewoon in heel Nederland dan alle campings sluiten, niet in 2 of 3 provincies.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:25

karuna schreef:

Ik begin me er eerlijk gezegd steeds meer te irriteren, je zegt dat je de ziekte hebt gehad, je weet dus blijkbaar wel hoe vreselijk en rot dat dus kan gaan zijn. En dan ga je toch willens en weten de uiterste van de regels opzoeken om te kijken of je toch niet met een camper kan weggaan, omdat je toch al alles aan boort hebt. Is het nodig, noodzakelijk of zal je de komende maanden het niet overleven als je niet gaat? Lijkt me niet, dus gewoon thuisblijven.
Ik werk weliswaar niet in de zorg, maar wel een ander vitaal beroep en waardoor kunnen mensen in de zorg blijven werken. Dus als je er op uit gaat, ongeacht hoe en wanneer vind ik dat egoïstisch van je. Want iedereen blijft binnen en jij dan niet want je hebt het al gehad.
Succes ermee, ik ga voortaan over je berichten lezen.. :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:42

Sorry hoor maar waar lees je dat ze met de camper weg wil gaan?
Er staat dat ze het opgezocht heeft, denk nav vorige berichten.
Er moet eens gestopt worden met dat afkraken want het wordt er niet leuker op.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:45

Citaat:
Maar we denken wel na, voor na juni. Voor die tijd hooguit kamperen voor of in de buurt van eigen huis :'). Enige wat mogelijk zou kunnen is ergens eind april/begin mei omdat wat opgehaald moet worden een heel eind verderop.

Voila ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:47

Oké i rest my case _/-\o_
Zou het ook dom vinden om nu zulke acties te ondernemen.

Edit, iets van laat slapen en ernstig vroeg wakker :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:06

Just me lisa nu doe je flauw. _-:( Het heel belangrijke stuk pal boven die zin vergeet je voor het gemak zodat je denkt me neer te kunnen halen heel volwassen. :r lezen is geen vak meer geloof ik.

En wat staat erboven dat stukje? Ik zit dadelijk vol in een verhuizing. Daardoor niet eens tijd om op vakantie te gaan al zou het mogen :n . Wat ik ook aantal keren heb neergezet. Ik ben niet van plan weg te gaan. Maar kijk wel wat de regels nu eigenlijk zijn.

Ik zet dus neer: kan dus best dat ik voor het praktische camper voor nieuw echt eigen huis moet zetten zodat het gemakkelijker is met klussen. Lukt dat niet pal voor de deur zal ik een paar straten verderop moeten gaan staan. Al dan niet op een camping daar. Dat zet ik neer en bedoel ik ook. Dus geen lang leve de lol uitje maar een plek om te slapen zodat ik niet heen en weer hoef te rijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:13

Je kunt beter helemaal niet meer schrijven waar je naartoe wilt, want als het aan bokt ligt mag je zelfs geen dagje op pad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:19

Ik ben wel verbaasd ja dat best veel mensen op bokt nu de woorden verdraaid worden, of gewoon niet gelezen want "men" weet zeker dat er iets illegaals gedaan wordt zodat je er fijn op kunt hakken. 8)7 Verdedigen of nog keer uitleggen wat er wel staat helpt niks. begrijpend lezen lijkt verdwenen.

Omdat er kennelijk meerdere meningen zijn heb ik de rivm regels erbij gepakt. Vooral omdat ik ook noodkreten lees van campinghouders die gewoon open mogen maar de gasten niet meer komen. Het mag dus mits er regels gevolgd worden.

Ik heb niet eens tijd of energie om weg te gaan. :+ Moet hier inpakken, uitzoeken, regelen voor zover het lukt tussen het slapen en rusten door. En daarna klussen en verhuizen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:32

Het lijkt me niet nodig om te provoceren. Het algemene devies is nu 'blijf thuis'.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:35

Het mag, maar het advies is om thuis te blijven... Als mensen zich niet aan adviezen kunnen houden hebben we nog kans dat het straks wel regels worden en dus steeds minder mogen. Dan wordt de intelligente lock down een strengere lock down omdat iedereen de mazen op zoekt.

En karuna, ik vatte het ook op dat je aan het zoeken was hoe je er met de camper op uit kon gaan. Ik ga geen 100 berichten terug lezen hoe iets eerst beschreven is.

Hoe ik het zie is dat het jij niet alleen het slachtoffer bent. Zo zet je jezelf nu wel neer, want de 'tegenpartij' kan niet begrijpend lezen. Misschien ook naar jouw eigen aandeel kijken, want heel duidelijk zijn jouw berichten niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:36

Ik provoceer niks, heb de regels opgezocht dat is alles. :) dat lijkt me niet verboden.

En verhuizen zal toch moeten, van het ene thuis naar het andere thuis. Daarvoor moet ik reizen naar een andere regio. Wel handig om dan de regels te weten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:39

Laten we dan vooral geen discussie aangaan over een hypothetische situatie als je toch niet op vakantie gaat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:13