Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:32

Heerlijke dag tot nu toe, weten allemaal dat niet blijvend is einde deze week is de helft verdampt maar nu is even genieten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:40

Ja fijn he Tita, hier ook allemaal groene cijfertjes :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:09

Ik heb ook rode maar dat vind ik nu niet erg :)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:08

Door jullie ben ik steeds meer gaan kijken naar ETF's, maar er zijn er zoveel...
Hoe hebben jullie beslist in welke ETF's jullie wilden beleggen?

Ik heb de lijst van mijn broker al gevonden en ik heb zelf wel een idee in wat voor soort ik wil (en ik houd een oogje op (eventuele extra) transactiekosten), maar dan nog zijn het er zoveel, met zoveel verschillende aanbieders. -O-
Hebben jullie tips and tricks? En zijn (bekendere) aanbieders met meerdere soorten ETF's schijnveiligheid of zit daar toch wel een kern van waarheid in (met uiteraard de disclaimer in hoeverre "veiligheid" en "zekerheid" mogelijk is bij beleggen) ?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:27

Ik bepaal de ETF's op basis van waarde, de kosten, de koers van de afgelopen jaren en dividend.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:43

Ik heb eerlijk gezegd gewoon de strategie van Mr Fob gedaan, dus Vwrl om te beginnen en daarnaast Ishares all world. Hij is al gestopt met werken dus er zal iets goed zijn aan zijn strategie :D

Daarna heb ik losse aandelen voor erbij gekocht (die als een malle gaan), eerlijk gezegd alleen omdat het product me aanspreekt en ik erin geloof wat ze doen, en niet zoals Annemiek bijv met een hele analyse. Tot nu toe gaat dat goed :') maar het is natuurlijk niet de beste manier :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:49

Prairy schreef:
maar het is natuurlijk niet de beste manier :+

De beste manier is nog niet bewezen geloof ik :D Dus als dit voor jou werkt is het goed toch?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:58

True. En vooralsnog heeft het me geen windeieren gelegd als ik nu zou cashen. Maar ik laat het lekker staan. Bijna eng om dingen te verkopen, al heb ik shell en ahold wel verkocht om alfen te kopen. Die deden niet zo veel en dividend vind ik nu nog niet zo interessant, daar heb ik de ETFs voor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:24

Wat Annemiek als doel heeft wil ik ook maar dat gaat met mijn mini vermogen niet lukken

Doe net als prairy koop populaire aandelen en gok met opties turbo’s en lage aandelen zoals Accys

Maar dag als vandaag moet ik normaal half jaar voor sparen

Helaas wil ik eerst 12000€ extra op spaarrek daarna weer aandelen
Tenzij ik een aandeel verkoop

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:01

tita schreef:
Wat Annemiek als doel heeft wil ik ook maar dat gaat met mijn mini vermogen niet lukken

Doe net als prairy koop populaire aandelen en gok met opties turbo’s en lage aandelen zoals Accys

Maar dag als vandaag moet ik normaal half jaar voor sparen

Helaas wil ik eerst 12000€ extra op spaarrek daarna weer aandelen
Tenzij ik een aandeel verkoop

Ik weet niet hoe oud je bent maar zeg nooit nooit :D

Er zijn veel mensen klein begonnen en groot geworden toch. Ik ga ook voor het vervroegde pensioen. Ben pas 28 jaar en dus nog flink wat jaartjes te gaan. Dan kun je best, ondanks lagere bedragen, een mooi bedrag opbouwen voor een pensioen of parttime werken vanaf latere leeftijd.

Hier ook alles weer lekker omhoog vandaag.

denice schreef:
Dankjewel doubtless, ik lees me helemaal suf maar vind het wel heel interessant allemaal. Tijdens het wandelen kan ik mooi deze podcast luisteren.

Ik heb nog een vraag. Wanneer verkoop je nou ETF's? Ik begrijp wat het is en dat het rendement over de lange termijn plaatsvindt. Maar wanneer besluit je of iets genoeg is? Of laat je het eindeloos oplopen mocht je het geld niet nodig hebben?
Of verkoop je de hele boel een keer en stop je het bedrag in twee andere etfs bijvoorbeeld?

Wat is jullie visie hierop?

De ETF'S die ik heb gekozen hoop ik gewoon altijd aan te houden. Maar hier bijvoorbeeld 1 al verkocht omdat ik die gewoon te saai vond. Voor mij mag een etf eruit als hij me toch niet helemaal aanstaat. Maar de rest mag in principe eeuwig blijven, tot ik een betere tegenkom. Dan zou ik wel switchen denk ik.

Vooral denk ik dat het belangrijk is om 100% achter je verkoop (en aankoopkeuzes) te staan. Dan krijg je nooit spijt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:12

Prairy schreef:
Ik heb eerlijk gezegd gewoon de strategie van Mr Fob gedaan, dus Vwrl om te beginnen en daarnaast Ishares all world. Hij is al gestopt met werken dus er zal iets goed zijn aan zijn strategie :D

Daarna heb ik losse aandelen voor erbij gekocht (die als een malle gaan), eerlijk gezegd alleen omdat het product me aanspreekt en ik erin geloof wat ze doen, en niet zoals Annemiek bijv met een hele analyse. Tot nu toe gaat dat goed :') maar het is natuurlijk niet de beste manier :+

Ik ook inderdaad. Beleggen in de wereldindex, passief, geen omkijken naar, meeliften op het succes van de hele wereld. Zodra dat was bevestigd, degene zoeken die het laagste dividendlek had, en de laagste lopende kosten, maar toch betrouwbaar. Dat was voor mij dus de aanbieder Northern Trust.

Overigens ben ik het niet met je eens met 'het is natuurlijk niet de beste manier'. Zonder te weten wat men voor rendement op de beurs haalt valt het niet te vergelijken ;).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:13

Ik ben 44 had al met pensioen willen zijn maar zit er echt niet in de komende 10 jaar met 2 kleintjes

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:53

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! <3

Zelf zat ik ook aan zo'n soort strategie te denken, maar ik was er nog niet helemaal uit.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:31

Ik meld me hier ook! Ik ben sinds kort begonnen met beleggen en heb voor nu geïnvesteerd in Alfen en ArcelorMittal.

Ik moet me er zeker nog veel meer in gaan verdiepen, zie hier ook echt goede/fijne tips voorbij komen.
Ik heb nu mijn vakantie geld erin gestoken wat dit jaar door de corona is overgebleven. Het zou leuk zijn als er een mooi rendement uit komt, maar het is altijd beter dan de spaarrekening. Al is het maar omdat ik het van de spaarrekening veel te makkelijk afhaal voor dingen die ik niet echt nodig heb :Y)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:14

Hoe gaaf het met jullie?

Zijn er dames die een ETF bezitten met alleen maar groeiaandelen? Ik ben de podcast van Pim aan het luisteren en dit klinkt wel passend voor mij.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:26

Ik heb een etf met alleen clean energy, groeiaandelen klinkt ook interessant.

Alfen, fastned staan beide op 100%+, tesla gaat ook ineens snel omhoog en de rest gaat gewoon zo'n gangetje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 06:30

Groeiaandelen willen we allemaal maar makkelijk is het niet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:03

Wij hebben alleen nog een paar slechte ETF’s in het portfolio waar we niet vanaf komen omdat ze maar in de min blijven staan.

Alfen staat hier inmiddels boven de 600% :')
De rest gaat gewoon rustig omhoog.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:25

Soms kun je beter verkopen 8nnemiek

600% wauw je hebt op dit moment altijd te weinig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:46

Met verlies verkopen heeft op dit moment nog geen zin. Die etf's stijgen nog steeds, alleen heel langzaam. Eigenlijk hadden we ze net voor de corona crisis moeten verkopen, toen hadden we er nog wat winst op. Dat is het nadeel van ETF's, die stijgen heel langzaam, echte groei-etf's ben ik nog nooit tegen gekomen, maar in een crisis kunnen ze ineens heel hard zakken.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:02

Ik beleg al een tijdje met Peaks. Ik was het even vergeten maar het was weer tijd om de financiën op een rijtje te zetten en toen kwam ik er achter dat het goed gaat met de beleggingen! Dus dat is wel weer even lekker en ga hier gewoon even mee door.

Ik doe het wel op minimaal hoor en ik leg het graag in de handen van iemand anders. Maar mijn doel voor dit jaar is hier meer over te gaan leren, vind het leuker dan verwacht :o

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:54

Eindelijk eens wat stijging in Unibail :). En de gok gewaagd met nieuwkomer Inpost....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:48

Ga ik vanavond eens naar kijken Jooproo, want dat zijn 2 nieuwe namen voor mij!

Ik heb deze maand 6x Vanguard S&P 500 EFT gekocht (niet zo spannend) en een aandeel in SAP (had ik al, dus aanvulling). Cijfers overall zien er goed uit (totale portefeuille). Groene cijfers zijn altijd fijn om te zien :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:09

Ik las vanochtend dat We transfer ook aan het voorbereiden is om april mei naar de beurs te gaan, die vind ik ook wel interessant. Dekiveroo komt schijnbaar ook ooit, maar daar heb ik dan weer minder mee.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:16

Is er hier iemand die ook een beetje meekijkt met de wallstreetbets op reddit? Op goed geluk een tijdje geleden GME aangeschaft, en die is helemaal de pan uitgerezen. :')