Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Wat Annemiek als doel heeft wil ik ook maar dat gaat met mijn mini vermogen niet lukken
Doe net als prairy koop populaire aandelen en gok met opties turbo’s en lage aandelen zoals Accys
Maar dag als vandaag moet ik normaal half jaar voor sparen
Helaas wil ik eerst 12000€ extra op spaarrek daarna weer aandelen
Tenzij ik een aandeel verkoop
denice schreef:Dankjewel doubtless, ik lees me helemaal suf maar vind het wel heel interessant allemaal. Tijdens het wandelen kan ik mooi deze podcast luisteren.
Ik heb nog een vraag. Wanneer verkoop je nou ETF's? Ik begrijp wat het is en dat het rendement over de lange termijn plaatsvindt. Maar wanneer besluit je of iets genoeg is? Of laat je het eindeloos oplopen mocht je het geld niet nodig hebben?
Of verkoop je de hele boel een keer en stop je het bedrag in twee andere etfs bijvoorbeeld?
Wat is jullie visie hierop?
Prairy schreef:Ik heb eerlijk gezegd gewoon de strategie van Mr Fob gedaan, dus Vwrl om te beginnen en daarnaast Ishares all world. Hij is al gestopt met werken dus er zal iets goed zijn aan zijn strategie
Daarna heb ik losse aandelen voor erbij gekocht (die als een malle gaan), eerlijk gezegd alleen omdat het product me aanspreekt en ik erin geloof wat ze doen, en niet zoals Annemiek bijv met een hele analyse. Tot nu toe gaat dat goedmaar het is natuurlijk niet de beste manier