Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:02

@cp112 en Saskia,
ja, klopt ook wel. Was weer wat te snel met reageren ipv eerst even nog wat langer erover na te denken ;)

En hier geen privé nummer van de juf, maar we lossen het op via Facebook Messenger bv en via mail is ze ook bereikbaar en wordt er snel gereageerd. En de juffen die wel 06 nummers uitdelen kunnen in 't ergste geval naderhand de nummers van ouders toch blokken als ze weer privé willen blijven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:17

cp112 schreef:
Ga er maar vanuit dat 't wel tm de meivakantie wordt dat de scholen dicht zijn.

Dat zei ik gisteren ook al, wij gaan er in ieder geval al vanuit op school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:18

cp112 schreef:
Haha nou ik heb heel veel leraren op mijn Facebook waar ik 'm gedeeld heb en die vonden 'm juist allemaal grappig.
Beetje humor in een tijd als deze moet kunnen hoor.

Ik als leraar vind het ook humor haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:19

Coconut schreef:
verootjoo schreef:
Zo jij durft, je privé nr aan ouders geven :D

Mag hier niet eens vanwege de privacywetgeving.

Ik moet vanaf aankomende week elke dag mijn leerlingen bellen. Mag ik eerst m'n telefoonabonnement aanpassen. Zoveel belminuten heb ik niet := ben benieuwd wie dat gaat betalen.

Waarom mag dat niet als je dat als docent zelf doet? Je mag telefoonnummers van derden niet delen, dat van jezelf is geen probleem.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:21

Ik kan met leerlingen bellen en chatten via het systeem. Video bellen doe ik niet ivm print screens en meme. Ik heb een instagram aangemaakt en daar zitten ze volop op.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:22

Ik kan die humor wel waarderen :j .

Ergens snap ik het thuiswerk wel van de scholen. Maar er zijn ook gewoon ouders die buitenshuis werken en bergen verzetten om oppas te regelen. Ik persoonlijk wil en kan mijn oppas niet vragen ook nog eens huiswerk te doen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:22

Het is vanuit het bestuur bepaald dat wij moeten bellen. Is niet mijn idee. Bovendien wil ik mijn werk en privé erg graag gescheiden houden, dus wil ik absoluut niet dat een ouder mijn privé nummer heeft.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:25

Coconut schreef:
verootjoo schreef:

Ik moet vanaf aankomende week elke dag mijn leerlingen bellen. Mag ik eerst m'n telefoonabonnement aanpassen. Zoveel belminuten heb ik niet := ben benieuwd wie dat gaat betalen.

Hier bellen ze via de Wi-Fi met whats app.. kost je geen belminuten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:27

Dan hebben ouders ook mijn nummer, dat kan dus niet ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:28

Coconut schreef:
Het is vanuit het bestuur bepaald dat wij moeten bellen. Is niet mijn idee. Bovendien wil ik mijn werk en privé erg graag gescheiden houden, dus wil ik absoluut niet dat een ouder mijn privé nummer heeft.

Kan ik goed begrijpen. Hier een dorp dus kleinschalig, ons kent ons. Ik heb van veel leerkrachten het mobiele nr. Dat gebruik ik alleen buiten school voor afspraakjes tussen de kinderen (nu dus even niet afspreken). Er zijn wat leerkrachten waarvan de kinderen bevriend zijn met onze kinderen en zelfs klasgenootjes zijn van onze kinderen. Of voor iets privé dat los staat van school (sommige ken ik privé ook).
Voor schoolzaken stuur ik altijd een mail naar het werkadres. Hoe goed ik ze ook ken. Maar ik heb wel eens gehoord dat ouders inderdaad bellen, appen of zelfs voor de deur staan voor school gerelateerde zaken :roll:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:30

Coconut schreef:

Heb je Facebook? Anders tijdelijk op Facebook toevoegen (of een pagina aanmaken bv) en via Messenger bellen/dingen doornemen en achteraf de mensen weer uit je lijst verwijderen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:34

Ook een idee! Ik heb de bal even terug gekaatst naar mijn werkgever. Ben benieuwd hoe zij dit in de praktijk willen doen en hoe het dit met eventuele onkosten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:49

Coconut schreef:
cp112 schreef:
Ik heb ook van alle juffen het privé 06 nummer hoor :j

Best bijzonder. Hier mag het echt niet en volgens de AVG mag het ook absoluut niet.

Van de AVG mag je werkgever jouw nummer niet geven.

Jij zelf mag gewoon je nummer geven aan iedereen waarvan je wilt dat ze het hebben.

En je kan gewoon via Skype of zo’n soort programma bellen, dat gaat alleen via internet en niet je telefoon.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-03-20 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:51

Coconut schreef:
verootjoo schreef:

Je kan ook bellen via whatsapp, dat is via internet, kost je dus geen belminuten.
En is skype geen optie? ook via internet, kunnen ze je gelijk laten zien wat ze al gedaan hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:53

Wij hebben vooralsnog alleen verplicht een schema toegestuurd gekregen waarmee ze in de boeken kunnen werken, en op werkbladen. We waren vandaag heel snel klaar. Hoop toch wel op volgende week wat meer werk. Nu is de dag nog wel erg lang.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:57

(Ik ben niet de vrouw op de foto) :+
Afbeelding

Hier mag mijn dochter gelukkig maandag naar school/opvang.
Wel een andere school dan haar eigen school,maar dat begrijp ik wel.
Iets andere tijden,maar het valt prima samen met mijn werkschema.
(Ik werk in de zorg)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:01

Hier groep 3
Mooi nieuw potlood, gum en puntenslijper laten uitzoeken en vooralsnog gaat het uitstekend. Bedoeling is 2u per dag, we hakken het in half uurtjes, kan ik ook even werken, en dan een pauze.
Ben benieuwd of het zo blijft maar voor nu vind ik het prima.
Overigens werk ik ook nog een aantal dagen in de week, we gaan in het weekend ook schoolwerk doen zodat hij op mijn werkdagen niet of minder hoeft.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:16

Coconut schreef:
cp112 schreef:
Ik heb ook van alle juffen het privé 06 nummer hoor :j

Best bijzonder. Hier mag het echt niet en volgens de AVG mag het ook absoluut niet.

Als juf zelf het nummer aan haar leerlingen/ouders geeft, is er niks aan de hand.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:27

Coconut schreef:

Bij ons hebben we gewoon het nummer van de juffen. We mogen ook appen als er dingen niet lukken. Mijn dochter werd net al gebeld of ze wilde stoppen met werken. Ze had al erg veel gedaan. Lang leve snappet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:00

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:57

Tja hier een ijverig kind, ze heeft vandaag 2 reken taken gemaakt...het lezen en schrijven is minder voor haar...en doet ze dus echt alleen wat moet, nu vraag ik me af of ik dat moet toestaan al misdoet ze er niets mee. Het lezen vind ze lastig dus ik probeer haar daar meer mee te helpen.
Gelukkig kan zij en haar broertje zich goed vermaken en vervelen ze alleen mij ipv elkaar ;)
Het valt me opdat er hier desondanks alles toch weer veel Duitse toeristen rond fietsen...je zou zeggen wat hebben die hier nou te zoeken :x , ben benieuwd als het zomer is hoe het dan zal zijn met de corona en badgasten?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:16

Trotse mama <3
Ukkepuk zit vanaf december op school, probeert zijn naam te schrijven. Liam ;)
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:53

Aahhh wat leuk he <3

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:59

chanicha schreef:
Aahhh wat leuk he <3

Ja <3
Denk ff iets positiefs!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:31

Ik kreeg vandaag (weer) een mail van de leerkrachten van mijn zoon. Hij zit op speciaal onderwijs en ze mailden dat ze een pakket met werk naar huis hebben gestuurd. Voornamelijk met herhalingsopdrachten. Dit omdat het wel een specifieke doelgroep is en het handiger is met nieuwe lesstof om dat klassikaal en door de leerkrachten te laten doen. Ook omdat natuurlijk het ene kind wel de stimuleren is en de andere helemaal niet. Zo kan straks de gehele klas tegelijkertijd verder. Heel duidelijk en ben blij dat ze dit zo ook benadrukken. Dit is toch een specifieke doelgroep,en om voor mijn zoon te spreken toch wel iets heftiger om op deze manier thuis te komen zitten. We krijgen ook een squla inlog, en thuis doen we voornamelijk veel aan sommen, dictee, lezen en verdieping in wat er dan ook maar voorbij komt en interessant genoeg is. Dus hier was het motto van school, mag aan het werk hoeft niet. Erg fijn zijn, want wij gaan al blij zijn als we er zonder al teveel kleerscheuren vanaf gaan komen in deze periode :+ :=