Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:17

Echt jôh.. ik kan wel blijven temmen.. dus dat doe ik maar niet meer. En ik ben ook de kwaadste niet, ik gun jullie best een verzetje in deze moeilijke tijden. Aardig he.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:17

Echwel schreef:
Nou ik denk dat Bigone net als ik jeuk krijgt op rare plekken van jou...

Zou zeggen kom eens onder je steen vandaan en ga begrijpend lezen

En anders ik wel. Je stelt echt vragen om vragen te stellen. Of je kán niet lezen óf je wilt niet.

Je mag temmen hoor.

O hemel, ik zie net dat je 44 bent! Ik dacht iets van 14 of zo ... maar ja, je Boktnaam zegt genoeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:19

Pocca_Locca schreef:
@bigone, zeg het nou maar, je houdt gewoon van me.. _O- al was het alleen maar omdat je me zo grondig haat :')

Ik haat niemand op eentje na en dat ben jij niet, ik verbaas me alleen zo over jouw drang om verdeeldheid te zaaien met artikelen die je blijkbaar alleen op de koppen selecteerde . Wanneer jij met gefundeerde bewezen materie komt zal ik de laatste zijn om je te stangen. Ben in real life heel aardig en lief( volgens mijn
omgeving) maar van dat gelul over allerlei complotten , sorry kan ik heel slecht tegen. Maar je hebt nog steeds de foeiknop niet gebruikt, doe nou maar of vind jij me ergens ook wel lief <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:22

Ik vraag me wel oprecht af of er andere sporten zijn die net als voetbal in dezelfde categorie als scholen vallen. Weet iemand dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:26

_San87_ schreef:
Ik vraag me wel oprecht af of er andere sporten zijn die net als voetbal in dezelfde categorie als scholen vallen. Weet iemand dat?

Geen idee, ga er van uit dat er omstreeks zes april wel meer duidelijkheid komt, is ook afhankelijk welke kant we met dit virus opgaan.

Anoniem

_San87_ schreef:

Volgens dit artikel vallen alle sporten niet onder evenementen, maar onder sportverenigingen. Die dus op 6 april weer bekeken worden.

Pocca_Locca

Nee, temmen dat doe ik niet meer. Daar krijg je zomaar een “ onderwerp-ban “ van als je Pocca Locca heet.
@bigone ik heb die foei-knop uitgeprobeerd, maar dat is niks voor mij..Censuur....Houd ik niet zo van. Hoewel ik noodgedwongen zelfcensuur pleeg, waar ik verder niks over ga zeggen.
Mijn intentie is trouwens ab so luut NIET om verdeeldheid te zaaien! Er is een verschil tussen kritische ( volgens sommigen:domme) vragen stellen en verdeeldheid zaaien enkel en alleen om verdeeldheid te zaaien.

P.s. Monique bedankt voor het compliment. Ik hoop altijd jeugdig te blijven :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:30

Marie_Anne schreef:
_San87_ schreef:

Volgens dit artikel vallen alle sporten niet onder evenementen, maar onder sportverenigingen. Die dus op 6 april weer bekeken worden.

Ah mooi. Het zou mooi zijn wanneer sporten weer toegestaan wordt.

Al zou t me niet verbazen dat de boel langer op slot blijft :o.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:34

Echt balen dat de sportscholen dicht zijn...had juist allerlei plannen.. ( nee, dat is geen slap excuus _O- )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:37

Pocca , domme vragen bestaan niet maar echt kritische vragen is heel iets anders dan even vermelden dat er bvb gevoetbald mag worden terwijl je zelf na kunt lezen dat dat dus niet zo is. En op het moment dat je daar op gewezen word reageer je dat je het allemaal ook niet snapt. En met zes mensen mag je op een bank zitten wanneer hij negen meter lang is, social distance noemen ze dat tegenwoordig .

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:45

@bigone Ach.. we kunnen niet altijd even scherp zijn, hè.. een poos geleden haalde ik zelf in een Corona topic een krantenkop aan die misleidend was imo, omdat er werd gesuggereerd dat een gezonde jonge vent aan Corona was overleden. In het artikel stond even verderop dat in het ziekenhuis bleek dat hij “ook” leukemie bleek te hebben. Toen werd er door velen heel bagataliserend gedaan over de misleidende krantenkop. Het is ook niet gouw goed.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:47

Bij die "jonge vent" werd de leukemie pas ontdekt toen hij vanwege corona was opgenomen.
Zonder die corona had hij langer geleefd en de jongen is dus aan corona overleden.

Nu maak je weer je eigen verhaal en maak je weer fake news.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:51

Bovendien:
Citaat:
CLL is de meest voorkomende vorm van leukemie, met in Nederland 600 tot 700 nieuwe patiënten per jaar. ... Ongeveer 30% van de patiënten heeft een zeer mild ziektebeloop dat de levensverwachting niet beïnvloedt. Vijftien procent van de patiënten overlijdt echter binnen 2 à 3 jaar aan CLL-gerelateerde aandoeningen.

Bron: https://www.leukemie.nl/chronische-leuk ... -en-vu-mc/

Wie zegt dat deze jongen niet tot die 30% behoorde en gewoon oud had kunnen worden.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:58

dat zie ik echt anders. We zullen nooit weten of hij nog langer had geleefd zonder de Corona. Vermoedelijk niet bijster veel langer, omdat je nul weerstand hebt met leukemie.
Vergelijk het met aids. Aidspatienten ( laatste stadium) kunnen aan elk (verkoudheids) virus doodgaan waar bijna elk ander persoon alleen wat snotterig van zou zijn. Zeggen we dan dat zo’n aidspatient aan verkoudheid overleed of zeggen we dat hij door de aids een kapot immuunsysteem had en aan alles wat voorbij kwam kon overlijden?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:00

Pocca_Locca schreef:
dat zie ik echt anders. We zullen nooit weten of hij nog langer had geleefd zonder de Corona. Vermoedelijk niet bijster veel langer, omdat je nul weerstand hebt met leukemie.
Vergelijk het met aids. Aidspatienten ( laatste stadium) kunnen aan elk (verkoudheids) virus doodgaan waar bijna elk ander persoon alleen wat snotterig van zou zijn. Zeggen we dan dat zo’n aidspatient aan verkoudheid overleed of zeggen we dat hij door de aids een kapot immuunsysteem had en aan alles wat voorbij kwam kon overlijden?

Waar haal je het vandaan...
In mijn link staat dat 30% een zeer mild klachtenverloop heeft en jij komt met nul weerstand. Zo maak je dus fake news....
Hoe kan je in vredesnaam een vergelijking maken met het laatste stadium van Aids. De jongen had helemaal geen klachten, de leukemie is ontdekt nadat hij was opgenomen met corona.
Hij is overleden aan corona en jij verzint er gewoon een verhaal bij om aan te tonen dat hij aan leukemie is gestorven.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:09

Je wil beweren dat de leukemie geen enkele rol speelde?

Leukemie is een zeer gevaarlijke bloedziekte. De witte bloedlichaampjes werken niet of zijn niet genoeg aanwezig waardoor je geen goede of eigenlijk geen weerstand hebt tegen indringers als virussen. Doe niet alsof ik een broodje aap verhaal verzin zeg. Mijn neef is eraan gestorven!
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 24-03-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:10

Pocca_Locca schreef:
Je wil beweren dat de leukemie geen enkele rol speelde?

En jij wil beweren dat hij niet aan Corona is overleden ?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:14

Zo simpel ligt het dus niet als je het mij vraagt. Maar misschien beter weer on topic gaan..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:20

Niet iedereen sterft aan leukemie, zie mijn link. 30% wordt er gewoon oud mee en de jongen had geen klachten op het moment dat hij werd opgenomen vanwege corona en dus ook geen klachten of een verminderde immuniteit.
De jongen is aan corona overleden ook al zou jij het graag anders zien.
Mijn opa is aan leukemie overleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:36

En nu weer terug naar de economie. Ben benieuwd of er hier ook ondernemers zijn die hun zaak dicht hebben gedaan terwijl het nog niet verplicht was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:17

Italië gaat vanaf vanavond tankstations sluiten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:51

_San87_ schreef:

Jemig, dan komt het land wel echt stil te liggen, ook voor de vitale beroepen lijkt mij. Of is hier iets anders voor geregeld? Heb je misschien een link naar dit nieuws?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:11

Firelight schreef:
Bovendien:
Citaat:
CLL is de meest voorkomende vorm van leukemie, met in Nederland 600 tot 700 nieuwe patiënten per jaar. ... Ongeveer 30% van de patiënten heeft een zeer mild ziektebeloop dat de levensverwachting niet beïnvloedt. Vijftien procent van de patiënten overlijdt echter binnen 2 à 3 jaar aan CLL-gerelateerde aandoeningen.

Bron: https://www.leukemie.nl/chronische-leuk ... -en-vu-mc/

Wie zegt dat deze jongen niet tot die 30% behoorde en gewoon oud had kunnen worden.

Het is wel onderliggend lijden. En dus moeten die mensen altijd voorzichtiger zijn. Die mensen krijgen ook een griepspuit om griep te voorkomen.

Het is net als met duiken, kom je om het leven door een hartaanval onder water, dan heet het een duikongeval, terwijl het hartaanval heet als het gewoon op straat gebeurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:15

MizzMontana schreef:
_San87_ schreef:

Jemig, dan komt het land wel echt stil te liggen, ook voor de vitale beroepen lijkt mij. Of is hier iets anders voor geregeld? Heb je misschien een link naar dit nieuws?

Ja, behoorlijk heftige maatregel:

https://www.google.nl/amp/s/mobile.reut ... SR1N2A902A

Ik vraag me ook af of het allemaal helpt en het virus niet 2x zo hard erin klapt wanneer de lock down eraf gaat ;(.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:46

Dank voor de link, ik kon het in het Nederlandse nieuws zo snel niet vinden.

Wat ik me afvraag is of zo’n maatregel juist extra verplaatsing oplevert in eerste instantie. Mensen die toch nog snel proberen te tanken of een jerrycan peut gaan hamsteren.
Misschien is dit in Italië genoeg afgedekt door andere maatregelen als boetes en politie controles, maar dit bericht zou voor bewoners van omliggende landen wel een trigger kunnen zijn om je onnodig te verplaatsen.