Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:56

Het zou een hoop gezeik schelen als in Nederland ook gewoon 'stay in your lane' zou worden ingevoerd.

Verder verbaas ik me over alle 'rij in hemelsnaam 100 waar het 100 is' (lees voor 100 willekeurig welke max. snelheid) ergernissen. De maximumsnelheid is geen verplicht te rijden snelheid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:58

Anoniem schreef:
Onnodig links is onnodig links, welke draai je er ook aan geeft. Hele stukken ruimte op de baan rechts van je waar je gewoon had moeten rijden. En nee dat betekent niet dat je er rechts voorbij moet gaan.

Ik was daar gisteren op de A9 ook gewoon schuldig aan. Ik had geen zin om te schuiven. Niemand achter me, met een lekker constant tempo reed ik gewoon even lekker zo. Niet netjes, maar was zo relaxed even. :o

Waarom zou ik naar rechts moeten als ik dan in de knel kom met het overige verkeer? nogmaals.... er is een baan bij ingevoegd, veel verkeer wat van de rechterbaan naar de middelste baan gaat op exact dat punt, die auto achter mij reed net als de rits daarachter ook de hele tijd links omdat de op middelste (toen rechterbaan) vrachtwagens reden met een snelheid van 80 km, en ik wil net zo graag doorrijden als de rest. Maar ik ga niet bumperkleven, opzijduwen etc, moet ik dan maar naar rechts omdat ik dit niet doe? Er voegde genoeg voertuigen in op de middelste baan in de gaten waar jij zegt dat ik maar naar rechts moet. Een dashcam geeft een vertekend beeld, daarbij, het gaat om de actie wat de auto achter mij uitvoerde, niet eens om de auto voor mij, want daar kon ik mij niet druk om maken omdat het gewoon een druk knelpunt is door de vrachtwagens die van de middelste baan naar de rechterbaan gaan en de personen auto;s van de rechterbaan die naar de middelste baan gaan. Dus schiet mij maar lek, maar als jij liever dit soort gedrag ziet dan een auto die de 2 secondes hanteert en rekening houd met het resterende verkeer wat daar gaat invoegen, tjah... doe je ding.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-03-20 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:01

Wat de auto die jouw inhaalde deed was een debiele kamikaze actie, ik dacht dat dat niet gezegd hoefde te worden?
Maar het stuk daar voor, vanaf het begin van het filmpje, daar had je toch prima naar rechts gekund?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:03

Anoniem schreef:
Wat de auto die jouw inhaalde deed was een debiele kamikaze actie, ik dacht dat dat niet gezegd hoefde te worden?
Maar het stuk daar voor, vanaf het begin van het filmpje, daar had je toch prima naar rechts gekund?

waarom? je ziet toch duidelijk het snelheids verschil met de rechterbaan? En ja, dat allerlaatste stukje toen hij die actie uithaalde was even genoeg ruimte, maar verder was er echt geen ruimte om zelf niet in de knel te komen. Nogmaals, een dashcam beeld vertekend, rijd even op de snelweg, 90-100 km per uur en houd 2 secondes afstand en je ziet vanzelf wat ik daarmee bedoel. Het lijkt allemaal heel ver weg en veel ruimte maar ik ga niet voor die 2 secondes naar rechts.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:04

Ik heb ook nog wel een dashcam video trouwens :P

Achtergrond informatie: deze twee auto's horen bij elkaar. We kwamen van de brug, een N weg waar je 100 mag. Ze kwamen mij daar voorbij met zeker 130. Om vervolgens deze actie uit te voeren bij dit stoplicht (wat een snelwegoprit is overigens). Geen knipperlicht of alarmlichten overigens, wel een slechte framerate waardoor de verlichting lijkt te knipperen. Goedkope kwaliteit dashcam he :+

Edit:
Deze is ook nog wel leuk. Meneer stond al zeker 30 seconde voor zijn rode stoplicht te wachten. Ik krijg net groen voor rechtsaf en op dat moment denkt hij: Nee duurt te lang, ik ga door rood :') Fun fact, 3 dagen later op exact dezelfde plek, rond exact dezelfde tijd, had ik exact dezelfde meneer bijna weer op mijn motorkap.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 04-03-20 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:06

Ibbel schreef:
Verder verbaas ik me over alle 'rij in hemelsnaam 100 waar het 100 is' (lees voor 100 willekeurig welke max. snelheid) ergernissen. De maximumsnelheid is geen verplicht te rijden snelheid.

Ik kan me er wel behoorlijk aan ergeren als je 80 gaat rijden waar je 100 mag, en dan zijn het hier in het noorden ook vrij lange lege wegen.

Anoniem

De eerste halve minuut en vanaf 1.15 had je gewoon naar rechts gemoeten toch eigenlijk?
Maar hey, jij vindt dat je het goed doet. En ik vind het prima, je plakt in ieder geval niet. Maar ik had je ook ingehaald op een gegeven moment. Alleen dan op een heel wat normalere wijze dan degene die het nu deed.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen het daadwerkelijke beeld en dashcambeeld, in het algemeen dan. Niet wat dit filmpje betreft.
Ik gebruik mijn achteruitrijdcamera niet, het beeld is bizar anders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-20 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

pfff wat een mafklappers :') Ik houd van die dashcam compilaties, altijd interessant om te zien.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:10

Ik denk dat het verschil alleen waar te nemen is met je eigen ogen, dus door je eigen video terug te kijken.

lifaya schreef:
pfff wat een mafklappers :') Ik houd van die dashcam compilaties, altijd interessant om te zien.

Ik dacht ook echt.. Huh, wat doen we nu? Ze draaiden daarna door naar links, terug de brug op trouwens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:12

Anoniem schreef:
De eerste halve minuut en vanaf 1.15 had je gewoon naar rechts gemoeten toch eigenlijk?
Maar hey, jij vindt dat je het goed doet. En ik vind het prima, je plakt in ieder geval niet. Maar ik had je ook ingehaald op een gegeven moment. Alleen dan op een heel wat normalere wijze dan degene die het nu deed.

Ten eerste, ik moet helemaal niks :+ Maar ik was hier niet degene die onnodig links aan het rijden was maar mijn voorganger met als gevolg dat er een rits achteraan gaat. Als ik zie dat een voorganger lang links rijd kijk ik eerst wat de oorzaak is. Komt dit door een andere auto dan ga ik niet stressen. Komt dit omdat die gewoon chill op linkerbaan wil rijden ben ik normaal wel geneigd om even te seinen als de mogelijkheid ervoor is om naar rechts te gaan maar gezien nu het andere verkeer door alle vrachtwagens ook niet door reed, heb ik dit niet gedaan. Maar dit was een druk moment, veel vrachtwagens met tussendoor personen auto's, dan ga ik voor veiligheid ook al zou ik er graag met 130 voorbij willen gaan. Maar het is nu inmiddels wel duidelijk dat de rest hier allemaal meteen naar rechts was gegaan. Goed bezig :D

edit: voor de mensen die bekend zijn met de A4, dit is het stukje net voor de traject controle tussen Zoeterwoude en Leidschenveen waar de baan bij de vlietlanden erbij komt. Algemeen bekend knelpunt
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-03-20 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:13

Lifaya, neemt jouw dashcam ook video's van 1 minuut op? Dan ben ik vast niet de enige die, als ik al iets meemaak op de weg, dat precies rond die 1 minuut gebeurt.. Waardoor ik 2 filmpjes van mijn dashcam moet halen en deze aan elkaar moet plakken _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:15

Ghostattack schreef:
Lifaya, neemt jouw dashcam ook video's van 1 minuut op? Dan ben ik vast niet de enige die, als ik al iets meemaak op de weg, dat precies rond die 1 minuut gebeurt.. Waardoor ik 2 filmpjes van mijn dashcam moet halen en deze aan elkaar moet plakken _O-

Bij mij zijn het filmpjes van 3 minuten! En meestal als er iets gebeurd dan tik ik even tegen mijn dashcam aan zodat die die tijd registreert als zijnde een gevaarlijke situatie :D Goede dashcam in principe!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:21

Oh nee, daar is die van mij te goedkoop voor denk ik. Hij werkt op voice commands, maar hij is zo debiel gevoelig dat ie ook op mijn muziek reageert :')

Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze situatie vinden. In deze straat mag je maar 30, rechts staan meerdere auto's geparkeerd. Ik wacht hier nog even voor de VW die aan komt rijden want die komt relatief hard aan. In principe had ik het wel gered om de geparkeerde auto's te passeren, maar dat vond ik even niet zo sociaal en ik had zeker geen haast. Meneer achter mij dacht daar kennelijk anders over :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:24

Nog 1 om het af te leren. Deze is van Duitsland, onbeperkte snelheid. In deze auto zat een gezin en ik reed rond de 140-150 op het moment dat die naar links ging moest ik remmen naar 110-120km. werd vooral boos om het feit dat iemand dit soort risico's durft te nemen met kinderen op de achterbank... Hij had of al veel eerder naar links moeten gaan en gas bij moeten geven of even gas moeten loslaten tot iedereen weer voorbij is. Het lijkt alsof het niet dichtbij is, maar ik raakte bijna zijn achterbumper ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-03-20 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:25

Ik was er ook voorbij gegaan, denk ik. Juist omdat de tegenligger te hard rijdt, die mag wel even op de rem. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:25

Ghostatack; Nou ja! Dat is best aso.
Ja, je had kunnen gaan, maar wachten was het aardige ding om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:26

lifaya schreef:
Anoniem schreef:

Ten eerste, ik moet helemaal niks :+ Maar ik was hier niet degene die onnodig links aan het rijden was maar mijn voorganger met als gevolg dat er een rits achteraan gaat. Als ik zie dat een voorganger lang links rijd kijk ik eerst wat de oorzaak is. Komt dit door een andere auto dan ga ik niet stressen. Komt dit omdat die gewoon chill op linkerbaan wil rijden ben ik normaal wel geneigd om even te seinen als de mogelijkheid ervoor is om naar rechts te gaan maar gezien nu het andere verkeer door alle vrachtwagens ook niet door reed, heb ik dit niet gedaan. Maar dit was een druk moment, veel vrachtwagens met tussendoor personen auto's, dan ga ik voor veiligheid ook al zou ik er graag met 130 voorbij willen gaan. Maar het is nu inmiddels wel duidelijk dat de rest hier allemaal meteen naar rechts was gegaan. Goed bezig :D

edit: voor de mensen die bekend zijn met de A4, dit is het stukje net voor de traject controle tussen Zoeterwoude en Leidschenveen waar de baan bij de vlietlanden erbij komt. Algemeen bekend knelpunt

Volgens mij zie jij een ander filmpje dan dat de rest van de bokkers ziet.. Of je bent zo'n typische dashcamrijdert die altijd gelijk denkt te hebben..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:26

Ghostattack schreef:
Oh nee, daar is die van mij te goedkoop voor denk ik. Hij werkt op voice commands, maar hij is zo debiel gevoelig dat ie ook op mijn muziek reageert :')

Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze situatie vinden. In deze straat mag je maar 30, rechts staan meerdere auto's geparkeerd. Ik wacht hier nog even voor de VW die aan komt rijden want die komt relatief hard aan. In principe had ik het wel gered om de geparkeerde auto's te passeren, maar dat vond ik even niet zo sociaal en ik had zeker geen haast. Meneer achter mij dacht daar kennelijk anders over :=
[ Video ]

Ik was na de trekker wel doorgereden. Maar je moet het zelf weten, is een woonwijk, lage snelheid en in dat geval better safe than sorry

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:27

dees_daan schreef:
Volgens mij zie jij een ander filmpje dan dat de rest van de bokkers ziet.. Of je bent zo'n typische dashcamrijdert die altijd gelijk denkt te hebben..

Nee hoor, ik weet alleen hoe de situatie echt is door mijn ogen ipv door een groothoek dashcam :Y)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:31

Vind het wel interessant. Ik zou ook naar rechts gegaan zijn wanneer mijn voorganger niet opschoot en ik wel een hele rits achter me had hangen. Maar ik rij dus juist veel rechts.

Laatst reed ik op een tweebaans 80 km weg. Ik moest een stuk verderop naar links, zou eerst nog 2 stoplichten hebben. Komt er een busje aan die best hard reed, gaat toch naar links om in te halen (prima, waarom in mijn kont hangen?) kom ik bij het stoplicht en ga ook vast naar de linkerbaan: heeft dat bewuste busje zijn voorganger geramd :+ . Die stapte dus ‘not amused’ uit. Busje stond dus voor mij, achterlichten gaan aan en ik kon maar net naar rechts om ze ff voorbij te gaan: busje reed met een noodgang naar achter om in de berm te parkeren. (Moesten natuurlijk de schade regelen ed, maar echt: wat een acties!)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:36

lifaya schreef:
Ik was na de trekker wel doorgereden. Maar je moet het zelf weten, is een woonwijk, lage snelheid en in dat geval better safe than sorry

Vooral dit, maar de persoon die dus wel inhaalt vond zijn boodschappen belangrijker :') Ik reed daarna weer achter hem namelijk en hij moest bij de Lidl zijn 500m verderop :P

Nu is deze straat ook wel oprecht vervelend met al die geparkeerde auto's, maar dan voornamelijk omdat persoon 1 beslist de auto's in te halen en alle auto's daarachter niet verder kijken dan hun neus lang is en dus blindelings achter hun voorganger aanrijden. Hoe vaak ik wel niet stil moet gaan staan in deze straat omdat er iemand toch nog even snel die auto moet inhalen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:39

Vervelende situatie! Ik neem soms ook wel eens risico’s, niemand rijd perfect. Maar in woonwijken ben ik altijd wel een stuk meer op mijn hoede, zeker bij geparkeerde auto’s waar een kind opeens achter vandaan kan komen...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:43

Ik heb het wel eens andersom gehad, een tegemoetkomende vrachtwagen die steeds tussen geparkeerde auto's moest manoeuvreren, om zijn tegenliggers door te laten rijden. Ik heb toen gewacht en hem even een seintje gegeven dat hij door kon rijden. Kon hij wel waarderen, maar de auto achter mij niet. En maar toeteren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:45

Dat zou ik inderdaad ook doen nynke! Maar heel veel mensen begrijpen niet hoeveel ruimte een vrachtwagen nodig heeft om te manoeuvreren, ook in bochten :=

Ik zal eens kijken of ik nog wat situaties bij elkaar kan krijgen en dat in 1 compilatie stoppen :)) Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen schokkende dingen meegemaakt!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:13

mvdende schreef:
Ja je ergert je waarschijnlijk ook aan mij als je me nu tegenkomt, ik trek namelijk tamelijk langzaam op bij het stoplicht, het duurt ff voor ik aan de 80kmh zit en laat mn auto vrij lang uitrollen richting rotonde.

Zolang je dan maar op de rechterbaan blijft vind ik het allemaal prima. Maar als ik daar continu achter moet rijden dan erger ik me daar wel aan ja. Vooral als mensen overal structureel 5 a 10 km te langzaam rijden.