Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:29

Momenteel hier (joure) mega harde wind en hagel van hier tot Tokio. Niet best.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:30

Hier ( midden belgie ) waait het ook weer flink door.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:32

germie schreef:
Goof schreef:

Ja, omdat er altijd figuren zijn die met dit weer toch bestellingen plaatsen. Ik vind het echt enorm (laat ik het netjes zeggen ...) 'bijzonder' dat mensen met zulk weer als dat van gisteravond bewust eten bestellen en thuis laten bezorgen.

We hebben het om 5 uur laten komen. Dus voor de regen en het ergste. En er stond niet dat er niet geleverd werd, navraag gedaan, en dus besteld. En als zehet niet hadden willen leveren hadden ze ook ons kunnen bellen na geverifieerde bestelling, dan hadden we niet geklaagd. Maar het was dus gewoon afgestemd, dus voordat je weer direct oordeelt.

Dat doet er niets aan af. Dat bedoelt men denk ik. En ik begrijp dat wel.

Een (jonge?) werknemer krijgt de opdracht van de baas (die zelf waarschijnlijk lekker veilig binnen blijft maar graag gewoon geld verdient) om jouw eten te gaan bezorgen. Misschien zelfs op de fiets of scooter. En dat tijdens een uitzonderlijke storm die een naam kreeg en als code oranje werd beoordeeld.

Het afgegeven advies is luid en duidelijk: GA NIET NAAR BUITEN, ER KUNNEN GEVAARLIJKE SITUATIES ONTSTAAN!!

En eigenljjk maakt dat advies natuurlijk alle andere argementen overbodig.

Je dus mensen mogelijk in gevaar voor jouw hapje.

Dan moet je niet naar anderen gaan wijzen, maar zelf verantwoordelijk gedrag laten zien. Het is niet sociaal om dan een maaltijdbezorger te laten komen.

Ik had niet gewillen dat er iemand voor mij de weg op was gegaan.

Zou wat geweest zijn als die bezorger geraakt en gewond zou zijn geraakt. Dat risico
neem je niet. Ik denk dat de vorige schrijvers daar verontwaardigt over zijn.

Gelukkig is er niets gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Boras op 10-02-20 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:42

Ik had ook geen eten besteld denk ik. Dan trek ik wel iets uit de kast.

We kwamen gisteren rond 17:00 uur een auto tegen met een volle tweepaardstrailer. Die kwamen terug van wedstrijd. Levensgevaarlijk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:47

Cayenne schreef:
Ik had ook geen eten besteld denk ik. Dan trek ik wel iets uit de kast.

We kwamen gisteren rond 17:00 uur een auto tegen met een volle tweepaardstrailer. Die kwamen terug van wedstrijd. Levensgevaarlijk!

En het dan raar vinden dat de paarden de volgende keer niet meer willen laden waarschijnlijk :=

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:48

net in onze buurtapp

Mensen hou de wind nog in de gaten, de wind is gedraaid ten opzichte van gisteren. Om 8:30 is onze schuur ingestort nok en zijkant, de brandweer komt hier zo.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:48

kiki1976 schreef:
Oeps hier een planton los geraakt met boten erop. Helaas waait het nu te hard ( hier nu weer windkracht 8) om deze naar de kant te gaan trekken.

Wat een gaaf uitzicht!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:49

Je kunt gewoon beter het zekere voor het onzekere nemen bij een dergelijke storm..
Ook al lijkt het in jouw omgeving rustiger. Storm en wind konden verradelijk en venijnig uit de hoek komen.

Gisteren was hier weinig aan de hand qua regen en wind. Nu een blauwe lucht, maar de wind huilt en rukt alle kanten op. Onstuimiger dan gisteren. Geen fietsweer :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:51

YvonneV schreef:
net in onze buurtapp

Mensen hou de wind nog in de gaten, de wind is gedraaid ten opzichte van gisteren. Om 8:30 is onze schuur ingestort nok en zijkant, de brandweer komt hier zo.

Balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:52

Ik hoop wel dat de wind wat gaat afnemen. Ik moet waarschijnlijk onze kat vanmiddag ophalen. En ik denk niet dat ie zo blij word in een Peugeot 206 die alle kanten op gaat met windsnelheden boven windkracht 5 hahahha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:54

Ik had gelukkig de paarden buiten gelaten,want we hebben geen stal dak meer :oo
Gelukkig enkel de platen er af.Dak lag er al meer als 30 jaar op,alle stormen overleeft en nu ineens weg. Toch raar als je de platen ziet liggen.
Het rare is we wonen in het bos en alle bomen staan nog recht,meestal gaat er wel een boom om. Het heeft ook heel veel geregend.
Nu eerst dakwerkers en nieuwe platen regelen voor de dakloze sukkels.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:54

Boras schreef:
YvonneV schreef:
net in onze buurtapp

Balen!

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:04

Vannacht heeft het hier echt gespookt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:06

Wow -O- Wat zonde.... Wij hebben ook zo'n krakkemikkige schuur op het erf staan... Gelukkig wat in de luwte als de wind van een andere kant komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:22

Boras schreef:
germie schreef:

We hebben het om 5 uur laten komen. Dus voor de regen en het ergste. En er stond niet dat er niet geleverd werd, navraag gedaan, en dus besteld. En als zehet niet hadden willen leveren hadden ze ook ons kunnen bellen na geverifieerde bestelling, dan hadden we niet geklaagd. Maar het was dus gewoon afgestemd, dus voordat je weer direct oordeelt.

Een (jonge?) werknemer krijgt de opdracht van de baas (die zelf waarschijnlijk lekker veilig binnen blijft maar graag gewoon geld verdient) om jouw eten te gaan bezorgen. Misschien zelfs op de fiets of scooter. En dat tijdens een uitzonderlijke storm die een naam kreeg en als code oranje werd beoordeeld.

Het afgegeven advies is luid en duidelijk: GA NIET NAAR BUITEN, ER KUNNEN GEVAARLIJKE SITUATIES ONTSTAAN!!

Dan moet je niet naar anderen gaan wijzen, maar zelf verantwoordelijk gedrag laten zien. Het is niet sociaal om dan een maaltijdbezorger te laten komen.

Zou wat geweest zijn als die bezorger geraakt en gewond zou zijn geraakt. Dat risico

Gelukkig is er niets gebeurd.

Zo mee eens! Rijd dan zelf naar het 'restaurant' als je per se afhaaleten wilt, in plaats van iemand voor waarschijnlijk het minimumloon naar jou te laten komen.
En als er nog niets aan de hand was qua weer, waarom meld je het dan in dit topic?
Bij sommige berichten van jou denk ik echt dat je het post om de reacties uit te lokken, zo niet is het eigenlijk nog triester.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:23

Cayenne schreef:

Echt schandalig. Daar zou best een bekeuring voor uitgeschreven mogen worden wat mij betreft...

beatje schreef:
Ik had gelukkig de paarden buiten gelaten,want we hebben geen stal dak meer :oo
.

Jeetje wat een schrik! En balen! Kan dat snel hersteld worden? Of doen ze een noodreparatie en het dan later netjes?

Ik vond het in mijn kleine autootje nog pittig waaien op de snelweg. Af en toe flinke rukwinden. Niks om voor thuis te blijven maar je moet wel even alert zijn.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:25

Hier schijnt het zonnetje {:} alleen de vraag voor hoe lang _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:27

Ik ben in Zwitserland, hier is de storm vanochtend aangekomen.
De bedoeling is dat ik morgen terugvlieg, dus hoop dat alles goed gaat..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:28

Boras schreef:
germie schreef:

Ja, omdat er altijd figuren zijn die met dit weer toch bestellingen plaatsen. Ik vind het echt enorm (laat ik het netjes zeggen ...) 'bijzonder' dat mensen met zulk weer als dat van gisteravond bewust eten bestellen en thuis laten bezorgen.

Gelukkig is er niets gebeurd.[/quote]
Er zijn figuren die een 'bijzondere' mening hebben. Je was er EN niet bij, dus je weet niet hoe het in Groningen stad was, EN WE HEBBEN EERST OVERLEGDDus dan moet je nee zeggen als restaurant. Kortom, niets raars gedaan. Anders waren we gewoon gaan halen. Verder hebben we het al om 5 uur laten bezorgen, dus veel eerder dan normaal. We hebben wel degelijk rekening gehouden met het weer. Kortom, voordat je oordeelt moet je de situatie kennen.

Ik ben daarna ook gewoon met de auto naar huis gereden, over het platteland en heb er maar weinig van gemerkt.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-02-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:29

Hier op mijn werk zit de zon ook uit. Wel nog heel veel wind. zag gisteren via een live webcam aan onze kust trouwens een stel gekken met hun surfplank de zee op gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:32

Dat zijn geen gekken, die weten wat ze doen en gaan nu genieten van hun hobby.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:37

Is het vandaag nog steeds zo erg? Ik hoop toch dat ik vandaag thuis geraak, helemaal prima in een of ander fancy resort maar het ‘niks weten’ is toch ook een beetje enerverend aan het worden. De vliegmaatschappij communiceert helemaal niks..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:39

Citaat:
[ [url=m/Pf3ymt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pfoe jeetje wat een ellende!
Hij was volgens mij ook al niet meer zo stevig?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:57

Granoek schreef:
Is het vandaag nog steeds zo erg? Ik hoop toch dat ik vandaag thuis geraak, helemaal prima in een of ander fancy resort maar het ‘niks weten’ is toch ook een beetje enerverend aan het worden. De vliegmaatschappij communiceert helemaal niks..

Als ik naar de vluchten vanaf Zürich kijk, worden vooral de vluchten naar Duitsland gecanceld..

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:58

Tiggs schreef:
Granoek schreef:

Als ik naar de vluchten vanaf Zürich kijk, worden vooral de vluchten naar Duitsland gecanceld..

*insert vloekwoord naar keuze*