Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:03

Heerlijk topic.
Vandaag hingen er een stuk of 8 boven de koeling in de Jumbo aan de rollade’s te trekken.
Alsof ze zouden verhongeren.

Laatst had ik bij dezelfde super geparkeerd, stopt er een auto, tuteren, of ik een vak op wilde schuiven, want zij wilde daar staan.
Heb op mn voorhoofd getikt en ben weggelopen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:13

Citaat:
Vandaag hingen er een stuk of 8 boven de koeling in de Jumbo aan de rollade’s te trekken.

:oo tones hoe je dit verwoord, vind ik net zo naar, eerlijk gezegd, als de gebeurtenis die je beschrijft. .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:17

Ik zal ze de volgende keer op een rijtje zetten en precies tellen.
Pfff.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:37

tones schreef:
Heerlijk topic.
Alsof ze zouden verhongeren.

Laatst had ik bij dezelfde super geparkeerd, stopt er een auto, tuteren, of ik een vak op wilde schuiven, want zij wilde daar staan.
Heb op mn voorhoofd getikt en ben weggelopen.

Goh dat je niet even weer instapt en de auto verzet _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:40

tones schreef:
Pfff.

Nou nee, maar het blijven wel mensen. Een beetje respectvol blijven mag wel :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:41

tones schreef:
Pfff.

Nee je snapt het niet. Het is hilarisch je voorbeeld, en tegelijkertijd ontmenselijk je deze oudere mensen door te schrijven "er hingen er een stuk of....".

Ik hoor al aardig bij de oudere groep, dus ik schoot in de lach en tegelijkertijd dacht ik....."oooooh wat erg, als er zo over je gepraat/geschreven wordt" . Net of het geen mensen meer zijn. :=

Tegelijk met Avalanche gepost.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:44

Ik moest ook lachen, vond m grappig en droog omschreven en erg treffend :D Hier was t ook knokken om de laatste kalkoen bij AH, de kunstheupen, gebitten en glazen ogen rolden nog net niet door de tent :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:04

pien_2010 schreef:
Hier in Frankrijk doet iedereen dat, jong en oud. Kussen als je bekende tegen komt, even praten, ook met de cassièreof aan de kassa. In het begin regeerde ik net als Coconut , maar inmiddels ben ik allang zo onthaast. En doe er zelfs aan mee. Persoonlijk contact staat bij mij nu ook bovenaan als het meest belangrijk tussen mensen. Net als alle anderen wacht ik blijmoedig zelfs als het niet echt heel handig is vind ik het ook wel prima.
Dat was in het begin echt totaal anders. Heb ik geleerd van de mensen hier.

Maar als ik me goed herinner zijn de gangpaden in de gemiddelde Franse super een stuk breder dus dan moet je wel echt je best doen om de boel te blokkeren :=

En onthaasten is leuk maar soms heb ik een lange werkdag gehad en dan zit ik niet te wachten op vijf keer moeten vragen of ik alsjeblieft erlangs mag. Houd het pad gewoon vrij, zo moeilijk is het niet, klein stapje opzij zetten :)

Snap trouwens ook de verontwaardiging over 'een stuk of 8' niet helemaal, da's toch gewoon een zegswijze? Een stuk of vier jongens, een stuk of tien leerlingen, vind ik helemaal niet raar klinken zelf :o

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:50

Mars schreef:
Ik moest ook lachen, vond m grappig en droog omschreven en erg treffend :D Hier was t ook knokken om de laatste kalkoen bij AH, de kunstheupen, gebitten en glazen ogen rolden nog net niet door de tent :=

Ik haak af hier. Alsof alleen ouderen zich misdragen en aso zijn. Hoe degenererend e&a omschreven wordt . stuitend

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:56

pillow schreef:
Mars schreef:

Ik haak af hier. Alsof alleen ouderen zich misdragen en aso zijn. Hoe degenererend e&a omschreven wordt . stuitend

Niet alleen ouderen zijn asociaal, maar dit is wel een topic over asociale ouderen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:57

Maar het is een topic over ouderen := Dan gaat het over ouderen, en we weten ook echt wel dat andere doelgroepen zich kunnen misdragen. Daarbij is het een hele hoop satire en even politiek incorrect mogen zijn, niet uit disrespect voor ouderen in het algemeen, maar gewoon omdat het even een uitlaatklep is en het fijn is om het op zo'n manier te kunnen vertellen. Neem het allemaal toch niet zo serieus, sla de delen over die je niet fijn vind en move on.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:19

pillow schreef:
Mars schreef:

Hoezo? Het gaat in dit topic om asociale ouderen. En ik vind dit geen denigrerende opmerking hoor. Dit lees ik met een knipoog en een steek humor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:26

pillow schreef:
Mars schreef:

:wave:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:30

Doe eens niet zo flauw :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:35

pillow schreef:
Mars schreef:

Vrouw, chill :D

En lees de reactie van Dovahkiin, die zegt t helemaal goed!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:42

Bij gebrek aan humor kun je hier beter niet meelezen denk ik.
Ik werk op een dialyseafdeling, hier zijn veelal oudere mensen. Wat ik stuitend vindt is dat als er een patiënt overlijdt er direct een andere patiënt vraagt of hij of zij dan voortaan op de tijd van degene die overleden is mag komen. En ja soms echt zonder eerst enig medeleven te tonen om hun overleden lotgenoot.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:44

Het is kerst jongens, vreeeeeede op aaaaaarde {:)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:54

heidy_wilco schreef:
Maar het is een topic over ouderen := Dan gaat het over ouderen, en we weten ook echt wel dat andere doelgroepen zich kunnen misdragen. Daarbij is het een hele hoop satire en even politiek incorrect mogen zijn, niet uit disrespect voor ouderen in het algemeen, maar gewoon omdat het even een uitlaatklep is en het fijn is om het op zo'n manier te kunnen vertellen. Neem het allemaal toch niet zo serieus, sla de delen over die je niet fijn vind en move on.

Dat!

Vroegah, toen ik nog kapper was, had ik ook een lading favoriete oudjes, maar daar gaat het hier niet over.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:55

Citaat:
de kunstheupen, gebitten en glazen ogen rolden nog net niet door de tent
_O- ik moest hier zo om lachen.

Wacht maar jij, als ik allang hemelen ben, dan rollen jouw kunstheupen door het gangpad terwijl de rollade uit je handen getrokken wordt, dan doe ik lange neus trekken vanuit de hemel ~~}> en reken maar dat je dan aan mij denkt _O- .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:56

Doe eens chill jongens het is kerst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 21:57

Landweggetjes....

Bejaarden in hun Ford Fiesta (uit de jaren 90) of C-Max als ze een wat nieuwere auto hebben... Gaan vooral NIET aan de kant...
Zelfs RMO's gaan aan de kant daar... Worden gedwongen door die bejaarden.... 8)7

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:58

Mijn opa die ‘denigrerend’ zegt dat we maar een kleine tuin hebben (8 meter diep??) terwijl we maar met z’n 2e zijn en er keihard voor gewerkt hebben.

Dat vroeger de huizen nog geen ton kostte, en er niet zo streng werd gecontroleerd voor je een hypotheek kreeg :+

Lieve oude man, houd echt van hem maar weet altijd alles beter, en al het spul wat wij hebben heeft hij veel beter :+ .

En ja dit is een topic met een hele grote knipoog! Denk dat iedereen hier wel respect heeft voor ouderen, tot ze dit ‘voorrecht’ vergooien :Y)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:02

Al bijna 2x met mn paard verongelukt omdat ik niet verder aan de kant kon vanwege een heg of een hek
Toch inhalen op zon eng smal weggetje, wacht gewoon een paar meter tot er een oprit is waar ik kan uitwijken.
De volgende keer kets ik met mn stijgbeugel het raampje in (nu hield ik beide keren mn knie in mn nek) en bel de politie dat ik aangereden ben.
Ze zullen dan meemaken wie de aso is. ~~}>

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:11

Die neiging heb je soms echt :=

Ik vrees dat ik vrij lang in de cel zou zitten als ik alle knallen die ik had willen uitdelen ook echt uitgedeeld had _O-

Mars schreef:

:')

Jammer dat het nog net niet was, ik had het graag willen zien :')

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:34

Ik was een keer op buitenrit met een paar stalgenoten, waarbij we eerst een klein stukje langs een weg moeten voor we het bos inkomen. Is in een woonwijk, dus hard mag je er niet rijden met de auto.

Wij reden aan de linkerkant van de weg en toen kwam er een auto aan die behoorlijk hard reed, waarop wij met gebaren vroegen of ze zachter konden rijden aangezien een van de paarden last had van wat spanning. Dit deden ze niet, wat resulteerde in een paard dat schrok en met zijn kont de auto raakte toen die voorbij kwam. De auto stopte en het was een al wat ouder stel. Het paard het gelukkig alleen een klein schrammetje, maar was natuurlijk wel erg van streek. De zijspiegel van de auto was wel kapot. Met een hoop geschreeuw komen ze de auto uit en met name de vrouw begint ze schreeuwen over dat ze een whiplash zou hebben. :+
Het paard heeft alleen de spiegel geraakt en de auto heeft ook niet opeens hard geremd toen het gebeurde, maar stopte wat verderop. Dit zou dus best knap zijn. Maargoed, zij bleven schreeuwen en wouden het papierwerk meteen regelen. Ruiter probeert het paard rustig te houden en met de mensen te communiceren, maar makkelijk gaat het niet. Uiteindelijk heeft ze hun ervan kunnen overtuigen hun adres te geven om langs te komen voor het papierwerk nadat het paard rustig naar stal gebracht is.

Dit kan natuurlijk ook met jongere mensen gebeuren, maar in dit geval waren het dus oudere mensen. Naast het te hard rijden zelfs na het vragen om snelheid te minderen blijft vooral het stukje over de whiplash mij verbasen.

Oh en over mijn Oma weet ik ook nog wel eentje. Zij was een keer komen logeren en toen ik rond 10 uur s'ochtends langs de slaapkamer liep trof ik haar huilend aan. De reden? Ik had de was niet gestreken. Ik was 13. :')