Je moet ook maar net de goede maat hebben die iemand zoekt

Ik heb in de afgelopen weken 4 dekens verkocht.
2 Zomerdekens en 2 staldekens.
Heel lang niet gelukt en ineens zijn ze wel weg.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Hier net ook iets geks. Iemand zoekt rijbroeken, die heb ik zat liggen maar wel allemaal dure en in goede staat. Dus gevraagd naar wat ze er ongeveer aan uit wil geven. Krijg ik alleen 'waarom?' terug. Uitgelegd dat ik niet alle moeite ga doen om die dingen op de foto te zetten als ik het budget niet weet, zegt ze dat ik de moeite dan ook niet hoef te doen.
Eh, okee prima.
Iets te vaak gehad dat er van alle kanten foto's werden gevraagd voor spullen waar ik genoeg geld voor heb betaald.. En dat dr daarna een bod komt van 10 euro. Bespaar mezelf nu maar vooraf de frustratie..
Ineke2 schreef:Als ze schoon en netjes zonder beschadigingen en gevoerd ( dus meer dan nul gram) zijn ja, anders niet.
upendo schreef:Omdat het een gevraagd advertentie was op Facebook. Niet mijn advertentie. Ik heb die broeken nog in de kast hangen. Ik ga geen tijd spenderen aan foto's nemen als ik daarna een flutbod krijg van een paar euro.
Gini schreef:upendo schreef:Omdat het een gevraagd advertentie was op Facebook. Niet mijn advertentie. Ik heb die broeken nog in de kast hangen. Ik ga geen tijd spenderen aan foto's nemen als ik daarna een flutbod krijg van een paar euro.
Ik vind jou eigenlijk heel gek in dit verhaal als ik het goed heb.![]()
Meisje plaatst advertentie waarin ze om rijbroeken vraagt.
Jij: Ik heb die en die rijbroeken in de kast liggen.
Meisje: Oh leuk, heb je een foto van ze?
Jij: Wat wil je eraan geven?
Meisje: Euh, waarom?
Jij: Ja zeg, ik ga niet al die broeken op de foto te zetten als jij dan met een heel laag bod komt.
Meisje: Dan hoef je de moeite niet te doen. Doei!
Nee sorry, als de conversatie ongeveer zo gegaan is als ik het neerschrijf vind ik niet dat het meisje een raar mens is.
DeMolenhoek schreef:Gini schreef:
Ik vind jou eigenlijk heel gek in dit verhaal als ik het goed heb.![]()
Meisje plaatst advertentie waarin ze om rijbroeken vraagt.
Jij: Ik heb die en die rijbroeken in de kast liggen.
Meisje: Oh leuk, heb je een foto van ze?
Jij: Wat wil je eraan geven?
Meisje: Euh, waarom?
Jij: Ja zeg, ik ga niet al die broeken op de foto te zetten als jij dan met een heel laag bod komt.
Meisje: Dan hoef je de moeite niet te doen. Doei!
Nee sorry, als de conversatie ongeveer zo gegaan is als ik het neerschrijf vind ik niet dat het meisje een raar mens is.
Of ze wou weten wat het meisje maximum per rijbroek kwijt wou. Als haar budget maximum €20, ongeacht merk, staat, etc en desbetreffende bokker heeft een minimumprijs van €50 in gedachte dan is het inderdaad de moeite niet om foto’s te maken
upendo schreef:Dat mag Gini.
Ik heb alleen inmiddels al meerdere keren gehad dat ik spul vanuit alle hoeken op de foto heb gezet met daarbij een vraagprijs vermeld waarna de treurige reactie komt 'ik kan maximaal de helft van de vraagprijs betalen'. Ben ik zo'n 2 uur bezig geweest met opmeten, foto's maken, vragen beantwoorden enzovoorts. Zonde van mijn tijd.
En dan denk ik: deze broeken hoeven niet weg, alleen als iemand een realistische prijs biedt. Dan vraag ik dat liever van tevoren.
Gooiske schreef:upendo schreef:Dat mag Gini.
Ik heb alleen inmiddels al meerdere keren gehad dat ik spul vanuit alle hoeken op de foto heb gezet met daarbij een vraagprijs vermeld waarna de treurige reactie komt 'ik kan maximaal de helft van de vraagprijs betalen'. Ben ik zo'n 2 uur bezig geweest met opmeten, foto's maken, vragen beantwoorden enzovoorts. Zonde van mijn tijd.
En dan denk ik: deze broeken hoeven niet weg, alleen als iemand een realistische prijs biedt. Dan vraag ik dat liever van tevoren.
Misschien voortaan dan handiger als je meteen zegt wat je er voor wil hebben, dat je dan meteen aangeeft ik heb rijbroeken van Pikeur in de aanbieding, mogen voor 50,- euro per stuk weg.
Als de koper dat te veel vind zal ze niet om extra foto's vragen.
ClaudiaHS schreef:Geen marktplaats maar FB:
Kwam een advertentie langs van iemand die een bepaalde singel zocht voor €5,- incl verzending.
De reacties erop waren niet bepaald vriendelijk
Romy1234 schreef:Ik heb contact met iemand gehad die chaps van mij wou overnemen via de app.
Ze wou eerst ophalen dus mijn adres gegeven dat het prima was, toch verzenden, tikkie gestuurd en daarna niks meer gehoord.
Telefoon is uitgeschakeld want krijg maar 1 vinkje, via marktplaats vandaag mail gehad dat dit mogelijk fraude is en diegene op Mp geblokkeerd is.
Kan diegene nu wat met mijn adres of tikkie gegevens?
Edit, wordt nu ook in ene gebeld door nummer uit Algerije, 2 verschillende nummers want de 1e gelijk geblokkeerd maar nu net door een ander nummer wat ik ook gelijk geblokkeerd heb.
Bij 1e gemiste oproep per ongeluk op terugbellen gedrukt, is dit erg?
Romy1234 schreef:Dat weet ik dus niet goed, haalde mijn telefoon uit mijn jaszak en zag dat ie een nummer belde, volgens mij hoorde ik iets van dit nummer is niet in gebruik maar weet ik niet zeker want heb meteen weggedrukt.
Anna79 schreef:Tellen grappige verkopen ook? Ik heb pas het dekje dat mijn hond als pup aanhad verkocht aan iemand die het voor haar dwerggeitje wilde gebruiken![]()
Ik krijg nog een foto