Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 07:08

Zonde, weggooien van goede spullen doe ik nooit. Dan geef ik ze nog liever aan een goed doel.
Je moet ook maar net de goede maat hebben die iemand zoekt :)

Ik heb in de afgelopen weken 4 dekens verkocht.

2 Zomerdekens en 2 staldekens.

Heel lang niet gelukt en ineens zijn ze wel weg.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:59

Hier net ook iets geks. Iemand zoekt rijbroeken, die heb ik zat liggen maar wel allemaal dure en in goede staat. Dus gevraagd naar wat ze er ongeveer aan uit wil geven. Krijg ik alleen 'waarom?' terug. Uitgelegd dat ik niet alle moeite ga doen om die dingen op de foto te zetten als ik het budget niet weet, zegt ze dat ik de moeite dan ook niet hoef te doen.

Eh, okee prima. :')

Iets te vaak gehad dat er van alle kanten foto's werden gevraagd voor spullen waar ik genoeg geld voor heb betaald.. En dat dr daarna een bod komt van 10 euro. Bespaar mezelf nu maar vooraf de frustratie..

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:07

upendo schreef:
Hier net ook iets geks. Iemand zoekt rijbroeken, die heb ik zat liggen maar wel allemaal dure en in goede staat. Dus gevraagd naar wat ze er ongeveer aan uit wil geven. Krijg ik alleen 'waarom?' terug. Uitgelegd dat ik niet alle moeite ga doen om die dingen op de foto te zetten als ik het budget niet weet, zegt ze dat ik de moeite dan ook niet hoef te doen.

Eh, okee prima. :')

Iets te vaak gehad dat er van alle kanten foto's werden gevraagd voor spullen waar ik genoeg geld voor heb betaald.. En dat dr daarna een bod komt van 10 euro. Bespaar mezelf nu maar vooraf de frustratie..

Waarom maak je niet sowieso al die foto's en zet je ze al in de advertentie? Of zit er een max aantal foto's op?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:10

Omdat het een gevraagd advertentie was op Facebook. Niet mijn advertentie. Ik heb die broeken nog in de kast hangen. Ik ga geen tijd spenderen aan foto's nemen als ik daarna een flutbod krijg van een paar euro.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:20

upendo schreef:
Omdat het een gevraagd advertentie was op Facebook. Niet mijn advertentie. Ik heb die broeken nog in de kast hangen. Ik ga geen tijd spenderen aan foto's nemen als ik daarna een flutbod krijg van een paar euro.

Ah, dat is logisch

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:50

Ineke2 schreef:
Als ze schoon en netjes zonder beschadigingen en gevoerd ( dus meer dan nul gram) zijn ja, anders niet.

ze zijn heel en 300 gram. Maar een bod hoger dan 15 euro krijg ik niet. Ik heb ze niet laten wassen, want daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee mbt de waterdichtheid. Bovendien worden ze daar weer 20 euro duurder van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:03

upendo schreef:

Ik vind jou eigenlijk heel gek in dit verhaal als ik het goed heb. :D

Meisje plaatst advertentie waarin ze om rijbroeken vraagt.
Jij: Ik heb die en die rijbroeken in de kast liggen.
Meisje: Oh leuk, heb je een foto van ze?
Jij: Wat wil je eraan geven?
Meisje: Euh, waarom?
Jij: Ja zeg, ik ga niet al die broeken op de foto te zetten als jij dan met een heel laag bod komt.
Meisje: Dan hoef je de moeite niet te doen. Doei!

Nee sorry, als de conversatie ongeveer zo gegaan is als ik het neerschrijf vind ik niet dat het meisje een raar mens is. :o

Silly1972

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:04

Inderdaad, een foto is zeer bepalend voor het bod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:08

Gini schreef:
upendo schreef:

Jij: Ja zeg, ik ga niet al die broeken op de foto te zetten als jij dan met een heel laag bod komt.

Nee sorry, als de conversatie ongeveer zo gegaan is als ik het neerschrijf vind ik niet dat het meisje een raar mens is. :o

Of ze wou weten wat het meisje maximum per rijbroek kwijt wou. Als haar budget maximum €20, ongeacht merk, staat, etc en desbetreffende bokker heeft een minimumprijs van €50 in gedachte dan is het inderdaad de moeite niet om foto’s te maken :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:13

DeMolenhoek schreef:
Gini schreef:

Of ze wou weten wat het meisje maximum per rijbroek kwijt wou. Als haar budget maximum €20, ongeacht merk, staat, etc en desbetreffende bokker heeft een minimumprijs van €50 in gedachte dan is het inderdaad de moeite niet om foto’s te maken :)

Exact dit.

Ik zag even later namelijk dat ze een broek van 30 euro te duur vond. Mijn Pikeur broeken gaan niet weg voor 30 euro. Dan had ik een half uur foto's staan maken voor niets.

Het bespaart mij een hoop frustratie om dan achteraf te lezen dat iemand maximaal een paar tientjes in haar hoofd had. Daarom vraag ik het vooraf. Scheelt voor beide partijen frustratie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:16

Heel veel mensen hebben best wel een oprekbaar budget hoor. Toen ik op zoek was naar een tweedehands zadel was mijn max. budget 800 euro, totdat daar opeens een bloedjemooi CWD zadel voorbijkwam. Heb het alsnog niet gehaald, want er waren veel bieders, maar laat ons zeggen dat ik schromelijk boven mijn initiële max. budget zat. :o

Daarnaast zeg ik niet dat er iemand fout zit. Upendo doet niets verkeerds ofzo. Maar ik vind het raar. Ik ga geen prijzen roepen als ik het goed zelfs nog niet gezien heb.

Maar als je zo snel gefrustreerd bent (even snel fotootje met de smartphone is zo gepiept) dan is het inderdaad misschien beter om meteen de interactie af te breken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:20

Dat mag Gini. :)

Ik heb alleen inmiddels al meerdere keren gehad dat ik spul vanuit alle hoeken op de foto heb gezet met daarbij een vraagprijs vermeld waarna de treurige reactie komt 'ik kan maximaal de helft van de vraagprijs betalen'. Ben ik zo'n 2 uur bezig geweest met opmeten, foto's maken, vragen beantwoorden enzovoorts. Zonde van mijn tijd.

En dan denk ik: deze broeken hoeven niet weg, alleen als iemand een realistische prijs biedt. Dan vraag ik dat liever van tevoren.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:56

Mijn paard heeft zijn halsdeken gesloopt en ik ben nu aan het rondkijken voor een nieuwe 2ehandsje. Deze advertentie laat ik maar even voor wat het is ;-) ;-) ;-)

Mooie waterdichte 100gr galstenen van amigo. zgan

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:30

upendo schreef:

Ik heb alleen inmiddels al meerdere keren gehad dat ik spul vanuit alle hoeken op de foto heb gezet met daarbij een vraagprijs vermeld waarna de treurige reactie komt 'ik kan maximaal de helft van de vraagprijs betalen'. Ben ik zo'n 2 uur bezig geweest met opmeten, foto's maken, vragen beantwoorden enzovoorts. Zonde van mijn tijd.

En dan denk ik: deze broeken hoeven niet weg, alleen als iemand een realistische prijs biedt. Dan vraag ik dat liever van tevoren.

Misschien voortaan dan handiger als je meteen zegt wat je er voor wil hebben, dat je dan meteen aangeeft ik heb rijbroeken van Pikeur in de aanbieding, mogen voor 50,- euro per stuk weg.
Als de koper dat te veel vind zal ze niet om extra foto's vragen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:52

Ik krijg mijn bucas 150 grams onderdeken maar niet verkocht.. of belachelijk lage prijzen bieden ze.. het is een 5.9 big neck.. past bij de smartex serie. Weinig gedragen.

Kost nieuw 125€ wil er minstens 50€/60 euro voor.. maar meeste bieden 15/20€ dan bewaar ik hem liever en hoop ik dat m’n andere haf de deken gaat passen als hij is uit gegroeid.

Verkopen voor 15/20€ kan dan altijd nog

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:55

Gooiske schreef:
upendo schreef:

Misschien voortaan dan handiger als je meteen zegt wat je er voor wil hebben, dat je dan meteen aangeeft ik heb rijbroeken van Pikeur in de aanbieding, mogen voor 50,- euro per stuk weg.
Als de koper dat te veel vind zal ze niet om extra foto's vragen.

Zoals ik schreef gebeurt dat dus wel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:29

ClaudiaHS schreef:
Geen marktplaats maar FB:
Kwam een advertentie langs van iemand die een bepaalde singel zocht voor €5,- incl verzending.
De reacties erop waren niet bepaald vriendelijk _O-

Die heb ik ook voorbij zien komen, op Facebook toch?
Maar stonden alleen 2 reacties bij van mensen die zeiden dat verzenden alleen al €6,95 kost, niks mis mee toch qua vriendelijkheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:51

Ik heb contact met iemand gehad die chaps van mij wou overnemen via de app.
Ze wou eerst ophalen dus mijn adres gegeven dat het prima was, toch verzenden, tikkie gestuurd en daarna niks meer gehoord.
Telefoon is uitgeschakeld want krijg maar 1 vinkje, via marktplaats vandaag mail gehad dat dit mogelijk fraude is en diegene op Mp geblokkeerd is.

Kan diegene nu wat met mijn adres of tikkie gegevens?

Edit, wordt nu ook in ene gebeld door nummer uit Algerije, 2 verschillende nummers want de 1e gelijk geblokkeerd maar nu net door een ander nummer wat ik ook gelijk geblokkeerd heb.
Bij 1e gemiste oproep per ongeluk op terugbellen gedrukt, is dit erg?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:14

Romy1234 schreef:
Ik heb contact met iemand gehad die chaps van mij wou overnemen via de app.
Ze wou eerst ophalen dus mijn adres gegeven dat het prima was, toch verzenden, tikkie gestuurd en daarna niks meer gehoord.
Telefoon is uitgeschakeld want krijg maar 1 vinkje, via marktplaats vandaag mail gehad dat dit mogelijk fraude is en diegene op Mp geblokkeerd is.

Kan diegene nu wat met mijn adres of tikkie gegevens?

Edit, wordt nu ook in ene gebeld door nummer uit Algerije, 2 verschillende nummers want de 1e gelijk geblokkeerd maar nu net door een ander nummer wat ik ook gelijk geblokkeerd heb.
Bij 1e gemiste oproep per ongeluk op terugbellen gedrukt, is dit erg?

Is er ook opgenomen bij het terugbellen? Want dan zou je nog weleens hoge kosten kunnen krijgen. Ik denk niet dat deze telefoontjes in verband staan met de koper, want deze telefoontjes komen helaas heel veel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:35

Dat weet ik dus niet goed, haalde mijn telefoon uit mijn jaszak en zag dat ie een nummer belde, volgens mij hoorde ik iets van dit nummer is niet in gebruik maar weet ik niet zeker want heb meteen weggedrukt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:56

Romy1234 schreef:
Dat weet ik dus niet goed, haalde mijn telefoon uit mijn jaszak en zag dat ie een nummer belde, volgens mij hoorde ik iets van dit nummer is niet in gebruik maar weet ik niet zeker want heb meteen weggedrukt.

Dan valt het waarschijnlijk mee. De "echte" hoge-kosten-terugbelnummers laten een bandje horen om je aan de lijn te houden. Om te beginnen met een beltoon, jij denkt dat je nog wacht tot de telefoon wordt opgenomen, in werkelijkheid loopt de teller al.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:05

Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog via tikkies handelen op mp of andere sites. Zo veel in het nieuws geweest dat het fout gaat en je achterblijft met een lege bankrekening. Ook het terugbellen naar onbekende buitenlandse nummers is een bekende kaalpluk truc.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:02

Tellen grappige verkopen ook? Ik heb pas het dekje dat mijn hond als pup aanhad verkocht aan iemand die het voor haar dwerggeitje wilde gebruiken <3
Ik krijg nog een foto

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:59

Anna79 schreef:
Tellen grappige verkopen ook? Ik heb pas het dekje dat mijn hond als pup aanhad verkocht aan iemand die het voor haar dwerggeitje wilde gebruiken <3
Ik krijg nog een foto

Afbeelding ik heb vorig jaar via MP een mini shetlander regendeken voor mijn grote witte geit gekocht Bij de hals wat nauwer gemaakt en de onderkant omgeslagen en vast genaaid. zat prima

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:38

Haha super Pillow!