Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:41

Anne_GTI schreef:
Ik vind dat iedereen die meerdere keren per jaar in het vliegtuig stapt niet mag zeiken over de zogenaamde co2 uitstoot van de landbouw.

Sowieso moet de prijs van vliegen omhoog. Het is van de zotte dat over diesel 60% belasting gaat en kerosine 0%.

Beter de accijns van de diesel omlaag dus. Als landbouw goedkoper wordt profiteert de consument daar in de winkel van.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:42

Anne_GTI schreef:
Humus, wat een vieze bende is dat...

Alles met kikkererwten: blehhh!!!

En ook die karamel-zeezout die ik genoemd zag worden. Idiote smaak, dat zout verpest de lekkere karamel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:42

De cap in de hogere dressuur, het is gewoon nog steeds geen gezicht. Ik heb respect voor de mensen die in de GP nog gewoon met een hoedje rijden. Zo hoort het. Betutteling noem ik dat.

En ik geloof niet in veel adviezen van artsen. je moet altijd zelf blijven denken en als jij denkt dat het anders is dien je dit zeker te vermelden, en zonodig je eigen gevoel te volgen, want dat is vaak beter. Te conservatief, geheel onjuist of niet meedenkend genoeg. Dit komt door inmiddels meerdere ervaringen waarbij ik gelijk bleek te hebben, en mijn medische gegevens hebben ook nog eens op straat gelegen en zijn met een andere met dezelfde achternaam gedeeld. Google is de beste arts voor simpele diagnoses als je het juiste er uit weet te filteren. Maar omdat jij weet wat je voelt kun je aan de hand van een beschrijving op een website beter het kaf van het koren scheiden dan een arts omdat de website jouw gevoelens vertaalt. Natuurlijk zijn er mensen die dan allerlei dingen lezen en ook geloven, maar als je nuchter genoeg bent is Google vaak heel erg goed.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-08-19 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:44

Gimme_Joy schreef:
Ja dat restaurant verhaal. Pizzaria vonden ze niet tof meer, omdat ze daar alleen kaas pizza's konden bestellen. Ik heb er ook zeker wat van gezegd hoor, dat we dit niet meer zouden doen, omdat ik ook op vakantie was. Idioterie. Maar je wilt de sfeer ook een beetje leuk houden natuurlijk...

Maar pizza's worden toch from scratch gemaakt? Dan kunnen ze toch gewoon de kaas achterwege laten en alleen tomatensaus en groenten erop?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:49

elnienjo schreef:
Anne_GTI schreef:
Humus, wat een vieze bende is dat...

Alles met kikkererwten: blehhh!!!

En ook die karamel-zeezout die ik genoemd zag worden. Idiote smaak, dat zout verpest de lekkere karamel.

Weet je hoe lekker karamel-zeezout is? 99.9% van de mensen vindt dat heerlijk. En daarom is het ook zo populair. Maar sommige fabrikanten verpesten inderdaad de karamelsmaak.
Dingen als Subway, maar ook mc donalds doen onderzoek naar smaken die VEEL mensen lekker vinden. En door dan wat variaties in de eenheidsworst aan te bieden kun je 95% of meer van de markt bedienen. Is gewoon een verdienmodel. En zo ook met karamel-zeezout, mensen blijken het heerlijk te vinden, dus hup, produktje zus, en zo en nog dat en hoppa, winst.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-08-19 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:49

elnienjo schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ja dat restaurant verhaal. Pizzaria vonden ze niet tof meer, omdat ze daar alleen kaas pizza's konden bestellen. Ik heb er ook zeker wat van gezegd hoor, dat we dit niet meer zouden doen, omdat ik ook op vakantie was. Idioterie. Maar je wilt de sfeer ook een beetje leuk houden natuurlijk...

Maar pizza's worden toch from scratch gemaakt? Dan kunnen ze toch gewoon de kaas achterwege laten en alleen tomatensaus en groenten erop?

Haha ja dat zeiden wij ook. Daarom zeg ik... problemen maken waar ze niet zijn... >;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:53

germie schreef:
Weet je hoe lekker karamel-zeezout is? 99.9% van de mensen vindt dat heerlijk. En daarom is het ook zo populair. Maar sommige fabrikanten verpesten inderdaad de karamelsmaak.
Dingen als Subway, maar ook mc donalds doen onderzoek naar smaken wat VEEL mensen lekker vinden. En door dan wat variaties in de eenheidsworst aan te bieden kun je 95% of meer van de markt bedienen. Is gewoon een verdienmodel. En zo ook met karamel-zeezout, mensen blijken het heerlijk te vinden, dus hup, produktje zus, en zo en nog dat en hoppa, winst.

Ik heb blijkbaar vaak een afwijkende smaak, want producten waar ik weg van ben die verdwijnen en hypes als karamel-zeezout blijven bestaan.

Ik mis het banofee ijs van Haagen-Dazs! Dat had nog échte karamel zonder zout.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:54

Danielleeee_ schreef:
Ik vind Adele echt vreselijk zingen. Haar muziek is zo dramatisch, ik krijg altijd een begrafenisgevoel van haar. En ik vind haar veel te schreeuwerig. Zodra ze op de radio komt, is het meteen geluid op 0 draaien.

Wat een fijn topic is dit zeg :+ Lekker mijn mening geven over dingen, zonder dat iemand meteen een weerwoord geeft.

Beide mee eens!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:56

Pepperrr schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik vind Adele echt vreselijk zingen. Haar muziek is zo dramatisch, ik krijg altijd een begrafenisgevoel van haar. En ik vind haar veel te schreeuwerig. Zodra ze op de radio komt, is het meteen geluid op 0 draaien.

Wat een fijn topic is dit zeg :+ Lekker mijn mening geven over dingen, zonder dat iemand meteen een weerwoord geeft.

Beide mee eens!

Anouk vind ik zo'n jammeraar, heb er helemaal niets mee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:07

germie schreef:
De cap in de hogere dressuur, het is gewoon nog steeds geen gezicht. Ik heb respect voor de mensen die in de GP nog gewoon met een hoedje rijden. Zo hoort het. Betutteling noem ik dat.

En ik geloof niet in veel adviezen van artsen. je moet altijd zelf blijven denken en als jij denkt dat het anders is dien je dit zeker te vermelden, en zonodig je eigen gevoel te volgen, want dat is vaak beter. Te conservatief, geheel onjuist of niet meedenkend genoeg. Dit komt door inmiddels meerdere ervaringen waarbij ik gelijk bleek te hebben, en mijn medische gegevens hebben ook nog eens op straat gelegen en zijn met een andere met dezelfde achternaam gedeeld. Google is de beste arts voor simpele diagnoses als je het juiste er uit weet te filteren. Maar omdat jij weet wat je voelt kun je aan de hand van een beschrijving op een website beter het kaf van het koren scheiden dan een arts omdat de website jouw gevoelens vertaalt. Natuurlijk zijn er mensen die dan allerlei dingen lezen en ook geloven, maar als je nuchter genoeg bent is Google vaak heel erg goed.

Volgens Google heb ik op het moment een hersen tumor :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:09

Gimme_Joy schreef:
elnienjo schreef:

Haha ja dat zeiden wij ook. Daarom zeg ik... problemen maken waar ze niet zijn... >;)

Vaak zit er melk of kaas of room in pizzadeeg ben ik achter gekomen door schade en schande. :+ dan is de kaastopping achterwege laten ook geen optie. Het valt vies tegen om een volledig melkvrije pizza te krijgen (als geen vlees dan dus ook vega pizza verrekte lastig). Zo ongeveer een op de 20 pizzarias kan het maken en dan vaak alleen nog op bestelling. Maakt niet uit welk land trouwens. -O-

Gimme_Joy

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:11

Meestal staat het er inderdaad expliciet bij als het vegan is. En dan is de keus zeer beperkt. In het buitenland zou ik dat niet aandurven.

Overigens wel een keertje een vegan burger gegeten van de vegan burger bar in Amsterdam. Buiten dat het t*ring duur was, smaakte het prima! Maar dan nog.... teveel gedoe naar mijn mening :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:16

Tjsa ik ben op zich juist blij met de vega hype. Dan is het in ieder geval melkvrij. Alleen tsja het vlees missen en er gratis soya en mais bij krijgen. -O- is dan weer lastiger.

Een heel onpopulaire mening, ik wil weer voedsel en drinken terug met ouderwets suiker en chemische
kleurstoffen.en gewoon de basis zonder tuinplanten graag als vulmiddel Door de suikervrije zoetstof stevia fruitkleuring mag ik steeds minder hebben aan eten en drinken. -O- ben tegenwoordig zo de supermarkt door. Frisdranken, ranja, vleesbeleg enz. Meeste kan ik laten liggen want voorzien van zoetstof, stevia, rode biet, wortel/caroteen, soya, peulvruchten, hibiscus, lupine enz.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:19

karuna schreef:
Tjsa ik ben op zich juist blij met de vega hype. Dan is het in ieder geval melkvrij. Alleen tsja het vlees missen en er gratis soya en mais bij krijgen. -O- is dan weer lastiger.

Een heel onpopulaire mening, ik wil weer voedsel en drinken terug met ouderwets suiker en chemische
kleurstoffen.en gewoon de basis zonder tuinplanten graag als vulmiddel Door de suikervrije zoetstof stevia fruitkleuring mag ik steeds minder hebben aan eten en drinken. -O- ben tegenwoordig zo de supermarkt door. Frisdranken, ranja, vleesbeleg enz. Meeste kan ik laten liggen want voorzien van zoetstof, stevia, rode biet, wortel/caroteen, soya, peulvruchten, hibiscus, lupine enz.

Waarom is dat? Stiekem ben ik het met je eens hoor. Hele generaties zijn groot geworden met chemische kleur/geur/smaakstoffen. Waarom niet een keuze? Waarom moeten we allemaal aan de natuurlijke smaakstoffen? -O-

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:21

karuna schreef:

Haha ja dat zeiden wij ook. Daarom zeg ik... problemen maken waar ze niet zijn... >;)[/quote]
Vaak zit er melk of kaas of room in pizzadeeg ben ik achter gekomen door schade en schande. :+ dan is de kaastopping achterwege laten ook geen optie. Het valt vies tegen om een volledig melkvrije pizza te krijgen (als geen vlees dan dus ook vega pizza verrekte lastig). Zo ongeveer een op de 20 pizzarias kan het maken en dan vaak alleen nog op bestelling. Maakt niet uit welk land trouwens. -O-[/quote]

Pizzadeeg is gemaakt van water, bloem, olijfolie, zout en gist (al kan ik mij voorstellen dat een Amerikaanse keten er van alles mee doet). Een zelfrespecterend italiaans restaurant zou dat nooit toevoegen. Was er geen sprake van kruisbestuiving van bijvoorbeeld kaas?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:23

Ik heb geen idee meer, het is ook al even geleden. Hoe het ook zeide, ik vond het een hoop gezeur om niks en had geen zin in discussie. Een keer mochten zij een restaurant kiezen en daarna zijn we gewoon weer lekker naar een mainstream restaurant gegaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:24

Helaas ben ik stik allergisch voor oa natuurlijke kleurstoffen in de kleur, rood, oranje en geel. -O- dus caroteen/wortel/rode biet/ananas/kurkuma. En dat zit zowat overal in dat roze, gelig en zo moet lijken, dus in vleeswaren, koekjes, soepen, frisdranken (oa sinas wist ik wortel. Sinds vandaag is royal club cassis ook afgevallen hebben ze nu wortel en hibiscus ingeduwd -O- ) alleen coca cola en pepsi de suiker versie dan Mag ik hebben. En een soort ranja de rest is met stevia, aspartaam enz. En stoppen ze tegenwoordig de meest vreemde dingen in brood, naast soya dus ook veld of witte bonen, lupine, acerolla. Veel peulvrucht producten dus. Leuk met een allergie voor soya die ook meer peulvruchten laat wegvallen.

De kruisbestuiving met kaas zou logisch zijn. En ja de basis zou eenvoudig moeten zijn. Maar helaas valt dat dus verrekte tegen. Zelfs echte italianen kunnen soms alleen melkvrij leveren op afspraak vooraf. -O- resultaat pizza maak ik zelf wel. Pizza ergens kopen nope ik begin er niet meer aan. Te vaak ziek geworden. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-08-19 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:26

Jammer zeg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:28

Het went, soms wel frustrerend maar je leert het snel af als je na een paar happen enkeltje toilet kunt nemen. %) eten meenemen. Lezen lezen lezen en niks in je mond stoppen tenzij ik heel zeker weet wat er in zit.

Dus weg met de gezondheidshype. Hallo basis en chemie :Y)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:31

Vooral dat. Ik denk dat als je de schijf van vijf aanhoudt en daarnaast lekker beweegt, je al een heel eind bent. Begrijp me niet verkeerd, I love greens en eet er dus ook heel veel van, maar ik kan ook losgaan op een zak chips en een fles wijn :+

Jeetje Karuna dat is heftig! Yay voor chemicals!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:33

sureido schreef:
germie schreef:

Volgens Google heb ik op het moment een hersen tumor :+

Nou ik snap het wel. Van diverse artsen foutieve diagnoses gekregen en eindelijk bij de juiste arts een keer een goede (aantoonbare) diagnose. Artsen zitten helaas ook vaak mis. En met mij nog vele anderen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:38

Heb ook via Google vaker een goede diagnose gevonden, maar als ik nu mijn symptomen intyp kom ik echt alleen maar daar op uit. Heb het na een week feesten gekregen maar het is al een week aan de gang. Steken in hoofd tijdens bukken of niezen oid.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:40

Daarom dus nuchter googelen, en niet alleen als je even geen feestjes meer hebt gehad. :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:44

Nayomie schreef:
Nou ik snap het wel. Van diverse artsen foutieve diagnoses gekregen en eindelijk bij de juiste arts een keer een goede (aantoonbare) diagnose. Artsen zitten helaas ook vaak mis. En met mij nog vele anderen.

Ik heb vorig jaar mijn vader gereanimeerd, en omdat het tijdens het eten gebeurde en ik er toevallig was, was er snel ingegrepen, in het ziekenhuis kon geen hartschade aangetoond worden, dus werd er gezegd dat het een eerste epileptisch insult was. Maar er werd aan voorbij gegaan dat er wel degelijk sprake was van gasping. Het verslag van wat er gebeurd was wilden ze niet aanpassen en klopte dus niet. Ik ben toen op advies van de huisarts meegegaan naar de uitslag van de mri en eeg waar niets uit gekomen is, maar toch bleven ze bij 'eerste epileptisch insult'. Ik ben toen best kwaad geworden op die neuroloog, want hij was er niet bij geweest, dus dan was het simpel: dossier verwijderen, dan is er geen ambulance geweest, geen hartstilstand, geen epileptisch insult, niets. Dat is hij bij de wet verplicht te doen op verzoek van de patient. Hij schrok hier nogal van en ik ging even door dat het dan ook direct moest, want dan kon mijn vader mij gewoon weer naar huis rijden zonder een advies in de wind te slaan (er komt een advies van 6 maanden niet rijden na een eerste epileptisch insult, lees goed, advies), want dan was het niet gebeurd. Hij werd rood en haalde er een ander bij. Toen kon er een kanteltafeltest gedaan worden. Hieruit is wel degelijk een hartprobleem gekomen met kans op herhaling. Dus wat ben ik blij dat ik even boos werd (en mijn vader dus ook). En zelf ook eens een complete misdiagnose meegemaakt waarbij ze een breuk in mijn enkel meer dan 27 jaar geleden wilden opereren terwijl dat niet nodig was. Dus daar was even boos worden ook noodzakelijk. Achteraf was 3 weken gips zat geweest en 5 te veel. Maar ook hier nooit een excuus.
Bij een tekenbeet was ik blij dat internet er was, want ik had die opgelopen in zuid Duitsland en daar krijg je altijd preventief antibiotica bij een beet. Door een stukje op internet en een telefoontje van de huisarts naar 1 of andere expert werd ik direct geloofd (huisarts zei ook eerlijk geen kennis te hebben van) en was die antibiotica zo geregeld. Dus een voorbeeld waar Google heel handig is. Ook bij een hielspoor was het handig om gewoon zelf de diagnose te kunnen stellen, dan kun je gericht op zoek naar een behandelaar.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:47

Hoe kan ik dit topic gemist hebben :')

- ik hou niet van lange manen bij paarden, nooit
- ik hou niet van Game of Thrones
- ik heb liefst het hele jaar 15°C
- heb een hekel aan wielrenners over het algemeen
- leggings zijn geen broeken en niet geschikt om mee te bukken
- ik hou niet van sneakers onder jurkjes
- ik zie het probleem niet in Engelse woorden tussen de Nederlandse taal
- alles met citroen is vies (ja ook sorbet of limoncello)
- idem voor caramel, al helemaal als er zout bij zit
- also, zout hoort niet op popcorn