De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:48

Aan tafel eten is zo'n gedoe. Gewoon lekker op de bank, beentjes omhoog, tv aan en eten maar. Ik haat eetgeluiden dus aan tafel eten vind ik sowieso verschrikkelijk en alleen is dat zo saai :+

Sintara

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:22

Ik eet ook op de bank, want recht op een stoel zitten vind ik vreselijk en dat moet al op kantoor.
Maar ik heb geen zooi slingeren hoor. Veel mensen vinden mijn huis zelfs een beetje leeg maar dat maakt schoonmaken etc zooooveel makkelijker :P.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:57

Eet altijd aan de eettafel. Koken vind ik ook leuk. Restje gaat de vriezer in voor andere keer (werk tot 19:30, dus lekker makkelijk na werk). Ivm beperking woon ik begeleid en in gebouw waar kantoor van begeleiding zit, is ook gemeenschappelijke ruimte waar ze elke dag koken en eten, dus kan daar na werk ook altijd terecht om nog wat te eten. Kost een paar euro, wel gezond en lekker.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:45

Zo weer alles bijgelezen..

Qua koken ben ik echt zo iemand die er nooit genoeg tijd voor heeft dus een opwarm maaltijd is bij mij al snel aan de orde. Of salade ofzo.
HEb een tijdje geprobeerd om van te voren te koken en dingne in de vriezer te bewaren maar toch niet echt mijn ding.

Lengte heb ik eigenlijk nooit zo bij stil gestaan omdat ik zelf maar 1.60 ben. MAar ik zat zo te denken, bij mannen vind ik langer toch wel aantrekkelijker. Bij vrouwen heb ik dat veel minder

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 19:51

Ik vind koken dus echt VERSCHRIKKELIJk. Urgh. Wat haat ik het.

Ik was dan ook lange tijd koningin afhaal. Maar dat gaat ook tegenstaan en ik at gewoon niet gezond genoeg.

Half jaar geleden heb ik een grote airfryer aangeschaft. Ideaal. Ik kook nu eigenlijk elke avond met de airfryer.

Ik heb een paar quiches. Ik haal voor 4 personen, maar in plaats van in 1 grote schaal, doe ik het in 4 kleinere schaaltjes. Voor het afbakken gaan er drie in de vriezer en de vierde gooi ik in de airfryer. Die andere drie bak ik dan een andere keer af. Zo is het vers afgebakken i.p.v. opnieuw opgewarmd.

Hetzelfde doe ik met een burrito gerecht. Ik bereid 8 burritos voor. 6 gaan er de vriezer in en 2 bak ik af om te eten.

Ook heb ik verschillende soorten frietjes, aardappelschijfjes, aardappel kroketjes en allerlei andere vormen vab aardappel in de vriezer die ik dan in de airfryer bak. Meestal met een stukje vlees. Soms ook met groente uit de “oven”. 180 graden. 10 minuten. En eten maar :)

Heb via Picnic van gwoon ook gesneden en gewassen groente in de vriezer. Bloemkool, broccoli spruitjes vanalles. Terwijl de airfryer aan staat gaan die 5 minuten in kokend water.

Het is zo snel en praktisch en ik kan gewoon iets anders doen terwijl het aan staat. Ik kan best genoeg variatie verzinnen dat het voor mij alleen meer dan prima is.

Ja. Die airfryer was voor mij echt de aankoop van het jaar!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:05

Ik hoor het al... De Airfryer is een must have? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 20:07

Voor mij wel in ieder geval :Y)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:09

Maar al wel beter dan regelmatig afhalen. +:)+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 20:10

Ja dat sowieso. Eigenlijk is airfryer helemaal niet ongezond. Het is in feite gewoon een kleine hele efficiënte oven, die je niet hoeft voor te verwarmen en gemiddeld de helft van de tijd doet over garen dan een gewone hete lucht oven.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:25

Koken is iets dat er niet van komt als ik alleen ben, zonder kinderen. Restjes invriezen doe ik soms wel, maar ze ook ontvriezen en klaarmaken niet. Vanaf midden volgende week tot eind augustus zonder kinderen, dus dan ga ik toch iets moeten doen, anders ben ik nog 5 kilo lichter. Nu 70 kg voor 185, dus dat is al niet heel zwaar, al wel redelijk iel zoals jullie zeggen :P.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:28

Kunnen wij elkaar de hand schudden. Ik ben 1.67 m en weeg 57 kg. Zit geen grammetje vet op mij.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:33

Welkom in het iele clubje :).
Sporten wordt alleen maar meer lijkt het hoe ouder ik word. Dus ik ga wel proberen komende tijd goed te eten. Naast squash, voetbal mij nu ook nog laten overhalen om te gaan zaalvoetballen. Straks heb ik te veel plaats in mijn bed, vind ik mezelf niet meer terug :D .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:42

Callisto04 schreef:
Welkom in het iele clubje :).
Sporten wordt alleen maar meer lijkt het hoe ouder ik word. Dus ik ga wel proberen komende tijd goed te eten. Naast squash, voetbal mij nu ook nog laten overhalen om te gaan zaalvoetballen. Straks heb ik te veel plaats in mijn bed, vind ik mezelf niet meer terug :D .

Te groot bed! _O-

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:53

Ik gebruik sowieso maar 1 kant van het bed, alsof er prikkeldraad in het midden zit :P.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 20:58

Ik ook. Aan de andere kant ligt mijn hond. :Y)

Althans. Als het niet zomer is. In de zomer hangt er grote klamboe rond mijn bed. Maar richting herfst gaat de klamboe weg en komt de grote sprei er weer overheen en dan mag mijn hond bovenop die sprei liggen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:59

Het is bij mij echt zo, direct vertrokken :)

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:02

Ik hou van koken en bakken. Maar voor mezelf maar een paar keer per week -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:04

Shiloh schreef:
Ik ook. Aan de andere kant ligt mijn hond. :Y)

Althans. Als het niet zomer is. In de zomer hangt er grote klamboe rond mijn bed. Maar richting herfst gaat de klamboe weg en komt de grote sprei er weer overheen en dan mag mijn hond bovenop die sprei liggen.

Ik lig ook maar aan 1 kant. Heb laatst ook een klamboe gekocht. Nu even kijken hoe ik die handig aan mijn lamp op kan hangen.

Jouw hond kijkt nu al weer uit naar het najaar? :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:06

Ailill schreef:

[ Afbeelding ]

Ooh jaloers! Ik zie het rustig 4 uur worden :roll:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:17

Mossel schreef:
Ailill schreef:

[ Afbeelding ]

Ooh jaloers! Ik zie het rustig 4 uur worden :roll:
Serieus? Lig je dan van 10/11 uur, tot die tijd wakker?

Ik kruip in bed en ben vetrokken.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:21

Ja helaas... en bij hele slechte dagen slaap ik helemaal niet :')

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:24

Slaaptekort kan wel zwaar doorwegen. Misschien toch eens hulp voor zoeken. Een keer wakker liggen door te piekeren snap ik wel, maar als dat de regel wordt...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:26

Callisto04 schreef:
Slaaptekort kan wel zwaar doorwegen. Misschien toch eens hulp voor zoeken. Een keer wakker liggen door te piekeren snap ik wel, maar als dat de regel wordt...

Al gedaan ;) testen gehad enz, ik maak pas rond een uur of 1 melatonine aan veel te laat dus. Maar slaap te kort heb ik gelukkig niet.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:31

Dan heb je geluk bij een ongeluk en waarschijnlijk weinig slaap nodig. Is je levensritme dan aangepast aan je slaapritme? Lijkt me niet dat als je pas zo laat melatonine aanmaakt het makkelijk is om 7u op te staan bv.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:35

Ik slaap gewoon de gemiddelde 8 uur. Ik hoef niet vroeg op te staan, anders was het me wel opgebroken ja. Dus een geluk bij een ongeluk dat ik een baan had waar ik ‘s middags pas hoefde te beginnen, nu helaas even geen baan.

Maar dan nog zou het fijn zijn als je gewoon op tijd kon slapen en op tijd op kon staan.. iets met nog wat aan je dag hebben haha