Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Monday

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:28

Ben je niet bang dat hij nog een bui krijgt in die vijf dagen, straks merkt hij dat je serieus bent?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:34

Het lijkt mij in deze omstandigheden een enorme opgave om 5 dagen samen te zijn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:51

Suzanne F. schreef:
Zijn er niet binnenkort audities voor GTST?

De volgende scene al geschreven? :P Ze is zwanger en gaan trouwen.. :')

Avalanche81 _/-\o_

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:57

gribaldi schreef:
Suzanne F. schreef:
Zijn er niet binnenkort audities voor GTST?

De volgende scene al geschreven? :P Ze is zwanger en gaan trouwen.. :')

Avalanche81 _/-\o_

Dit vind ik wel respectloos richting ts... dat ze niet gelijk actie onderneemt hoeft niet te betekenen dat ze bij hem wil blijven.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:02

Ik denk dat het vanaf het begin wel duidelijk is geweest, als je goed haar berichten leest, dat ze niet weg zou gaan. Iedereen hier kan zeggen rennen, dat gaat ze niet doen.

Verder zeg ik helemaal niet dat het slecht is als ze wel bij hem zou blijven. Als dat haar keuze zou worden is dat prima toch? Haar leven en ja dan hoop ik dat ze gelukkig worden samen inclusief trouwen en kids, want volgens mij is dat wel iets wat ze zouden willen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:24

Het belangrijkste is dat TS de steun krijgt die ze nodig heeft, maar OOK de RUIMTE om te beslissen, zonder dat ze steeds maar bekritiseerd wordt.

Het helpt echt nooit om iemand onder druk te zetten en in dit geval ervaart TS al druk genoeg door de hele situatie.

Ze heeft geen sarcasme etc nodig. Wees maar blij dat je niet in haar schoenen staat.
Laatst bijgewerkt door Hevonen op 23-11-18 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:25

Mochten dat haar toekomstplannen zijn met hem, dan is dat haar keuze en heeft iedereen TS haar keuze te recepteren. Narcisme schijnt in bepaalde factoren erfelijk te zijn dus laat je even goed informeren wat betreft de kinderwens van TS. Hoe dan ook, ik hoop dat je al het geluk in je leven vind met of zonder hem.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:29

Het blijft haar keuze, maar het is niet leuk op te groeien met zo'n vader, dat kan ik uit ervaring vertellen.

en als er kinderen zijn, wordt de stap om weg et gaan nog veel moeilijker

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:36

Hevonen, steun hoort ze van vrienden en familie te krijgen niet van bokt. En als ze geen "positief" commentaar wilt hebben moet ze het niet op zo'n forum plaatsen.

En ten tweede weet jij niet in welke relaties ik gezeten heb dus niet zo snel oordelen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:36

Plus, als TS nu zou kiezen om te blijven, neemt hij haar de volgende keer waarschijnlijk al helemaal niet serieus meer wanneer ze zijn gedrag aan kaart, want 'ach, ze blijft toch wel.'

Maar het is nog altijd TS haar leven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:32

Moderatoropmerking:
Ondanks dat het een gevoelig onderwerp is, iedereen hier enorm meeleeft en keihard aan het proberen is om TS op wat voor manier te helpen blijven het de keuzes van TS en ik wil jullie dan ook met klem verzoeken om met respect te blijven reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:08

GTST... Ja hier moest ik stiekem wel om lachen. Het voelt inderdaad soms als één grote soapserie. Overigens noemde vriend het hele gedoe ook nog precies zo.

Anyways. Kinderen gaan er echt niet komen hoor. Ik wil ze *ooit* graag, maar ben ook weer niet zo'n dom konijn dat ik nu met hem aan kinderen ga beginnen omdat dat misschien wel dingen redt..

Dat heb ik overigens ook uitgesproken naar hem. Heb gezegd dat hij nog zo leuk kan doen, en dat we het weer oprecht leuk kunnen hebben, maar dat het voor mij gaat om 'wil ik kinderen met hem opvoeden' en dat zie ik niet gebeuren. En hoewel ik er nu nog niet aan toe ben, dat het wel iets is waar ik nu al rekening mee moet gaan houden. En hij ook. Hij was wat stilletjes maar hij begrijpt het wel.

De opsomming van Bigone klopt in grote lijnen (paar details verkeerd) dus ja.. au. Confronterend. Het is voor mij gemakkelijk om die nare dingen weg te stoppen en te focussen op de positieve dingen (want wat moet je anders?) dus die opsomming is wel een eyeopener. Of nja eyeopener.. Ik weet het allemaal wel maar ik mag het niet vergeten of vergeven. Daar hebben jullie gelijk in.

Vriend doet nog steeds poeslief, maar mijn gevoelens zijn eigenlijk hetzelfde. Dat we zo goed hebben gepraat als nooit tevoren is wel erg fijn, maar maakt het vooral een stuk gemakkelijker voor om die knoop nu écht echt echt door te hakken.

Hakkuh!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:15

Was de opsomming van Avalanche, weet nog steeds niet hoe ik delen van berichten kan quoten. Maar het slaat wel de spijker op zijn kop en je klinkt steeds meer vastberaden ts. In plaats van blij te zijn dat hij nu wel poeslief is heb je gelukkig door dat ook die houding een houding is en niet iets wat gewoon erbij hoort in een relatie. Nu wel maar al die jaren niet?? Wanneer je toch zeker weet dat kids er met hem niet komen dan is de conclusie idd simpel. Op zoek naar je eigen geluk gaan, zonder hem.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:18

TS, ik heb het topic vanaf het begin meegelezen.

Even een vraag nav je laatste posts:
Hou je nog wel van je vriend?
Heb je nog wel eens dat verliefde gevoel vanwege (dat kuiltje in zijn kin, dat lachrimpeltje, dat lokje haar dat steeds de verkeerde kant op valt, ....)
Kun je nog genieten van intimiteiten of "onderga" je dat gewoon?

Of blijf je eigenlijk enkel bij je vriend "omdat je weet wat je hebt en bang bent voor wat er gaat komen als je weggaat"?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:19

Anoniem schreef:
GTST... Ja hier moest ik stiekem wel om lachen. Het voelt inderdaad soms als één grote soapserie. Overigens noemde vriend het hele gedoe ook nog precies zo.

Anyways. Kinderen gaan er echt niet komen hoor. Ik wil ze *ooit* graag, maar ben ook weer niet zo'n dom konijn dat ik nu met hem aan kinderen ga beginnen omdat dat misschien wel dingen redt..

Dat heb ik overigens ook uitgesproken naar hem. Heb gezegd dat hij nog zo leuk kan doen, en dat we het weer oprecht leuk kunnen hebben, maar dat het voor mij gaat om 'wil ik kinderen met hem opvoeden' en dat zie ik niet gebeuren. En hoewel ik er nu nog niet aan toe ben, dat het wel iets is waar ik nu al rekening mee moet gaan houden. En hij ook. Hij was wat stilletjes maar hij begrijpt het wel.

De opsomming van Bigone klopt in grote lijnen (paar details verkeerd) dus ja.. au. Confronterend. Het is voor mij gemakkelijk om die nare dingen weg te stoppen en te focussen op de positieve dingen (want wat moet je anders?) dus die opsomming is wel een eyeopener. Of nja eyeopener.. Ik weet het allemaal wel maar ik mag het niet vergeten of vergeven. Daar hebben jullie gelijk in.

Vriend doet nog steeds poeslief, maar mijn gevoelens zijn eigenlijk hetzelfde. Dat we zo goed hebben gepraat als nooit tevoren is wel erg fijn, maar maakt het vooral een stuk gemakkelijker voor om die knoop nu écht echt echt door te hakken.

Hakkuh!!

Goed zo dame. Ik zou zeggen, pak een flinke bijl en hak gelijk goed en hard.

Dank dat je mijn opsomming nuttig vond, sorry dat een paar details niet klopten :o

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:34

gribaldi schreef:
Hevonen, steun hoort ze van vrienden en familie te krijgen niet van bokt. En als ze geen "positief" commentaar wilt hebben moet ze het niet op zo'n forum plaatsen.

En ten tweede weet jij niet in welke relaties ik gezeten heb dus niet zo snel oordelen!

Ik heb ook in zo'n situatie gezeten... had het woord 'nu' kennelijk moeten toevoegen.

Maar ik vind dat er veel te veel druk op TS wordt gelegd en een veel te negatieve benadering. Het is HAAR leven en HAAR keuze, hoe verstandig of onverstandig wij die ook mogen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:38

Rocamor schreef:
TS, ik heb het topic vanaf het begin meegelezen.

Even een vraag nav je laatste posts:
Hou je nog wel van je vriend?
Heb je nog wel eens dat verliefde gevoel vanwege (dat kuiltje in zijn kin, dat lachrimpeltje, dat lokje haar dat steeds de verkeerde kant op valt, ....)
Kun je nog genieten van intimiteiten of "onderga" je dat gewoon?

Of blijf je eigenlijk enkel bij je vriend "omdat je weet wat je hebt en bang bent voor wat er gaat komen als je weggaat"?

Ja, ik hou van hem. Wel een sidenote... Er zijn momenten geweest waarop ik hem écht haatte. Dat we het toch al 10 jaar volhouden vind ik wel speciaal.

Hm. Nee.

Ik onderga ze.

En ja. Dat is wel een angst geweest heel lang. Als in: ik ben bang dat ik eenzaam word. Ik zie het gebeuren bij een vriendin van me die net zo lief/leuk/aardig/sociaal is als maar kan. :(

Avalanche81 schreef:
Goed zo dame. Ik zou zeggen, pak een flinke bijl en hak gelijk goed en hard.

Dank dat je mijn opsomming nuttig vond, sorry dat een paar details niet klopten :o

Sorry, jouw opsomming. Kwam nog steeds goed aan :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:41

Hevonen schreef:
gribaldi schreef:

Ik heb ook in zo'n situatie gezeten... had het woord 'nu' kennelijk moeten toevoegen.

Maar ik vind dat er veel te veel druk op TS wordt gelegd en een veel te negatieve benadering. Het is HAAR leven en HAAR keuze, hoe verstandig of onverstandig wij die ook mogen vinden.

Geeft niks, het blijft klote! Maar uiteindelijk leren we er van, hoop ik.
Zulke situaties zijn gewoon erg rot.. :(:)

De post van ts nu, laat wel zien dat het doordringt maar wat je zegt haar leven haar keuze. Ze weet zelf wat de juiste en verstandigste beslissing is in deze :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:43

Als ik heel eerlijk ben nav jouw antwoord, dan vraag ik me af of je van hem houdt of van het feit dat je "dan maar samen bent met iemand".

Ik hoop dat je dan de kracht kunt vinden om een eerlijke beslissing voor jezelf en voor hem te maken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:47

Je bent met zoveel eenzamer dan je ooit zult zijn zonder.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:48

TS mag ik nu misschien vragen wanneer je denkt die knoop te gaan doorhakken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:57

Ts, eenzaamheid is iets compleet anders dan alleen zijn. Je kunt heel goed eenzaam zijn binnen een relatie of groot gezin. Vergeet dat nooit. Eenzaamheid word vaak heel negatief gebruikt maar soms word alleen en eenzaam door elkaar gehaald. In een relatie waar je niet gezien en gehoord word ben je zo eenzaam als het maar kan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:01

Anoniem schreef:
Dat we het toch al 10 jaar volhouden vind ik wel speciaal.

Ik lees ook al vanaf het begin mee, maar dit valt me toch wel op... hoezo is dat speciaal? Hoe langer je het volhoudt, hoe meer tijd van je leven je besteedt aan iemand waarvan je niet meer houdt.
En dat is zo zonde, het leven is veel te kort om zoveel tijd te besteden aan zo iemand. Het houdt je namelijk ook af van het besteden van je tijd en energie aan iemand die wél van je houdt, die je geen pijn doet, die je niet dwingt tot dingen die je eigenlijk niet wilt.
Ik vind het dus helemaal niet speciaal, maar ontzettend vergooide tijd, sorry.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:15

Je bent geboren om een leven te lijden voor jezelf. Je maakt dus ook de keuzes voor jezelf, niet voor iemand anders. Je leeft niet voor iemand anders, je leeft voor jou.

Een relatie is leuk voor erbij, maar het zou niet jouw leven moeten belemmeren. Ik ben liever alleen dan dat ik elke dag ongelukkig ben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:18

Nou, ik ben blij dat het aankwam. Mijn doel met name was ook om alles eens op een rijtje te zetten, omdat als je in die situatie zit, zo makkelijk dat overzicht verliest.

Wendy schreef:
Anoniem schreef:
Dat we het toch al 10 jaar volhouden vind ik wel speciaal.

Ik lees ook al vanaf het begin mee, maar dit valt me toch wel op... hoezo is dat speciaal? Hoe langer je het volhoudt, hoe meer tijd van je leven je besteedt aan iemand waarvan je niet meer houdt.
En dat is zo zonde, het leven is veel te kort om zoveel tijd te besteden aan zo iemand. Het houdt je namelijk ook af van het besteden van je tijd en energie aan iemand die wél van je houdt, die je geen pijn doet, die je niet dwingt tot dingen die je eigenlijk niet wilt.
Ik vind het dus helemaal niet speciaal, maar ontzettend vergooide tijd, sorry.

Mee eens. Ik heb ook 10 jaar in zo'n situatie gezeten, en TS, jij bent gelukkig jonger dan ik. Toen ik scheidde was ik 33. Ik had graag kinderen gewild, maar nooit met hém, en hoe ouder ik word, ik ben nu 37, hoe minder ik het nog zie zitten. Want als ik nu zou bevallen, ben ik bijna 60 tegen de tijd dat mijn kinderen 20 zijn....... en pas oma als ik 70 ben......

Kinderen zie ik dus niet meer komen. De beste tijd daarvoor is voorbij. En ik kan nog heel veel doen in mijn leven, heb nog heel veel jonge jaren over om te genieten. Maar mijn eerste kind op mijn 40e (dat is een stuk reëler) vind ik een te groot gezondheidsrisico, en te groot risico op het syndroom van Down. Een nicht van mij heeft nog een kind gekregen toen ze 41 was, en dat meisje heeft het Down syndroom.
Dat is wel iets om goed over na te denken.

Dankzij mijn ex is mijn CV min of meer om te huilen, ben ik door mijn PTSS blijvend gedeeltelijk arbeidsongeschikt, dus een carrière zit er ook niet meer in. En ik kom wel rond, zo is het niet, maar deze relatie heeft voor mij blijvende gevolgen.

Jij bent 27. Je zou gerust nog kinderen kunnen krijgen. Je kunt nog heel wat opbouwen als je wilt. Loop die kans niet mis.