Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:GTST... Ja hier moest ik stiekem wel om lachen. Het voelt inderdaad soms als één grote soapserie. Overigens noemde vriend het hele gedoe ook nog precies zo.
Anyways. Kinderen gaan er echt niet komen hoor. Ik wil ze *ooit* graag, maar ben ook weer niet zo'n dom konijn dat ik nu met hem aan kinderen ga beginnen omdat dat misschien wel dingen redt..
Dat heb ik overigens ook uitgesproken naar hem. Heb gezegd dat hij nog zo leuk kan doen, en dat we het weer oprecht leuk kunnen hebben, maar dat het voor mij gaat om 'wil ik kinderen met hem opvoeden' en dat zie ik niet gebeuren. En hoewel ik er nu nog niet aan toe ben, dat het wel iets is waar ik nu al rekening mee moet gaan houden. En hij ook. Hij was wat stilletjes maar hij begrijpt het wel.
De opsomming van Bigone klopt in grote lijnen (paar details verkeerd) dus ja.. au. Confronterend. Het is voor mij gemakkelijk om die nare dingen weg te stoppen en te focussen op de positieve dingen (want wat moet je anders?) dus die opsomming is wel een eyeopener. Of nja eyeopener.. Ik weet het allemaal wel maar ik mag het niet vergeten of vergeven. Daar hebben jullie gelijk in.
Vriend doet nog steeds poeslief, maar mijn gevoelens zijn eigenlijk hetzelfde. Dat we zo goed hebben gepraat als nooit tevoren is wel erg fijn, maar maakt het vooral een stuk gemakkelijker voor om die knoop nu écht echt echt door te hakken.
Hakkuh!!
gribaldi schreef:Hevonen, steun hoort ze van vrienden en familie te krijgen niet van bokt. En als ze geen "positief" commentaar wilt hebben moet ze het niet op zo'n forum plaatsen.
En ten tweede weet jij niet in welke relaties ik gezeten heb dus niet zo snel oordelen!
Rocamor schreef:TS, ik heb het topic vanaf het begin meegelezen.
Even een vraag nav je laatste posts:
Hou je nog wel van je vriend?
Heb je nog wel eens dat verliefde gevoel vanwege (dat kuiltje in zijn kin, dat lachrimpeltje, dat lokje haar dat steeds de verkeerde kant op valt, ....)
Kun je nog genieten van intimiteiten of "onderga" je dat gewoon?
Of blijf je eigenlijk enkel bij je vriend "omdat je weet wat je hebt en bang bent voor wat er gaat komen als je weggaat"?
Avalanche81 schreef:Goed zo dame. Ik zou zeggen, pak een flinke bijl en hak gelijk goed en hard.
Dank dat je mijn opsomming nuttig vond, sorry dat een paar details niet klopten
Hevonen schreef:gribaldi schreef:Hevonen, steun hoort ze van vrienden en familie te krijgen niet van bokt. En als ze geen "positief" commentaar wilt hebben moet ze het niet op zo'n forum plaatsen.
En ten tweede weet jij niet in welke relaties ik gezeten heb dus niet zo snel oordelen!
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten... had het woord 'nu' kennelijk moeten toevoegen.
Maar ik vind dat er veel te veel druk op TS wordt gelegd en een veel te negatieve benadering. Het is HAAR leven en HAAR keuze, hoe verstandig of onverstandig wij die ook mogen vinden.
Anoniem schreef:Dat we het toch al 10 jaar volhouden vind ik wel speciaal.
Wendy schreef:Anoniem schreef:Dat we het toch al 10 jaar volhouden vind ik wel speciaal.
Ik lees ook al vanaf het begin mee, maar dit valt me toch wel op... hoezo is dat speciaal? Hoe langer je het volhoudt, hoe meer tijd van je leven je besteedt aan iemand waarvan je niet meer houdt.
En dat is zo zonde, het leven is veel te kort om zoveel tijd te besteden aan zo iemand. Het houdt je namelijk ook af van het besteden van je tijd en energie aan iemand die wél van je houdt, die je geen pijn doet, die je niet dwingt tot dingen die je eigenlijk niet wilt.
Ik vind het dus helemaal niet speciaal, maar ontzettend vergooide tijd, sorry.