[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:59

Magrathea _O- Don't mess with child-free people, they're used to being judged. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:01

sanso schreef:
Magrathea schreef:
Ik vind het prima als er hier moeders meelezen / af en toe posten hoor. Maar eh, het blijft wel een kindvrij topic. Dus daar moet je toch bepaalde verwachtingen bij hebben, of niet? Of dacht je soms dat we hier gezellig zaten te kirren over hoe leuk kinderen wel niet zijn? Denk je niet dat we dan ergens anders zouden zitten, zoals het "kinderen zijn wolkjes en ik wil er 45" topic?

@deMolenhoek, dit bedoel ik. Mag best meegekletst worden hoor maar blijf een kinderloos topic..

Ik snap het hoor :D Ik wou zelf nooit kinderen en nu zeker geen 2de. Ik herken ook heel veel van jullie gedachtengang dus misschien dat het mij daarom wat aantrekt :D Geloof mij, als de familie lyrisch rond beeb staat omdat ze een poeppamper heeft denk ik echt bij mij zelf: Gaan jullie nog lekker? :') Ik ben zo een moeder die, helaas, naast kind staat te wurgen/kotsen als ze wordt ververst _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:03

Als ze als ongeleid projectiel onbeschoft rondjsjezen, andere kinderen/dieren/mensen bewust pijn doen, gillen en krijsen als gekeelde varkens, hun snothanden en kwijl overal aan afvegen, overal aanzitten... ja, dan kan ik het gevoel hebben dat ik ze het liefst van al naar de andere kant van de wereld wil schoppen.

En nee, als ik tot 2x toe ergens vriendelijk doch dringend voor waarschuw om het niet meer te doen, dan hou ik me absoluut niet in om de 3e keer in hele duidelijke taal hun ergste nachtmerrie te worden. Dat lukt me zelfs zonder nog maar mijn stem te verheffen en met een mooie lach op mijn gezicht.

Maar eer ze me daar krijgen hebben de ouders al 1000 kansen laten liggen om zelf in te grijpen.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:03

Je kan kinderen toch ook gewoon haten? Of hekel aan hebben.
Ik haat katten. Ik vind ze vreselijk terwijl er genoeg mensen zijn die er wel een hebben.
Maar ik had niet het idee dat er iets mis met me is...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:04

SophievdV schreef:
Ja natuurlijk :')

Dat mensen kinderen werkelijk haten zegt echt meer over die mensen dan over de kinderen. Maar goed. Jullie gaan er vast lekker op :D

Ayasha: je veralgemeend mijn bericht onterecht.

Wat zegt dat dan precies over die mensen? Kun je dat uitleggen?

Ilsey

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:05

Ik vond ook direct dat die giga slak op een konijn lijkt!

Zelf irriteer ik mij best vaak aan kinderen, maar niet in mijn job (leerkracht) en ook niet als ze goed opgevoed en met weinig zijn. Maar die ongeleide projectielen die je soms hebt... en dan nog eens in groep... ja dat is wel hels.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:08

Ik heb overigens ook een hekel aan kinderen. Het gekke is dat dat bij mij ontstaan is toen ik 10 was. We waren toen op vakantie in een huisje in Frankrijk en mijn ouders hadden vrienden met kleine kinderen (4 en 6) uitgenodigd. Wat een rotjong waren dat. Hebben echt mijn vakantie verpest met hun gejank en gekrijs.Toen ik daarna neefjes van die leeftijd die een nest jonge katjes hadden deze aan hun staart op zag tillen en mee rondsjouwen was voor mij de keuze gemaakt. En daar ben ik nooit meer van afgestapt.
Vanaf een jaar of 15 vind ik ze weer leuk. Ben dan ook van menig kind van 15 jaar of ouder hun lievelingstante.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:12

We hebben zo een nicht in de familie. Die haar kinderen, nou... Dumpt ze 90% van de tijd bij haar ouders (lekker makkelijk). Kinderen zijn totaal niet opgevoed, strontverwend. Ben altijd blij als ze niet komen opdagen op een familie feest.

Andere nicht haar kinderen zijn 3 en 5. Hebben elk een ipad. Zitten daar constant spelletjes op te spelen met volume maximum. Was de laatste keer echt zo ver dat ik kinderen buiten ging zetten en de ipad er achter ging gooien.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:15

Ja dat is tegenwoordig ook iets hè. Kleine kinderen al achter Ipads en computers. De zoon van een vriendin van mij is behandeld door een kinderpsycholoog voor gameverslaving. Het jong is 9...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:18

Brainfail schreef:
Ik heb vooral een hekel aan alles wat kinderen doen en vooral dat opdringerige als ze wat ouders zijn gaan we praten. (al ben ik zelf ook echt mega druk maar dat is ook waarom ik hun drukte niet kan verdragen omdat het al te vol is in mijn hersenpan)

Maargoed net als dat kinderen er weinig aan kunnen doen dat ze kind zijn kan ik er weinig aan doen dat ik ze alles behalve leuk vind.
Maar dat ik haat kinderen zo big deal is. Dat is voor mij hetzelfde als een hekel aan hebben alleen klinkt haten wat gemener. Who the hell cares. O:)

Dat is toch ook prima. Ik vind het niet ERG dat kinderen vervelend en irritant zijn, het gevolg ervan is alleen dat ik ze niet wil, en beperkt in mijn omgeving kan verdragen.

Net als dat je heel beledigd kan zijn als iemand op wie jij een crush hebt niets in jou ziet, ja jammer voor je, beter verspil je je energie ergens anders aan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:18

Volgens mij onderschatten de ouders dat

Maar op scholen is het allemaal net zo , met ipads werken etc . Geen krijtbord meer maar een digibord etc

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:20

Ik dacht laatst dat een vriendin van me haar kinderen ipads had gegeven voor het uitlopen van de avondvierdaagse :oo :oo
Het kado bleek echter "ipad-tijd" te zijn, dat was een flinke opluchting :o had het ook erg raar gevonden hoor

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:23

sanso schreef:
Ik heb ook een vrouw op stal staan met een tweeling meisjes. Maar vaak word stal gebruikt als een dumpplek voor kinderen en komen er regelmatig vriendinnetjes mee.. moeders gaat rijden in de bak en de kinderen zoeken het maar uit en rennen en vliegen overal gillend heen >;)
Heb mijn eigen er maar bij neergelegd.

Die had ik weggestuurd. Stal is rustplek voor de paarden geen racebaan voor de kinderen.

Hier wel eens gehad gaan ze met de longeerzweep lopen zwaaien .. dat soort ondoordachte acties.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:42

Ohh ff snel weer aanhaken. De OP is geniaal _/-\o_

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:56

SophievdV schreef:
Ja natuurlijk :')

Dat mensen kinderen werkelijk haten zegt echt meer over die mensen dan over de kinderen. Maar goed. Jullie gaan er vast lekker op :D

Ayasha: je veralgemeend mijn bericht onterecht.

Wat kom je hier in godsnaam doen :')
Ga weg.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:03

Nou ik haat ze ook niet, maar echt blij word ik er ook niet van. :D

Alhoewel sommige wel erg op mijn grens van haten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:12

Ik haat ze ook niet, maar ik snap wel dat mensen iets haten.. Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat er dan iets mis is met je..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:16

Ik zal je zeggen dat ik mijn buurjongens ook haat, en hun vader erbij. Die gastjes zijn iedere week met een groep andere jochies aan het motorcrossen op het land tegenover ons. Maakt een tyfusherrie, en is verboden. Pa zegt gewoon: de politie mag me iedere dag een bon geven, mijn jongens mogen crossen.

Wat voor klojo ben je dan als vader, als je gewoon hardop zegt: ik leer mijn kinderen dat de wet overtreden mag worden? Die kinderen van 'm zijn dan ook ongelooflijk brutale rotjongens.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:17

Ben je mooi klaar mee dan -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:19

Zo, ik mag even terug lezen :D

Leuk al die huisdieren <3 Die slak _O-
Dit is mijn 'kind' <3
Afbeelding

Ik haat kinderen ook niet, maar ik ben gewoon totaal niet een persoon die zich met veel geduld een kind ziet groot brengen. Daar doe ik zowel mezelf als het kind geen plezier mee. En ik wil mijn vrijheid niet opgeven.
Mijn man denkt er gelukkig helemaal hetzelfde over.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-10-18 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:19

pfft kinderen op stal, ik heb er ook wel eens een paar een standje gegeven omdat ze dachten op een speelplaats te zijn.
Waar ik ook niet zo goed in ben, collega's die tijdens de lunch alleen maar over de kinderen kunnen praten... serieus like i care dat je jong 1 uur naar school moet fietsen en in paniek raakt als hij zijn spelletje fortnight kan spelen... ik verveel hun toch ook niet iedere lunchpauze met verhalen over mijn paard.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:21

Heb er ook een keer wat van gezegd op mijn oude stal. Werd me niet in dank afgenomen, terwijl ik de enige was waar dat kind naar luisterde. :=

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:23

Ik kreeg deze vanmiddag doorgestuurd door een medebokker :+

Afbeelding

Ik moest lachen en een collega vroeg wat er zo grappig was, dus ik liet plaatje zien. "Ben je wel eens een kind tegengekomen die je wel leuk vond?"was de vraag. Ik maak er namelijk geen geheim van dat ik niks, maar dan ook echt niks met kinderen heb, ondanks een verleden in het onderwijs. O:) Ik heb écht even na zitten denken, maar ik heb nog geen enkel kind ontmoet waarvan ik niet op een gegeven moment dacht "blij dat ik een paard en een hamster heb..." -O- :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:27

Geweldig. Ik geloof best dat je het niet kunt zien, maar je kunt het verschil tussen pepers en paprika wél ruiken. En Pa Gijs weet kennelijk niet dat-ie kind vol met melk moet storten om het branden te bestrijden.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:29

Ik heb absoluut geen haat neigingen tegenover andermans kinderen, ik wil ze alleen zelf niet hebben, nu niet nooit niet :D

Hoe staan jullie tegenover het oppassen van andermans kinderen. Het kunnen zowel de kinderen van kennissen of van familie zijn.