Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:52

Meliaforever schreef:
Ik woon ook zowat aan de kust, maar hier binnen is het helaas nog echt warm. Terwijl het buiten koeler was afgelopen dagen dan binnen. Alles staat open, maar dat heeft ook weinig zin.
Het was hier vorige week net zo warm als in het oosten. :=

Hoe dan? Als ik 's avonds thuis kom, gooi ik alles tegenover elkaar open en dan koelt het echt flink af met die wind. Die wind zou je ook moeten hebben als je aan de kust woont?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:55

Nu wel ja, nu zijn de nachten weer koel, vorige week echt niet. In Wijk aan zee vlak achter de duinen was het vorige week vrijdag om 6 uur s middags 37 graden en om half 1 s nachts op het strand aan de kustlijn nog 29, dan koelt het binnen ook niet af.

Momenteel buiten 26 en binnen 23. Lekker zomerweer.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:10

Yv_ schreef:
Meliaforever schreef:
Ik woon ook zowat aan de kust, maar hier binnen is het helaas nog echt warm. Terwijl het buiten koeler was afgelopen dagen dan binnen. Alles staat open, maar dat heeft ook weinig zin.

Hoe dan? Als ik 's avonds thuis kom, gooi ik alles tegenover elkaar open en dan koelt het echt flink af met die wind. Die wind zou je ook moeten hebben als je aan de kust woont?

Geen idee, het blijft warm allemaal. Vooral boven.. -O- Wind is ook aanwezig.

Maar vannacht wel half onder me dekbed kunnen slapen weer. <3

Kaka

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:14

Staat jouw huis mss in de luwte? Hier merken we ook niets van oostenwind omdat er aan die kant huizen staan. Westenwind komt hier wel lekker binnen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:16

Hadden jullie gezien, in Portugal en zuid Spanje de temperaturen die komend weekend daar richting 50 graden gaan stijgen!?
Dit door een wind die vanaf de Sahara gaat blazen.
Op vakantie zitten daar lijkt me dan ook geen pretje.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:16

Heb afgelopen nacht weer heerlijk geslapen, eindelijk...Gisteravond stond er een lekker koel windje, en alles open gezet, was lekker koel in de slaapkamer.
Ik vind het nu buiten ook wel lekker aangenaam, niet zo van dat benauwde, maar helaas nog te warm om paard te gaan rijden. Gisteren een stuk wezen lopen met mijn haf.
Denk dat ik een zo meteen een klein rondje ga hardlopen, lekker onder de boompjes door.
En daarna een plons in het water neem, tegenover ons huis :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:18

Popstra schreef:
Hadden jullie gezien, in Portugal en zuid Spanje de temperaturen die komend weekend daar richting 50 graden gaan stijgen!?

Dan zitten wij hier nog aardig goed..pff..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:18

Die warmte die krijg ik ook echt niet uit mijn huis... nu zit ik momenteel niet thuis maar tijdje bij oom en tante in huis... Maar ook daar is het zo'n 28 graden binnen nu nog :+ Gelukkig wel airco op de slaapkamer, echt mijn grote liefde <3

Daar valt ook niks tegen elkaar open te zetten trouwens, en sowieso wil je dat niet want dan heb je 100 vliegen binnen (wonen achteraf met paarden aan huis)

Maar goed vandaag is het nog lekker, morgen, vrijdag en zaterdag weer warmer. Vrijdag lekker vrij gepakt, dus vrijdag en zaterdag lekker de hele dag in het zwembad liggen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:20

Popstra schreef:

Ik zag het.
Wij gaan naar Portugal.. maar dan wel madeira, waar het minder warm wordt gelukkig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:27

Ik had het gelezen. Pfiew idee was die kant op te gaan over een paar weken. Maar dat gaat het niet worden wordt dichtbij, nu hopen op in ieder geval droog weer. Anders rijden we gewoon naar de warmte :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:29

Zou gewoon naar Texel gaan!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:36

Meliaforever schreef:

Vast geen 39 graden zoals het hier donderdag en vrijdag was.

Hier is het boven dankzij de airco nu teruggebracht tot 25 graden, heerlijk zeg!! EN buiten is het ook een stuk minder benauwd voor mijn gevoel

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:51

Kaka, de voorkant op het oosten en achterkant op het westen. :)

Liselot, hier was het ook 37+, in de stad warmer dan aan het water. Meestal is het hier koeler dan de rest van het land gelukkig. :') Maar het ligt een beetje aan de windrichting.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:04

Pfff 50 :oo. Maar moet wel zeggen dat ze in warmere landen bijna allemaal goede airco hebben. Dan is t buiten natuurlijk nog steeds niet te doen, maar dan blijft t binnen wel gewoon 24 graden of zo. Hier vond ik airco altijd zo zonde, ik bedoel hoe vaak gebruik je t nu :=. Alleen deze zomer was t wel een uitkomst geweest, hoewel ik nu steeds denk ach nog een paar dagen en dan wordt t vast weer koel en regen :+. Mn ouders en broertjes hebben wel t beste vakantieweer ooit. Die zijn helemaal blij. Hier krijg ik t huis savonds meestal wel richting de 24 graden als ik alles open zet, maar dan is t sochtends wel vaak weer 1.5 graad gestegen. Durf t ook niet de hele nacht open te laten staan en dan te gaan slapen. Alleen heeft mn vriend nu ook nesteldrang <<). Hij vond opeens dat alle deuren ook geschilderd moesten worden. En tis ook een beetje banketstaaf om de deuren tegen elkaar open te zetten terwijl er een pas geverfde deur ligt te drogen. Dus nu.... mag ik niet meer luchten hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:05

Nog een week, volgens mij krijgen we daarna gewoon de rest van de zomer alleen maar nat :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:47

Hanafubuki schreef:
Nog een week, volgens mij krijgen we daarna gewoon de rest van de zomer alleen maar nat :+

NEEEEE! Dat mag niet hoor, ik ga 10 aug een weekje op vakantie naar limburg en hoop wel op een béétje mooi weer -O-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:49

De vooruitzichten zien er prima uit hoor ;)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:51

Oh nou ik lees pas over iets koeler weer na 11 augustus en dan staat er nog 24 graden overdag. En nog steeds zon. Maar ja ik doe geen beloften ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:54

24 en zon zou super zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:03

Voor houten geeft hij vanaf woensdag volgende week wel elke dag steeds grotere kans op neerslag. Het weekend erna is al 70% :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:33

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:47

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:54

Mwah het zorgwekkende vind ik dat ze voor de komende 2 weken juist weer bijna geen neerslag voorspellen. Niet alleen voor het drinkwater level is dit niet echt tof. Maar op termijn gaan we hier ook veel van merken doordat hele oogsten op de rand van mislukken staan. Nog een klein beetje en er is ook geen voer meer voor de beesten. Dan stijgen in het najaar alle prijzen de pan uit.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:58

Het wat is voor alsnog geen groot probleem maar het moet geen maand meer gaan aanhouden. Wat ik niet goed snap is dat er mensen zijn die tegen alle adviezen in maar water blijven verspillen. Zwembaden worden gevuld, auto's worden gewassen enz. Als we allemaal een beetje opletten dan scheelt dat echt enorm.

Overigens een goede website om het weer een beetje in de gaten te houden, Ventusky.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:27

Inderdaad. Zie bij sommigen de hele dag tuinsproeiers aan staan. Zelfs op weilandjes. Dat heeft geen nut en geeft straks problemen.