Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:22

Dat is dan wel een beetje banketstaaf Resistance :')
Haha ik zou dolgelukkig zijn met een star wars zwemband.
Maarja ik ben dan ook wel een beetje een star wars nerd :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:30

DeMolenhoek schreef:
Of nog 1tje van mijn moeder. Ik heb 2 jaar lang geen contact gehad met haar omdat ik nog €6000 schulden had bij haar die ik weigerde te betalen. Vanwaar die €6000? Ze had van mijn geboorte tot mijn 18 alle kosten bijgehouden die zij en mijn vader hadden gehad aan mij en die zij als overbodig zag. Mijn vader verklaarde haar gek. Ik was ook de enigste dochter waarbij ze dat heeft gedaan. De andere 2 kregen veel meer en hebben geen rekening gehad :+ Ik heb nog altijd niet betaald trouwens.

Wauw :') .

Hoe ging dat dan? Op een blauwe maandag stond ze opeens naast je met een boekje en de mededeling "oh ja dochter, ik denk dat het tijd wordt voor de afrekening, zou je dit aub zo spoedig mogelijk willen overmaken? Binnen 8 dagen anders ga ik intresten moeten aanrekenen en dat zou spijtig zijn." En dan zo'n boekje krijgen met zo "12 Maart 2001: haarelastiekjes gekocht" ? :') :')

Dat doet mij wel denken aan mijn grootmoeder die wel vond dat toen mijn moeder ging trouwen ze niet moest denken dat ze ook maar iets uit huis mocht meenemen waar oma voor betaald had. Dus mijn moeder mocht haar ondergoed eerst mooi terugbetalen aan oma voordat ze het mocht meenemen. Mede doordat mijn grootouders zo vreselijk op hun centen zaten (en voor de duidelijkheid, mijn grootouders hadden het voor die tijd echt goed, dat waren zeker geen armoedzaaiers) en zo weinig hielpen is mijn moeder juist wel heel vrijgevig. Langs de kant van mijn vader was mijn oma dan wel weer een geldstrooier, maar omdat daar van sommige kinderen ernstig van geprofiteerd werd en er hele scheve verhoudingen tot stand kwamen kwa verdeling, zijn ze dan ook weer heel erg precies in hoeveel ik en mijn zus krijgen. Dat resulteert in dingen die voor mij totaal niet nodig zijn. Zo heb ik eens gehad dat ik met mijn moeder ging winkelen en zij per se een broek wilde kopen voor me. Want, ze was even geleden met mijn zus gaan uit eten en had het eten betaald, en die broek kostte ongeveer even veel als dat etentje. Dan stonden we weer "quitte".
Maar mijn ouders willen liefst zo veel mogelijk kwijt aan ons wat ze kwijt kunnen, omdat ze van mening zijn, alles wat ze nu aan ons kunnen schenken kan later niet door vadertje staat worden afgenomen, in hun graf zijn ze er toch niets mee :+ .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:10

Resistance schreef:
M'n ex was heel lief, maar die zat zo enorm op z'n centen.. :+

Met kerst wilde hij héél graag een bepaald spel cadeau. Ik vind het enorm fijn om te geven, dus ik dat spel gekocht (was best duur), onder de boom gelegd.

Kreeg ik van hem dus sokken van de hema. :+ Ik ben echt absoluut niet iemand die niet blij is met het kleine, maar op het moment dat je zelf 40 euro hebt uitgegeven zijn hemasokken toch een beetje een domper.

Voor m'n verjaardag kreeg ik een star wars zwemband, terwijl ik geeneens iets met star wars heb. :') Maar hij was goedkoper dan de andere zwemband zonder filmopdruk... :')

En dit vind ik alleen maar verschrikkelijk ondankbaar. Omdat jij een duur cadeau geeft mag je niet per definitie iets duurs terug verwachten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:13

Palmera schreef:
Resistance schreef:
M'n ex was heel lief, maar die zat zo enorm op z'n centen.. :+

Met kerst wilde hij héél graag een bepaald spel cadeau. Ik vind het enorm fijn om te geven, dus ik dat spel gekocht (was best duur), onder de boom gelegd.

Kreeg ik van hem dus sokken van de hema. :+ Ik ben echt absoluut niet iemand die niet blij is met het kleine, maar op het moment dat je zelf 40 euro hebt uitgegeven zijn hemasokken toch een beetje een domper.

Voor m'n verjaardag kreeg ik een star wars zwemband, terwijl ik geeneens iets met star wars heb. :') Maar hij was goedkoper dan de andere zwemband zonder filmopdruk... :')

En dit vind ik alleen maar verschrikkelijk ondankbaar. Omdat jij een duur cadeau geeft mag je niet per definitie iets duurs terug verwachten.

Als je het uit jezelf geeft niet. Maar als iemand je vraagt om een duur cadeau, mag je toch wel een vergelijkbaar cadeau terugverwachten ..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:17

Uit de tekst maak ik op dat resistance het gekocht heeft omdat hij het graag wilden. Ze had ook een ander cadeau kunnen kopen.

Ik wil ook graag een jeep. De kans is zeer klein dat iemand dat voor me koopt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:17

Dat stukje van mensen die veel hebben zijn vaker gierig en mensen die het minder hebben zijn vaak guller herken ik wel in mijn ouders.
Mijn ouders hebben het niet heel breed. Maar zij zullen altijd voor mij en mijn broertje klaar staan. En terug betalen? Dat bepaal je zelf maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:31

Palmera schreef:
Uit de tekst maak ik op dat resistance het gekocht heeft omdat hij het graag wilden. Ze had ook een ander cadeau kunnen kopen.

Hij had expliciet om dat spel gevraagd. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:33

Palmera schreef:

}:0
Dit staat er letterlijk :
Met kerst wilde hij héél graag een bepaald spel cadeau.
Datdus ik ga er van uit dat hij er om gevraagd heeft.

Edit: goed geïnterpreteerd dus.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:43

En dan nog. Sokken van de Hema als cadeau geven is wel heel erg afgezaagd. Geef dan op zn minst nog een cadeaubon ofzo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:46

Ik zou het ook niet echt kunnen waarderen. Ik waardeer kleine cadeaus net zo goed als grote dingen maar ik spreek altijd met m'n vriend af wat ons budget is voor dit soort dingen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:48

Hier wordt het ook altijd even overlegd. Maar dan alsnog zou het er me meer over gaan dat het enorm onpersoonlijk cadeau is dat nog snel 10 minuten van tevoren is gekocht in plaats van dat erover is nagedacht :n

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:51

Loolotte schreef:
Hier wordt het ook altijd even overlegd. Maar dan alsnog zou het er me meer over gaan dat het enorm onpersoonlijk cadeau is dat nog snel 10 minuten van tevoren is gekocht in plaats van dat erover is nagedacht :n

Precies. De waarde zou mij niets uitmaken als ik weet dat iemand echt z'n best heeft gedaan om iets te geven wat passend is.
Dit lijkt vooral "gemakzucht".

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:04

Wij wonen in Noorwegen, afgelopen jaar een deel van de schoonfamilie over gehad. Mijn schoonzusje (vriendin van mijn partner zijn broer) wilde in eerste instantie helemaal niet mee. Toen bood haar 2lingzus aan om mee te gaan, dan wilde ze wel. Dit ging zonder overleg met ons en werd gewoon meegedeeld. Waar wij al niet echt blij mee waren. We hadden destijds 1 auto, ze kwamen met z'n 4en + wij 2 gaat niet samen in 1 auto. Afijn als we naar de stad wilden zouden er wel 2 op de bus gaan. Zo gezegd zo gedaan, 2x raden wie dat heeft betaald.. Afspraak was dat hun af en toe ook boodschappen zouden betalen. Daar stonden we in de winkel en het was hun beurt. Toen werd er natuurlijk moeilijk gedaan over wat ze mee zouden nemen. Na een behoorlijk ongemakkelijke ronde in de winkel, aangekomen bij de kassa. Denk je dat het niet ongemakkelijker kon worden. Fout! Schoonzusje weigerde ook maar iets te betalen en jawel, verbood mijn zwager zijn portemonnee te trekken. Want ze had net €280,- boete gehad voor te snel rijden en wilde de rest bewaren voor hun weekend Spanje over 3 weken. Say whut?! Daar stond mijn schoonmoeder er alleen voor, die het verre van breed heeft. Toen hebben wij maar weer betaald. Jullie begrijpen wel dat ze inmiddels ex-schoonzus is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:16

Ik heb mij wel schuldig gevoeld, dat ik mijn vriend een wekker radio als cadeau heb gedaan. Terwijl hij paar maand later op mijn verjaardag een een lang weekend weg als cadeau heeft gegeven :=

Van hem mag ik er mij niet schuldig omvoelen, omdat ik een student ben met weinig inkomen. En hij gewoon 6 dagen in de week werkt.

Maar vind het sowieso vervelend dat hij vaak dingen voor mij betaald. Terwijl hij het probleem er niet van inziet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-18 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:16

eclair98 schreef:
Ik merk zelf trouwens wel dat ik bij mensen die ik goed ken, makkelijker ben met geld. Laatst met een vriend een mcflurry gehaald, geef hem dan zo 3 euro terug ipv. 2,75. Merken jullie dit dan ook bij jezelf?

Misschien ben ik wel te makkelijk, maar ik heb dat al snel. Ik ga me echt niet druk maken om 25 cent terug krijgen. Als ik die vriend was en de Flurry had betaald, had je het ook mogen laten zitten.

Ik en een ex gingen elke 2 weken naar dinner club. Waarbij we met een groep van zijn vrienden iedere keer een nieuwe restaurant in Kaapstad gingen ontdekken. Erg leuk idee natuurlijk!
Op een keer werden we uitgenodigd om Mexicaans te gaan eten, maar we zaten op dat punt erg krap.
We meldden in de app groep dat we mee gingen, maar even krap zaten dus niet zouden splitten deze keer. Prima, geen probleem.

Daar aangekomen namen we allebei een goedkoop gerecht en 1 drankje, wat ons totaal op 20 euro bracht (ja, uit eten in ZA kan errug goedkoop). Na het eten (en 10 rondjes tequila voor de rest van de groep) werd de rekening gebracht en voor we het doorhadden werd ons even verzocht om 25 p.p. neer te tellen want dat was de uitkomst van het splitten van de rekening.
Toen we ze hielpen herinneren aan de situatie kregen we te horen dat we niet zo moeilijk moesten doen, maar we zouden dus in totaal 50 euro kwijt zijn ipv 20 euro, omdat iedereen aan de tequila ging en wij bewust onze kosten laag hielden.

Waarom we zo moeilijk deden want nu was het zo lastig berekenen. Ik heb de bon gepakt, onze kosten eraf gehaald en wat er over was gedeeld door 10 man ipv 12. Nu kwam het op 28 euro per persoon uit., maar wel voor de mensen die dat ook daadwerkelijk uit hadden gegeven. Een partij moeilijk dat ze daarover deden!
Ik ben daarna nooit meer terug gegaan naar die dinner groep en mijn ex kon maar niet begrijpen waarom ik zijn vrienden zo zat was...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 11:36

Wat vinden jullie eigenlijk van het fenomeen doggybags?
Dus het meenemen naar huis wat je in een restaurant niet op hebt gegeten?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:40

Cayenne schreef:

Ik vind dit eigenlijk best oké. Er wordt tegenwoordig zoveel onnodig eten weggegooid.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:40

Cayenne schreef:

Buiten het feit of het gierig is of niet snap ik het vaak niet. Je ziet het ook vaak met pizza's, maar die zijn opgewarmd toch niet meer te vreten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:41

Fem schreef:
Loolotte schreef:

Precies. De waarde zou mij niets uitmaken als ik weet dat iemand echt z'n best heeft gedaan om iets te geven wat passend is.
Dit lijkt vooral "gemakzucht".

Precies dit, ja. Al vind je iets van 20 cent wat helemaal passend is.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:44

Cayenne schreef:

Ik doe het zelf ook. Prima plan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:48

Cayenne schreef:

Ik vind dat juist heel goed, mitst het de volgende dag nog te eten zou zijn, dus geen pizza, maar bijvoorbeeld een brownie die je bij de koffie krijgt. Ik eet ook niet zoveel in een restaurant, en anders word het toch maar weggegooid. Als het de volgende dag nog te eten is zie ik het probleem er niet van in.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:49

Bloodymary schreef:
Cayenne schreef:

Buiten het feit of het gierig is of niet snap ik het vaak niet. Je ziet het ook vaak met pizza's, maar die zijn opgewarmd toch niet meer te vreten....

Dat is een mening, geen feit. Ik eet graag koude pizza.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:49

Bloodymary schreef:
Cayenne schreef:

Ik ben dol op koude pizza :o

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:51

Cayenne schreef:

Ik vind het oké. Doe het soms wel, maar al wel paar keer raar voor aangekeken door het gezelschap. Pech, moeten zij weten.
Maar als ik de volgende dag nog makkelijk van de pasta kan eten die ik op dat moment niet op krijg, is dat makkelijk en snel eten.
Ooit ook zo'n groot stuk vlees op mijn bord gekregen dat ik niet op kreeg. Honden waren er 's avonds erg blij mee. Anders wordt het toch maar weggegooid.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:52

Bloodymary schreef:
Cayenne schreef:

Of je het nog te vreten vindt of niet is vrij subjectief. Ik eet mijn pizza soms gewoon nog koud of ik warm hem op. Ik ga echt geen eten weggooien omdat het misschien niet meer zo lekker is, ook puur uit gemakzucht.
Als er avondeten overblijft gebruik ik dat de volgende dag of volgende paar dagen ook gewoon gerust als middageten.
Maar goed, ik zal misschien niet zo kieskeurig zijn dan, zolang ik maar warm eten heb ben ik blij. :’)

Vlees zoals steak is misschien moeilijker op te warmen, maar ander eten smaakt toch vaak nog gewoon oké?

Maar over de doggybags, heb het nog nooit gebruikt maar het lijkt me wel heel handig. Heb soms momenten dat ik de helft nog niet eens kan opeten van wat je krijgt op restaurant... Is dan altijd zo’n zonde. Om die reden ga ik ook niet graag uit eten.