De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:44

Shadow0 schreef:
Ik ga zelf niet op de rem voor matrixborden alleen, maar verminder wel mijn snelheid en vergroot de afstand tot de voorganger zodat ik de ruimte heb om op te vangen wat er gebeurt. 'Lekker doorrijden' ga ik echt zeker niet doen.

Met 'lekker doorrijden'. doe ik exact dat; gas iets loslaten en afstand vergroten. Maar ik zorg wel dat ik met het verkeer mee rijd en niet vol op de rem ga en daardoor gevaar voor anderen creëer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:48

Goof schreef:
Shadow0 schreef:
Ik ga zelf niet op de rem voor matrixborden alleen, maar verminder wel mijn snelheid en vergroot de afstand tot de voorganger zodat ik de ruimte heb om op te vangen wat er gebeurt. 'Lekker doorrijden' ga ik echt zeker niet doen.

Met 'lekker doorrijden'. doe ik exact dat; gas iets loslaten en afstand vergroten. Maar ik zorg wel dat ik met het verkeer mee rijd en niet vol op de rem ga en daardoor gevaar voor anderen creëer.

Dit doe ik ook idd. Vol op de rem heb je gauw nog meer file

BerdienJarig

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:14

Ik minder inderdaad ook vaart, zorg dat ik ruimte heb en blijf met het verkeer mee rijden. Inderdaad niet vol op de rem tot 50, daar kun je alsnog forse ellende mee creëren. Maar ik tuf ook niet met 130 op de linkerbaan door ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:45

Jans schreef:
Ik hou me altijd aan de matrixborden en rijd dan gewoon helemaal rechts. boetes voor snelheidsoverschrijding bij matrixborden zijn ook hoger dan de normale snelheidsboetes.

Maar de matrixborden voor files zijn geen max snelheid maar n adviessnelheid. Alleen met een rode cirkel is het de max.

Ik laat ook gas los en sluit dan uiteindelijk aan in het rijtje. Als iedereen rustig aan zou doen dan zou er een groot gedeelte van de file al opgelost worden, maarja... dat gebeurd niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:49

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:11

Goof schreef:
Shadow0 schreef:

Dat doe ik met mijn eigen auto ook.
Maar als ik in de snelle automaat van mijn man rijd, moet ik echt op mijn rem trappen, gas los laten heeft geen effect.
Ik moest daar erg aan wennen, ook met trailer rijden. Dat is een heel verschil met een schakelbak of een automaat. ;)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:53

Ja er is wel een verschil tussen vol op de rem trappen of gas los laten en vaart minderen. Maar dat doet dus bijna niemand. Ik zie 99% van het verkeer om me heen gewoon vol doorgassen tot ze niet meer kunnen. Ik vind dat iig bloedirritant altijd

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:05

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:08

Het gebeurt me niet heel snel dat ik scheldend in de auto zit, maar gisteren heb ik een chauffeuse verzocht haar rijbewijs maar in te leveren.

Mijn partner reed, ik zat ernaast en was even afgeleid dus lette niet op het verkeer om ons heen. We reden net weg van een tankstation parallel aan een (130 km/h) snelweg.

Wij reden op dat parallel gedeelte en van rechts komt nog een weggetje van de parkeerplaatsen die achter / naast het tankstation horen.

Wij hadden voorrang.... heel erg voorrang.

Ineens beginnen de auto en de dashcam te piepen dat er een obstakel te dichtbij is en partner gaat flink in de ankers. Een vriendelijke oude (en naar mijn mening kippige) dame komt vanaf het weggetje vanaf die parkeerplaatsen en claimt voorrang (waar zij ons voorrang had moeten geven). Om kort daarna met een geweldige snelheid van 55 kmh bij het allereerste blok van de oprit de auto de snelweg op te slakken. Ipv even netjes door te accelereren en met acceptabele snelheid halverwege of aan het einde in te voegen.

Man man man, wat een coureur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:13

iirrssjjee schreef:
Shadow0 schreef:
Matrixborden geven wel de maximumsnelheid. Zie bijvoorbeeld https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in ... eersborden

Dan heb ik dat 6 jaar geleden toch verkeerd geleerd van mijn rij instructeur :+

Dat lijkt me dan wel ja. De snelheid op de matrixborden geldt wel degelijk als een maximum snelheid. De laagste snelheid die aangegeven wordt is altijd degene die je moet volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:59

Lang niet alle matrixborden kunnen ook een rode cirkel tonen. Ik laat overigens ook het gas los, volop remmen doe ik ook niet, zorg dat ik veilig op de max snelheid kom.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:18

Ik gooi het maar in dit topic, ook al is het flink weggezakt, want ik ben nog een beetje beduusd. Het is gewoon een maandagmiddag, niet in de spits, niet druk, niets. Ik sluit aan bij het verkeerslicht op de rechterbaan, en ineens zit er een hele nieuwe, glimmende mercedes naast mij - die terwijl iedereen stilstond nog behoorlijk hard reed. Maar even verderop moest hij toch stoppen.

En ik kijk daar zo eens naar, en ineens breekt hij uit de rij op de linkerbaan, rijdt tussen de twee stilstaande rijen auto's door naar voren (daar was toevallig ruimte voor), rijdt door rood en steekt zo de rotonde over :oo
Gewoon, zomaar. Het leek me niet dat het hier ging om een undercover politieauto want daar was 'ie toch wel ietsjes te glimmend en duur voor.

Ik snap daar dus echt niets van.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:48

nou shadow... dat is toch ook geen stijl van diegene!
Zie het hier in deventer de laatste tijd ook veel gebeuren, van die patsers in hun patserwagens meestal toevallig van die witte glimmende bakken ook... hoezo vooroordeel XD

Maar gewoon spookrijden met minimaal 80 op een 50 weg om door rood te gaan en bijna een ongeluk te veroorzaken, omdat ze 200 meter verder linksaf moeten!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:19

Echt hè. Nu de vakantie voorbij is vallen mij ook weer de gekste dingen op op de A7. Vooral dat mensen het steeds normaler vinden om met 100 een vrachtwagen in te halen, in de spits. Halloooo opstoppingen. :roll: en vooral dat andere denken dan rustig via de vluchtstrook er langs te kunnen. :oo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:20

Nu is de kans klein hoor
Maar in het dorp waar ik eens woonde stonden wel eens een aantal belachelijk dure glimmende wagens bij het bureau ... die waren van mensen van een speciale eenheid die invallen doen voor allerhande redenen
Dus het kan wel degelijk
Maar alleszins niet zo een nette actie nee
Je hebt er postzegels tussen zitten hoor

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:34

Ik kwam vorige week op een stoplicht afrijden voor rechtsaf en rechtdoor. Ik wilde rechtdoor. Op de baan naast mij, ook voor rechtdoor, stond een vrachtwagen stil. De chauffeur besloot plots dat hij toch rechtsaf wilde(en deed zijn richtingaanwijzer ook nog eens niet aan) en voegt meteen de daad bij het woord. Ik kon op het allerlaatste moment nog net heeeel hard in de remmen, anders was ik geplet/meegesleurd tegen het hek van de brug waar we op stonden, ik had daar met geen mogelijkheid kunnen uitwijken.

Een paar dagen geleden reed ik een rotonde op toen er wederom een vrachtwagen aankwam en dat ding zonder op of om te kijken de rotonde opslingert waardoor ik halverwege de rotonde vol moet remmen. Ik snap best dat je als vrachtwagenchauffeur liever niet al te vaak remt en optrekt maar als er al auto's op de rotonde rijden dien je toch echt gewoon te stoppen, althans op deze wel.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:38

Tijd voor een dashcam en er dan evt melding van maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:43

Iemand nog tips voor fijne dashcams? :))

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:48

Ik heb de blackvue 650 serie! Prijzige dashcam. Maar zowel overdag als savonds haarscherp! En nog een tal van opties!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:51

Ik vind 150 een mooie max qua geld, is een cadeau voor mijn vriend. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:51

Is een dashcam toegestaan in het kader van de AVG richtlijnen ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:56

Fitzroy schreef:
Is een dashcam toegestaan in het kader van de AVG richtlijnen ?

Ja, als je het wil publiceren moet je wel mensen afdekken. :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:00

In Nederland wel. Net zoals dat je op straat gewoon foto's mag maken voor je plakboek.

Wel moet je uitkijken met het publiceren van die gegevens (mensen en nummerborden bv) op sociale media.

En niet in alle Europese landen mag je rijden met een dashcam.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:54

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:19

Ik had net ook een leuke :roll:
Belandde middenin een mediterraanse bruiloftsstoet
Mozes Kriebel wat een bende
We Hadden ze in de stad al Langs zien komen
Maar toen wij de snelweg op reden
Reden we ze weer tegen het lijf
Auto reed door rood om zich op de snelweg aan te sluiten bij een stoet/groep/bende auto’s
Allemaal gevarenlichten aan
Drie banen breed(invoeg, rechterbaan en vluchtstrook )
Al het overig Verkeer werd geacht zich maar aan te passen

Toen werd het gewoon met de hele groep de twee rijbanen innemen, gassen, Remmen, van links naar rechts van rechts naar links elkaar onderling inhalen en weer lekker in de ankers.
Overige verkeersdeelnemers insluiten etc , 1 grote paasei

Ik was ook niet de eerste die Er melding van maakte
Ik bel niet snel, maar dit was echt belachelijk