Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:19

Hou er rekening mee dat blauwe kleurstof onder mishandeling valt. :')

Geniaal, maar echt niet handig! :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 12:41

Haha zou t ook nooit doen hoor :) maar t idee alleen dat je hier twee smurfen en een hond door de straat ziet lopen is al genoeg om er even wat luchtiger over te denken :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:03

Of een flesje dreft? :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:28

Indestal schreef:

_O- _O- moet ineens erg lang terug denken bij deze opmerking.
In mijn studententijd had een medestudent geen wasmiddel meer voorhanden maar wel afwasmiddel, hij dacht doe er een flinke scheut bij in de wasmachine worden mijn kleren vast wel schoon van, schuimen als een gek, zo erg zelfs dat je niets meer kon zien in de badkamer waar de wasmachine stond, je liep tegen een muur van schuim op

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:45

meggiemeg schreef:
Indestal schreef:

In mijn studententijd had een medestudent geen wasmiddel meer voorhanden maar wel afwasmiddel, hij dacht doe er een flinke scheut bij in de wasmachine worden mijn kleren vast wel schoon van, schuimen als een gek, zo erg zelfs dat je niets meer kon zien in de badkamer waar de wasmachine stond, je liep tegen een muur van schuim op

Haha, daar doelde ik ook op.....gaan de bubbels aan, en tada... *\o/*

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:53

meggiemeg schreef:
Indestal schreef:

Ik moet meer aan een 18+ gedichtje denken mbt dreft O:)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:03

TS; ik wil je nogmaals sterkte toewensen. Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het is, dat buitenstaanders niet begrijpen hoeveel impact dit op jou en je leven heeft. Ik hoop dat je er in gesprek met de buurman uit kan komen, of dat je voldoende andere bewoners mee krijgt, anders wordt het een heilloze zaak....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:42

Bij voortdurende nachtelijke geluidsoverlast kun je gewoon de politie bellen,want dat is niet toegestaan. Nou gaat het dan meestal wel om electronisch versterkte muziek,waarbij zedan na enkele vergeefse waarschuwingen de apparatuur in beslag nemen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:53

Dan kunnen ze op zijn minst de Jacuzzi meenemen :=

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:40

chanicha schreef:
Dan kunnen ze op zijn minst de Jacuzzi meenemen :=

Kunnen ze op het bureau mooi een poolparty houden

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:23

Hoe is het inmiddels met je buurman?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:24

Jaaa ben benieuwd

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 20:35

De buurman werkt denk ik heel hard de afgelopen weken }:) hij is amper thuis en vroeg weg s ochtends. Dus slaap heerlijk nu. Vriendinnetje is ook al even niet meer gespot :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:26

Heeeerljk...slapen... ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:52

Wellicht is dit normaal en had hij ten tijde van de overlast gewoon een paar weken vakantie...

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:32

Prettig Marjan *\o/*

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:25

Wonen er wat ouderen om je heen (denk aan 40+ers).
De gemeenten en politie gebruikt namelijk op bekende 'hangplekken' een speaker systeem waarop een hoge toon wordt uitgezonden. Dit is hoogbaar voor jongeren maar niet meer voor volwassenen en ouderen (die horen die frequentie simpel weg niet meer). Voor jongeren bloedirritant. PLus je kunt zoon systeem richten richting de jacuzzi.

iK zou absoluut niks in mijn huis gaan veranderen omdat de buurman overlast veroorzaakt. overlast heet niet voor niks overlast en is verboden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:03

RoyceMack schreef:
Wonen er wat ouderen om je heen (denk aan 40+ers).
De gemeenten en politie gebruikt namelijk op bekende 'hangplekken' een speaker systeem waarop een hoge toon wordt uitgezonden. Dit is hoogbaar voor jongeren maar niet meer voor volwassenen en ouderen (die horen die frequentie simpel weg niet meer). Voor jongeren bloedirritant. PLus je kunt zoon systeem richten richting de jacuzzi.

iK zou absoluut niks in mijn huis gaan veranderen omdat de buurman overlast veroorzaakt. overlast heet niet voor niks overlast en is verboden.

_O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:51

RoyceMack schreef:

Dat laatste is dus niet waar.Wat jij als overlast kan ervaren hoeft geen overlast in de wettelijke zin te zijn.Onze landen raken steeds dichter bevolkt en dan word je irritatie grens kleiner.

Het is pas overlast als buiten gemeentelijke bepalingen valt.
Ik kan bv de blaffende hond van de buren een overlast vinden maar zolang het binnen bepaalde grenzen valt mag de hond gewoon blaffen en is het geen overlast.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:25

beatje schreef:
RoyceMack schreef:

Ik kan bv de blaffende hond van de buren een overlast vinden maar zolang het binnen bepaalde grenzen valt mag de hond gewoon blaffen en is het geen overlast.

Als antwoord hierop:
https://www.powned.tv/artikel/blaffende ... wijndrecht

Dus ja, blaffende honden worden gewoon wel als overlast gezien :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:43

Goof schreef:
beatje schreef:

Als antwoord hierop:
https://www.powned.tv/artikel/blaffende ... wijndrecht

Dus ja, blaffende honden worden gewoon wel als overlast gezien :+

Alleen als het extreem is, dus urenlang achter elkaar. Voor een hond die af en toe een minuut blaft, geldt dat bericht niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:55

Goof ik schrijf ook Gemeentelijke bepalingen en ook bepaalde grenzen.Dus een hond die zijn bek af en toe opentrek kan ik overlast vinden maar daarom hoeft het niet te zijn.

Zelf slaap ik met een jacuzzi onder mijn raam en daar zit ook wel eens iemand in,persoonlijk vkan ik prima bij dat geluid slapen.Marjan blijkbaar niet.Mijn tollerantie zal hoger liggen omdat het onze eigen jacuzzi betreft.Dus dan vind je iets minder hinderlijk net als dat je van je eigen hond of kind minder overlast ondervind als je buurman.
Iets overlast vinden,hoeft daarom nog voor de wet geen overlast te zijn.Daar ging het mij om.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:06

Beatje; andersom geldt dan ook, iets dat jij niet als overlast ervaart, kan voor een ander nog wel overlast zijn en daarmee ook overlast zijn.....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:09

emil01 schreef:
Beatje; andersom geldt dan ook, iets dat jij niet als overlast ervaart, kan voor een ander nog wel overlast zijn en daarmee ook overlast zijn.....

Nee, het gaat er over of het volgens wettelijke of plaatselijke regelgeving overlast is, niet of iemand het al dan niet als overlast ervaart.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:29

Exitium schreef:
emil01 schreef:

Nee, het gaat er over of het volgens wettelijke of plaatselijke regelgeving overlast is, niet of iemand het al dan niet als overlast ervaart.

Juist ,maar dat schijnt voor sommige moeilijk te snappen zijn.